لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تزریق ژل مزایا، کاربرد و هزینه ها

عناوین این مطلب

چهار جزء اصلی ساختار صورت ما، پوست، چربی، ماهیچه و استخوان ها هستند. با افزایش سن، کاهش حجم این ساختارها، باعث میشود علائم سالخوردگی در چهره ی ما پدیدار شوند. فیلرهای پوستی از این منظر می توانند موثر باشند.

با گذشت زمان و در اثر افزایش سن، از دست دادن حجم استخوانی می تواند منجر به کوچکتر شدن خط فک، پایین آمدن بینی و افتادگی استخوان گونه ها شود. عضلات صورت نیز از نظر حجم کوچکتر میشوند و قابلیت ارتجاعی خود را از دست میدهند و از طرفی فقدان چربی در صورت، باعث نمایان شدن نشانه‌های پیری میشود. با از دست دادن حجم چربی، ماهیچه و استخوان، در نهایت پوست شل می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، این امر منجر به ایجاد چین و چروک، افتادگی پوست و سایر علائم پیری می شود.

تزریق فیلرهای پوستی، که در مطب پزشک انجام می‌شود، می‌تواند چین و چروک و خطوط را صاف کرده و به جبران حجم از دست رفته صورت کمک کند و چهره ای جوان و شاداب را به شما بازگرداند.

ما در کلینیک لیا به منظور جوانسازی چهره ی شما، انواع روش های درمانی از جمله تزریق ژل را انجام می دهیم که این روش ها علاوه بر داشتن نتایج طبیعی، میتوانند ظاهر جوان و جذابتان را به شما بازگردانند. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ی 02128426546  تماس حاصل فرمایید.

تزریق ژل چیست؟


 تزریق ژل، یک روش زیبایی با حداقل تهاجم است که در حال حاضر بسیار معمول استفاده می شود. نتایج این روش عموماً بین ۶ تا ۱۸ ماه قابل مشاهده است. این روش معمولاً با استفاده از مواد طبیعی مانند اسید هیالورونیک انجام می شود، که باعث حجیم شدن پوست می شود. این مواد، خطوط و چین و چروک های ریز را در هنگام تزریق صاف می کنند. علاوه بر این، با حجیم کردن پوست، می توانند کاهش حجم صورت را نیز تا حدی کاهش دهند. کاهش حجم معمولاً یکی از عوارض جانبی پیری است، زیرا در این مرحله، پوست به اندازه کافی کلاژن تولید نمی کند. موقعیت های معمول برای تزریق ژل عبارتند از: لب ها، ناحیه ابرو، خطوط لبخند، پیشانی و چانه. همچنین، برخی از فیلرها می توانند برای گردن و دست ها نیز استفاده شوند.

چه نوع فیلرهایی در قیطریه و اندرزگو وجود دارد؟


ژل های تزریقی حاوی مواد مختلفی هستند. تمامی این مواد مورد تایید سازمان غذا و دارو میباشند اما روش عملکرد آنها متفاوت است. در حالی که برخی از آنها طبیعی هستند، برخی دیگر در محیط آزمایشگاهی تولید میشوند. برخی از رایج ترین مواد تشکیل دهنده ی فیلرها عبارتند از:

  • اسید هیالورونیک: یک ماده طبیعی در بدن است. این ماده باعث حجیم تر شدن پوست می شود و به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند. ژل های ژوویدرم (Juvederm) و رستیلن (Restylane)، هر دو حاوی اسید هیالورونیک هستند.
  • کلسیم هیدروکسی آپاتیت: یک ماده معدنی است. در استخوان ها یافت می شود و برای اصلاح کاهش حجم و صاف کردن چین و چروک های متوسط ​​تا شدید استفاده می شود. رایج ترین برند تجاری حاوی کلسیم هیدروکسی آپاتیت، رادیس (Radiesse) است.
  • پلی آلکیل آمید: نوعی ژل تزریقی شفاف است.
  • پلی لاکتیک اسید: رشد کلاژن را برای صاف کردن خطوط ریز، تحریک می کند.
  • میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA): نوعی ژل نیمه دائمی “میرکروسفر” است.

مزایای تزریق ژل


مزایای تزریق ژل

سالانه بیش از ۱ میلیون مرد و زن از این روش برای زیبایی چهره ی خود استفاده می کنند. تزریق ژل، یک روش مقرون به صرفه برای جوانسازی صورت است.

برخی از مزایای تزریق ژل عبارتند از:

نتایج فوری و قابل مشاهده 

هنگامی که تحت تزریق ژل قرار می گیرید، بهبود خطوط صورت شما بلافاصله آشکار می شود. مانند سایر روش های تهاجمی،  برای دیدن نتایج، لازم نیست منتظر بمانید.

هنگامی که ژل در ناحیه مورد نظر تزریق می شود، بلافاصله به آن قسمت حجم می دهد و چین و چروک های پوست را صاف می کند. با نشستن فیلر در زیر پوست، اثر کامل و نتیجه ی نهایی آن با گذشت چند روز قابل مشاهده است.

بدون نیاز به دوره نقاهت 

بسته به تعداد تزریقاتی که انجام می دهید، تزریق میتواند در ۱۰ دقیقه انجام شود. به معنای واقعی کلمه می توانید این تزریق را در طول زمان استراحت ناهار خود انجام دهید و دوباره به سر کار برگردید.

این روش کم تهاجمی، نیازی به مرخصی گرفتن از محل کار ندارد، زیرا هیچ عمل جراحی در کار نیست، از طرفی هیچ اسکار یا جای زخمی برجا نمیگذارد و دوره ی نقاهتی ندارد.

حداقل عوارض

عوارض شدید در ژل های تزریقی بسیار به ندرت رخ می دهند. بهتر است که این عمل توسط یک متخصص زیبایی معتبر و مجرب انجام شود تا مطلوب ترین نتیجه حاصل شود و احتمال بروز عوارض به حداقل برسد.

نتایج طولانی مدت

مدت زمان ماندگاری اثرات، به نوع فیلر مورد استفاده، ناحیه درمان و شرایط خود بیمار بستگی دارد. فیلرهای طبیعی معمولاً ۶ تا ۱۸ ماه دوام دارند و حتی برخی از فیلرهای مصنوعی می‌توانند تا چندین سال دوام داشته باشند.

افزایش اعتماد به نفس

ژل های تزریقی چهره ی شما را به روشی بسیار ظریف بهبود می بخشند. شما مطب را با چهره ای کاملا متفاوت و غیرقابل تشخیص ترک نخواهید کرد. چین و چروک و خطوط صورت شما محو شده، و پوست شما صاف تر خواهد شد.

فیلرهای پوستی چه تاثیری دارند؟


ژل‌ها بیشتر برای صورت استفاده می‌شوند و می‌توانند چین و چروک‌ها و خطوط ریز را پر کنند و همچنین صورت را حجیم تر نشان دهند. همچنین می توان از تزریق ژل برای درمان چین و چروک سایر نواحی بدن و پنهان کردن جای زخم نیز استفاده کرد.

ناحیه صورت

ژل های تزریقی بیشتر روی صورت برای پرکردن و صاف کردن چین و چروک های مرتبط با افزایش سن استفاده می شود. این مناطق عبارتند از:

  • چین‌های نازولبیال(خط خنده) که خطوط ظریفی از اطراف بینی تا لب ها هستند.
  • خطوط ماریونت که خطوط عمودی از اطراف لب تا چانه هستند.
  • ناحیه بین ابروها (گاهی اوقات ژل در ترکیب با نوروتوکسین ها استفاده می شود).
  • محل اشک یا ناحیه زیر پلک پایین
  • چانه

کاربردهای دیگر 

ژل ها همچنین می توانند در حجم دهی به نواحی دیگر از جمله لب ها، بینی، شقیقه ها و گونه ها نیز استفاده شوند. میتوان از این ژل ها برای پنهان کردن جای زخم و جای جوش، صاف کردن چین های لاله گوش و جوان سازی پوست دست ها نیز استفاده کرد. همچنین می توان از آنها برای بزرگ کردن باسن هم استفاده کرد.

محدودیت های تزریق ژل 

ژل های تزریقی از نظر میزان توانایی در اصلاح، محدود هستند. افرادی که نیاز به اصلاح گسترده تری دارند ممکن است از روش های جراحی مانند لیفت صورت، بیشتر نتیجه بگیرند.

تزریق ژل برای چه کسانی مناسب است؟


تزریق ژل برای چه کسانی مناسب است

اگر شرایط زیر را داشته باشید، فیلر یا تزریق ژل برای شما نتیجه بخش خواهد بود:

  • داشتن گونه های استخوانی یا فرورفته ناشی از کاهش حجم صورت
  • لب های نازک یا ناهموار
  • چانه ی تو رفته
  • ناهنجاری های جزئی بینی
  • خطوط عمیق در اطراف بینی تا دهان(خط خنده)
  • چین و چروک و خطوط اطراف دهان

هم مردان و هم زنان به یک اندازه کاندیدای مناسبی برای فیلرهای پوستی هستند. فیلرها همچنین برای کسانی که می‌خواهند فقط یک ناحیه خاص را درمان کنند، بسیار موثر هستند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای فیلرهای پوستی نیستند؟ 

تزریق ژل برای بیمارانی که دارای موارد زیر هستند توصیه نمی شود:

  • داشتن تبخال در دهان یا عفونت مشابه
  • دیابت پیشرفته
  • مشکلات انعقادی خون
  • بیماری لوپوس یا سایر اختلالات پوستی
  • کسانی که به شیر گاو حساسیت دارند.

اگر کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

در اولین جلسه ویزیت چه اتفاقی میفتد؟


در اولین جلسه ویزیت چه اتفاقی میفتد

تزریق فیلر پوستی، روشی غیر جراحی است و معمولاً در طی یک جلسه ویزیت در مطب انجام می شود. درمان اولیه ی شما با یک مشاوره آغاز می شود و در طی آن شما با جراح زیبایی خود ملاقات خواهید کرد تا سوالات و اهداف خود را با وی در میان بگذارید.

مشاوره قبل از درمان

به مدت مشاوره، متخصص زیبایی منطقه مورد نظر شما را ارزیابی می کند و سابقه پزشکی شما را بررسی می کند. اگرچه خطرات مرتبط با تزریق ژل بسیار کم و ناچیز است، اما همچنان باید مدارک سابقه پزشکی خود را قبل از درمان به طور کامل به متخصص ارائه دهید، زیرا برخی آلرژی‌ها، شرایط پوستی و عصبی یا داروها ممکن است ایمنی درمان یا نتایج نهایی را به خطر بیندازند. به عنوان مثال، اگر از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن) یا رقیق‌کننده‌های خون استفاده می‌کنید، باید جراح زیبایی خود را از این مسئله مطلع کنید.

درمان با تزریق ژل 

قبل از شروع تزریق، ناحیه تمیز می‌شود و ممکن است یک بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن عصب این ناحیه اعمال شود. بسیاری از ژل‌های تزریقی حاوی لیدوکائین (بی‌حس کننده خفیف) هستند که به کاهش ناراحتی در طول و بعد از درمان کمک می‌کند. سپس متخصص، میزان دقیقی از ژل را به زیر پوست تزریق می‌کند.

بسته به محصول تزریقی و نواحی تحت درمان، باید بتوانید بلافاصله پس از تزریق ژل، متوجه نتایج آن بشوید. شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های عادی خود بازگردید، اما ممکن است پزشک از شما بخواهد که به مدت یک روز از ورزش یا سایر فعالیت‌های شدید اجتناب کنید.

پس از تزریق ژل 

پس از تزریق ژل

تمام ژل های تزریقی حاوی هیالورونیک اسید موقتی هستند و بسته به نوع ژل و روش کار، از شش ماه تا دو سال ماندگاری دارند. برخی از بیماران برای دستیابی مطلوب ترین نتیجه، به تزریق های مکرر نیاز دارند. نتایج برای هر فرد متفاوت است:

  • لب: تزریق ژل می تواند شکل، ساختار و حجم لب ها را تا شش ماه بهبود بخشد. پس از درمان، ممکن است برای کاهش ناراحتی و تورم ، استفاده از یخ توصیه شود. از اعمال فشار محکم بر روی ناحیه درمان خودداری کنید. نباید بلافاصله پس از درمان، از رژ لب و سایر محصولات آرایشی لب استفاده کرد.
  • جای زخم و چروک پوست: تورم، سرخی و کبودی ایجاد می شود و ممکن است تا یک هفته ادامه داشته باشد. پس از درمان، ممکن است برای کاهش ناراحتی و تورم استفاده از یخ توصیه شود. از اعمال فشار محکم بر روی ناحیه درمان خودداری کنید.

نتایج تزریق ژل 

نتایج تزریق ژل بلافاصله آشکار می شوند و بسته به ژل مورد استفاده و بیمار تزریق شده از چند ماه تا چندین سال دوام خواهند داشت. محافظت از پوست نیز میتواند باعث دوام طولانی مدت نتایج شود.

خطرات و عوارض جانبی فیلرهای پوستی


تزریق فیلر پوستی، بطور کلی روشی کم تهاجمی، ایمن و قابل تحمل است. با این حال، هنوز هم خطرات و عوارض خاص خود را دارد:

  • خونریزی، کبودی یا تورم: خونریزی جزئی یا قرمزی پس از تزریق طبیعی است. افراد مبتلا به اختلالات انعقاد خون یا کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند در معرض خطر بیشتری هستند
  • واکنش های آلرژیک : احتمال حساسیت داشتن به محصولات حاوی کلاژن بیشتر است. این مورد، با انجام تست آلرژی قابل اجتناب است.
  • عفونت ها : به ندرت رخ میدهند، رعایت بهداشت پوست می تواند این خطر را کاهش دهد
  • آسیب پوستی: تکنیک ضعیف و عدم مهارت در تزریق ممکن است خونرسانی به پوست را مختل کند و منجر به آسیب پوست یا نکروز (مرگ بافت) شود.
  • آسیب عصبی: آسیب های تصادفی به عصب پوست ممکن است باعث بی حسی یا درد شود
  • نتیجه نامطلوب تزریق ژل: عدم تقارن ناحیه یا ایجاد توده ممکن است ناشی از تکنیک ضعیف پزشک در تزریق باشد.

به حداقل رساندن خطرات و افزایش احتمال نتایج مطلوب


تزریق ژل یکی از ایمن ترین روش های زیبایی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از ایمن بودن درمان خود انجام دهید:

  • نرخ هزینه را مبنای انتخاب خود قرار ندهید. اگر به شما یک درمان تزریق ژلی پیشنهاد می شود که هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان استاندارد دارد، احتمالاً آن هزینه ی پایین به علت کیفیت پایین مواد تزریقی یا حتی عدم مهارت تزریق کننده باشد. هرگز زیبایی چهر ه ی خود را با چنین درمان های بی کیفیتی به خطر نیندازید.
  • تمام تزریقات ژل باید در یک محیط پزشکی با ابزار استریل انجام شود. درمان‌هایی که در خانه‌ها، هتل‌ها، چشمه‌های معدنی یا استراحتگاه‌ها انجام می‌شود، خطرات متعددی را به دنبال دارد.
  • ژل های تزریقی را از منابع خارج از مطب پزشک تهیه نکنید. بدانید چه چیزی به شما تزریق می شود و از پزشک خود بپرسید که آیا از یک تزریق ژل تایید شده استفاده می شود و آیا مستقیماً از سازنده خریداری شده است. گزارش هایی از استفاده از سیلیکون صنعتی گرفته تا روغن بچه موجود است.
  • برای کمک به حفظ نتایج و محافظت در برابر تغییرات رنگدانه های پوست ، روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • پس از انجام تزریق، باید از فعالیت بدنی شدید و قرارگیری مستقیم در معرض نور خورشید به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت خودداری کنید.
  • همچنین باید ناحیه درمان را تمیز نگه دارید و از لمس بی مورد آن خودداری کنید.
  • اگر احساس ناراحتی کردید، می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید یا مسکن مصرف کنید.

هزینه تزریق ژل


هزینه تزریق ژل

قیمت ژل های تزریقی به دفعات تزریق بستگی دارد. قیمت بسته به نوع ژل و محتویات آن نیز متفاوت است. اکثر بیماران برای دستیابی به نتایج مطلوب به بیش از یک تزریق نیاز دارند. هنگامی که مشاوره اولیه خود را انجام دادید، حتما از متخصص بپرسید که هزینه کل عمل شما چقدر خواهد بود.

سوالات متداول


آیا بوتاکس هم نوعی ژل است؟

یک تصور غلط رایج این است که بوتاکس هم یک ژل است. در حالی که بوتاکس و ژل هر دو تزریقی هستند، اما به روش های مختلفی عمل می کنند. بوتاکس نوعی فلج عضلانی است که از شکل خالص شده سم بوتولینوم به دست می آید. شاید شما هم شنیده باشید که به آن نوروتوکسین می گویند. بوتاکس این کار را با مسدود کردن سیگنال های عصبی و “فلج کردن” ماهیچه ها انجام میدهد. این امر باعث کاهش خطوط و چین و چروک می شود. در مقابل، ژل های تزریقی که گاهی اوقات تزریق بافت نرم نیز نامیده می شود، موادی به پوست اضافه می کنند. ژل های تزریقی با تزریق این مواد به صورت، حجم به آن میبخشند.

نتایج تا چه مدت دوام دارند؟

مدت زمان ماندگاری اثرات ژل های تزریقی به محصول، ناحیه درمان و خود بیمار بستگی دارد. ژل های حاوی اسید هیالورونیک موقتی ترین گزینه هستند و بنابراین اغلب برای بیمارانی که برای اولین بار ژل تزریق میکنند، توصیه می شود. نتایج معمولاً بین ۶ تا ۱۸ ماه دوام دارند.

آیا تزریق ژل دردناک است؟ 

اکثر بیماران فقط درد خفیفی را تجربه می کنند. یک کرم بی حس کننده موضعی را می توان قبل از درمان روی پوست استفاده کرد. بسیاری از فیلرهای ما نیز با لیدوکائین ترکیب شده اند تا ناراحتی و درد را به حداقل برسانند.

آیا این روش دوره نقاهتی هم دارد؟

خیر! می توانید بلافاصله به زندگی روزمره خود بازگردید. با این حال، ممکن است مقداری کبودی یا تورم داشته باشید، بنابراین بهتر است اگر قرار ملاقات مهمی در پیش دارید، فعلا تزریق انجام ندهید.

آیا چهره ام طبیعی به نظر خواهد رسید؟

اگر از فیلرها به مقدار مناسب استفاده شود و مواد در محل مناسب خود تزریق شوند، نتیجه ی تزریق زیبا و طبیعی خواهد بود و شما را جوانتر نشان خواهد داد. اگر متخصصی که دانش گسترده ای از آناتومی صورت دارد و در کار خود مجرب است، تزریق را انجام دهد، نتایج کاملا مثبت خواهند بود.

به چه نوع فیلری نیاز دارم؟

نوع ژل، به شرایط هر بیمار، اهداف درمانی و آناتومی صورت او بستگی دارد. توصیه می شود که حتما قبل از هر اقدامی، یک جلسه ی مشاوره با متخصص خود رزرو کنید

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان