لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

رفع گودی زیر و دور چشم با پی آر پی

عناوین این مطلب

گودی چشم، یا همان فرورفتگی مجرای اشکی، می تواند به خاطر ژنتیک، بالا رفتن سن و از دست رفتن حجم زیر چشم، یا نتیجه جراحی بسیار تهاجمی پلک پایین (بلفاروپلاستی) باشد. در این موارد PRP بسیار موثر است. ممکن است برای بهبود حفره چشمی به مقدار بسیار زیادی چربی نیاز باشد. درمان PRP انتخابی عالی برای هموار، جوان و شاداب کردن ناحیه زیر چشم می باشد. از خون خود فرد گرفته شده و با تحریک فرایند ترمیم پذیری طبیعی پوست کار می کند.

اگر از استفاده‌ی کانسیلر خسته شدید، معالجه‌ی پی آر پی ممکن است بتواند به شما کمک کند. پوست نواحی چشم بدلیل ظرافت و حساس بودن بسختی قابل درمان است، پس بسیار مهم هست که برای جلسات پی آر پی خود به متخصص پوستی مراجعه کنید که برد پزشکی داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان سیاهی دور چشم با تزریق پی آر پی و رزرو وقت مشاوره در لیا کلینیک ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه پوست و زیبایی در شمال تهران به شماره 02128426546 تماس حاصل فرمایید.
 

پی آر پی گودی زیر چشم


پی آر پی گودی زیر چشم

پلاسمای غنی شده با پلاکت به وسیله خون خود شما تولید می گردد. همانند یک تست خون معمولی از شما خون گیری شده و در سانتریفیوژ چرخانده می شود. سرم شفاف زرد رنگی که از سلول های سنگین خون جدا شده است پلاسمای غنی شده با پلاکت می باشد. PRP روشی سریع برای درمان های ارتوپدی و جراحی های دندانی می باشد. استفاده زیاد از پی ار پی برای بهبود زخم و عوامل بازسازی کننده پوست منجر به بهبود ضخامت، بافت، رنگ و درخشندگی پوست می گردد.

پلاسمای غنی شده با پلاکت فاکتورهای رشد و ترمیمی هستند که می تواند تولید کلاژن و جریان خون را در ناحیه تحت درمان تحریک کرده و پوست کدر شده را سالم تر و ضخیم تر کنند تا پوست بهتر به نظر بیاید. افزایش کلاژن و جریان خون بافت پوست را بهتر کرده و به آن رنگ سالمتری نسبت به قبل می دهد.  بنابراین چشم ها درخشانتر، شاداب تر و روشن تر می گردد.

مزایا رفع گودی زیر چشم با PRP


مزایا رفع گودی زیر چشم با PRP

پی ار پی احتمال عوارض کمتری دارد.

خطرات مشخصی در رابطه با استفاده از ژل های پوستی در ناحیه زیر چشم وجود دارد. مهمترین خطر این است که اگر فیلر به طور اتفاقی به رگ خونی زیر چشم تزریق گردد، جریان خون چشم را مسدود می کند. این عارضه ای جدی است که می تواند در نهایت منجر به نابینایی دائمی گردد.

PRP (پلاسمای غنی شده با پلاکت) از خون خود بیمار گرفته شده که منجر به طبیعی بودن آن می شود. تزریق پی آر پی در ناحیه زیر چشم همانند ژل های پوستی خطر نابینا شدن را ندارد.

پی ار پی ظاهری طبیعی ایجاد می کند.

پوست زیر چشم بسیار نازک است، بنابراین اگر مقدار زیادی ژل پوستی به این ناحیه تزریق شود، ممکن است باعث برجسته شدن یا ظاهری غیرطبیعی شود. همچنین، استفاده از فیلرها می تواند باعث ایجاد سایه آبی رنگ در پوست زیر چشم شود، زیرا نور را در زیر پوست منعکس می کنند.

به جای استفاده از فرم مصنوعی هیالورونیک اسید برای حجم دهی به ناحیه زیر چشم، استفاده از PRP می تواند با تولید کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید طبیعی، پوست را ترغیب به ترمیم خود کند. این پروتئین ها باعث حجیم شدن و تقویت پوست می شوند و بهبودی در ظاهر گودی زیر چشم ایجاد می کنند.

ماندگاری اثرات پی آر پی

بر اساس نوع پوست شما، اثرات پی ار پی می تواند 12 ماه تا 2 سال ماندگار شود. با این حال، برخی، در ابتدا، تکرار درمان را هر 4 تا 6 هفته توصیه می کنند، اما وقتی پوست به درمان عادت کرد، فقط نیاز به تکرار آن در هر 12 ماه یا 2 سال دارید. در برخی محصولات، سن عامل مهمی در مورد کیفیت کارایی آنها است، اما PRP ثابت کرده که روی تمامی سنین تاثیر خوبی می گذارد.

فرایند درمان کوتاه است.

بسته به وسعت درمان و عوامل شخصی دیگر، درمان بین 30 دقیقه تا یک ساعت زمان می برد.

رفع گودی چشم با تزریق PRP چگونه انجام می‌ شود؟


رفع گودی چشم با تزریق PRP چگونه انجام می‌ شود؟

PRP مخفف واژه پلاسمای غنی شده با پلاکت می باشد. ابتدا خون بیمار گرفته شده و داخل سانتریفیوژ قرار داده می شود. سپس، پلاکت ها (که در بین پزشکان به عنوان مایع طلایی شناخته می شود) استخراج شده و به بیمار در هر جایی که نیاز است تزریق می شود. تزریق های پی آر پی به روش های متنوعی استفاده می شود. در پی ار پی درمانی از پلاکت های خود بیمار برای تسریع ترمیم زخم و جوانسازی بافت صورت و سینه استفاده می شود. در طول فرایند درمان، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به پوست زیر چشم تزریق می گردد. تکمیل این پروسه حدودا بین 30 تا 60 دقیقه زمان می برد. برای بهترین نتایج، توصیه می شود که بیماران سه جلسه درمانی داشته باشند و بین هر جلسه حداقل یک ماه فاصله قرار دهند.

مراقبت های لازم بعد از تزریق PRP زیر چشم


مراقبت های لازم بعد از تزریق PRP زیر چشم

بعد از PRP، بسیاری از بیماران دچار قرمزی، التهاب، کبودی و حساس شدن ناحیه تزریق می شوند. نگران نباشید، این عوارض جانبی خفیف بوده و سریع رفع می گردند. برخی از دریافت کنندگان درمان های پی آر پی صورت بیان می کنند که درد این کار شبیه آفتاب سوختگی می باشد. موردی که در مورد پی ار پی وجود دارد این است که بهبودی سریعی دارد. در طی نهایتا سه روز، پوست دوباره طبیعی به نظر رسیده و هیچ قرمزی یا کبودی دیده نمی شود.

بعد از PRP باید از پوست خود مراقبت کنید، زیرا تزریقات در واقع زخم های کوچکی روی پوست می باشند. مراقبت از پوست ملایم ضروری است، بنابراین کرم های مرطوب کننده بدون مواد خشن که پوست را هیدراته و لطیف می کنند انتخاب خوبی می باشند. بسیاری از پزشکان هیالورونیک اسید را پیشنهاد می کنند، زیرا یکی از موثرترین و قوی ترین مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده ها است. باید از خود در مقابل آفتاب نیز مراقبت کنید. بنابراین بعد از پی آر پی، باید استفاده از ضدآفتاب را ادامه دهید.

در اینجا برخی از کارهایی که در حین بهبود می توانید انجام بدهید آورده شده است:

  • به مدت حداقل دو شب به کمر خوابیده و سر خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهید.
  • از ضدآفتاب و مرطوب کننده استفاده کنید.
  • شش ساعت بعد از پی ار پی آرایش نکنید.
  • برای زمان مختصری روی ناحیه تحت درمان یخ قرار دهید (بین 5 تا 15 دقیقه) تا التهاب آن کم شود.

و در اینجا کارهایی که باید از آنها اجتناب کنید آورده شده است:

  • شش ساعت بعد از درمان ناحیه تحت درمان را لمس نکنید.
  • برای تسکین درد آسپرین استفاده نکنید، زیرا به خاطر خاصیت رقیق کنندگی خون این دارو، ممکن است منجر به عوارضی گردید.
  • از اسکراب، لایه بردار یا ماساژ دادن ناحیه تحت درمان تا 24 ساعت بعد از تزریق اجتناب کنید.
  • تا 72 ساعت پس از درمان نوشیدنی الکلی ننوشید.

ماندگاری رفع گودی زیر و دور چشم با پی ار پی


اگرچه نتایج درمان PRP از روش های درمانی دیگر ماندگارتر است، اما باید توجه داشت که این نتایج دائمی نیستند. پزشک شما به شما کمک می کند تا تعداد جلسات درمانی مناسب با PRP را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه برای پوست شما به دست آید. بعد از جلسه اول درمان، بیماران معمولا باید حداقل 3 جلسه یا بیشتر را برای درمان PRP در نظر بگیرند. نتایج این تزریقات در مقایسه با روش های معمول درمان گودی زیر چشم، ماندگارتر خواهد بود. با این حال، بعد از جلسه درمانی آخر، بیماران باید هر 6 تا 12 ماه نیاز به جلسات ترمیمی را در نظر بگیرند. زمان بندی این جلسات بستگی به سن بیمار، پاسخ بدن بیمار به درمان PRP و شدت گودی زیر چشم در ابتدای درمان دارد.

عوارض رفع گودی چشم با PRP


از آنجایی که در پی آر پی درمانی خون خود شما به بدن شما تزریق می گردد، خطر جانبی جدی وجود نخواهد داشت. با این حال، چند عارضه جانبی ممکن است برای شما به وجود بیاید که شامل موارد زیر می شود:

  • خارش و درد خفیف
  • التهاب جزئی
  • کبودی در ناحیه تزریق

هزینه پی ار پی گودی زیر چشم


هزینه تزریق PRP زیر چشم بسته به ناحیه، امکانات و تجربه پزشک می تواند متفاوت باشد. باید توجه کنید که این درمان معمولا توسط بیمه پوشش داده نمی شود.

پرسش و پاسخ های رایج


آیا می‌ توان برای بر طرف کردن گودی زیر چشم از پی آر پی و فیلر به صورت هم زمان استفاده کرد؟

ترکیب پلاسمای غنی شده با پلاکت و ژل تاثیر همکاری دارد. استفاده از این ترکیب باعث افزایش حجم ناحیه زیر چشم می شود و همچنین کیفیت و سلامت پوست زیر چشم با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت بهبود می یابد. تاثیر دوام هر دو روش نیز بیشتر می شود، بنابراین نیاز به نگهداری و تجدید کمتری دارد. از آنجایی که پی آر پی کیفیت و سلامت پوست را بهبود می بخشد، سلامتی پوست (در شرایط طبیعی)، حتی در بین جلسات، پایدار می ماند. ترکیب این روش ها کاستی های هر دو را جبران می کند: پی ار پی می تواند کیفیت، ضخامت و تولید کلاژن را بهبود بخشد، اما حجم کمی اضافه می کند؛ ژل ها حجم را اضافه می کنند، اما وضعیت پوست را تغییر نمی دهند.

آیا تزریق PRP می تواند باعث نابینایی گردد؟

خیر، مرسوم ترین عوارض جانبی این روش شامل ورم، کبودی و حساسیت خفیف در ناحیه تزریق می باشد.

آیا می‌ توان بعد از تزریق پی آر پی به زیر چشم بر روی محل تزریق یخ گذاشت؟

کذاشتن یخ روی محل تزریق PRP می تواند به کاهش التهاب کمک کند. با این حال، یک مانع باید بین پوست و یخ باشد و همچنین یخ نباید بیش از 15 دقیقه در هر بار روی ناحیه تزریق بماند. به یاد داشته باشید، التهاب باید دو تا سه روز بعد از درمان رفع گردد.

نتیجه تزریق پی ار پی به زیر چشم بعد از چند وقت قابل مشاهده است؟

بسیاری از بیماران نتایج چشم گیری را بعد از چند روز گزارش داده اند، اما ممکن است 2 تا 3 ماه زمان ببرد تا تاثیر کامل تزریق PRP مشاهده گردد. نتایج معمولا 6 تا 12 ماه ماندگار خواهند بود.

برای برطرف شدن گودی زیر چشم به چند بار تزریق پی ار پی نیاز است؟

ممکن است به 3 تا 6 جلسه درمانی برای رسیدن به بهترین نتایج نیاز باشد. تعداد جلسات مورد نیاز تزریق PRP به نتیاج دلخواه و شدت وضعیت قبل از درمان بستگی دارد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان