لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تزریق ژل گونه؛ هزینه،عوارض و ماندگاری

عناوین این مطلب

فیلرهای گونه مانند فیلر آلیاکسین، ژوویدرم، الانسه، ریووانس، و رووفیل به عنوان ابزارهای غیرجراحی شناخته می‌شوند که برای بالا بردن گونه‌ها و حجاری بر روی استخوان گونه استفاده می‌شوند. این فیلرهای تزریقی پوستی، حجم گونه را باز می‌گردانند و به گونه‌ها شکل ظاهری بهتر همراه با بالا بردن، می‌دهند. آن‌ها از اسید هیالورونیک تشکیل شده‌اند که یک ترکیب قند طبیعی است که در بافت‌های اتصالی پوست وجود دارد. اسید هیالورونیک اصلی‌ترین کاربرد آن حفظ آب و کمک به پوست برای حفظ حالت چاق و هیدراته است. زمانی که این فیلرها به صورت استراتژیک در گونه‌ها تزریق می‌شوند، باعث بهبود ابعاد آنها، با اعطای حجم بیشتر و تقارن، خواهد شد.

در دنیای جراحان پلاستیک، گونه ها 70% از زیبایی صورت را شامل می شوند و دلیل آن این است که ساختار معمارگونه بسیار خوبی را به صورت می دهند. مانند تمام درمان های زیبایی تزریقی، برای چاق کردن گونه های خود باید به یک متخصص پوست با گواهینامه یا یک جراح پلاستیک مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد فیلر گونه و رزرو وقت مشاوره در لیا کلینیک ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه پوست و زیبایی با شماره 02128426546 تماس حاصل فرمایید.

فیلر یا ژل چیست؟


فیلرهای گونه به تزریقاتی گفته می شوند که حجم ناحیه بالا و اطراف استخوان گونه شما را افزایش می دهند. این عمل باعث نشان داده شدن ساختار استخوانی بهتری خواهد شد. با تزریق یک حجم در زیر لایه پوستی شما، فیلرهای گونه می توانند چین و چروک ها و خطوط ظریف را نیز صاف کنند.

مزایای استفاده از فیلر گونه چیست؟


فواید استفاده از فیلر گونه

در مقایسه با دیگر گزینه های درمانی، مانند ایمپلنت های گونه و لیفت صورت با عمل جراحی، فیلرهای گونه چند فایده واضح دارند:

  • فرآیند فیلر گونه می تواند در دفتر یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست انجام شود و به مقدار کم بیهوشی نیاز دارد. در برخی موارد به بیهوشی هم نیازی نمی باشد.
  • بهبودی برای فیلرهای گونه سریع می باشد و بسیاری از افراد بعد از تمام شدن فرآیند، می توانند بلافاصله به فعالیت های معمول خود برگردند.
  • فیلرهای گونه، ماه‌ها یا سال‌ها پایدار باقی خواهند ماند، اما نتیجه آن دائمی نخواهد بود. در نتیجه، اگر شما نظر خود را نسبت به آن تغییر داده اید، با نتیجه به دست آمده گیر نکرده اید.
  • فیلرهای گونه، ریسک بسیار پایین از پیچیدگی های جدی یا عفونتی را با خود به همراه دارند.
  • فیلرهای گونه بعد از تزریق، قابلیت اصلاح شدن دارند و بدان معنی است که شما می توانید فیلرهای بیشتری را در نقطه تزریق شده اضافه کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید.
  • فیلرهای گونه، از دیگر عمل های جراحی تهاجمی که وضعیت ظاهری گونه های شما را بهبود می دهند، هزینه کمتری دارند.

داوطلبان ایده آل برای فیلرهای گونه


بزرگسالان با سن 21 سال به بالا که می خواهند گونه های خود را چاق کنند، به ناحیه گونه خود حجم داده، یا چین و چروک های خفیف تا متوسط را از بین ببرند، ممکن است داوطلبان ایده آل برای فیلرهای گونه باشند. این افراد نباید سیگار بکشند، باید از سلامت معمول خوبی برخوردار باشند، نباید حساسیت یا مشکلات پزشکی داشته باشند و قادر باشند تا از پوست خود بعد از انجام درمان محافظت کنند.

فیلرها از چه چیزی ساخته شده اند؟


محصولات بسیار متنوعی از فیلرها موجود است که متخصصان زیبایی از آنها استفاده می کنند. به طور کلی، فیلرها براساس مواد سازنده خود طبقه بندی می شوند. یک نکته برای امنیت شما: همیشه اطمینان حاصل کنید که از برندهای فیلر تأیید شده سازمان غذا و دارو (که فقط به وسیله یک متخصص با مجوز، مانند یک متخصص پوست با گواهینامه)، استفاده کنید.

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک به ماده طبیعی گفته می شود که در حال حاضر در پوست شما پیدا می شود. این ماده به چاق و هیدراته ماندن پوست کمک می کند. فیلرهای اسید هیالورونیک معمولاً نرم و ژل مانند هستند. نتایج آن موقت می باشد، و 6 تا 12 ماه یا بیشتر، قبل از جذب تدریجی طبیعی ذرات توسط بدن، پایدار خواهد بود. بیشتر فیلرهای اسید هیالورونیک از لیدوکائین تشکیل شده است تا بتواند ناراحتی را در حین و پس از درمان کاهش دهد.

فیلرهای اسید هیالورونیک عبارتند از:

  • Juvéderm
  • Revofil
  • Aliaxin
  • Revanesse

پُلی اِل لاکتیک اسید 

پلی اِل لاکتیک اسید یک ماده زیست محیطی (یعنی برای استفاده در بدن امن می باشد)، قابل تجزیه و مصنوعی می باشد. این ماده سال‌ها در دستگاه‌های پزشکی، مانند بخیه های تجزیه شونده استفاده شده است. پلی اِل لاکتیک اسید به محصولاتی گفته می شود که به طور حرفه ای، به عنوان “محرک های کُلاژنی” نام برده می شوند و وظیفه اصلی آنها صاف کردن خطوط ظریف و کمک به ساخت دوباره کُلاژِن طبیعی می باشد. ژل فیلر، خود پس از انجام فرآیند درمان، پراکنده خواهد شد. پلی اِل لاکتیک اسید معمولاً برای درمان چین و چروک های عمیق تر مورد استفاده قرار گرفته و می تواند بیشتر از 2 سال دوام داشته باشد. فیلرهای پلی اِل لاکتیک اسید شامل ماده Ellansse می باشند.

در حین درمان، چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟


در حین درمان، چه انتظاراتی باید داشته باشیم

تزریقات پوستی فیلرها توسط روش های غیرجراحی انجام می شود و معمولاً می توان آنها را در حین یک وقت ملاقات تکمیل کرد. درمان اولیه شما با یک مشاوره آغاز خواهد شد، و در آن شما با جراح زیبایی خود ملاقات خواهید کرد و نگرانی ها و اهداف خود را با او در میان خواهید گذاشت.

مشاوره قبل از درمان

هنگام مشاوره، جراح زیبایی نواحی مورد نظر شما را برای بررسی و سابقه پزشکی شما مرور خواهد کرد. با اینکه ریسک‌های مرتبط با فیلرهای پوستی کم است، اما شما نیاز به فاش کردن سابقه پزشکی خود قبل از درمان دارید. دلیل این کار، خطرناک بودن مواردی مانند حساسیت‌های بخصوص، مشکلات پوستی و عصبی یا داروها برای سلامتی و نتایج شما است. به عنوان مثال، شما باید به جراح زیبایی خود درباره استفاده از داروهای غیراستروئیدی و ضدالتهاب (مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن) یا رقیق‌کننده‌های خون، اطلاع دهید زیرا این موارد ممکن است منجر به ایجاد کبودی شوند.

درمان فیلر گونه

قبل از انجام دادن درمان اصلی، ناحیه موردنظر تمیز خواهد شد و شما یک بی حسی موضعی دریافت خواهید کرد تا ناحیه موردنظر قبل از انجام فرآیند تزریق بی حس شود. بسیاری از محصولات فیلر شامل ماده لیدوکائین هستند. لیدوکائین به ماده بی حس کننده ای گفته می شود که برای کم کردن ناراحتی در حین و پس از انجام فرآیند شما، کمک می کند. متخصص شما پس از آن مقدار دقیقی از فیلر را به طور استراتژیک در زیر پوست، تزریق خواهد کرد.

بر اساس محصول و نواحی درمان شده، شما باید بعد از دریافت تزریقات فیلر، سریعاً متوجه نتایج شوید. بعضی از بیماران کبودی خفیف و ورم را تجربه خواهند کرد، اما این موارد موقت هستند و باید بعد از گذشت چند روز پس از انجام فرآیند، فروکش کنند. شما می توانید بعد از انجام درمان، فوراً به فعالیت های معمول خود برگردید، اما جراح زیبایی شما ممکن است از شما درخواست کند تا یک روز از ورزش یا دیگر فعالیت های سخت، مرخصی بگیرید.

روند بهبودی پس از انجام فرآیند فیلر گونه

در چند روز اول پس از انجام تزریقات، باید از خوابیدن بر روی گونه های خود پرهیز کنید. سعی کنید با صورت به سمت بالا و به پشت بخوابید. ممکن است لازم باشد تا از ورزش‌های سخت تا زمان شکل‌گیری کامل فیلرها و تا 48 ساعت پس از انجام فرآیند، خودداری کنید. همچنین از دست زدن به صورت خود پرهیز کنید و سعی کنید صورت خود را تا حد امکان تمیز و خشک نگه دارید تا ریسک عفونت کاهش یابد.

ماندگاری


چه زمان می توانم نتایج درمان را مشاهده کنم و مدت دوام آن چقدر خواهد بود

فیلرهای گونه نتایج فوری را با خود به همراه داشته و معمولاً بین 12 تا 24 ماه دوام خواهد داشت. ما تضمین می کنیم که درمان های ما نتایج موردنظر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ما یک وقت ملاقات برای پیگیری وضعیت شما پس از دو هفته فراهم می کنیم تا بتوانیم نتایج شما را بررسی کرده و یک ارزیابی پوستی بروز را برای شما فراهم کنیم.

عوارض


فیلر گونه دارای ریسک پایین است و یک فرآیند سرراست با زمان بهبودی کم می باشد. اما این به آن معنا نیست که ریسک ناشی از ایجاد عوارض در آن وجود نخواهد داشت.

عوارض رایج در فیلرهای گونه عبارتند از:

  • ورم کردن
  • کبودی
  • خارش
  • قرمزی

تمام فیلرهای پوستی با خود واکنش آلرژیک یا عفونت به همراه دارند. دیگر عوارض غیررایج آن عبارت است از:

  • نشت فیلر
  • از بین رفتن بافت در اثر انسدادهای گردش
  • آسیب دیدگی در رگ ها یا شریان ها
  • از دست دادن بینایی

همچنین ریسک حرکت موارد تزریق شده به بخش‌های دیگری از صورت شما نیز وجود دارد و این باعث به وجود آمدن ظاهری چاق و نامتقارن خواهد شد. اگر این مورد اتفاق بیفتد، پزشک شما ممکن است ماده دیگری را برای حل کردن فیلر تزریق کند، یا فقط منتظر باشد تا ماده فیلر خود به خود متابولیزم شود.

هشدار: ریسک ایجاد عوارض نادر، در صورت استفاده از یک شخص تزریق کننده بی تجربه یا بدون مجوز، بالاتر خواهد بود.

سوالات متداول


آیا فیلرهای گونه دردناک هستند؟

با اینکه ممکن است مقداری ناراحتی و فشار در اثر تزریق به وجود آید، اما بسیاری از فیلرهای پوستی در سرنگ خود لیدوکائین را نیز دارند تا بتوانند آسودگی بیشتری را در درمان به وجود آورند. اگر لیدوکائین در مواد فیلر موجود نباشد، متخصص شما به احتمال زیاد یک عامل بی حس کننده موضعی را قبل از انجام فرآیند استفاده خواهد کرد.

هزینه انجام فیلرهای گونه چقدر است؟

هزینه انجام فیلرهای گونه، به برند، تعداد سرنگ های استفاده شده، قیمت های متخصص شما و محل کار آنها بستگی دارد. فیلرهای گونه یک فرآیند زیبایی انتخابی هستند. این بدان معنی است که هزینه آن به وسیله بیمه سلامت شما پوشش داده نمی شود.

آیا لیفت فیلرهای گونه احتیاج به زمان بهبودی دارد؟

با درمان فیلر گونه، مقدار کمی زمان بهبودی نیاز می باشد و بیماران قادر خواهند بود تا به فعالیت های معمولی خود فوراً برگردند

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان