لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

لیفت ابرو بدون جراحی: انواع روش‌ها

عناوین این مطلب

اکنون گزینه‌های متعددی برای لیفت ابرو در دسترس هستند، در حالی که همچنان گزینه‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند، گزینه‌های غیرجراحی و غیرتهاجمی لیفت ابرو نیز در حال گسترش هستند.

این نوع لیفت ابروهای غیرجراحی ممکن است به صورت تزریقی مانند بوتاکس و فیلرهای پوستی انجام شوند که باعث ایجاد ظاهر لیفت شده پوست بدون انجام هیچگونه جراحی می‌شوند.

لیفت ابرو بدون جراحی یک عمل زیبایی است که پوست قسمت بالای صورت را سفت و لیفت می‌کند، به ویژه قسمت پیشانی و ابرو. این روش می‌تواند چین و چروک‌های بین ابروهای شما را صاف کند، ابروهای افتاده را لیفت کرده و بالا ببرد، چشمان شما را درشت کند و خطوط روی پیشانی شما را از بین ببرد.برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد لیفت ابرو و رزرو وقت مشاوره در کلینیک زیبایی لیا ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه پوست و زیبایی با شماره 02128426546 تماس حاصل فرمایید.

چه کسانی کاندید مناسب لیفت ابرو بدون جراحی هستند؟


کاندیدای مناسب برای لیفت ابرو بدون جراحی، فردی است که به دنبال یک لیفت ظریف است یا تازه متوجه افتادگی ابروهای خود شده است. همچنین می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که آمادگی انجام عمل جراحی را ندارند یا از نظر پزشکی برای انجام این کار مناسب نیستند.

دلایل انتخاب لیفت ابرو بدون جراحی 

اصلاح گودی پلک بالا  لیفت ابرو بدون جراحی

 

اصلاح گودی پلک بالا 

ظاهر ابروهای شما ‌ به شدت تحت تأثیر ساختارها (استخوان، ماهیچه، چربی و پف زیر چشم) هم در بالا و هم زیر آنها قرار گیرد. با توخالی شدن پلک بالایی، ابروها افتاده به نظر می‌رسند و به سمت پایین آویزان می‌شوند، که نشانه قابل توجهی از پیری است. با استفاده از فیلرهای پوستی، می‌توان حجم پلک بالایی را بازگرداند و ظاهر ابروها و چهره‌ را جوانتر کرد.

کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط اخم 

لیفت ابرو می‌تواند به بهبود ظاهر چین و چروک‌های صورت و چین‌های پیشانی کمک کند زیرا استحکام و کشسانی پوست اطراف ابرو را افزایش می‌دهد. پوست را سفت‌تر می‌کند و خطوط پیشانی و خطوط اطراف ناحیه ابرو را صاف می‌کند.

تغییر موقعیت ابروها 

لیفت ابرو همچنین ابروها را به سمت بالاتری می‌کشد و ظاهری جوان‌تر ایجاد می‌کند. این کار را می‌توان با استفاده از تزریقات ضد چروک در عضلات پیشانی یا قرار دادن فیلرهای پوستی در زیر ابرو انجام داد.

روش‌های لیفت ابرو بدون جراحی 

اگر به دنبال لیفت ابرو بدون جراحی هستید، باید بدانید که گزینه‌های زیادی برای انتخاب در دسترس هستند. در اینجا رایج‌ترین درمان‌های بدون جراحی لیفت ابرو آورده شده است.

فیلرهای پوستی 

به طور معمول، برای درمان نیاز به ۴ تا ۶ جلسه لیزر جداگانه در فواصل ۳ تا ۶ هفته‌ای دارید. این امر برای اطمینان از درمان فولیکول مو در زمان چرخه رشد آن ضروری است. حذف موهای زائد منجر به کاهش مو می‌شود. انجام لیزر موهای زائد برای ناحیه بیکینی موجب نازک‌تر و روشن‌تر شدن موهای این ناحیه می‌شود و باعث کاهش ۸۰ درصدی احتمال رشد مجدد موها در این ناحیه می‌شود. همچنین، ممکن است نتایج دائمی نباشند و احتمال اینکه به یک یا دو بار در سال به لیزر مجدد نیاز داشته باشید نیز وجود دارد.

بوتاکس 

بوتاکس (سم بوتولینوم نوع  A)

 

بوتاکس (سم بوتولینوم نوع  A) دسته‌ای از تزریقات آرایشی به نام تعدیل کننده‌های عصبی است که با شل کردن عضلات زیرین، خطوط ریز و چین و چروک‌ها را صاف می‌کند. بوتاکس به ویژه برای خطوط اخم گلابلا، که چین و چروک‌های عمیقی هستند که می‌توانند بین ابروهای شما ایجاد شوند، خوب عمل می‌کند.

نتایج بوتاکس در مقایسه با فیلرهای پوستی نسبتاً سریع است. با این حال، برای حفظ نتایج خود باید هر 4 تا 6 ماه یکبار تزریق‌ مجدد انجام دهید. عوارض جانبی بوتاکس ممکن است شامل سر درد، بی‌حسی و مشکل در بلع باشد.

لیفت ابرو با نخ‌های PDO

خ های PDO  برای بلند کردن و سفت کردن ابروها

 

لیفت ابرو با استفاده از نخ‌های PDO یکی دیگر از روش‌های زیبایی بدون جراحی و کم تهاجمی است که برای ایجاد ظاهری جوان‌تر بدون برجای گذاشتن اسکار و با کمترین زمان از کار افتادگی طراحی شده است. از نخ های PDO برای بلند کردن و سفت کردن ابروها و قسمتی از صورت که بالای چشم است به منظور رفع چین و چروک، خطوط ابرو و اصلاح افتادگی ابرو استفاده می‌شود.

نخ‌های PDO آخرین نوآوری کره جنوبی است. آنها از یک بخیه قابل حل ساخته شده از قند پیچیده‌ای به نام PDO (پلی دیوکسانون) تشکیل شده‌اند که به دلیل مشخصات بسیار ایمن آن، سال‌هاست که در کاربردهای زیست پزشکی و دارویی استفاده می‌شود.

این ماده غیرآلرژیک و غیرآنتی ژنی بوده و همچنین کاملاً تجزیه‌پذیر است، یعنی بدن به مرور زمان مواد PDO را به طور کامل جذب می‌کند.

این روش شامل وارد کردن نخ‌ها به داخل پوست برای لیفت کردن آن است که یک اثر جوان کننده فوری ایجاد می‌کند. نخ‌های PDO همچنین تولید کلاژن را تحریک می‌کنند که با افزایش استحکام، حجم و جوان‌تر به نظر رسیدن پوست به بازسازی پوست در طول زمان کمک می‌کند.

قبل از درمان، یک کرم بی‌حس کننده موضعی قوی استفاده می‌شود. بعد از 30 دقیقه ناحیه درمان کاملاً تمیز و آماده می‌شود. بی‌حس کننده موضعی در تمام قسمت‌هایی که نخ‌ها قرار می‌گیرند تزریق می‌شود، بنابراین بیمار در حین گذاشتن نخ احساس درد نمی‌کند.

نخ‌های MINT PDO در قسمت‌های از پیش تعیین‌شده زیر پوست قرار می‌گیرند و سپس به سمت بالا بلند می‌شوند تا یک اثر جوان‌کننده فوری ایجاد کنند.

پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) 

پی آر پی نوع دیگری از تزریق است که به جوانسازی بافت‌های پوست کمک می‌کند و احتمالا ظاهری جوان‌تر ایجاد می‌کند. برخلاف فیلرهای پوستی و تعدیل‌کننده‌های عصبی، پی آر پی از خون خود شما استفاده می‌کند. ارائه دهنده قبل از تزریق مجدد نمونه به بدن شما از سانتریفیوژ استفاده می‌کند.

پی آر پی اغلب همراه با میکرونیدلینگ، لیزر درمانی، بوتاکس و فیلرهای پوستی استفاده می‌شود. در حالی که تحقیقات بیشتری در مورد استفاده از پی آر پی به عنوان یک درمان زیبایی برای چین و چروک مورد نیاز است، تصور می‌شود که این روش به درمان برخی بیماری‌ها مانند آرتریت کمک می‌کند.

درمان‌های فرکانس رادیویی 

اولتراپی و ThermiTight، روش‌های دیگری هستند که به تحریک تولید کلاژن کمک می‌کنند و در نتیجه باعث کاهش چین و چروک پوست می‌شوند. ارائه دهنده از دستگاهی استفاده می‌کند که انرژی اولتراسوند را برای تحریک کلاژن در ناحیه درمان مورد نظر منتشر می‌کند.

اولتراپی ممکن است یک یا دو ساعت طول بکشد، که زمان بیشتری نسبت به مواد تزریقی است. نتایج ممکن است طی چند روز پس از درمان مشاهده شوند.

لیزر تراپی 

لیزر درمانی که به عنوان بازسازی پوست با لیزر نیز شناخته می‌شود، چین و چروک‌ها را از طریق لیزرهای فرسایشی درمان می‌کند تا لایه‌های رویی پوست شما را از بین ببرد. این روش باعث رشد سلول‌های جدید و صاف‌تر پوست به جای سلول‌های قدیمی می‌شود.

لیزر درمانی طولانی‌ترین زمان را در بین تمام لیفت‌های بدون جراحی ابرو دارد. ممکن است تا ۱۰ روز قرمزی و پوسته پوسته شدن را تجربه کنید.

هزینه لیفت ابرو بدون جراحی 

از آنجایی که لیفت چشم یک عمل زیبایی محسوب می‌شود، معمولاً تحت پوشش بیمه سلامت قرار نمی‌گیرد. بنابراین باید در مورد تمام هزینه‌های مرتبط با درمان از قبل با ارائه‌دهنده صحبت کنید. حتی ممکن است بتوانید هزینه را به صورت قسطی یا بات شرایط خاص پرداخت کنید.

اقدامات احتیاطی لیفت ابرو بدون جراحی


در حالی که جراحی‌های تهاجمی در مقایسه با لیفت ابرو بدون جراحی خطرات بیشتری را به همراه دارد، اما همچنان درمان به روش غیر جراحی خطرات عوارض جانبی زیر را به همراه دارد:

  • خونریزی، حساسیت یا بی‌حسی
  • آسیب‌های عصبی
  • خارش
  • ورم
  • قرمزی
  • راش
  • کبودی
  • عفونت
  • مشکلات تنفسی یا خوردن
  • افتادگی ابروها یا پلک‌ها
  • جای زخم
  • هایپرپیگمانتاسیون (در اثر لایه برداری با لیزر)

لیفت ابرو بدون جراحی برای افرادی در نظر گرفته شده است که قبلاً درمان‌های بدون نسخه را امتحان کرده‌اند و به نتایج دلخواه خود نرسیده‌اند.

برخی از متقاضیان، به منظور رسیدن به حداکثر نتایج،جراحی را با این درمان‌ها ترکیب می‌کنند. باید از همه گزینه‌ها و همچنین خطرات احتمالی آگاه و مطلع باشید.

درمان‌های لیفت ابرو بدون جراحی برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست و زنان باردار یا شیرده باید از این درمان‌ها اجتناب کنند. همچنین، ممکن است پس از درمان، برای تأثیر بهتر آن، محدودیت فعالیت بدنی برای چند روز احتمالی باشد.

در صورت استفاده از داروهای خاص مانند رقیق کننده‌های خون، پزشک ممکن است درمان‌های پوستی را توصیه نکند. بنابراین، باید پزشک خود را در مورد هر گونه گیاهان دارویی، داروها یا مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید، مطلع کنید.

همچنین، انتخاب ارائه دهنده در این درمان بسیار مهم است. بهتر است تحقیق کنید و فقط با یک متخصص پوست یا جراح معتبر در مورد لیفت ابرو بدون جراحی صحبت کنید. انجام درمان در یک مرکز غیرپزشکی ممکن است خطر عوارض جانبی بالقوه تهدید کننده را افزایش دهد.

سوالات متداول


چه زمانی نتایج را خواهید دید؟ 

هم نتایج و هم بهبودی در درمان بوتاکس نسبتا سریع است. این روش تنها چند دقیقه طول می‌کشد و شما می‌توانید در عرض یک هفته نتایج را مشاهده کنید.

لیفت ابرو بدون جراحی چقدر دوام دارد؟ 

لیفت ابرو بدون جراحی که با تزریق بوتاکس یا فیلر انجام می‌شود، چندین ماه دوام خواهد داشت. فیلر به طور متوسط ​​18 ماه دوام می‌آورد. تزریق بوتولینوم اضافی را می‌توان برای افزایش یا حفظ لیفت ابرو بدون جراحی انجام داد.

آیا بعد از لیفت ابرو بدون جراحی، حالات صورتم را از دست خواهم داد؟ 

برخلاف برخی گزارش‌ها، لیفت ابرو بدون جراحی که به خوبی انجام می‌شود، هیچ یک از ماهیچه‌های صورت شما را فلج نمی‌کند و نباید حالا صورت خود را از دست بدهید. اگر بوتاکس به درستی انجام شود، خطوط را کاهش می‌دهد و باعث ایجاد لیفت می‌شود، در حالی که امکان حرکت و بیان طبیعی را نیز فراهم می‌کند.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان