لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تزریق ژل لب روسی چه فرقی با روش معمولی دارد و عوارض آن چیست؟

عناوین این مطلب

در تکنیک تزریق ژل لب مدل روسی، ماده‌ی تزریق شده بر بالای لب می‌نشیند که این باعث می‌شود تا بتوان حجم لب‌ها را بدون کوچکترین احتمال جابجایی ژل، افزایش داد. این تکنیک امکان قلوه‌ای کردن یا ایجاد پری طبیعی لب‌های سوپرمدل‌ها را فراهم می‌کند، و با روش معمولی تزریق ژل به لب تفاوت‌های مشخصی دارد که در این مقاله توضیح داده شده‌اند.

تکنیک تزریق ژل لب مدل روسی چیست؟


تکنیک تزریق ژل لب مدل روسی چیست؟

تزریق ژل لب روسی از عروسک‌های ماتروشکای روسی و لب‌های منحصربه فردشان که به شکل بی‌نظیری نقاشی شده‌اند مدل برداری شده است. در تکنیک روسی، با تزریق حجم اضافی و لیفت مرکز لب‌ها، قوس وسط لب بالا (کمان کوپید) طوری برجسته می‌شود که شبیه به شکل قلب به نظر می‌رسد، در حالی که کناره‌های لب‌ها تقریباً حالت اولیه خود را حفظ می‌کنند. نتیجه‌ی این تزریقات، لب‌هایی شبیه به لب‌های عروسک است که در عین حال هنوز هم ظاهر پر و برجستگی طبیعی خود را حفظ کرده‌اند. در این مدل، به جای همه قسمت‌های لب‌ها، فقط حجم مرکز آن‌ها بهبود داده می‌شود، تا چهر‌ه‌تان، ظاهر یک عروسک زیبا را پیدا کند.

به علاوه، اگر شما هم مایلید که تزریق ژل لب روسی را امتحان کنید، حتماً در نظر داشته باشید که اگر قبلاً فیلر تزریق کرده‌اید ابتدا باید حدود دو هفته قبل از جلسه‌ی تزریق ژل لب روسی، آن را حل کرده و از بین ببرید. با این کار مطمئن خواهید شد که ژل فقط به مرکز لب تزریق می‌شود. البته اگر در حال حاضر ژل لب مدل روسی تزریق کرده‌اید دیگر نیازی به حل کردن ژل نبوده و فقط همان مدل موجود ترمیم شده و یا به آن حجم اضافه می‌شود.

فرق تزریق ژل لب مدل روسی با روش معمولی در چیست؟


به طور معمول، در روش معمولی، فیلر به صورت افقی به لب‌ها تزریق می‌شود که باعث می‌شود تا همه لب به طور یکنواخت پر و حجیم شود. اما در تزریق ژل لب مدل روسی، پزشک از یک سرنگ کوچک‌تر استفاده می‌کند و مقادیر کمتری از فیلر را به صورت عمودی و با تمرکز بر مرکز لب‌ها تزریق می‌کند. یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی این دو روش این است که در تکنیک ژل لب مدل روسی، هدف افزایش ارتفاع لب است و به جای اضافه کردن حجم به تمام لب، تمرکز بر مرکز لب‌ها است که همین باعث ایجاد ظاهر قلب مانند در مرکز لب می‌شود.

همچنین، در تزریق ژل لب روسی، باید دقت زیادی شود که تزریق فقط در یک قسمت خاص لب انجام شود که همین باعث می‌شود طول جلسه این مدل تزریق از روش معمولی بیشتر باشد. تزریق ژل لب روسی تقریباً 30 دقیقه تا یک ساعت زمان برده و باعث کبودی و ورم بیشتری می‌شود که کاملاً طبیعی و موقتی است. همچنین، پزشک می‌تواند ماندگاری اثر تزریق را به طور دقیق برای شما پیش‌بینی کند، اما معمولاً نتیجه تزریق ژل لب روسی هم مثل روش معمولی بین شش ماه تا یک سال است.

مزایای تزریق ژل لب مدل روسی


مزایای تزریق ژل لب مدل روسی

بهبود ظاهر

برای اکثر افراد، مهمترین مزیت تزریق فیلر این است که باعث بهبود ظاهرشان می‌شود. داشتن لب‌های پرتر باعث می‌شود که شخص خود را جوان‌تر احساس کرده و جوان‌تر هم به نظر برسد. برای خانم‌هایی که ممکن است از بعضی ویژگی‌های چهره خود راضی نباشند، یک راه ساده برای داشتن احساس بهتری نسبت به خود این است که لب‌های پرتری داشته باشند. بهبود ظاهر این خانم‌ها همچنین می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها در عرصه‌های کاری و موقعیت‌های اجتماعی شود. مطالب و ویدئوهای آموزشی زیادی در مورد آرایش چهره وجود دارد، اما نتیجه همه این‌ها کوتاه مدت و ناچیز است. اگر خانمی می‌خواهد ظاهر لب‌هایش را برای بلند مدت بهبود بدهد تا در خانه و محل کار اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد، تزریق ژل لب گزینه بسیار خوبی است.

پُری طبیعی

محصولاتی مثل ژل لب ژوویدرم ظاهری طبیعی ایجاد می‌کنند چون از اسید هیالورونیک تولید می‌شوند که ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. اسید هیالورونیک به خاطر طبیعی بودنش کمتر باعث کبودی می‌شود. این فیلر به طور طبیعی جذب می‌شود، برای همین تزریق آن باید هر شش ماه یک بار تکرار شود تا برجستگی و شکل ایجاد شده در لب‌ها را حفظ شود.

امکان مرحله‌ای کردن درمان

فیلرهای طبیعی را می‌توان در طول یک دوره تزریق کرد تا بهترین نتیجه به دست بیاید. این گزینه خصوصاً برای کسانی مناسب است که با لب‌های نازکی به دنیا آمده‌اند و نمی‌دانند وقتی لب‌هایشان پرتر شود چه شکلی می‌شوند. با این روش، بیمار می‌تواند در طول چند جلسه درمان، لب‌هایی با برجستگی دلخواهش را داشته باشد.

عوارض جانبی، یا وجود ندارد و یا خیلی کم است

ژل‌های سید هیالورونیک خیلی به ندرت باعث واکنش‌های آلرژیک یا عوارض جانبی می‌شوند. با این حال، بیمار می‌بایست در جلسه مشاوره اولیه هرگونه آلرژی خاصی که دارد یا داروهایی که مصرف می‌کند را به پزشک اطلاع بدهد تا او بتواند ژل مناسبی را برای تزریق انتخاب کند. اگر احتمال داده شود که بیمار به ترکیبات موجود در یک ژل حساسیت دارد، پزشک برای آزمایش، مقدار خیلی کمی از آن ژل را به بازوی او تزریق می‌کند.

بهبودی از ژل لب سریع است

اکثر افرادی که تحت تزریق ژل‌های لب قرار می‌گیرند می‌توانند تنها یک روز بعد از درمان همه فعالیت‌های عادی‌شان را از سر بگیرند. این تزریقات عملاً یک درمان سرپایی محسوب می‌شوند. بعد از اینکه بیمار آماده شد، درمان حدود 15 دقیقه یا کمتر زمان می‌برد. تأثیر قابل توجهی که تزریق ژل می‌تواند روی ظاهر و همچنین عزت نفس یک شخص داشته باشد، باعث می‌شود که این روش درمانی قبل از سایر گزینه‌های جراحی زیبایی به بیماران پیشنهاد شود.

شخص مناسب برای تزریق ژل لب مدل روسی


یکی از مهمترین عواملی که باعث می‌شود کاندیدای بی‌نظیری برای تزریق ژل لب شوید این است که انتظارات واقع‌بینانه‌ای از درمانتان داشته باشید. پزشک اگرچه می‌تواند حجم لب‌ها را افزایش داده و شکل آن‌ها را تا حدودی تغییر بدهد، اما اینکه بخواهیم ظاهر آن‌ها کاملاً تغییر کند، خواسته غیرواقع‌بینانه‌ای است. همچنین، بعضی از خانم‌ها مایل‌اند لب‌هایی بیش از حد پر داشته باشند، که دست‌یابی به چنین نتیجه‌ای آن هم بدون ناهموار شدن سطح لب‌ها کار سختی است.

به علاوه، ابتلا به بعضی عارضه‌ها هم باعث می‌شود که کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل لب نباشید. برای مثال، دیابت می‌تواند روی توانایی التیام بدن تأثیر منفی بگذارد. اگر دیابت شما به خوبی کنترل نشده باشد پزشکتان تزریق ژل لب را به شما توصیه نخواهد کرد، چراکه ریسک خونریزی یا ضعیف بودن نتایج درمانتان بالا خواهد بود. اختلالات بافت همبند، لوپوس و اختلالات انعقاد خون مثل کم خونی داسی شکل (sickle cell anemia) هم می‌توانند بر توانایی التیام بدن تأثیر منفی بگذارند.

تبخال یا ویروس ساده هرپس نوع 1 (که بیشتر با عنوان تبخال مزمن شناخته می‌شود) هم می‌تواند بر نتیجه تزریق ژل لبتان تأثیر منفی بگذارد. در اینجا لازم است که در مورد فواصل بروز تبخال‌هایتان یا هرگونه داروی ضدویروسی که ممکن است برای کاهش احتمال بروز آن‌ها مصرف کنید به پزشکتان اطلاع بدهید.

بعضی از ژل‌هایی که برای بزرگ کردن لب تزریق می‌شود از منابع غیرانسانی به دست می‌آیند که آن‌ها هم مزایا و معایب خود را دارند. برای مثال، کلاژن گاوی موجود در برخی ژل‌ها ریسک عوارض جانبی و واکنش‌های آلرژیک را بالا می‌برد. اگر در گذشته به مواد بزرگ کننده لب حساسیت داشته‌اید، حتماً موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید. ژل‌های فیلر مختلفی در بازار وجود دارد از جمله ژل‌هایی که از بدن خود بیمار تهیه می‌شوند و برای همین باعث هیچگونه واکنش آلرژیکی نمی‌شوند.

نحوه تزریق ژل لب روسی


نحوه تزریق ژل لب روسی

نحوه انجام تکنیک ژل لب مدل روسی کاملاً با سایر تکنیک‌های مشابه تفاوت دارد.

در این تکنیک قطرات کوچکی از ژل به لب تزریق می‌شوند. این تزریقات عمدتاً در مرکز لب انجام می‌شوند تا شکلی شبیه به قلب ایجاد شود.‌ برخلاف روش‌های سنتی که در آن‌ها تزریق به صورت افقی انجام می‌شد، در اینجا ژل به شکل عمودی به چند نقطه تزریق شده و از کف لب بالا به طرف بالا کشیده می‌شود. لب‌های روسی به جای حجم ارتفاع بیشتری دارند، که این باعث طولانی‌تر شدن درمان می‌شود چراکه برای رسیدن به ظاهر مورد نظر باید از مواد بیشتری استفاده شود.

روش‌های سنتی تزریق ژل لب معمولاً 15 تا 30 دقیقه زمان می‌برند. اما در تزریق ژل لب مدل روسی به خاطر اینکه از ژل بیشتری استفاده می‌شود، تزریقات هم زمان بیشتری می‌برند به طوریکه هر جلسه درمان با این تکنیک 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد. اگر از بابت درد این نوع درمان نگران هستید توصیه می‌کنیم از روش‌های سنتی‌تر تزریق ژل لب استفاده کنید.

البته اعمال بی‌حسی قبل از انجام پروسه تا حد زیادی از ایجاد درد و ناراحتی حین تزریق ژل روسی جلوگیری می‌کند.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب روسی


مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب روسی

1- حداقل تا 24 ساعت بعد از درمان از ورزش زیاد یا خیلی شدید اجتناب کنید.

2- حداقل تا 24 ساعت بعد از درمان از محیط‌هایی با دماهایی که باعث تعریق می‌شوند دوری کنید.

3- روی لب‌هایتان یک کیسه یخ بگذارید.

4- آب فراوان بنوشید.

5-  به مدت 24 ساعت از مصرف زیاد نمک خودداری کنید چراکه باعث کاهش آب بدنتان می‌شود.

6- خوراکی‌هایی مصرف کنید که خوردن آن‌ها راحت است.

7- حتماً در جلسه درمان رژلب و خط لب همراه داشته باشید تا بعد از پایان درمان بتوانید کبودی‌هایی که بروز می‌کند را با آرایش بپوشانید.

8- تا 24 ساعت بعد از درمان از بوسیدن یا ماساژ دادن لب‌هایتان خودداری کنید.

9- تا 24 ساعت پوستتان را با آرامش بشویید.

10- تا 24 ساعت از مواد لایه‌بردار یا هرگونه برس تمیز کننده خشن استفاده نکنید.

11- حداقل تا دو هفته ماساژ صورت دریافت نکنید.

12- در طول روز اول مایعات را با نی ننوشید، چراکه این کار به لب‌ها فشار می‌آورد.

13- حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق ژل الکل مصرف نکنید.

عوارض تزریق ژل لب مدل روسی


اگر پزشکی که درمان را انجام می‌دهد مهارت بالایی داشته باشد، در این صورت تزریق نباید هیچگونه عوارض جانبی طولانی مدتی داشته باشد. عوارض جانبی کوتاه مدت این درمان عبارتند از:

  • مقدار کمی خونریزی از جای تزریق‌ها
  • کبودی
  • ورم
  • حساسیت به لمس

این عوارض معمولاً ظرف 48 ساعت بعد از درمان رفع می‌شوند.

بعضی از افراد ژل لب اسید هیالورونیک خود را آنلاین خریداری می‌کنند و تلاش می‌کنند خودشان تزریق را انجام بدهند، برخی دیگر هم برای تزریق ژل و سایر درمان‌های زیبایی به بیوتی تراپیست‌هایی که آموزش خیلی کمی دیده‌اند مراجعه می‌کنند. چنین اقداماتی باعث عوارض جانبی طولانی‌تری می‌شوند که شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • خونریزی شدید
  • کبودی و ورم زیاد
  • نامتقارن بودن لب‌ها که به خاطر یکنواخت نبودن تزریق‌ها بروز می‌کند
  • برآمدگی‌ها و ناهمواری‌های روی سطح لب‌ها که به دلیل استفاده از تکنیک‌های نامناسب تزریق به وجود می‌آیند.

اگر بعد از درمان دچار هر یک از عوارض فوق شدید، در این صورت باید فوراً با پزشکتان تماس بگیرید و اگر به پزشک خودتان دسترسی نداشتید حداقل با یک پزشک مشورت کنید.

هزینه تزریق ژل لب مدل روسی


هزینه تزریق ژل لب بسته به کلینیک و محلی که در آن قرار دارد متغیر است، با این حال تکنیک تزریق ژل لب مدل روسی از روش‌های معمولی تزریق ژل گران‌تر است. چراکه برای دستیابی به ظاهر تخت و بلند لب‌های روسی به ژل‌ بیشتری نیاز است که همین باعث بالا رفتن قیمت می‌شود. همچنین برند ژل مورد استفاده برای تزریق به لب نیز در قیمت نهایی تزریق ژل مدل روسی تأثیرگذار است زیرا برندهای مختلف ژل قیمت‌های متفاوتی نیز دارند.

پرسش‌های متداول


چطور تشخیص بدهم که کدام تکنیک تزریق ژل برایم بهتر است؟

قبل از انجام هرگونه درمانی باید با پزشکتان یک جلسه مشاوره داشته باشید تا بهترین برنامه درمان برایتان تعیین شود. البته اگر تا به حال تزریق نداشته‌اید، به شما اکیداً توصیه می‌شود که تزریق ژل لب روسی را انجام بدهید. چراکه با این تکنیک، به جای لب‌های اردکی معروفی که با روش‌های معمولی تزریق به وجود می‌آید، می‌توانید ظاهری ظریف‌تر و جذاب‌تر داشته باشید.

تزریق ژل لب روسی چقدر طول می‌کشد؟

خلق لب‌های روسی، دو برابر تکنیک‌های معمولی تزریق ژل زمان می‌برد. تزریق قطرات کوچکی از ژل به بافت لب زمان‌بر است، اما باعث ایجاد سطح یکنواخت و صافی همراه با اثر لیفت لب می‌شود. پزشک می‌بایست برای انجام این تزریق‌ها ظرافت زیادی به خرج بدهد. قطعاً برای رسیدن به یک نتیجه بی‌نقص به صبر و آرامش زیادی نیاز است. برای همین، تزریق به این مدل چیزی حدود 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد.

ماندگاری تزریق ژل لب مدل روسی چقدر است؟

دوام ژل لب روسی هم به اندازه روش‌های سنتی تزریق ژل است. در اینجا، ژل مورد استفاده تفاوتی ندارد، بلکه تفاوت در تکنیک است. ژل‌ تزریق شده 9 تا 12 ماه ماندگاری دارد، البته توصیه می‌شود که درمان به طور مرتب تکرار شود تا شکل مطلوب به دست آمده حفظ شود.

آیا تزریق ژل لب روسی در دوران بارداری و شیردهی ممکن است؟

توصیه می‌کنیم که در دوران بارداری و شیردهی هیچگونه تزریق ژلی انجام نشود چراکه دقیقاً مشخص نیست که انجام چنین درمانی در این دوره‌ها با چه ریسک‌هایی همراه است.

آیا می‌توان ژل لب مدل روسی را برداشت؟

ژل تزریق شده را می‌توان با استفاده از یک آنزیم حل کرد، اگرچه خیلی به ندرت پیش می‌آید که نیاز به انجام چنین کاری داشته باشیم. البته، همین تزریق آنزیم و رفع ژل هم با یک سری ریسک‌ها همراه است، بنابراین قبل از انجام آن می‌بایست با پزشکتان در این مورد مشورت کنید.

 

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان