لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

هیر فیلر(فیلر مو) چیست؟ تزریق فیلر برای رشد و تقویت موی سر

عناوین این مطلب

موهای سر، نه تنها بر زندگی شخصی، بلکه بر شغل شما نیز تأثیر می‌گذارند. آراستگی و لباس شما می‌توانند تا حدودی معرف شخصیت شما باشند و شما را از دیگران متمایز کنند. اما این تنها نوع پوشش شما نیست که می‌تواند چنین تعریفی از شما ارائه دهد. وقتی افراد دچار ریزش مو می‌شوند، این مسئله به اعتماد به نفس آنها آسیب می‌زند. از طرفی، نظرات مردم در مورد ظاهر شما نیز بر میزان اعتماد به نفس شما تأثیر می‌گذارند. اعتماد به نفس بالا می‌تواند باعث شود که هم در محل کار و هم در اجتماع، احساس راحتی کنید و ظاهر آراسته‌ی خود را همچنان حفظ کنید. کاملاً طبیعی است که با افزایش سن و مخصوصاً با نزدیک شدن به ۴۰ سالگی، متوجه تغییراتی در موهای خود شوید. مانند هر بخش و قسمت دیگری از بدن، موهای ما نیز با بالا رفتن سن دستخوش تغییراتی می‌شوند. از اینرو، هیرفیلر یا پرکننده‌های مو، یکی از روش‌های درمانی بسیار موثر و کارآمد برای درمان ریزش مو است. هیرفیلر روش درمانی است که صنعت زیبایی و مراقبت از مو را متحول کرده است.

محتویات هیرفیلر


محتویات هیرفیلر

پرکننده مو حاوی مواد مختلفی از جمله موارد زیر است:

  • هیالورونیک اسید: این ماده یک ماده ی طبیعی است که در سلول های بدن وجود دارد. اغلب از فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید برای تزریق به گونه ها و لبها و بطور کلی برای پوست صورت استفاده میشود. این ماده ظرفیت بالایی در نگهداری آب دارد و از اینرو، به مرطوب نگه داشتن موها برای مدت طولانی تری کمک می کند.
  • دکا پپتید 10 (Deca peptide10) مواد مغذی را به پوست و ریشه مو می رساند تا ساقه ی مو سالم تر و ضخیم تر شود.
  • اکتا پپتید 2 (Prohairin-β4) با فعال کردن سلول های بنیادی در فولیکول های مو باعث رشد مو می شود.
  • اکتا پپتید 11 (CG-Seperin) از مرگ سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو (رادیکال های آزاد اضافی) در سلول های مو جلوگیری می کند.
  • دکا پپتید 18 (CG-WINS) منجر به تشکیل پلاکدهای مو و تولید فولیکول های جدید مو می شود.
  • دکا پپتید 28 (CG-Rehairin) فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند، فاز رشد را فعال می‌کند و فاز ریزش را برای مهار ریزش مو کاهش می‌دهد.
  • الیگو پپتید ۵۴ (CG-Nokkin) ریزش مو را متوقف می کند و فاز آناژنیکی رشد مو را طولانی تر می نماید.
  • الیگو پپتید 71 (CG-Edrin) باعث رشد مجدد مو می شود.
  • نمکِ فسفات با خاصیت بافری نیز محلول را رقیق میکند.

مزایای تزریق هیرفیلر


مزایای تزریق هیرفیلر

تزریق فیلر مو مزایای متعددی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تزریق فیلر مو کاملا بی خطر و ایمن است و نتیجه ای که بروی مو دارد واقع بینانه است و ماهیت درمانی دارد.
  • این ماده حاوی مواد طبیعی است که هیچ تاثیر منفی روی مو یا پوست سر ندارد و موجب تحریک ریزش مو نمی شود.
  • تزریق فیلر تاثیر طولانی مدتی روی موها دارد.
  • موهای نازک و شکننده را درمان می کند و موجب میشود موهایی ضخیم تر و پرتر داشته باشید.
  • با رنگ مو سازگار است و مانع از استفاده از رنگ مو نمی شود.
  • چرخه ی رشد مو را فعال کرده و موجب تحریک رشد مجدد مو می شود.
  • عمل میکروسیرکولاسیون (گردش خون و آبرسانی) پوست سر را تحریک می کند
  • باعث افزایش تراکم و ضخامت مو می شود
  • احیای فولیکول های مو و سلول های مو
  • مهار ریزش مو

نحوه عملکرد فیلر مو


نحوه عملکرد فیلر مو

برای رشد مجدد مو، باید میزان عملکرد ژن ها و پروتئین هایی که برای رشد مو ضروری هستند را افزایش داد و میزان عملکرد ژن ها و پروتئین هایی که در ریزش مو نقش دارند را کاهش داد. طی آزمایش های مختلفی که انجام شده است، ثابت شده است که محتویات فیلر مو تاثیر مثبتی در روند رشد مجدد و توقف ریزش مو دارند. فیلر مو گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد و فولیکول های مو را احیا می کند که این عوامل موجب تحریک رشد مجدد مو می شوند. بلافاصله پس از وارد شدن فیلر به زیر پوست، مواد داخل آن آزاد و فعال می شوند و طی ۲ هفته، سلول های پوست و مو را تقویت می کنند. چهار عملکرد اصلی فیلر مو عبارتند از:

  • تحریک رشد مو: محتویات فیلر مو می ‌تواند باعث تحریک ژن‌ هایی شود که می ‌توانند با تقویت کنش بتا – کاتنین و فعال کردن سلول ‌های بنیادی که منجر به رشد مو در سیکل رشد مو می‌ شوند؛ تاثیر مثبتی بر روند رشد مو داشته باشند.
  • مهار آلوپسی یا ریزش مو: محتویات فیلر مو با جلوگیری از تولید BMP4 و DKK-1 (عوامل اصلی ریزش مو) مانع از ریزش مو می‌شوند.
  • آنتی اکسیدان: فیلر مو با کنترل میزان رادیکال‌ های آزاد اکسیژنی که توسط اشعه فرابنفش، اضطراب، استرس و سایر عوامل خارجی ایجاد می‌ شوند، از ریزش مو جلوگیری می‌ کند.
  • تحریک آنژيوژنز (رگ زايي): فیلر مو با تحریک ریشه مو و تغذیه آن ‌ها با فرآیند رگ زایی منجر به تشکیل فولیکول ‌های سالم ‌تر می ‌شود.

کاندیدای مناسب برای دریافت تزریق فیلر مو


کاندیدای مناسب برای دریافت تزریق فیلر مو

مردان و زنان و حتی کودکان بالای ۳ سال که با مشکلاتی مانند آلوپسی بدون اسکار، ریزش موی شدید و ناگهانی، عقب نشینی خط رویش مو و شکنندگی موها روبرو هستند و به طور کلی موهای نازک و ضعیفی دارند، می توانند از تزریق فیلر مو بهره ببرند. حتی افرادی که موهای خشکی دارند نیز می توانند از مزایای تزریق فیلر مو بهره مند شوند. این روش درمانی حتی برای افرادی که موهایشان به دلیل قرارگیری در معرض گرما یا سایر عوامل شیمیایی آسیب دیده اند، توصیه می شود. تزریق فیلر مو همچنین برای افرادی که موهای خود را مکررا رنگ می کنند و می خواهند موهایشان از آسیب این رنگ ها در امان بماند، بسیار موثر است. به طور کلی، این روش برای افرادی که حساسیتی نسبت به تزریق بوتاکس و سایر پروتئین ها دارند، مناسب است. قبل از اقدام به دریافت تزریق فیلر مو، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا این روش برای موهای شما مناسب است یا خیر، و همچنین مطمئن شوید که این درمان با داروهای مصرفی یا سایر درمان های قبلی شما تداخل ندارد. لازم به ذکر است که افراد زیر می توانند از فیلر مو استفاده کنند:

  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی که به هیالورونیک اسید حساسیت دارند.
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد یا رقیق کننده خون مصرف می کنند.
  • افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها مشکل دارد یا ایمونوتراپی انجام می دهند.
  • افراد مبتلا به التهاب پوست سر

آماده سازی برای تزریق فیلر مو


آماده سازی برای تزریق فیلر مو

چندین نکته وجود دارد که شما باید قبل از تزریق فیلر مو، آنها را انجام دهید. قبل از تزریق فیلر حتما موهای خود را بشویید. در روز دریافت تزریق فیلر نباید از هیچگونه حالت دهنده ای برای موهای خود استفاده کنید. همچنین در روز درمان نباید فعالیت ورزشی داشته باشید یا به سونا و استخر و … بروید.

مراحل تزریق فیلر مو


مراحل تزریق فیلر مو

روش تزریق فیلر مو به شرح زیر است:

۱- این درمان نیازی به بیهوشی ندارد. در صورت تمایل خود بیمار از ژل نارکوتیک به صورت موضعی استفاده می شود که اثر آن نیز بعد از ۳۰ دقیقه رفع میشود.

۲- فیلر مو فقط روی پوست تمیز و سالم و بدون التهاب تزریق می شود. از اینرو، پوست سر شما قبل از تزریق با سواب الکلی ضد عفونی میشود.

۳- فیلر مو در دمای اتاق به ناحیه مد نظر با سوزن زیرجلدی 30 یا 32 گرم تزریق می شود. ممکن است در طول درمان از چندین سوزن استفاده شود.

۴- در این درمان، از روش تزریق میکرو الیکوات (ریز سوراخ‌های سریالی در یک راستا) استفاده می‌شود که در آن، در هر سوراخ به فاصله ی 0.2 تا 0.4 سانتی‌متر، فیلر به مقدار 0.02 الی 0.05 میلی‌لیتر بصورت زیر جلدی تزریق می‌شود. هر خط این سوراخ ها، ۱ سانتی متر با هم فاصله خواهند داشت. با هر 1 میلی لیتر فیلر، ناحیه ای به اندازه یک کف دست قابل درمان است. این روش ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید.

۵- در حین و بعد از درمان، ماساژ ملایمی انجام دهید تا محصول به طور یکنواخت در زیر پوست سر پخش شود و درد تسکین یابد.

باید توجه داشته باشید که بدن هر فرد و مشکل مویی که با آن درگیر است، متفاوت است. از اینرو، بدن هر فرد پاسخ متفاوتی نسبت به درمان خواهد داشت. پزشک شما میتواند اطلاعات بیشتری در این مورد به شما ارائه دهد. مطالعات بالینی نشان میدهند که با تکرار درمان، نتایج مطلوبتری نیز حاصل میشوند. ۱ جلسه هر ۲ هفته یکبار به مدت ۸ هفته(۴ جلسه در کل) و جلسات درمانی برای حفظ نتایج که هر ۳ الی ۶ ماه یکبار باید مراجعه کنید، توسط پزشک بسته به ویژگی های موهای شما توصیه خواهد شد.

روند ریکاوری وبهبودی بعد از تزریق فیلر مو


روند ریکاوری وبهبودی بعد از تزریق فیلر مو

با اولین جلسه ی تزریق فیلر مو، احتمال اینکه روند ریزش مو در ناحیه ی تزریق شده وس از ۳۰ روز بطور کامل مهار شود، وجود دارد. جلسات بعدی تزریق فیلر مو، گردش خون به ناحیه را تحریک کرده و فولیکول های مو را احیا می کند و موجب تسریع رشد مو میشود. همچنین توصیه میکنیک که بصورت روزانه از محلول های احیا کننده ی مو برای ترمیم فولیکول های مو و پوست سرتان استفاده کنید. شما باید پوست سرتان را با این لوسیون ها، ۲ بار در روز (صبح و شب) ماساژ دهید و اجازه دهید که حداقل به مدت ۳ ساعت روی پوست شما باقی بمانند. تاثیرات تزریق فیلر مو در هر فردی متفاوت است و نتایج نهایی آن بعد از ۱ سال کاملا قابل مشاهده است. در طول این ۱ سال و یا حتی بعد از آن نیز میتوانید تزریق فیلر مو را تکرار کنید.

خطرات و عوارض جانبی تزریق فیلر مو


خطرات و عوارض جانبی تزریق فیلر مو

عوارض جانبی احتمالی تزریق فیلر مو عبارتند از:

  • ممکن است دردی کوتاه مدت و گذرا پس از تزریق در ناحیه ایجاد شود.
  • همچنین ممکن است قرمزی، تورم، ادم، هماتوم، خارش و درد خفیف در ناحیه تزریق ایجاد شود که تمامی این عوارض طی ۷۲ ساعت رفع خواهند شد.
  • آلرژی و حساسیت داشتن نسبت به هر یک از مواد تشکیل دهنده ی فیلر.

پزشک تمامی این عوارض جانبی احتمالی را برای بیمار شرح خواهد داد. اگر هرگونه عارضه ای غیر از موارد بالا رخ دهد یا عارضه ای تا بیش از ۱ هفته ادامه داشته باشد و از بین نرود، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

بهترین برند فیلر مو


بهترین برند فیلر مو-

فیلر موی دکتر سی وای جی (Dr. CYJ)، یکی از فیلرهای معتبر برای درمان ریزش مو است. این فیلر که حاوی چندین ماده فعال است در پوست سر تزریق می شود، به ریشه مو نفوذ می کند، رشد مجدد مو را تقویت می کند و فعالیت فولیکول های مو را تحریک می کند. فیلر موی دکتر سی وای جی حاوی مجموعه ای از پپتیدهای بیومیمتیک و هیالورونیک اسید است که به عنوان موادی فعال، گردش خون در زیر پوست سر را تقویت کرده و فولیکول های مو را تغذیه میکند. علاوه بر این، فرمولاسیون این فیلر حاوی آنزیم ها، فاکتورهای رشد، مواد معدنی و ویتامین های متعددی است که عملکرد همگی این فاکتورها کنار هم، موجب افزایش رشد مو و توقف روند ریزش مو میشود.

هیالورونیک اسید این فیلر، فولیکول های مو را آبرسانی کرده و فیبروبلاست ها را تحریک می کند. پپتیدهای بیومیمتیک این فیلر، تولید کلاژن را تحریک کرده و از سلول های مو در برابر عوامل خارجی مانند استرس، نور خورشید و غیره محافظت میکنند. تمامی این عوامل در کنار هم،‌ ریزش مو را متوقف میکنند و چرخه ی رشد مو را افزایش میدهند.

هزینه ی تزریق فیلر مو


هزینه ی تزریق فیلر مو

هزینه ی کلی این روش درمانی بسته به شدت ریزش موی فرد متفاوت است. هرچه ناحیه ی تحت درمان بزرگتر باشد در نتیجه به فیلر بیشتری هم نیاز خواهد بود. این درمان توسط پزشکان یا پرستاران بسیار ماهر انجام میشود تا از بروز هرگونه عوارض جانبی جلوگیری شود. از طرفی، موقعیت و منطقه ی کلینیک یا مطب پزشک نیز بر هزینه ی کلی تاثیر دارد. توجه داشته باشید که هزینه ی این درمان تحت پوشش بیمه قرار نمیگیرد.

سوالات متداول


آیا تزریق فیلر مو، روش موثری است؟

تزریق فیلر مو برای جلوگیری از ریزش مو موثر بوده و تاثیرات طولانی مدتی دارد. این تزریق، ضخامت و حجم مو را افزایش داده و نازک بودن موها را نیز درمان میکند. تزریق فیلر موجب تقویت مو در برابر آلودگی، گرد و غبار و بدرفتاری با مو (آرایش بیش از حد مو، برس زدن بیش از حد، رنگ کردن یا دکلره کردن مو) میشود.

بعد از تزریق فیلر مو، چه زمانی میتوانم موهایم را بشویم؟

تا ۲۴ ساعت پس از تزریق فیلر مو باید از شستن موها خودداری کرد.

بعد از تزریق فیلر مو به چه حالتی باید خوابید؟

بعد از تزریق فیلر مو، خوابیدن به پشت، بهترین و ایمن ترین حالت خوابیدن است. در شب اول پس از تزریق فیلر مو، برای اینکه تورم کاهش یابد و فیلر تزریق شده جابجا نشود، باید بالشی اضافی در زیر سر خود قرار دهید تا سرتان در موقعیت بالاتری قرار بگیرد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان