لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

لیفت صورت (مقایسه روشهای مختلف لیفت صورت)

عناوین این مطلب

به عنوان برترین کلینیک زیبایی پوست و لیزر درمانی، ما در درجه اول به معکوس کردن علائم و نشانه های پیری و جوانسازی پوست می پردازیم. با افزایش سن، پوست حجم و بافت خود را از دست می دهد. از اینرو نه تنها کلاژن و الاستین پوست ما کاهش می یابد، بلکه علاوه بر از دست دادن بافت استخوانی، چربی های ضروری صورت را نیز از دست می دهیم. این سازه های مهم و حیاطی به عنوان یک داربست در صورت عمل می کنند. زوال این داربست نیز منجر به افتادگی و شل شدگی پوست صورت ما و ایجاد چین و چروک های عمیق می شود. از دست دادن حجم صورت می تواند چهره ی ما را پیرتر نشان دهد و باعث شود صورت ما دیگر بشاشی و طراوت جوانی را نداشته باشد.
پیری صورت معمولاً از دهه ۲۰ و ۳۰ سالگی با از دست دادن حجم شروع می شود. زنان نسبت به مردان سریع‌تر و محسوس‌تر پیر می‌شوند، به‌ویژه از طرفی فرزندآوری نیز تأثیر چشمگیری بر تسریع پیری در زنان دارد. در دهه ۳۰سالگی زندگی ما معمولاً حدود ۱۰ میلی لیتر از حجم صورت خود را از دست می دهیم، معمولاً در سال به میزان یک قاشق غذاخوری نیز ، چربی صورت را از دست میدهیم. ژنتیک و سایر عوامل محیطی می توانند در میزان کاهش حجم صورت نقش داشته باشند.
گزینه های غیرجراحی برای لیفت صورت به سه دسته تقسیم می شوند: پر کردن یا جایگزین کردن حجم از دست رفته، لایه برداری مجدد پوست سطحی و سفت کردن بافت های عمیق تر پوست. به طور کلی، طیف وسیعی از درمان‌ها به صورت ترکیبی برای دستیابی به اهداف جوان‌سازی صورت استفاده می‌شوند.

کلینیک زیبایی لیا، لیزر موهای زائد را به عنوان بخشی از طیف جامع زیبایی و لیزر درمانی ارائه می دهد. متخصصین ما قبل از شروع عمل شما، یک ارزیابی و مشاوره کامل را انجام خواهند داد؛ که شامل تجزیه و تحلیل نوع پوست و همچنین سوالاتی در مورد سبک زندگی و عادات غذایی شما خواهد بود. پس از تجزیه و تحلیل وضعیت، تیم ما شما را راهنمایی می کند که چگونه درمان باید انجام شود.برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره02128426546تماس حاصل فرمایید.

روش های غیر جراحی جوانسازی صورت چه تاثیراتی دارند؟


می‌توان روش‌های غیرجراحی جوانسازی صورت را برای بهبود حجم از دست رفته و حفظ شادابی و جوانی پوست صورت استفاده کرد تا نشانه‌های پیری متوقف شود یا به‌طور قابل توجهی کاهش یابد. این نوع جوانسازی، روشی غیرجراحی و غیرتهاجمی است که شامل تزریق فیلرهای پوستی به بخش‌های مختلف صورت است و بدون نیاز به جراحی، باعث لیفت طبیعی و تعادل‌دهی صورت می‌شود. روش‌های درمانی دکتر شیرازی و تیم متخصصش نتایج عالی را تضمین می‌کنند و چهره‌ی جذاب و جوانی به شما بخشیده و ظاهری بسیار طبیعی خواهد داشت.

روش های غیر جراحی جوانسازی صورت


جوانسازی صورت با روش های غیر جراحی، برای بازگرداندن شادابی صورت شما با استفاده از فیلرهای پوستی انجام میشود. فیلرهایی مانند ژوویدرم (JUVEDERM®)، وولوما (Voluma)، رستیلن لیفت (Restylane Lyft® ) ، اسکالپترا (Sculptra) و رادیس (Radiesse®) با جایگزین کردن حجم از دست رفته و همچنین کانتور کردن صورت برای پرکردن قسمت های افتاده ی صورت و لیفت صورت استفاده می‌شوند. استفاده از این فیلرها میتواند نیاز به جراحی صورت را به تاخیر بیندازد و در عین حال ظاهری طبیعی و با طراوت به صورت شما بدهد.

۱.بوتاکس

بوتاکس سم بوتولینوم جوان سازی صورت

بوتاکس که به اسم سم بوتولینوم نیز شناخته می شود، یکی از رایج ترین درمان های غیر جراحی در جوانسازی صورت است. بوتاکس یک تعدیل کننده عصبی است که به عضله تزریق می شود و باعث شل شدن موقت آن می شود. عضله شل شده دیگر نمی تواند منقبض شود و بنابراین نمی تواند چین و چروکی ایجاد کند. تزریق بوتاکس به طور موثر خطوط و چین و چروک بین ابروها، چین های پیشانی، چین های به اصطلاح پنجه کلاغی اطراف چشم و سایر چین و چروک های ناحیه صورت را درمان می کند. اگر پوست شل و افتاده ای دارید که باعث ایجاد لایه های آویزان پوست در گردن می شود، گاهی اوقات تزریق بوتاکس میتواند موثر باشد.

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس را می توان در عرض سه تا هفت روز برای نواحی پیشانی و چشم، دو تا سه هفته برای نواحی فک مشاهده کرد و اثر آن معمولاً سه تا شش ماه باقی می ماند. بنابراین، برای جلوگیری از بازگشت چین و چروک به تزریق های مداوم نیاز دارید. برای چین و چروک های عمیق تر، ممکن است چندین تزریق لازم باشد تا بتوانید به نتیجه ی دلخواه خود برسید. تزریق بوتاکس هیچ عارضه جانبی جدی ندارد و شایع ترین عارضه ناشی از آن ضعف موقت عضلانی، همراه با قرمزی خفیف، تحریک و تورم در محل تزریق است که آنهم معمولاً ظرف یک یا دو روز از بین می رود.

۲. فیلرهای پوستی

بوتاکس وضعف موفقت عضلانی کلینیک لیا

شل شدگی پوست در نواحی چانه و فک عموما به دلیل از دست دادن حجم صورت ایجاد میشود، که باعث ایجاد توهم افتادگی کلی پوست صورت میشود. با استفاده از فیلرهای پوستی، میتوان در چند دقیقه حجم از دست رفته را بازیابی کرد و به نظر برسد که لیفت صورت انجام شده است. فیلرهای پوستی برای پر کردن خطوط و فضاهایی که به وسیله شل شدگی ایجاد شده است، استفاده میشوند. این فیلرها حجم را افزایش میدهند و برجستگی خطوط را افزایش میدهند. علاوه بر این، فیلرها میتوانند در قسمت های دیگر صورت مانند گونه ها، لب ها، زیر چشم و شقیقه ها نیز استفاده شوند. فیلرهای پوستی مانند ژوویدرم از اسید هیالورونیک ساخته شده اند که یک ماده طبیعی در پوست است و به پوست کمک میکند رطوبت و نرمی خود را حفظ کند. این فیلرها به حجیم شدن پوست و پر کردن خطوط و چین ها کمک میکنند و پوست را صاف میکنند. نتایج این فیلرها فوری است و معمولا تا ۹ تا ۱۲ ماه دوام دارد. برخی از مارک ها حتی تضمین میکنند که نتایج آنها تا ۲۴ ماه دوام دارد. برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی کمی را تجربه کنند، اما بسیار کمتر از ۱ درصد بیماران به این درمان حساسیت نشان میدهند.

۳. تزریق چربی

درمان جایگزین برای فیلرهای پوستی، تزریق چربی است. چربی را می توان از سایر نواحی بدن برداشت و به صورت تزریق کرد تا به طور موثر کاهش حجم صورت را برطرف کند. از تزریق چربی می توان برای رفع خطوط خنده، خطوط لبخند، چین های پنجه کلاغی، خطوط اطراف لب ها، جای جوش، فرورفتگی های پوستی، گونه های مقعر و هر ناحیه فرورفته دیگر در صورت استفاده کرد.
دکتر ژان پل آزی  Dr. Jean-Paul Azzi، جراح پلاستیک و متخصص ترمیم صورت در مرکز درمانی پالم بیچ، اظهار دارد که یکی از بزرگترین مزیت های تزریق چربی این است که نتایج طولانی مدتی با ظاهر بسیار طبیعی ایجاد می کند که برای همیشه پس از تزریق ماندگار است.
و از آنجایی که در این روش از چربی طبیعی خود بدن استفاده میشود، بدن آن را با سهولت بیشتری می پذیرد و احتمال واکنش های آلرژیک یا پس زدن مواد تزریقی کاهش پیدا می کند. تنها نقطه ضعف این روش در مقایسه با فیلرهای پوستی که به صورت آماده تهیه میشوند این است که، کشیدن و آماده سازی چربی از خود بدن تا حدودی زمانبر است.

۴. درمان با فرکانس رادیویی (RF)

درمان صورت با فرکانس رادیویی (RF) تکنیکی است که در آن از انرژی امواج رادیویی برای گرم کردن بافت و تحریک تولید کلاژن زیر پوستی به منظور کاهش ظاهر خطوط ریز و شل شدگی پوست استفاده میشود. این تکنیک باعث بازسازی مجدد بافت شده و تولید کلاژن و الاستین را تحریک میکند. این فرآیند جایگزینی برای لیفت صورت و سایر جراحی‌های زیبایی است. درمان افتادگی صورت با فرکانس رادیویی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شده است. این درمان نیازی به گذراندن دوره نقاهت ندارد و از همه مهم تر اینکه نتایج این درمان بلافاصله قابل مشاهده است.
در درمان صورت با فرکانس رادیویی (RF) ، جریان‌های امواج رادیویی به عمق درم (عمیق‌ترین لایه پوست) و لایه‌های زیر جلدی پوست نفوذ می‌کنند و باعث سفت شدن بافت‌های زیرین می‌شوند و خطوط ریزو چین‌وچروک‌ها را از بین میبرند. گرمای حاصل از این امواج، تولید کلاژن را تحریک می کند، و گردش خون، اکسیژن رسانی و گردش سلول های سالم را تسریع میکند. در نتیجه ، پوستی سفت تر، روشن تر و سالم تری خواهید داشت که چین و چروک آن به میزان زیادی کاهش داشته است.

۵. لیفت صورت با نخ
لیفت صورت با نخ یک جایگزین امن و راحت برای جرالیفت صورت با نخ یک جایگزین امن و راحت برای جراحی لیفت صورت سنتی حی لیفت صورت سنتی جوان سازی پوست کلینیک لیا

لیفت صورت با نخ یک جایگزین امن و راحت برای جراحی لیفت صورت سنتی است. این روش کم تهاجمی ، می تواند افتادگی اطراف گونه ها، خط فک و گردن را سریعتر و با خطر کمتری نسبت به روش های دیگر کاهش دهد. در طول این لیفت صورت، از نخ‌های مخصوصی استفاده می‌شود تا پوست و بافت صورت را به طور محتاطانه در جای خود ثابت نگه دارند. نه تنها نتایج حاصل از لیفت صورت با نخ آنی هستند و می توان آن را بلافاصله بعد از درمان مشاهده کرد، از طرفی این درمان نسبت به سایر روش ها نیز هزینه ی کمتری دارد.
لیفت صورت با نخ یک جایگزین امن و کم تهاجمی برای لیفت صورت سنتی است که برای افرادی طراحی شده است که علائم اولیه پیری مانند افتادگی جزئی صورت را تجربه می کنند. این روش نوآورانه لیفت صورت را می توان تنها در یک یا دو ساعت و اغلب بدون بیهوشی انجام داد. در طول لیفت صورت با نخ، جراح زیبایی نخ های نازکی را از طریق برش های کوچک ایجاد شده در ناحیه مورد نظر وارد صورت می کند. این نخ ها به بافت پوست می چسبند و سپس به عقب کشیده می شوند تا صورت را بلند و صاف کنند. تقریباً بلافاصله، نواحی تحت درمان اندکی لیفت می شوند و افتادگی از بین می رود و ظاهری شاداب به فرد می بخشد. از آنجایی که بیماران معمولاً در طول عمل کاملاً هوشیار می مانند، می توانند لیفت شدن و کاهش افتادگی پوست خود را عیناً ببینند.

۶. جراحی لیفت صورت

لیفت صورت یکی از جامع ترین روش ها برای درمان چین و چروک و افتادگی صورت به دلیل پیر شدن است. نوع جراحی های لیفت صورت متنوع است و شامل جراحی های ساده تا پیچیده و گسترده می شود. این روش باعث حذف پوست اضافی، فشردن بافت های زیرین و عضلات و صاف کردن پوست صورت و گردن می شود.

چه زمانی به جراحی لیفت صورت نیاز است؟

• اگر احساس می کنید چهره تان شما را مسن تر از آنچه هستید نشان میدهد
• اگر احساس می کنید که افتادگی پوست صورت و پوست اضافی شما مانعی برای موقعیت اجتماعی یا شغلیتان ایجاد میکند.
• اگر علائم پیری صورت را دارید اما پوستتان هنوز خاصیت ارتجاعی خود را دارد.
• اگر با نگاه کردن در آیینه متوجه می‌شوید که گذر زمان، گرانش زمین و قرار گرفتن در معرض نور خورشید وعلل وراثتی تأثیرهای مخربی بر پوست شما گذاشته و دیگر شبیه خودتان نیستید.

مزایا و معایب جراحی لیفت صورت

مزایا:

• لیفت صورت می تواند بسیاری از نواحی صورت را طی یک جلسه جراحی بهبود بخشد
• می تواند ده سال یا بیشتر دوام بیاورد و می تواند شما را ده تا پانزده سال جوان تر نشان دهد
• بهتر از سایر تکنیک ها می تواند گردن و خط فک را بازسازی کند.

معایب:

• لیفت صورت چهره ی جدیدی به شما نمیبخشد، فقط شما را کمی جوانتر نشان میدهد.
• دوره نقاهت خواهید داشت.
• بسته به سن و نوع پوست شما، ممکن است بعداً باز هم به یک درمان ثانویه نیاز داشته باشید.

جراحی لیفت صورت معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود. ممکن است شامل بیهوشی موضعی و آرام بخش یا بیهوشی عمومی باشد.
این روش ممکن است بین ۲ تا ۵ ساعت طول بکشد و فرد به طور معمول می تواند در همان روز پس از عمل ترخیص شود.
در لیفت صورت سنتی، جراح برشی را در جلوی گوش ایجاد می‌کند، که به سمت موها یا خط مو و همچنین پشت گوش در پوست سر که دارای مو است، کشیده می‌شود.
جراح ، پوست را از روی ماهیچه های عمیق تر صورت و چربی برداشته، به آرامی پوست را در جهت بالا و به سمت عقب می کشد و پوست اضافی را برمی دارد. این روش میتواند بافت های عمیق تر صورت را نیز سفت کند.
ممکن است نیازباشد یک برش کوچک در زیر چانه ایجاد شود تا پوست و بافت عمیق‌تر گردن سفت شود. این عمل به عنوان لیفت گردن شناخته می شود.
سپس برش ها با بخیه بسته می شوند. ممکن است یک درن زیر پوست پشت گوش به مدت یک یا دو روز گذاشته شود تا خون و مایعات اضافی از طریق آن خارج شوند. بانداژ و پانسمان بعد از عمل، اعمال می شود.

توصیه ها

قبل از اقدام به هرگونه درمان باید از نکات زیر آگاه باشید:
• جراحی لیفت صورت برای افرادی که بیماریهای جدی دارند توصیه نمی شود و فردی که مورد جراحی قرار میگیرد باید از سلامت روحی و جسمی خوبی برخوردار باشد.
• بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت در معرض خطر بروز عوارض جانبی شدید هستند.
• استعمال دخانیات خطر عوارض بعد از جراحی را افزایش می دهد و می تواند در روند بهبود زخم اختلال ایجاد کند. فردی که قصد لیفت صورت را دارد باید سیگار را به طور کامل ترک کند.
• باید انتظارات معقولی از جراحی داشته باشید و به یاد داشته باشید که لیفت صورت روند کلی پیری را متوقف نمی کند.
• جراحی برای پوستی که خاصیت ارتجاعی خود را حقظ کرده و ساختار استخوانی زیرین آن بهتر است، نتایج مطلوبتری خواهد داشت.
• بیماران نباید حداقل یک هفته قبل از جراحی از آسپرین یا سایر داروهای رقیق کننده خون استفاده کنند.
باید از جراحی، انتظارات معقول و واقع بینانه ای داشته باشید. نتایج حا صل از جراحی اغلب دائمی هستند.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان