لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

لیفت چشم بدون جراحی: روش ها، هزینه + فیلم

عناوین این مطلب

شکی وجود ندارد که چشمان یک شخص ارتباط زیادی با ظاهر کلی او دارد. در حقیقت، افتادگی پلک ها یا چین و چروک های اطراف چشم می تواند باعث شود که فرد خسته، عصبانی یا مسن تر از آنچه هست به نظر برسد. از آنجایی که بسیاری از اولین علائم پیری صورت بر روی پلک ها و اطراف چشم ایجاد می شود، افراد بیشتری برای برگرداندن ظاهری جوان تر سراغ جراحی زیبایی پلک می روند. اگر شما علاقه مند به جوانسازی صورت خود هستید اما کاملاً آماده، مایل یا قادر به انجام عمل جراحی تهاجمی نیستید، تعدادی روش جایگزین غیرجراحی مناسب برای جراحی لیفت پلک وجود دارد.

لیفت چشم چکار می کند و چه کاربردهایی دارد؟


لیفت چشم چکار می کند و چه کاربردهایی دارد

لیفت چشم یا لیفت پلک روشی ظریف است که برای رفع مشکلات مختلف مربوط به پلک های بالایی، پلک های پایینی یا هر دو مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از رایج ترین مشکلاتی که می توان در طول لیفت چشم بدون جراحی ترمیم یا اصلاح کرد عبارتند از:

  •  پوست اضافی در پلک های فوقانی
  • آویزان شدن پلک های بالایی
  • افتادگی پلک
  • مسدود شدن میدان دید
  • پوشیده شدن چشم ها
  • از بین رفتن چین طبیعی پلک
  • جستگی چربی زیر چشم
  • پف زیر چشم
  • حلقه های تیره زیر چشم
  • ظاهر خسته، فرسوده یا به طور کلی عصبانی

 مزایای لیفت چشم بدون جراحی


مزایای لیفت چشم بدون جراحی

این درمان های غیر تهاجمی به طور موثر برای بهبود ظاهر چشم ها با کمترین دوره انجام می شوند. هزینه ها به طور قابل توجهی کمتر از گزینه های جراحی است و احتمال کمتری در مورد عوارض جانبی دائمی و ناخواسته وجود دارد.

نتایج لیفت بدون چشم معمولاً بلافاصله پس از انجام عمل قابل مشاهده می باشد و در برخی از روش‌ها مانند تزریق بوتاکس، نتایج معمولاً در عرض دو هفته پس از درمان اولیه دیده می شود.

روش‌های بدون جراحی لیفت چشم دارای درد و ناراحتی بسیار کمی هستند و به طور کلی شناخته شده‌اند که بدون درد و ایمن هستند. عوارض جانبی و خطرات جراحی لیفت چشم به مراتب بیشتر از روش‌های بدون جراحی لیفت پلک و چشم هستند. لیفت چشم بدون جراحی دوره نقاهت کوتاهی دارد و پس از انجام این روش، مراجعه کننده می‌تواند بلافاصله به روال عادی زندگی خود بازگردد و فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرد.

لیفت چشم بدون روش جراحی


اگر به دنبال لیفت ناحیه چشم بدون جراحی هستید، باید بدانید که گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارند. در اینجا مرسوم ترین درمان های بدون جراحی لیفت چشم و ابرو آورده شده است.

لیفت چشم با تزریق فیلر و ژل

لیفت چشم با تزریق فیلر و ژل

فیلر های پوستی، تزریقی می باشند و از محلول های حجیم کننده پوست استفاده کرده و چین و چروک ها را پر می کنند.

نام های تجاری محبوب در این روش عبارتند از: ژوویدرم، بلافیل، رستیلین، رادیز و اسکالپترا.

این روش درمانی را می توان در چند دقیقه انجام داد و نیازی به دوره بهبودی ندارد. ممکن است همچنان عوارض جانبی خفیفی مانند قرمزی داشته باشید و در آینده برای حفظ نتایج خود به تزریقات دیگری نیاز دارید.

 لیفت چشم با بوتاکس

بوتاکس (سم بوتولینوم نوع A) گروهی از تزریقات آرایشی به نام تعدیل کننده های عصبی هستند که با شل کردن عضلات زیرین پوست، خطوط ریز و چین و چروک ها را صاف می کند. این روش به ویژه برای خطوط اخم گلابلار، که چین و چروک های عمیقی هستند و می توانند بین ابروهای شما ایجاد شوند، مناسب است.

نتایج بدست آمده از بوتاکس در مقایسه با فیلرهای پوستی نسبتاً سریع است. با این حال، برای نگه داشتن نتایج ، باید هر 4 تا 6 ماه یکبار تزریق ترمیمی انجام دهید. عوارض جانبی بوتاکس ممکن است شامل سردرد، بی حسی و اشکال در بلع شوند.

لیفت چشم با پلاسمای غنی شده با پلاکت (PRP)

PRP یک روش دیگر از تزریق زیبایی است که به جوانسازی بافت‌های پوست کمک می‌کند و ممکن است ظاهری جوان‌تر را نیز به وجود آورد. در مقابل فیلرهای پوستی و تعدیل‌کننده‌های عصبی، در PRP از خون شما استفاده می‌شود و پزشک قبل از تزریق، نمونه‌ی خون شما را با استفاده از سانتریفیوژ مورد استفاده قرار می‌دهد.

روش PRP اغلب همراه با میکرونیدلینگ، لیزر درمانی، بوتاکس و فیلرهای پوستی استفاده می شود.

هرچند مطالعات بیشتری در مورد استفاده از PRP به عنوان درمان زیبایی برای رفع چین و چروک مورد نیاز است، اما تصور می شود که این روش به درمان برخی از بیماری ها مانند آرتروز نیز کمک می کند.

لیفت چشم با فرکانس رادیویی (رادیوفرکوئنسی)

Ultherapy و ThermiTight روش‌های دیگری هستند که به تحریک تولید کلاژن کمک می‌کنند و در نتیجه پوست را قادر به کاهش چین و چروک از داخل به بیرون می‌کنند. متخصص از دستگاهی استفاده می کند که انرژی اولتراسوند را برای تحریک کلاژن در ناحیه درمان مورد نظر منتشر می کند.

اولتراپی ممکن است یک یا دو ساعت طول بکشد که کمی بیشتر از روش های تزریقی است. نتایج ممکن است در عرض چند روز پس از درمان ظاهر شوند.

 لیفت چشم با لیزر

لیزر درمانی که به عنوان لایه برداری پوست با لیزر نیز شناخته می شود، در این روش چین و چروک ها از طریق لیزرهای ساینده درمان می شوند و لایه های بالایی پوست از بین می روند. در این روش این اعتقاد وجود دارد که سلول‌ های جدید و صاف ‌تر پوست به جای سلول‌های قدیمی رشد می‌ کنند.

لیزر درمانی طولانی ‌ترین زمان نقاهت را در بین این لیفت‌ های بدون جراحی ابرو دارد. ممکن است تا 10 روز قرمزی و پوسته پوسته شدن را داشته باشید.

لیفت چشم پلکسر

لیفت چشم پلکسر

مشکلات مربوط به افتادگی پلک های بالا و پایین را که زمانی رخ می دهد که پوست اطراف چشم با افزایش سن شل می شود، لیفت چشم Plexr می تواند بدون داشتن خطرات جراحی به برطرف کردن این مشکل کمک کند. لیفت چشم پلکسر جایگزینی قدرتمند و موثر برای روش های جراحی مانند بلفاروپلاستی جراحی (اصلاح پلک) است.

لیفت چشم پلکسر با استفاده از یک قلم کوچک انجام می‌شود که یک قوس یونیزه شده از پلاسما را ایجاد می‌کند. زمانی که قلم به نزدیکی سطح پوست قرار می‌گیرد، یک نقطه کوچک ایجاد می‌شود که فوراً پوست را تبخیر کرده و ناحیه اطراف را بلافاصله سفت می‌کند، که در نتیجه پوست و خطوط ناخواسته را از بین می‌برد.

یک جلسه درمانی با روش لیفت پلکسر برای بهبودی محسوس در سفتی پوست کافی است، اما ممکن است برای پوست بسیار آسیب دیده، چندین جلسه درمانی توصیه شود.

کرم بی حس کننده موضعی به مدت 45 دقیقه روی پوست تمیز استفاده می شود. اکثر بیماران مقداری گرما و درد را احساس می کنند. در پایان جلسه درمانی، نقاط سوخته سیاه یا قهوه ای کوچکی در ناحیه تحت درمان وجود خواهند داشت که ممکن است درد داشته باشند.

درمان با پلاسما پن

پلاسما تراپی روش درمانی غیرتهاجمی می باشد که نوک دستگاه 1 میلی متر بالاتر از سطح پوست قرار گرفته و به پزشک یا پرستار اجازه می دهد تا درمان های بسیار دقیقی داشته باشد. این اصلاح کننده زیبایی با یونیزه کردن ذرات گاز موجود در هوای بین نوک دستگاه و پوست عمل می کند و یک انحنای پلاسمایی ایجاد می کند که هیچ حرارتی را به بافت اطراف منتقل نمی کند. انقباض و سفت شدن بافت درمان شده (برخلاف برداشتن آنها) اثر سفت کننده فوری دارد و نتایج آن در هفته ها و ماه های آینده با سفت شدن مداوم پوست و تولید کلاژن بهتر نیز می شود.

در ادامه می­‌توانید عکس لیفت چشم با پلاسما را مشاهده کنید:

لیفت چشم با پلاسما

میکرونیدلینگ RF

میکرونیدلینگ همراه با فرکانس رادیویی یکی دیگر از گزینه‌ های بدون جراحی فوق ‌العاده برای جوان‌ سازی پوست و ایجاد ناحیه‌ ای لیفت شده تر، سفت ‌تر و جوان ‌تر است. در طول میکرونیدلینگ RF، یک عامل بی حس کننده موضعی برای راحت تر کردن درمان استفاده می شود و دستگاهی  تخصصی نیز خراش های ریزی روی سطح پوست ایجاد می کند. این فرآیند سلول‌ های پوست را تکه تکه کرده و رشد سلول‌ های جدید و سالم پوست را تحریک می‌ کند، در نتیجه پوستی سفت ‌تر، جوان ‌تر و درخشان ‌تر ایجاد می‌ شود. علاوه بر این، انرژی فرکانس رادیویی، سلول‌ها را در اعماق سطح پوست تحریک می ‌کند تا تولید کلاژن و الاستین تقویت شود و نتایج را در چند هفته و چند ماه آینده افزایش دهد. چون شدت میکرونیدلینگ RF کاملاً قابل تنظیم است، به اندازه کافی ملایم می باشد تا حتی روی پوست ظریف پلک ‌های بالا و پایین نیز قابل استفاده باشد و به یک جایگزین بدون جراحی فوق ‌العاده برای بلفاروپلاستی تبدیل شود.

لیفت چشم با نخ

در لیفت با نخ چشم از نخ های نرم برای لیفت کردن ناحیه چشم استفاده می کنند و لبه چشم ها و ابروها را لیفت می کنند. درمان لیفت ابرو یا لیفت چشم را می توان برای بازسازی شکل محبوب چشم روباهی استفاده کرد که در آن شیب ظریفی به سمت بالا به ناحیه بیرونی ابرو می دهند و به طور موثری پلک بالایی را لیفت می کند تا شکل بادامی زیبایی برای چشم ایجاد کنند.

روش لیفت چشم با نخ می تواند به عنوان یک راه حل مناسب برای سایر مشکلات چشم مانند ابروهای افتاده، عدم تقارن و پلک های افتاده استفاده شود. مثلا، تنها یک ابرو را می توان برای اصلاح تقارن لیفت کرد و می توان به عنوان ابزاری برای لیفت کردن پلک های افتاده و سنگین که ممکن است با افزایش سن ایجاد می شوند و ایجاد ناحیه چشمی “بازتر” و شاداب تر استفاده کرد.

هر نخ بخیه ای قابل جذب است که حاوی مخروط های ریز است. این مخروط ها به نخ اجازه می دهند تا به بافت عمیق صورت قلاب شده آن را لیفت کند و همچنین کلاژن تولید نیز کند.

لیفت چشم بدون جراحی برای چه اشخاصی مناسب است؟


این درمان ها برای افراد زیر 18 سال در نظر گرفته نشده است. زنان باردار یا شیرده نیز باید از این درمان ها پرهیز کنند. ممکن است مجبور شوید فعالیت بدنی خود را برای چند روز پس از درمان کم کنید تا تأثیر کامل نتایج مشخص شوند.

در صورت مصرف برخی داروها مانند رقیق کننده های خون، ممکن است  پزشک درمان های پوستی را توصیه نکند. باید هر گونه دمنوش، دارو یا مکملی که مصرف می کنید را به پزشک اطلاع دهید، زیرا ممکن است با این روش تداخل داشته باشند.

افرادی که می خواهند عمل بلفاروپلاستی بدون جراحی را انجام دهند باید از سلامت کلی خوبی برخوردار باشند و انتظارات واقع بینانه ای از درمان نیز داشته باشند.

 این روش­ها خصوصاً برای افرادی که علاقه ای به روش های تهاجمی و جراحی ندارند بسیار مناسب است.

بهبودی و مراقبت های بعد از لیفت پلک بدون جراحی


بیماران ممکن است کمترین آزردگی، قرمزی و التهاب را پس از درمان بدون جراحی لیفت پلک داشته باشند. علائم در چند روز اول بعد از درمان کاهش می یابند. احداقل 24 ساعت بعد از درمان باید از انجام فعالیت های شدید پرهیز شود.

بعد از درمان، بیماران باید از قرار گرفتن در معرض گرما و نور خورشید اجتناب کنند و همچنین بیماران باید در دو هفته اول بعد از درمان، از لایه برداری شیمیایی، لایه برداری پوست و لیزر درمانی نیز اجتناب کنند.

با توجه به این که لیفت چشم روش­های غیرجراحی متفاوتی دارد و این روش­ها ممکن است در ترکیب با یکدیگر نیز استفاده شوند، برای کسب اطلاعات دقیق در مورد مراقبت ها و باید و نباید های بعد از لیفت چشم بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و دستورالعمل های کلینیک را اجرا کنید.

اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی لیفت چشم غیر جراحی


اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی لیفت چشم غیر جراحی

هرچند جراحی های تهاجمی در مقایسه با لیفت ابرو بدون جراحی خطرات بیشتری را به همراه دارند، اما احتمال کمی در مورد بروز عوارض جانبی زیر همچنان وجود دارد:

  • خونریزی، درد یا بی حسی
  • آسیب های عصبی
  • خارش
  • التهاب
  • قرمزی
  • جوش
  • کبودی
  • عفونت
  • مشکل در بلع و تنفس
  • پلک ها و ابروهای افتاده
  • جای زخم
  • بیش فعالی رنگدانه ها ( به علت استفاده از لیزر لایه برداری)

البته بهتر است بدانید که تمامی خطرات و عوارض جانبی لیفت چشم در صورتی که این پروسه توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود، کاهش می­یابند. به طور کلی روش های غیرجراحی و غیرتهاجمی لیفت چشم بسیار ایمن هستند و دارای تأییدیه­های لازم از مراجع مربوطه می­باشند.

هزینه لیفت چشم بدون جراحی


لیفت چشم با روش های غیر جراحی متعددی انجام می­شود و این روش­ها ممکن است همزمان با یکدیگر نیز استفاده شوند. بنابراین نمی‌­توان قیمت دقیق برای لیفت چشم ارائه داد. برای اطلاع از هزینه لیفت چشم و بهترین روش مناسب شما بهتر است ابتدا با پزشک زیبایی خود در این باره صحبت کنید.

به طور کلی نیز می­توان گفت که هزینه های دقیق شما به روش استفاده شده در لیفت چشم و فناوری آن، وسعت ناحیه درمان و پیچیدگی مشکل، تجربه و مهارت متخصص و محل کلینیک بستگی دارد.

از آنجایی که لیفت چشم یک عمل زیبایی محسوب می شود، معمولاً تحت پوشش بیمه سلامت قرار نمی گیرد. باید در مورد تمام هزینه‌های مرتبط با متخصص را قبل از عمل با او در میان بگذارید.

حتی ممکن است بتوانید برنامه های مالی یا پرداختی را برای درمان در نظر بگیرید.

سوالات پر تکرار


لیفت پلک بدون جراحی چقدر طول می کشد؟

بستگی به روش لیفت چشم دارد. برخی از روش های لیفت پلک غیر جراحی بین 2 تا 3 سال و تا زمانی که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد، ماندگاری دارند. حتی در موارد بسیار دشوار، این فناوری غیر تهاجمی به دستیابی به نتایج شگفت انگیز و طولانی مدت کمک می کند.

چگونه می توانم بدون جراحی در خانه چشم هایم را لیفت کنم؟

می‌توانید با بالا بردن ابروها، قرار دادن انگشت زیر آن ها و بالا نگه داشتن آن‌ها به مدت چند ثانیه در حالی که تلاش می کنید ابروها را پایین بیاورید، روی این عضلات کار کنید. این کار باعث ایجاد مقاومتی همانند وزنه برداری می شود. پلک زدن های سریع و اجباری و چرخاندن چشم نیز بر عضلات پلک تاثیر می گذارند. این کارها بیشتر پیشگیری می باشد تا درمان.

آیا بوتاکس می تواند به درمان افتادگی پلک ها کمک کند؟

تزریق بوتاکس درمانی مناسب برای پلک های افتاده است. این درمان می‌تواند وضعیت ابروهای افتاده یا افتادگی جزئی ابروها را که باعث می‌شود پلک‌ ها پایین‌ تر از جایی که باید آویزان شوند را درمان کند.

آیا فیلر می تواند به درمان افتادگی پلک ها کمک کند؟

هنگامی که مشکلات افتادگی پلک را در نظر می گیرید، استفاده از فیلرهای اسید هیالورونیک مانند Restylane یا Juvederm در سطح منفذ اشک بسیار موثر هستند. این قسمت فرورفتگی عمیقی است که از گوشه داخلی چشم شما شروع می شود و در امتداد کناره بینی تا روی گونه شما ادامه می یابد.

چه سنی برای لیفت چشم مناسب است؟

افتادگی پلک معمولاً زمانی ظاهر می‌شود که سن بالای 30 سال می ‌شود. این سن مناسب برای لیفت پلک چشم است، اما افراد جوان‌ تر نیز می‌ توانند آن را انجام دهند. با این حال، اکثر پزشکان برای انجام این روش حداقل 18 سال سن را توصیه می کنند.

آیا لیفت چشم گربه ای با نخ لیفت امکان پذیر است؟

لیفت چشم گربه ای روشی سرپایی در مطب می باشد که معمولاً فقط با بی حسی موضعی انجام می شود. این شامل قرار دادن نخ های PDO قابل جذب (پلی دیوکسانون) در ابرو و کشیدن ابروها به سمت بیرون برای بدست آوردن ظاهری کشیده تر ومرموزتر در اطراف چشم می باشد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان