لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

آیا لیزر موهای زائد در بارداری خطرناک است؟

عناوین این مطلب

هنگام حمل کودک، بدن زنان باردار دستخوش تغییرات زیادی می‌شود؛ و یکی از این تغییرات هورمونی رشد موهای ناخواسته است. می‌بینید که موها در مکان‌های جدید جوانه می‌زنند، یا شکمتان آنقدر بزرگ است که نمی‌توانید پاهایتان را بتراشید، ممکن است لیزر موهای زائد را در نظر بگیرید.

وقتی باردار هستید، تمرکز اصلی شما باید روی سلامت خود و کودکتان باشد.

اول آن کودک شاد و سالم را به دنیا بیاورید. بر پشت سر گذاشتن آن چند ماه اول شب‌های بی‌خوابی و جلسات تغذیه مداوم تمرکز کنید. وقتی همه این‌ها پشت سر شماست، متخصصان ما در کلینیک لیا آماده هستند تا موهای زائد شما را با جدیدترین فناوری لیزر موجود از بین ببرند، بنابراین با شماره تلفن 02128426546 تماس بگیرید و لیزر موهای زائد خود را برنامه ریزی کنید.

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد


پزشک یا تکنسین لیزر، پرتوی نور را به ناحیه‌ای که می‌خواهید درمان کنید، هدایت می‌کند. لیزر روی رنگدانه تیره هر مو، هدف قرار می‌دهد و گرما را به ساقه مو و داخل فولیکول ارسال می‌کند.

اگر گرما فولیکول را کاملاً از بین ببرد، دیگر مویی تولید نخواهد شد. اما اگر فولیکول فقط آسیب دیده باشد، ممکن است موها دوباره رشد کنند، اما به طور احتمالی ریزتر و سبک‌تر از قبل خواهند بود.

بارداری چه تاثیری بر رشد مو دارد؟


وقتی باردار هستید، به راحتی می‌توانید احساس کنید که خودتان نیستید. برخی از زنان به مدت 9 ماه از هیجان و شادی می‌درخشند، در حالی که برخی دیگر از تغییراتی که بدن خود می‌کنند چندان راضی نیستند.

در دوران بارداری، هورمون‌های شما در بالاترین حد خود پمپاژ می‌کنند که بر چرخه رشد طبیعی مو تأثیر می‌گذارد. در طول این نه ماه، بسیاری از زنان شروع به رشد مو در مکان‌های ناخواسته مانند صورت، گردن، شکم و سینه‌ها می‌کنند.

چرخه رشد مو


مو سه مرحله را طی می‌کند.

  1. در مرحله رشد، فولیکول مو فرآیند را آغاز کرده و مو را ایجاد می‌کند.
  2. در فاز میانی، مو به رشد خود ادامه می‌دهد.
  3. و در مرحله پایانی که گاهی به آن مرحله استراحت می‌گویند، مو می‌ریزد.

هورمون‌های بارداری مرحله نهایی را به تاخیر می‌اندازند، به این معنی که موها به این سرعت نمی‌ریزند. بنابراین بسیاری از زنان متوجه رشد ضخیم‌تر، پرتر یا موهای جدید در مکان‌هایی می‌شوند که قبلا ظاهر نشده‌اند.

به راحتی می‌توان فهمید که چرا بسیاری از زنان باردار ممکن است جذب لیزر موهای زائد شوند. از این گذشته، زمانی که برای 9 ماه احساس خوبی ندارید، کمی نظافت یا نوازش می‌تواند کمک زیادی به شما کند تا احساس بهتری داشته باشید.

آیا لیزر موهای زائد برای زنان باردار بی‌خطر است؟


بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی توصیه می‌کنند که در دوران بارداری لیزر موهای زائد انجام ندهید.

 

خطر لیزردر باردار

 

لیزر موهای زائد بی‌خطر است، اما در حال حاضر هیچ مطالعه طولانی مدتی وجود ندارد که اثرات لیزر موهای زائد را بر روی کودکان متولد نشده تجزیه و تحلیل کند. به همین دلیل، بهتر است آن را ایمن بدانید.

برای شروع درمان لیزر موهای زائد تا بعد از زایمان صبر کنید.

هنگامی که باردار هستید، بهتر است که احتیاط کنید و اصلاح کنید. اپیلاسیون، کرم‌های موبر و سایر روش‌های رفع موهای زائد غیر متعارف نیز برای زنان باردار توصیه نمی‌شود. اگر نگران رشد مو هستید، قبل از استفاده از روشی غیر از اصلاح با پزشک خود مشورت کنید.

ما نمی‌گوییم که روش‌های لیزر برای زنان باردار ناامن است. به سادگی تحقیقات کافی برای تعیین وجود ندارد.

اگر شاهد رشد موهای ضخیم‌تر هستید یا موها در مکان‌های جدید رشد می‌کنند، نگران نباشید. پس از کاهش هورمون‌های بارداری، موهای شما باید حدود شش ماه پس از زایمان به چرخه رشد طبیعی خود بازگردند.

آیا لیزر موهای زائد می‌تواند بر باردار شدن تأثیر بگذارد؟


هیچ مدرکی وجود ندارد که لیزر موهای زائد بر شانس باردار شدن شما تأثیر بگذارد. اگر قصد بارداری دارید، قبل از شروع لیزر موهای زائد با پزشک خود مشورت کنید.

 

تأثیر لیزردر باردار

 

برای اکثر افراد، کاهش موفقیت آمیز رشد مو به چندین درمان نیاز دارد که در یک دوره حداکثر نه ماهه انجام می‌شود. این امکان وجود دارد که قبل از اینکه متوجه شوید باردار هستید تحت یک درمان قرار بگیرید که شما را در معرض خطرات مرتبط با این روش قرار می‌دهد، از جمله:

  • تحریک پوست
  • رنگ پوست شما تغییر می‌کند
  • تاول زدن
  • جای زخم
  • رشد مجدد بیش از حد مو، در موارد نادر

چه مدت بعد از زایمان می‌توانید برای لیزر موهای زائد برنامه ریزی کنید؟


کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان می‌گوید که باید به مراقبت پس از زایمان به‌عنوان یک فرآیند طولانی‌مدت فکر کنید، نه فقط یک قرار ملاقات. در چند ماه اول پس از زایمان، به طور منظم با متخصص زنان و زایمان خود صحبت کنید تا در مورد تمام روش‌هایی که بدن شما در حال تغییر است صحبت کنید.

پزشک شما بهترین فردی است که به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که چه زمانی هورمون‌های شما به حالت طبیعی برگشته و پوست شما آماده دریافت لیزر درمانی است. این مکالمات به ویژه در صورتی که زخم یا برش‌های ناشی از اپیزیاتومی یا زایمان سزارین داشته باشید بسیار مهم خواهد بود.

آیا می‌توان در دوران شیردهی لیزر موهای زائد انجام داد؟


اصولاً، حذف موهای زائد در هنگام شیردهی ایمن است. اما هورمون‌ها می‌توانند بر رشد مو تأثیر بگذارند، بنابراین توصیه می‌شود که قبل از شروع مجدد لیزر درمانی تا پایان دوره شیردهی صبر کنید. این اقدام تضمین می‌کند که بهترین نتایج لیزر را به دست آورید و هورمون‌های بارداری بر برنامه درمانی شما تأثیری نداشته باشند.

 

لیزر در دوران شیردهی

 

به جز برای زنان باردار، لیزر موهای زائد بی‌خطر است


به غیر از زنان باردار، لیزر موهای زائد بی‌خطر است. اکثر مردم هیچ عارضه جانبی طولانی مدتی را تجربه نمی‌کنند. عوارض جانبی موقت شایع است و می‌تواند شامل قرمزی، تورم و تحریک ناحیه تحت درمان باشد. هر گونه تحریک پوستی جزئی و کوتاه مدت است.

اما همه روش‌های لیزر موهای زائد یکسان نیستند. تکنسین‌های مختلف از لیزرهای مختلف و روش‌های مختلفی برای خنک کردن و تسکین پوست استفاده می‌کنند. اگر در مورد لیزر موهای زائد فکر می‌کنید، مطمئن شوید که با یک تکنسین لیزر دارای مجوز و گواهی این روش را انجام دهید.

همچنین یافتن تکنسینی که از لیزر پیشرفته و همچنین یک سیستم خنک کننده موثر استفاده می‌کند، مهم است. ترکیب این دو عنصر باعث می‌شود که درمان‌ها راحت‌تر و روند مؤثرتر باشد.

سوالات متداول


جایگزین ایمن در بارداری برای لیزر موهای زائد چیست؟ 

برای از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری، تراشیدن و اپیلاسیون به عنوان روش‌های مطمئن‌تر معرفی می‌شوند. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که استفاده از اپیلاسیون برای شما یا کودکتان هیچ آسیبی ایجاد نمی‌کند.

آیا لیزر موهای زائد می‌تواند من را نابارور کند؟

هیچ مدرکی وجود ندارد که لیزر موهای زائد بر شانس باردار شدن شما تأثیر بگذارد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان