لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

از بین بردن سیاهی و پف دور چشم با هایفوتراپی

عناوین این مطلب

فراصوت متمرکز با شدت بالا یا به اختصار هایفو، هایفوی بالا کشیدن چشم، درمانی غیرتهاجمی برای پف دادن به چشم ها، ابروها و افتادگی پلک ها است. این روش بخشی از روند رو به پیشرفت درمان ضد پیری است که برخی از مزایای بالا کشیدن چشم را بدون نیاز به عمل جراحی دارد.

هایفوتراپی دور چشم یکی از روش های غیر تحاجمی برای درمان چین و چروک، سیاهی و پف دور چشم است. متخصصین ما در لیا کلینیک برای پاسخ به هر سوالی که درمورد هایفوتراپی دور چشم داشته باشید آماده اند. برای رزرو نوبت مشاوره در لیا کلینیک با شماره 02128426546 بگیرید.

چه چیزی باعث به وجود آمدن افتادگی در اطراف چشم می شود؟


با گذشت زمان، برخی از بافت‌های اطراف چشم مانند پوست، ماهیچه‌ها و رباط‌ها ضعیف‌تر و سست‌تر می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که چربی‌های زیر چشم‌ها به راحتی حرکت کنند و باعث پف شدن این قسمت می‌شوند. این وضعیت به عنوان “بیرون زدگی صفحات چربی زیر کاسه چشم” شناخته می‌شود. همچنین، ممکن است مایعات زیر چشم جمع شده و باعث افزایش پف زیر چشم شود. ترکیب حفظ آب و بیرون زدگی چربی زیر چشم باعث ظاهر و شکل‌گیری پف چشم می‌شود.

بالا کشیدن چشم به روش هایفو


استفاده از آخرین فناوری هایفو می باشد و راه حل بدون جراحی برای پیری پوست که از نظر بالینی به اثبات رسیده است.

بدون جراحی، درد و نقاهت، جوانی را باز گردانید، چشم ها را بالا بکشید، زاویه بدهید و سفت کنید.

سونوگرافی شدت بالا متمرکز جدیدترین تکنولوژی برای لیفت صورت و کاهش خطوط و چین و چروک پوست است که از نظر پزشکی نیز ثبت شده می باشد. هایفو مستقیما انرژی گرمایی را روی پوست و بافت زیر پوستی اعمال می کند و کلاژن سازی پوست را تحریک و بازسازی می کند، بافت را بهبود می بخشد و افتادگی پوست را کاهش می دهد.

فواید سونوگرافی شدت بالای متمرکز


هایفو و دیگر روش های درمانی بدون جراحی برای لیفت چشم در طی چند سال اخیر معروفتر شده اند. بین سالهای 2012 تا 2017، تعداد کل درمان های انجام شده با این روش به 64.8 درصد افزایش یافته است.

 

فواید هایفوتراپی دور چشم

 

هایفو مزایای زیبایی شناختی بسیاری دارد که شامل:

  • کاهش چین و چروک
  • سفت کردن پوست شل شده گردن (که گاهی گردن بوقلمونی نیز نامیده می شود)
  • بالا کشیدن گونه ها، ابروها و پلک ها
  • سفت کردن رباط ها، عضلات و لایه SMAS زیر پوست
  • پوست ضخیم تر همراه با بازیابی الاستین و کلاژن
  • کاهش حجم چربی زیر چشم
  • سفت کردن پوست قفسه سینه
  • بدون نقاهت، بی خطر و موثر
  • پوست صاف تر

چه تجربه ای خواهید داشت؟


پزشک معمولا جوانسازی با هایفو را با تمیز کردن پوست اطراف چشم و استفاده از ژل آغاز می کند. سپس برای انتشار امواج سونوگرافی با شات های کوتاه از یک ابزار دستی استفاده میکند. هر جلسه معمولا 30 تا 90 دقیقه زمان می برد.

 

تجربه هایفوتراپی دور چشم

 

برخی افراد گزارش کرده‌اند که در طول درمان حالتی از آزردگی خفیف احساس کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر پس از درمان درد تجربه کرده‌اند. ممکن است پزشک قبل از درمان از بی‌حسی برای کاهش درد استفاده کند. همچنین، مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن نیز می‌توانند مفید باشند. برخلاف روش‌های زیبایی دیگر مانند لیزر برای از بین بردن موهای زائد، هایفو صورت به هیچ نوع آمادگی قبلی نیاز ندارد.

بعد از پایان جلسه درمانی، نیازی به دوره ترمیم و بازیابی نیست، به این معنی که بیماران می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را بلافاصله پس از جلسه درمانی هایفو انجام دهند. بسته به نتایج مورد انتظار، ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب بین یک تا شش جلسه درمانی نیاز باشد. بهترین نتایج معمولاً در مدت سه ماه پس از جلسه درمانی هایفو به دست می‌آید.

نتایج هایفوی بالا کشیدن چشم ها


هایفو با نوسازی و بازسازی پوست از درون، پوست را بالا می کشد، چشم ها را بزرگتر می کند و ظاهری با طراوت تر به شما می دهد. نتایج بعد از دو تا سه ماه پس از درمان و زمانی که کلاژن خود را بازسازی و تجدید کرد، قابل مشاهده خواهند بود. همانطور که فرایند ساخت کلاژن ادامه می یابد، بهبودی های بیشتری بعد از شش ماه پس از اولین درمان ظاهر می شوند. از آنجایی که این روش تولید کلاژن پوست خود شما را تحریک می کند، مدت زمانی ماندگاری اثرات بستگی به خود شما و میزان تولید و حفظ کلاژن بدن شما دارد.

نتایج هایفوتراپی دور چشم

عوارض جانبی


در کل، اگر چه برخی درد و ناراحتی را درست بعد از درمان احساس می کنند، شواهد نشان می دهند که هایفوی صورت عوارض جانبی بسیار کمی دارد.

تحقیقی در کره جنوبی به این نتیجه رسید که در این درمان هیچ گونه عوارض جانبی جدی وجود نداشته، اما برخی شرکت کنندگان مواردی را گزارش داده اند:

  • التهاب
  • بی حسی
  • قرمزی
  • کبودی
  • جوش های ارغوانی

در مطالعه ای دیگر، پژوهشگران متوجه شدند که برخی از افرادی که درمان هایفو را روی صورت و بدن خود داشتند، بلافاصله بعد از درمان احساس درد کردند اما بعد از 4 هفته دردی گزارش نداده اند.

آیا آسیب رسان است؟

مانند بیشتر درمان های صورت ممکن است مقداری قرمزی به همراه داشته باشد، درصد کمی از بیماران ممکن است التهب خفیف، بی حسی یا حساسیت را داشته باشند، اما اینها عوارض خفیف و موقتی می باشند و آزردگی طولانی مدت و مهمی وجود نخواهد داشت.

با این حال، در حین درمان احتمالا مقداری درد، گرما یا داغی حس کنید که کمتر از چند ثانیه طول می کشد و فقط در زمان ضربه چرخشی و زمانی که انرژی التراسوند استفاده می شود، ایجاد گردد. این آزردگی خیلی مختصر است و علامتی خوبی می باشد و یعنی فرایند ساخت کلاژن تحریک شده است.

هزینه هایفوی لیفت چشم چقدر است؟


در نهایت، هزینه بستگی به ناحیه تحت درمان، منطقه جغرافیای شما و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای دست یابی به نتایج مطلوب دارد. برای تخمین هزینه ها باید با متخصص پوست منطقه خود تماس بگیرید. هایفو تحت پوشش بیمه نمی باشد.

جایگزین هایی برای هایفو تراپی چشم


میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به عنوان درمان القایی کلاژن شناخته می شود. طرفداران این روش می گویند که چین و چروک، جای زخم و حتی مشکلات رنگ پوست مثل حلقه های سیاه دور چشم را نیز کاهش می دهد.

این روش شامل سوزن های بسیار ظریفی می شود که برای سوراخ کردن پوست استفاده می شوند. این سوزن ها آسیبی کنترل شده را ایجاد می کند و در عوض پوست درمان شده را جوان می کند.

این روش برای افرادی که رضایتمندی فوری را بخواهند مناسب نیست. معمولا در طی دوره ای شش جلسه ای با فاصله یک ماهه یا بیشتر انجام می شود. هزینه میکرونیدلینگ کمتر از روش های سنتی لیزر می باشد.

تزریق بوتاکس

اگرچه این روش روشی حجم دهنده نیست، اما در برخی افراد، تزریق بوتاکس در پلک پایینی می تواند پف زیر مژه ها را بلافاصله کم کند.

تزریق ژل

ژل ها برای روشن کردن ناحیه اشک یا اطراف چشم استفاده می شوند. باعث می شوند آن ناحیه ظاهری برجسته تر و روشن تر داشته باشد و کاهش سایه زیر چشم نیز می تواند به شما ظاهری سرحال تر بدهد.

درمان لیزری

لیزر تراپی از انرژی گرمایی برای هدف گیری سلول های آسیب دیده استفاده می کند. لیزر تراپی می تواند نواحی تیره را روشن کند و تولید کلاژن را تحریک کند.

بلفاروپلاستی

اگر از پف چشم های خود رنج می برید، جراح می تواند چربی زیر پلک پایینی شما را حذف یا جابجا کند. این کار پف و همچنین تیرگی پلک را نیز کاهش می دهد.

بلفاروپلاستی بسیار گران است و عوارض جانبی بیشتری نیز دارد؛ بنابراین باید تمامی گزینه ها را قبل از انجام جراحی در نظر بگیرید.

مصرف آنتی هیستامین 

آلرژی ها می توانند پف و حلقه های تیره زیر چشم را ایجاد کنند. احتمالا قرمزی یا خیسی و خارش چشم را هم تجربه خواهید کرد. این واکنش توسط سیستم ایمنی شما در پاسخ به چیزی آزاردهنده یا حساسیت زا ایجاد می گردد.

استعمال دخانیات را قطع کنید

سیگار ذخایر ویتامین C بدن شما را کاهش می دهد. این ویتامین مسئول ایجاد کلاژن سالم در پوست می باشد. اگر سیگار می کشید، احتمالا با مسائلی مثل چین و چروک، تغییر رنگ، حتی پف زیر چشم و حلقه های تیره درگیر هستید.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان