لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

ژوویدرم: بهترین ژل و فیلر، مزایا، عوارض، کشور سازنده + قیمت

عناوین این مطلب

ژل ژوویدرم (Juvederm)، جزو فیلرهای پوستی است که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته می شود. خانواده برند ژوویدرم محصولات متنوعی دارند؛ تمامی محصولات این برند، جهت کمک به رفع علائم پیری و برای از بین بردن خطوط و چین و چروک پوستی استفاده می شوند. هر محصولی از خانواده برند ژوویدرم دارای ترکیبات و غلظت‌ متفاوتی از هیالورونیک اسید است. هرکدام از محصولات این خانواده منحصرا برای مشکلات خاص پوستی و برای تزریق در نواحی مختلف و در عمق پوست طراحی شده‌اند. فیلر یا ژل ژوویدرم از نظر غلظت و قوام، نرم و ژل مانند است.

انواع ژل ژوویدرم


انواع ژل ژوویدرم

  • Juvederm Voluma XC: ژوویدرم ولوما XC باعث افزایش حجم بافت زیر پوست می شود و برای حجم دهی و بزرگ کردن گونه استفاده می شود.
  • Juvederm XC and Juvederm Vollure XC: از این ژل عمدتا در مواردی که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده باشد استفاده میشود. این ژل با پر کردن چین و چروک و خطوط اطراف دهان و بینی، به عنوان بهترین ژل برای رفع خطوط لبخند شناخته میشود.
  • Juvederm Ultra XC and Juvederm Volbella XC: ژوویدرم اولترا XC برای حجم دهی و برجسته‌سازی لب کاربرد دارد و به طور کلی به عنوان روشی غیر جراحی برای افزایش حجم لب از آن استفاده می شود.

مزایای تزریق ژل ژوویدرم


مزایای تزریق ژل ژوویدرم

ژل ژوویدرم تنها فیلر پوستی بر پایه هیالورونیک اسید (HA) است که تا ۱ سال دوام و ماندگاری دارد. در تولید و ساخت این ژل از غلظت بالای ماده فعال هیالورونیک اسید استفاده شده که موجب میشود نتایج حاصل از تزریق این ژل، دوام و ماندگاری طولانی‌تری نسبت به سایر ژل‌ها داشته باشد. برخی از مزایای تزریق ژل ژوویدرم عبارتند از:

درمان کم تهاجمی

این ژل به منظور سهولت در استفاده و برای بازده و کارایی بالا ساخته شده است. به طوری که یک جلسه درمانی با این ژل تنها ۳۰ الی ۴۵ دقیقه طول می کشد.

قابلیت درمان چندین ناحیه

هر کدام از انواع مختلف ژل ژوویدرم، منحصرا برای درمان هدفمند یک ناحیه خاص از صورت طراحی شده‌اند.

نتایج فوری و سریع

در اکثریت موارد، افرادی که برای درمان مراجعه می کنند،‌ در عرض ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل ژوویدرم و گاها حتی بلافاصله پس از تزریق متوجه تغییرات ظاهری خود می شوند. این فیلر تقریبا به محض تزریق موجب آبرسانی به پوست میشود. البته حدودا ۲ هفته طول می کشد تا ژل به طور کامل در محل تزریق بشیند.

ظاهری طبیعی

اغلب افراد نتایج بسیار طبیعی از تزریق این ژل بدست می‌آورند چرا که با تزریق این ژل مقدار زیادی از حجم از دست رفته با آبرسانی بهتر پوست جبران می شود. همچنین به دلیل اورگانیک و طبیعی بودن آن، می توان از این ژل برای ایجاد تغییرات ظریف نیز استفاده کرد.

ماندگاری طولانی مدت نتایج

ژل ژوویدرم، به مدت ۱ یا ۲ سال ماندگاری خواهد داشت. میزان ماندگاری نتایج نیز تا حدودی به نوع فیلر یا ژل تزریق شده بستگی دارد. برای مثال، برای تداوم نتایج ژل Volbella XC، در اغلب موارد بعد از ۱ سال به تکرار تزریق نیاز خواهد بود، در حالی که در ژوویدرم ولوما XC، نتایج تا ۲ سال همان کیفیت خود را در تزریق به گونه‌ها حفظ خواهند کرد. به طور کلی، نتایج حاصل از تزریق ژل ژوویدرم در مقایسه با سایر فیلرها ماندگارتر و با دوام‌تر است.

ژل ژوویدرم چگونه عمل می کند؟


ژل ژوویدرم چگونه عمل می کند؟

ژل ژوویدرم با استفاده از هیالورونیک اسید، بافت صورت را حجیم و پرمحتوا می‌کند. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در بدن انسان وجود دارد و به تولید کلاژن کمک می‌کند. با پیر شدن، تولید هیالورونیک اسید و کلاژن در بدن کاهش می‌یابد که این باعث افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود.

در طول جلسه تزریق ژل،‌ پزشک، دستیار پزشک و یا پرستار معمولا نواحی تحت درمان در صورت شما را با استفاده از قلم خاصی علامت‌گذاری میکند. سپس پزشک ژل ژوویدرم را به مناطق مد نظر تزریق می کند. سپس برای پخش شدن یکنواخت ژل و جهت جلوگیری از تورم، به آرامی ناحیه تزریق شده را ماساژ می دهد.

این تزریق ژل با ترکیب کمی لیدوکائین برای کاهش درد همراه است. استفاده از لیدوکائین موجب می شود تا هرگونه درد و ناراحتی در طول درمان به حداقل برسد و به سرعت از بین برود.

چه نواحی از صورت با تزریق ژل ژوویدرم درمان می شوند؟


چه نواحی از صورت با تزریق ژل ژوویدرم درمان می شوند؟

نواحی مورد استفاده هرکدام از انواع ژل ژوویدرم به دلیل فرمولاسیون و ترکیبات منحصر بفردی که دارند متفاوت است. با اینکه پایه و اساس تمامی ژل‌های ژوویدرم یکسان است اما هر محصول از خانواده این فیلر، بمنظور درمان نواحی متفاوتی استفاده می شوند و به طور کلی، ژل ژوویدرم طیف وسیعی از کاربرد را دارد.

تزریق ژل ژوویدرم برای رفع خط خنده یا چین نازولبیال

تزریق ژل ژوویدرم برای رفع خط خنده یا چین نازولبیال min

خط خنده یا خطوط نازولیبال به دلیل موقعیتی که در صورت دارند جزو یکی از دشوار‌ترین علائم پیری برای رفع کردن هستند. خط خنده یا چین نازولیبال معمولا از اطراف بینی تا کناره‌های دهان ایجاد می شوند که در این ناحیه، پوست صورت ضخیم‌تر از سایر نواحی آن است. تزریق ژل ژوویدرم با پر کردن نواحی زیرین موجب صاف شدن چین‌های نازولیبال می شود. این ژل فوراً ناحیه را پر کرده و پوستی صاف و ظاهری جوان‌تر را ارائه می دهد.

تزریق ژل ژوویدرم برای رفع خط بغض یا خطوط ماریونت

تزریق ژل ژوویدرم برای رفع خط بغض یا خطوط ماریونت

خط بغض یا خطوط ماریونت نامی است که برای خطوط عمودی استفاده می شود که از کناره دهان به سمت گوشه‌های چانه ایجاد می شوند. این خطوط عمدتاً در اواسط سن ۳۰ سالگی شروع به ظهور می کنند، اما با استفاده از تزریق ژل ژوویدرم می توان آنها را به طور فوری تصحیح کرد. با تزریق ژل ژوویدرم، خطوط ظریف کاهش می یابند و با ایجاد ظاهری طبیعی، صورت جوانتر و جذاب تر می شود.

تزریق ژل ژوویدرم برای حجم دهی به گونه‌ها

تزریق ژل ژوویدرم برای حجم دهی به گونه‌ها

برخلاف سایر برندها، ژوویدرم محصولاتی دارد که اختصاصا برای گونه و نواحی میانی صورت طراحی شده‌اند. نواحی میانی صورت معمولا کمتر دچار کاهش حجم شده و علائم پیری به ندرت در این نواحی ایجاد می شوند. با این حال، با تزریق ژل ژوویدرم میتوانید بلافاصله این حجم از دست رفته در گونه‌ها و نواحی میانی صورت را برگردانید. تزریق ژل ژوویدرم در این نواحی میتواند کاهش حجم و افتادگی و شل شدگی پوست را اصلاح کرده و با روشن‌تر و صاف‌تر کردن پوست، چهره شما را متحول کند.

تزریق ژل ژوویدرم به زیر چشم

تزریق ژل ژوویدرم به زیر چشم

اکثر افراد میخواهند که سیاهی و گودی زیر چشم خود را که در اثر از دست دادم حجم و در پی روند طبیعی پیری ایجاد میشوند، با درمان‌های موضعی رفع کنند. فیلر یا ژل ژوویدرم با پر کردن نواحی زیر چشم موجب بازیابی حجم از دست رفته شده و شما را جوانتر نشان میدهد.

تزریق ژل ژوویدرم به لب

تزریق ژل ژوویدرم به لب

با افزایش سن، لب‌ها نازک‌تر شده و حجم خود را از دست می دهند. همچنین با افزایش سن ممکن است متوجه ایجاد خطوط دور لب در اطراف لب‌های خود شوید. ژل ژوویدرم اولترا منحصرا برای حجم دهی به لب‌ها استفاده می شود و می تواند با  پرکردن چین و چروک و خطوط دور لب، حجیم کردن لب‌ها و تعریف مجدد خط لب موجب برجسته‌تر نشان دادن لب‌ها شود.

کدام دسته از افراد کاندیدای مناسبی برای دریافت تزریق ژل ژوویدرم هستند؟


کدام دسته از افراد کاندیدای مناسبی برای دریافت تزریق ژل ژوویدرم هستند؟

هر فرد بالغی که به دنبال روشی غیرجراحی برای بهبود علائم پیری صورت خود است، می تواند برای دریافت تزریق ژل یا فیلر مرتبط، یک کاندیدای مناسب باشد. برای این منظور، لازم است که حالت سلامتی کاملی داشته باشید و هیچ عارضه پوستی نداشته باشید. همچنین، باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتایج این درمان را داشته باشید.

اگرچه این روش درمانی عمدتاً برای اکثر انواع پوست، رنگ و حساسیت پوستی مناسب است، اما ممکن است پزشک این درمان را برای افرادی که پوست بسیار حساسی دارند و یا علائم و نشانه‌های تحریک یا عفونت پوستی دارند، توصیه نکند. همچنین، برخی از افرادی که علائم پیری شدیدتری دارند، با استفاده از روش‌های درمانی دیگر، ممکن است نتایج بهتری دریافت کنند. پزشک در جلسه مشاوره اولیه، تعیین می کند که آیا این روش درمانی برای شما مناسب است یا خیر.

مشاوره برای تزریق ژل ژوویدرم


پزشک در اولین جلسه، پوست شما را ارزیابی کرده و سابقه پزشکی شما را بررسی می کند. همچنین اهداف مد نظر شما از تزریق ژل نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. پزشک انواع مختلفی از فیلرهای پوستی را که میتوانند مشکل شما را برطرف کنند، به شما معرفی خواهد کرد. همچنین، پزشک یک برنامه درمانی شخصی نیز به شما ارائه خواهد کرد که شامل توصیه‌ای از ترکیب روش‌های درمانی برای بهبود نتایج است و در صورت استفاده به طور همزمان با تزریق ژل، موجب رفع بهتر علائم پیری خواهد شد.

آماده‌سازی برای تزریق ژل ژوویدرم


برای آماده شدن جهت دریافت تزریق ژل، باید پوست خود را به طور منظم تمیز کنید و از مصرف محصولات مراقبت از پوست یا دریافت هرگونه درمان تحریک کننده در هفته‌ی قبل از قرار ملاقات خودداری کنید. همچنین، پزشکان توصیه میکنند که برای کاهش احتمال کبودی و خونریزی محل تزریق، حداقل ۱ هفته قبل از درمان، مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون اعم از آسپرین یا داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) را قطع کنید.

تزریق ژل ژوویدرم


تزریق ژل ژوویدرم

شما باید قبل از قرار ویزیت خود، از آرایش کردن خودداری کرده و پوستتان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. در ابتدای جلسه درمانی، پوست شما ضد عفونی شده و از یک ماده بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه تزریق استفاده می شود. سپس بوسیله یک سرنگ، ژل به نواحی مد نظر و از پیش تعیین شده تزریق می شود. مقدار فیلر یا ژل مورد استفاده برای هر بیمار متفاوت است اما فرآیند تزریق تنها ۲۰ الی ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید.

روند ریکاوری از تزریق ژل ژوویدرم


در طول دوره نقاهت، باید پوست خود را به آرامی بشویید و تقریبا به مدت ۲ هفته از دست زدن به نواحی تحت درمان خودداری کنید. این کار باعث میشود تا ژل تزریق شده بخوبی در محل تزریق بنشیند و اختلالی در روند عملکرد آن ایجاد نشود.

طبق صلاحدید پزشک و تا زمانی که به شما اعلام میکند باید از لایه‌برداری پوست، قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و مصرف داروهای رقیق کننده خون بپرهیزید. اکثریت بیماران متوجه می‌شوند که پوست آنها در عرض 1 هفته پس از درمان، کاملاً به حالت عادی خود باز می گردد. برخی از بیماران نیز ترجیح میدهند ۲ الی ۳ هفته پس از اولین درمان،‌ ویزیت دیگری برای افزایش خفیف حجم فیلر ته نشین شده داشته باشند.

نتایج تزریق ژل ژوویدرم


نتایج تزریق ژل ژوویدرم

نتایج نهایی ۲ هفته پس از تزریق قابل مشاهده خواهند بود. علاوه بر این، نتایج جوانسازی پوست تا ۶ الی ۱۸ ماه آینده با شما خواهد بود. اگر بخوبی از برنامه درمانی شخصی خود پیروی کنید، میتوانید انتظار داشته باشید که در کل سال تنها به ۱ یا ۲ جلسه تزریق ژل نیاز داشته باشید. این روش درمانی به دلیل سهولت در اجرا، ماهیت غیر جراحی و روند بهبودی آسانی که دارد، تقریبا برای هر بیماری مناسب است.

ژل ژوویدرم چقدر ماندگاری دارد؟


نتایج حاصل از تزریق ژل ژوویدرم بسته به ناحیه تزریق شده معمولا ۱۲ الی ۲۴ ماه ماندگاری دارند. برای مثال، تزریق ژل به خطوط اطراف بینی تقریبا ۱۲ الی ۱۸ ماه ماندگاری دارد. اما به دلیل بیشتر بودن جریان خون در اطراف لب، تزریق به این ناحیه تقریبا بطور متوسط تا ۶ ماه ماندگاری خواهد داشت. گذشته از این،‌ نتایج تزریق ژل از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

نکته جالب توجه در رابطه با ژل ژوویدرم این است که درمان ترمیمی یا به اصطلاح تاچ آپ آنرا در هر زمانی بعد از جلسه اصلی تزریق می توان انجام داد.

آیا تزریق ژل ژوویدرم بی خطر است؟


آیا تزریق ژل ژوویدرم بی خطر است؟

بله. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. بنابراین،‌ این ماده به مرور زمان حل شده در بافت‌های بدن جذب می شود. با گذشت زمان مولکول‌های این ماده حل شده و بدون اینکه اثری در بدن به جا بگذارند، به آب تبدیل میشوند.

هزینه تزریق ژل ژوویدرم چقدر است؟


هزینه  تزریق ژل ژوویدرم بسته به محل تزریق، میزان دوز مصرفی و تخصص پزشک متفاوت می‌باشد.

خطرات و عوارض جانبی


انتظار تورم و کبودی خفیفی را داشته باشید. سایر عوارض جانبی رایج عبارتند از:

  • قرمزی محل تزریق
  • حساسیت پوست
  • ایجاد توده یا برآمدگی
  • درد خفیف
  • خارش پوست

تمامی این عوارض معمولا در عرض ۲ الی ۴ هفته برطرف می شوند. عوارض جانبی جدی‌تر که معمولا با مراجعه به افراد غیر حرفه‌ای در این زمینه ایجاد میشوند عبارتند از تزریق ناخواسته به داخل رگ خونی،‌ ایجاد زخم‌های دائمی،‌ اختلالات بینایی،‌ کور شدن و یا سکته کردن. از این رو،‌ مراجعه به یک پزشک معتبر و مجرب بسیار حائز اهمیت است. حتما برای دریافت این تزریق به پزشک آموزش دیده و دارای مجوز مراجعه کنید.

سؤالات متداول


آیا پس از درمان محدودیتی وجود خواهد داشت؟

حداقل تا ۲۴ ساعت باید از ورزش پرفشار و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب یا گرما اجتناب کرد.

ژل ژوویدرم ساخت کجاست؟

شرکت داروسازی آلرگان در آمریکا، شرکت تولید کننده محصولات ژوویدرم و بوتاکس است.

آیا ژوویدرم بهتر از بوتاکس است؟

با اینکه هر دو برای درمان موثرند اما ژوویدرم سریعتر اثر میکند و ماندگاری بیشتری نیز دارد. تاثیرگذاری بوتاکس ممکن است چند روز طول بکشد و بعد از چند ماه نتایج آن از بین بروند. جهت حفظ نتایج، صرف نظر از اینکه کدام درمان را انتخاب کنید، به تزریق مجدد نیاز خواهید داشت.

آیا می توانم بعد از تزریق ژل ژوویدرم رو به صورت بخوابم؟

بهتر است شب اول پس از تزریق، رو به پشت بخوابید. با اینکه شواهدی از تاثیرگذاری وضعیت خواب بر نتایج تزریق ژل وجود ندارد اما باز هم بهتر است که تا ۱ هفته پس از تزریق ژل،‌ از خوابیدن بروی صورت اجتناب کنید.

آیا مصرف زیاد آب کمکی به اثرگذاری ژل ژوویدرم می کند؟

مصرف زیاد آب باعث هیدراته نگه‌داشتن بدن شده و تاثیر فیلرهای پوستی هیالورونیک اسیدی را افزایش میدهد. پس از درمان، پزشک اقداماتی را برای مراقبت از پوست به شما توصیه خواهد کرد که میتوانند مکمل تاثیرگذاری ژل باشند.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان