اندولیفت صورت، بینی و غبغب: مزایا، عوارض، هزینه +عکس قبل و بعد

اندولیفت درمانی بدون نیاز به جراحی و جایگزین جراحی لیفت صورت است. اندولیفت نتایج چشمگیری در سفت کردن و جوانسازی پوست دارد. این روش همچنین دوران نقاهت کوتاهی دارد و بدون ایجاد جای زخم باعث کاهش چربی می شود.

اندولیفت چیست؟

اندولیفت یک روش زیبایی غیر جراحی و بسیار موثر برای صورت و بدن است که در آن یک سیم نازک با قطر 0.2-0.4 میلی متر بدون ایجاد درد وارد بدن می‌شود. معمولاً این روش حدود یک ساعت طول می‌کشد و پوست بعد از آن دچار تورم خفیف و رنگ صورتی می‌شود. نتایج درمان در مدت کمتر از چهار هفته قابل مشاهده هستند، اما این نتایج همچنان بین نه تا دوازده ماه بعد بیشتر مشخص می‌شوند.

اندولیفت یک درمان بسیار کم تهاجمی است که با طول موج 1470 نانومتر باعث لیفتینگ میان بافتی پوست میشود و فواید متعددی روی پوست دارد. مانند:

• ترمیم لایه های عمقی و سطحی پوست.
  • به دلیل تولید کلاژن جدید باعث بالارفتن تون بافتی به صورت فوری، متوسط و طولانی مدت در ناحیه تحت درمان میشود. یعنی تا مدتها بعد از درمان بافت مورد نظر به روند بهبودی خود ادامه میدهد.
  • تحریک تولید کلاژن و در صورت لزوم کاهش چربی های اضافی.

گرمای ناشی از لیزر باعث ذوب چربی های سرسخت و جمع شدن فوری پوست می شود. در نتیجه شلی پوست کاهش می یابد و پوست بلافاصه سفت و لیفت شده به نظر می رسد.

مزایای اندولیفت

• بدون نیاز به بیهوشی
  • بی خطر
  • نتایج فوری
  • نتایج طولانی مدت
  • بدون نیاز به برش
  • بدون نیاز به زمان استراحت بعد از درمان
  • این روش را میتوان با سایر روش های درمانی ترکیب کرد.

اندولیفت برای درمان چه قسمت هایی از بدن مناسب است؟

اندولیفت برای قسمت هایی از پوست صورت و بدن که تازه شل شده، شلی های قسمت میانی پوست و قسمت های که چربی های سرسختی وجود دارد مناسب است. قسمت هایی از بدن که با این روش قابل درمان هستند عبارتند از:

• نواحی میانی و پایینی صورت
  • اطراف فک
  • زیر چانه
  • گردن

اندولیفت چگونه انجام می شود؟

در این روش درمانی فیبرهای میکرونوری ریز که تقریبا به اندازه یک تار مو هستند وارد هیپودرم پوست می شوند. این فیبرها با ایجاد میکروکانال هایی به عنوان یک مسیر نوری در پوست عمل میکنند و به دستگاه این امکان را میدهند که انرژی لیزر را به شکل موثرتری برای از بین بردن مایعات و چربی های زیر پوست هدایت کند.

حین درمان انرژی لیزر با گرم کردن بافت بدن یا صورت باعث تحریک تولید کلاژن جدید و بهبود عملکرد های متابولیکی سلو های بدن می شود. نتایج این درمان طولانی مدت هستند. این دستگاه نه تنها چربی های زیر پوست را از بین می برد بلکه باعث سفت شدن پوست هم می شود.

اندولیفت برای چه کسانی مناسب است؟

این درمان برای انواع پوست ها و گرو های سنی مختلف مناسب است. اما کسانی که پوست آنها به شدت دچار افتادگی شده ممکن است برای رسیدن به نتیجه بهتر نیاز به جراحی داشته باشند.

روند درمان اندولیفت

جلسه مشاوره و آمادگی برای اندولیفت

در جلسه مشاوره شما باید به سوالاتی درباره سابقه پزشکی تان پاسخ بدهید. سپس پزشک ناحیه مورد نظر را معاینه میکند و همچنین درباره درمان لیزر و نتایج مورد نظر شما صحبت خواهد کرد.

قبل از درمان پوست شما ضدعفونی می شود سپس مناطق مورد نظر با علامت مشخص میشوند. حین درمان باید از ایجاد آسیب در قسمت های که ساختار ظریفی دارند پرهیز شود.

بیهوشی

بهتر است قبل از شروع درمان برای کاهش درد از یک بی حس کننده موضعی استفاده کنید. در طول درمان از یک سیستم خنک کننده به طور مستقیم برای پوست استفاده می شود تا درد بیمار کاهش یابد.

نحوه انجام اندولیفت

شما باید از یک عینک محافظ در برابر نور لیزر استفاده کنیید. در روش اندولیفت با وارد کردن فیبر میکرونوری به داخل پوست بدون ایجاد برش شروع می شود. فیبر به روشی پنکه مانند در یک مسیر آزاد از زیر پوست به عقب منتقل میشود.

نتایج اندولیفت

نتایج اندولیفت فوری و بلندمدت هستند و ناحیه درمان شده تا چند ماه بعد از درمان همچنان بهبود می‌یابد، زیرا کلاژن در لایه‌های زیرین پوست تولید می‌شود. معمولاً نتایج نهایی بعد از شش ماه قابل مشاهده هستند.

برای انجام اندولیفت، تنها یک جلسه درمان لازم است، اما در صورت نیاز می‌توانید آن را برای بار دوم تکرار کنید. حداکثر فاصله بین دو جلسه درمان باید دوازده ماه باشد.

مانند هر روش درمانی دیگری، نتایج و مدت ماندگاری آنها به وضعیت بیمار بستگی دارد، از جمله وضعیت سلامت و جنسیت.

عمل اندولیفت چقد طول می کشد؟

مدت زمان عمل به اندازه قسمت های تحت درمان بستگی دارد. اما معمولا برای یک قسمت از صورت 15 دقیقه و برای کل صورت نیم ساعت طول می کشد.

اندولیفت بدون درد است و نیازی به ایجا برش و بیهوشی ندارد. شما چند ساعت بعد از اندولیفت میتوانید فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

ماندگاری نتایج اندولیفت چقدر است؟

مدت ماندگار نتایج اندولیفت مانند هر روش درمانی دیگری به وضعیت بیمار بستگی دارد. در صورت لزوم اندولیفت را میتوان بدون هیچ گونه عوارض جانبی تکرار کرد.

اندولیفت چه تفاوتی با سایر روش های جوانسازی صورت دارد؟

برتری لیفت صورت نسبت به اندولیفت قابل مقایسه نیست اما جراحی به دلیل عوارض احتمالی جدی مانند فلج صورت، فلج عصب لب، خونریزی، آسیب جدی به پوست، افتادگی پلک و سایر مشکلات بعد از عمل کمتر پیشنهاد میشود. اندولیفت تنها تکنیک و ابزاری است که میتواند در بین تکنیک های غیر جراحی لیفت صورت روی بافت های زیرین پوست تاثیر بگذارد و مستقیما کلاژن و بافت چربی را هدف قرار دهد.

هزینه اندولیفت

هزینه اندولیفت بسته به ناحیه‌ی تحت درمان، مشکل بیمار و تخصص پزشک متفاوت است.

عوارض جانبی اندولیفت

ممکن است تا دو هفته بعد از اندولیفت علائمی مانند کبودی و تورم را تجربه کنید. اندولیفت میتواند باعث سوختگی پوست تغییر رنگ یا کبودی عصبی شود، این مشکل میتواند سه تا شش ماه باعث ضعف عضلانی اطراف دهان شود (اما این اتفاق به ندرت رخ میدهد).

به منظور جلوگیری از بروز هرگونه عوارض جانبی بعد از اندولیفت، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اندولیفت برای چه کسانی مناسب نیست؟

بیماری ها یا عفونت های پوستی ممکن است باعث محدودیت در انجام اندولیفت شوند. افرادی که باردار یا شیرده هستند، افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی، و افرادی که دارای بیماری ها یا عفونت های پوستی هستند، قادر به انجام اندولیفت نیستند. همچنین، احتمال وجود حساسیت به بی حس کننده های موضعی نیز وجود دارد.

سوالات پرتکرار

برای انجام اندولیفت به چند جلسه درمان نیاز دارم و فواصل بین جلسات درمان چقدر خواهد بود؟

معمولا درمان اندولیفت فقط یک جلسه انجام می شود اما با توجه به اینکه شرایط و نیازهای برخی بیماران متفاوت است و ممکن است پزشک برای رسیدن به نتایج بهتر یک جلسه درمانی بیشتر یا یک درمان ترکیبی را پیشنهاد کند.

آیا اندولیفت درمان دردناکی است؟

معمولا اکثر بیمارن معتقدند که این درمان درد کمی دارد و در برخی موارد هم بدون درد است. اما قبل از شروع درمان از یک بی حس کننده موضعی برای کاهش درد استفاده می شود.

آیا اندولیفت باعث چربی سوزی می شود؟

اندولیفت در سه حالت استفاده می شود: برای درمان آکنه، چربی سوزی و سفت کردن پوست. برای پوست افتاده از حالت سفت کردن استفاده می شود. در مواردی که بیمار نیاز به برطرف کردن افتادگی پوست دارد یا در قسمت هایی که نیاز به چربی سوزی دارند از دو حالت با هم استفاده می شود.