لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

لیزر موهای زائد آقایان: مزایا، عوارض و هزینه

عناوین این مطلب

لیزر موهای زائد، به تازگی، به عنوان روشی بسیار کاربردی و دائمی برای حذف موهای زائد نواحی مختلف بدن بسیار مورد توجه آقایان قرار گرفته است. راحتی و کم درد بودن حذف موهای زائد به کمک لیزر و عدم نیاز به تکرار هفتگی و یا حتی روزانه، سبب برطرف کردن چالش بسیاری از مردانی شده است که با وجود مو بر روی تمام و یا بخشی از بدن خود مشکل دارند. در همین راستا، لیزر موهای زائد امکان حذف و یا کاهش تراکم موی بدن مردان در نواحی سینه، شکم، کمر، صورت، گردن، پا، ناحیه تناسلی و باسن را ایجاد کرده است.

مزایای لیزر موهای زائد برای مردان


مزایای لیزر موهای زائد برای مردان

  • این روش سریع است.
  • این روش نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد درد کمتری دارد: بسته به آستانه ی تحمل درد شما، ممکن است درد بسیار خفیفی حس کنید اما این درمان به قدری سریع است که اکثریت آقایان درد ناشی از آن را به راحتی تحمل می کنند.
  • این روش دقیق است: دقت بالای این روش در حذف موهای زائد، آن را به راه حلی مناسب برای حذف موهای زائد نواحی کوچکتر مانند بین ابروها، بالای لب و بینی، ناحیه ی تناسلی یا ایجاد فرم ریش، تبدیل می کند.
  • می تواند موهای زائد هر ناحیه از بدن را حذف کند: موهای زائد نواحی از بدن که دسترسی به آنها با تیغ سخت است و اپیلاسیون این نواحی نیز دردناک است را می توان براحتی با لیزر حذف کرد.
  • از رشد زیر پوستی موهای زائد جلوگیری می کند: اصلاح با تیغ، اپیلاسیون و سایر روش های حذف موهای زائد، میتواند موجب رشد زیر پوستی موها شده و مشکلاتی ایجاد کند. اگر بدن شما نیز مستعد رشد زیرپوستی موهای زائد است، حذف موهای زائد با لیزر روش مناسبی برای شماست.
  • میتوانید از رشد مجدد موهای زائد خلاص شوید: اپیلاسیون و اصلاح با تیغ روش هایی هستند که ما بین جلسات آنها،‌ موهای زائد شما تا حدودی مجددا رشد خواهند داشت و این می تواند موجب آزار شما شود. اما با لیزر موهای زائد می توانید همیشه از داشتن پوستی صاف و بدون مو لذت ببرید.
  • لیزر کردن یک راه حل طولانی مدت برای خلاصی از موهای زائد است.
  • میزان حذف موهای زائد در این روش قابل تنظیم است: لیزر موهای زائد غالبا برای کاهش ضخامت موهای بدن آقایان استفاده می شود. این روش برای درمان نواحی مانند سینه ی آقایان بسیار مناسب است چرا که بسیاری از آقایان می خواهند به اندازه ی کافی موهای سینه خود را حفظ کنند تا ظاهری مردانه داشته باشند.

نواحی مناسب بدن مردان برای لیزر موهای زائد


لیزر رفع موهای زائد می تواند روی هر قسمتی از بدن به جز پلک ها انجام شود. برای آقایان، محبوب ترین نواحی برای انجام لیزر رفع موهای زائد  عبارتند از:

لیزر موهای زائد ناحیه سینه آقایان

لیزر موهای زائد ناحیه سینه آقایان

تراکم بالای موهای سینه می تواند کار اصلاح آنها را سخت و دردناک کند و از طرفی نیز، این تراکم بالای موهای سینه ممکن است موجب ایجاد بوی نامطبوعی در بدن شوند. لیزر موهای زائد سینه مزایای زیر را به همراه دارد:

  • کاهش تعریق و بوی نامطبوع بدن
  • حذف موهای زائد: رشد زیر پوستی موها در مردانی که موهای زائد در سینه خود دارند محتمل تر است. لیزر موهای زائد سینه احتمال رشد زیر پوستی موهای این ناحیه را کاهش می دهد و موجب می شود بدون بروز عوارض جانبی طولانی مدت، بتوانید از داشتن پوستی صاف و بدون مو لذت ببرید.
  • پیشگیری از تحریکات پوستی: اصلاح با تیغ و اپیلاسیون روش هایی هستند که می توانند باعث تحریک پوست سینه شما شوند. اما با حذف موهای زائد این ناحیه به وسیله ی لیزر، هیچگونه تحریک پوستی طولانی مدتی نخواهید داشت.
  • کاهش تراکم موهای سینه: بسیاری از مردان علاقه‌ای به حذف موهای ناحیه سینه خود ندارند اما به دلیل آلودگی‌ها و مشکلات حاصل از این موها تمایل دارند تا از تراکم آن‌ها بکاهند. لیزر موهای زائد سینه با داشتن قابلیت تنظیم پذیری می‌تواند از تراکم موهای سینه بکاهد بدون اینکه آن‌ها را به شکل کامل نابود کند.

لیزر موهای زائد ناحیه شکم آقایان

لیزر موهای زائد ناحیه شکم آقایان

حذف موهای ناحیه شکم در میان ورزشکاران و افرادی که به زیبایی اندام‌های ناحیه شکم خود اهمیت می‌دهند محبوبیت فراوانی دارد. در حقیقت، حذف دائمی موهای این بخش بدن به کمک فناوری لیزر سبب نمود هر چه بیشتر عضلات شش‌گانه شکم و زیبایی ظاهری آن خواهد شد.

لیزر موهای زائد کمر مردان

وجود موهای زائد بر روی بخشی از کمر یا تمامی نواحی آن در بسیاری از مردان بسیار رایج است. علاوه بر عدم زیبایی، خارش و آلودگی ناشی از این موها با توجه به محل قرارگیری و عدم دسترسی آن‌ها برای بسیاری از افراد تبدیل به چالش شده است. از طرف دیگر، عدم دسترسی مناسب به این نواحی توسط خود فرد، حذف این موها به وسیله تیغ یا وکس را برای مردان بسیار سخت می کند. به همین دلیل، لیزر موهای زائد یک روش مناسب و بسیار کاربردی برای حذف کامل موهای کمر و رفع مشکلات ناخوشایند ناشی از آن می‌باشد

لیزر موهای صورت و گردن مردان

لیزر موهای صورت و گردن مردان

لیزر موهای ناحیه صورت و گردن برای بسیاری از مردان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و راحتی بسیاری را برای آن‌ها فراهم خواهد آورد:

  • حذف موهای گردن و زیر چانه: یکی از مراحل سخت اصلاح صورت تمیز کردن ناحیه گردن و زیر چانه و منظم کردن موهای این ناحیه است. سختی اصلاح این موها به وسیله تیغ در بسیاری از مواقع سبب ایجاد جراحت های سطحی در هنگام اصلاح صورت می‌شود. حذف همیشگی موهای این ناحیه و یا کاهش تراکم و مقاومت آن‌ها به کمک لیزر، می‌تواند اصلاح موهای صورت را بسیار تسهیل کند.
  • مرتب کردن ریش‌ها: اصلاح منظم ریش‌ها و حفظ این نظم نیازمند اصلاح مرتب صورت در فواصل چند روزه است. به کمک لیزر می‌توان این کار را به شکل دائمی انجام داد و از مرتب بودن همیشگی ریش‌ها لذت برد.
  • کاهش حجم و تراکم ریش
  • حذف کامل ریش: حذف کامل ریش به کمک تیغ، برای مردانی که رشد موهای صورت آن‌ها نامنظم بوده و یا از داشتن ریش لذت نمیبرند بسیار سخت خواهد بود. اما لیزر این موها می‌تواند راه حلی دائمی برای حل این مشکل باشد.
  • لیزر بین ابروها: بسیاری از مردان که دارای ابروهای به هم پیوسته و یا بسیار متراکم هستند می توانند فاصله بین ابروهای خود را به کمک لیزر پاکسازی کنند.
  • لیزر موهای سر: لیزر موهای سر نیز در افرادی که از مشکل ریزش موی نامنظم رنج میبرند میتواند بسیار کمک کننده باشد.

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و باسن آقایان

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و باسن آقایان

حذف موهای ناحیه تناسلی و ناحیه باسن مردان به کمک تیغ و یا وکس، کار بسیار سختی است که در صورت نداشتن دقت لازم می تواند باعث بروز جراحت و خطرات شدیدتر نیز شود. همچنین خارش و سوزش این نواحی پس از اصلاح با تیغ چالش بسیاری از مردان می‌باشد.

حذف موهای زائد این نواحی حساس با لیزر، دیگر خارش و سوزش پس از اصلاح با تیغ یا اپیلاسیون را بدنبال نخواهد داشت. در نظر داشته باشید که لیزر موهای زائد این نواحی نیز با حفظ حریم خصوصی انجام خواهد شد و شما حین درمان احساس راحتی خواهید کرد. لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و باسن، فرآیندی بسیار آسان، سریع و توام با احتیاط است. در ۹۹ درصد مواقع نیز ناحیه ی تناسلی با حوله پوشانده خواهد شد.

لیزر موهای زائد زیر بغل مردان

لیزر موهای زائد زیر بغل مردان

از جمله آزاردهنده ترین موهای زائد موجود در بدن می توان از موهای زیربغل نام برد که سبب ایجاد آلودگی، تعرق زیاو و درنتیجه بوی بد در بسیاری از آقایان می‌شود. به کمک لیزر موهای زائد می‌توان به شکل کامل و همیشگی از موهای زائد این ناحیه بدون هیچ احساس خارشی رهایی یافت.

لیزر موهای زائد پا

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد پا در بین ورزشکاران بسیار رایج است. وجود موها در این ناحیه می تواند به آسیب دیدن و یا ایجاد جراحت در ورزشکاران منجر شود. به عنوان مثال، در ورزش هایی مانند فوتبال و فوتسال، گیر کردن موهای پا به زمین در هنگام تکل زدن بسیار شایع است. به همین دلیل، ورزشکاران تخصصی در رشته های فوتبال، شنا و دو و میدانی، معمولاً تصمیم به لیزر کردن موهای پای خود می‌گیرند تا راحتی و آراستگی بیشتری داشته باشند.

انواع دستگاه‌های لیزر رفع موهای زائد


انواع دستگاه‌های لیزر رفع موهای زائد

دستگاه مبتنی بر فناوری لیزر الکساندریت (Alexandrite Laser)

از معروف ترین دستگاه های لیزر موجود در ایران که برای افرادی که پوست سفید و روشنی دارند بسیار مناسب است. این دستگاه گزینه بسیار مناسبی برای افرادی با موهای ضخیم و یا پوست های تیره نیست.

دستگاه مبتنی بر فناروی لیزر دایود (Diode Laser)

دستگاه لیزر دایود از جدیدترین لیزرهای موجود در بازار است. این دستگاه با عمق نفوذ بیشتری که نسبت به دستگاه الکساندرابت دارد، برای پوست های کمی تیره مناسب تر است اما استفاده از آن برای پوست های کاملا تیره توصیه نمی شود.

دستگاه مبتنی بر فناوری ان دی یاگ (Nd-YAG Laser)

دستگاه ان دی یانگ از جمله فناوری های جدید میباشد که به شکل خاص برای پوست های تیره تیره طراحی شده است و میتواند تمامی تیپ‌های پوستی را در بر بگیرد. البته تا به امروز تحقیقات کافی بر روی این دستگاه انجام نگرفته است.

نحوه عملکرد دستگاه لیرز موهای زائد


نحوه عملکرد دستگاه لیرز موهای زائد

در حین فرایند لیزر برای از بین بردن موهای زائد، دستگاه از پالس های نوری استفاده می کند که به داخل پوست منتشر می شوند تا به ریشه و فولیکول موها برسند. به وسیله انرژی لیزر، ریشه و فولیکول موها تخریب می شوند و موها دیگر قادر به رشد مجدد نخواهند بود. به این ترتیب، موهایی که در فاز رشد قرار دارند، به طور قابل توجهی کاهش می یابند.
موهای بدن هر فرد در سه فاز مختلف قرار می گیرند و لیزر تنها قادر به اثرگذاری بر موهایی است که در فاز رشد هستند. به همین دلیل، برای اثربخشی کامل لیزر در برابر موهای زائد، نیاز به برگزاری چندین جلسه داریم. این روش به ما اجازه می دهد تا به تمامی فولیکول های موهای بدن اثر بگذاریم و آنها را از بین ببریم.

انتخاب مرکز لیزر مناسب برای مردان


  • پزشک معتبری که تخصص پوست یا جراحی زیبایی دارد و دارای تجربه رفع موهای زائد روی پوست هست را انتخاب کنید.
  • اگر دستیار پزشک یا پرستار معتبر این درمان را انجام می دهد، مطمئن شوید که پزشک بر این کار نظارت دارد و در هنگام درمان در دسترس می باشد.
  • در مورد چشمه های آب گرم، سالن ها و امکانات دیگری که به افراد غیر از کادر درمانی اجازه انجام لیزر رفع موهای زائد را می دهد، هشیار باشید.
  • با مشورت پزشک لیزر مناسب برای پوست و موهای خود را انتخاب کنید.
  • کلینیکی را انتخاب کنید که اپراتور لیزر مخصوص آقایان داشته باشد.

اپراتور لیزر موهای زائد مخصوص آقایان


اپراتور لیزر موهای زائد مخصوص آقایان

برای انجام لیزر موهای زائد آقایان از اپراتورهای مرد با تجربه کافی در زمینه انجام لیزر موهای زائد استفاده می‌شود تا از این طریق ضمن حفظ راحتی مراجعین، فرایند لیزر با تجربه درد کمتری صورت بپذیرد.

اقدامات لازم قبل از مراجعه برای لیزر موهای زائد مردان


  • اصلاح کردن: ناحیه تحت درمان را شب قبل از جلسه درمانی با تیغ اصلاح کنید.
  • وکس انجام ندهند: چهار هفته قبل از وقت ملاقات وکس انجام ندهید؛ زیرا رنگدانه های موجود در فولیکول مو برای درمان موثر توسط لیزر نیاز می باشند.
  • از برنزه کردن پوست خود بپرهیزید: از هر نوع کرم پوستی که پوست را تیره می کند بپرهیزید. اگر به تازگی برنزه کردید یا پوست خود را تیره تر کرده اید، امکان دارد پزشک کرم روشن کننده نیز برای شما تجویز کند.
  • از داروهای رقیق کنند خون اجتناب کنید: در مورد پرهیز از داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد التهابی قبل از درمان از پزشک خود پرس و جو کنید
  • از آفتاب دوری کنید: از هفت روز قبل از درمان با لیزر از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم و اشعه UV خودداری فرمایید.

نحوه انجام فرایند لیزر موهای زائد آقایان


نحوه انجام فرایند لیزر موهای زائد آقایان

  • استفاده از داروی بی حسی موضعی 20 تا 30 دقیقه قبل از شروع کار به منظور کاهش هر نوع آزردگی را در هنگام درمان
  • بسته به منبع لیزر یا نور استفاده شده، شما و تکنیسین نیاز به استفاده از پوشش محافظتی مناسبی برای چشم دارید.
  • محافظت از لایه بیرونی پوست نیز به کمک یک ژل یخی یا وسیله سرمایشی خاصی انجام می شود (این عمل به نفوذ لیزر به داخل پوست نیز کمک خواهد کرد).
  • تکنسین پالس های نوری به ناحیه تحت درمان وارد می کند و آن را برای چند دقیقه تحت نظر می گیرد تا مطمئن شود بهترین تنظیمات استفاده شده است و واکنش های نامناسب نیز چک می شوند.
  • در پایان، احتمالا به شما پک یخ، پماد و لوسین های ضد التهابی یا آب یخ داده شود تا هر گونه آزردگی را از بین ببرد.

نکات بعد از لیزر موهای زائد مردان


  • پوست احتمالا بلافاصله قرمز شود و فولیکول های مو در ناحیه تحت درمان ممکن است برجسته شوند. این حالت در عرض چند ساعت بر طرف می شود، اما برای برخی از مراجعه کنندگان می تواند تا 48 ساعت طول بکشد.
  • برای دست یابی به بهترین نتایج، در معرض تابش آفتاب قرار نگیرید.
  • به مدت 48 ساعت از حمام و وان آب گرم پرهیز کنید.
  • لباس های گشاد بپوشید تا در ناحیه تحت درمان عرق ایجاد نشود.
  • به مدت 24 ساعت بعد از جلسه درمانی از ورزش کردن بپرهیزید.
  • نور لیزر فقط موهایی را که به طور فعال رشد می کنند هدف قرار می دهد، بنابراین جلسات متعددی برای درمان تمامی موها نیاز می باشد.
  • موها بلافاصله نمی ریزند، اما به مرور زمان در طی روزها و هفته ها آنها را از دست می دهید.
  • نتیجه لیزر روی افراد مختلف به طور چشمگیری متفاوت است و پیش بینی آن بسیار سخت می باشد. بیشتر افراد از بین رفتن موهای زائد را در طی چندین ماه احساس می کنند و ممکن است سالها نیز ادامه یابد. اما لیزر رفع موهای زائد، رفع دائمی مو را تضمین نمی کند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای مردان


تعداد جلسات مورد نیاز برای مردان

لیزر رفع موهای زائد مردان معمولا به ۶ تا ۸ جلسه نیاز دارد اما تعداد دقیق جلسات در جلسه مشاوره قبل از لیزر تعیین خواهد شد. وقفه بین جلسات نیز بسته به ناحیه تحت لیزر متفاوت است. در نواحی که موها سریعتر رشد می کنند، احتمالا هر 4 تا 8 هفته، فرآیند درمان باید تکرار شود. در نواحی که موها کندتر رشد می کنند مانند کمر، ممکن است جلسات هر 12 تا 16 هفته انجام شود.

تعداد جلسات مورد نیاز و فاصله زمانی بین آنها تا حد زیادی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • رنگ مو
  • ناحیه ای که لیزر می شود.
  • ضخامت مو
  • تراکم کلی موهای ناحیه

عوارض جانبی لیزر رفع موهای زائد در مردان


خطرات و عوراض جانبی بر اساس جنس پوست، رنگ مو، برنامه درمانی و مراقبت های قبل و بعد از درمان متفاوت است. رایج ترین عوارض جانبی لیزر رفع موهای زائد در آقایان عبارتند از:

  • آزردگی پوستی: ناراحتی موقتی، قرمزی و التهاب بعد از انجام لیزر رفع موهای زائد محتمل می باشد.
  • تغییر رنگلیزر رفع موهای زائد ممکن است پوست را تیره تر یا روشن تر بکند. این تغییرات ممکن است دائمی یا موقتی باشند.

لیزر رفع موهای زائد در آقایان به ندرت، باعث ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم و دیگر تغییرات در بافت پوست خواهد شد. علاوه بر این عوارض جانبی نادر دیگر شامل خاکستری شدن موهای تحت درمان یا رشد بیش از حد مو در اطراف ناحیه تحت درمان نیز گزارش شده است.

هرچند لیزر موهای زائد آقایان فرآیند بسیار کم خطری است اما انجام این کار توسط افراد غیرمتخصص، در محیط‌های غیر تخصصی و غیر بهداشتی و با استفاده از دستگاه های غیر استاندارد، ریسک بروز عوارض خطرناک و همینطور ایجاد مشکلات اساسی و دائمی را برای پوست شما را به همراه خواهد داشت. بنابراین شدیدا توصیه می‌شود که لیزر موهای زائد را در کلینیک‌های مجهز و شناخته شده و زیر نظر پزشکان متخصص انجام دهید.

هزینه لیزر موهای زائد مردان


هزینه لیزر موهای زائد آقایان به عوامل متعددی بستگی دارد که هر یک نقش بسزایی در تعیین قیمت خواهند داشت. این موارد عبارتند از:

  • تکنولوژی دستگاه لیزر مورد استفاده
  • تعداد شات‌های شلیک لیزر
  • محل تعیین شده برای انجام عملیات لیزر
  • مهارت و تخصص کلینیک

به همین دلیل هزینه لیزر موهای زائد پس از تصمیم‌گیری کامل در مورد ناحیه انتخابی و دستگاه مورد نیاز (طبق مشورت با پزشک) تعیین خواهد شد. اما به طور کلی هزینه لیزر موهای زائد فول بادی(تمام بدن) آقایان کمی از لیزر موهای زائد بانوان بیشتر خواهد بود.

پرسش و پاسخ


چقدر زمان بین جلسات لیزر رفع موهای زائد آقایان نیاز است؟

بسته به نوع پوست و مو و ناحیه ای که قرار است درمان شود، معمولا 4 تا 6 هفته وقفه بین درمان خواهید داشت.

آیا می توان لیزر رفع موهای زائد را روی تتو انجام داد؟

خیر، متاسفانه، نمی توانیم درمان لیزری را روی تتو انجام بدهیم. قادر به انجام درمان در اطراف تتو و در فاصله 3 سانتی متری آن می باشیم.

آیا لیزر رفع موهای زائد مردان دردناک است؟

همانند تمامی درمان ها، بستگی به شخص، مقدار حساست او و همچنین ناحیه تحت درمان دارد. بیشتر آقایان آزردگی کمی را در پوست احساس می کنند ولی خیلی شدید نمی باشد.

درمان لیزری رفع موهای زائد مردان چه مدت زمان می برد؟

درمان می تواند از 15 دقیقه شروع شود و بستگی به ناحیه تحت درمان دارد. اگر درمان لیزری کل بدن انجام گیرد ممکن است تا 2 ساعت و نیم نیز زمان ببرد.

لیزر موهای زائد آقایان چه مدت ماندگار خواهد بود؟

پس از تمام شدن تمام جلسات درمانی، نتیجه کار معمولا تا دو سال ماندگار خواهد ماند. البته جلسات نگهداری به منظور ماندگاری همیشگی تاثیر لیزر لازم است.

آیا لیزر موهای زائد مردان امن است؟

به طور کلی، این فرایند در اکثر افراد امن و موثر خواهد بود. با این وجود، برای احتیاط، بهتر است از انجام لیزر موهای زائد در ناحیه اطراف چشم خودداری فرمایید.

آیا لیزر موهای زائد برای ناحیه تناسلی مردان مضر است؟

لیز موهای زائد به شکل کلی برای استفاده در نواحی تناسلی ایمن است.

آیا لیزر موهای زائد سبب ابتلا به سرطان می شود؟

تا به حال شواهدی در رابطه با ارتباط لیزر و سرطان یافت نشده است.

آیا لیزر موها زائد مردان باعث ناباروری می شود؟

شواهدی در رابطه با ارتباط لیزر و ناباروری وجود ندارد. لیزر تنها به پوست نفوذ میکند و امکان رسیدن به سایر اندام های داخلی و اثر گذاشتن روی آن ها را ندارد.

آیا لیزرهای خانگی کارایی مناسبی برای رفع موهای زائد آقایان دارند؟

دستگاه های لیزر خانگی به عنوان یک ابزار پزشکی شناخته نمی‌شوند و تنها قادر به رفع موهای نازک و نواحی کوچک هستند. به همین دلیل، امکان مقایسه کارایی این دستگاه ها با دستگاه های لیزر پزشکی موجود در کلینیک ها وجود ندارد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان