لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

جوانسازی و درمان افتادگی پوست صورت با دستگاه دابلو گلد

عناوین این مطلب

دابلو گلد نسل بروز و جدید امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا است. این دستگاه از فناوری اولتراسوند برای درمان طیف وسیعی از علائم پوستی مانند چین و چروک، خطوط ریز و شلی پوست استفاده می‌کند. انرژی اولتراسوند به آرامی بافت های زیر پوست را گرم می‌کند، که می‌تواند تولید کلاژن و تجدید سلول را تحریک کند. دابلو گلد همچنین برای کانتورینگ بدن و لیفت صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و روشی غیرتهاجمی است. با مطالعه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه و کاربردهای آن به دست بیاورید.

پوست شل و افتاده می‌تواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد و بر عزت نفس آنها تأثیر بگذارد. اگر پوست شل و افتاده دارید، با کلینیک زیبایی لیا تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید. برای رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02122203821 تماس بگیرید.

علل افتادگی پوست


افتادگی پوست یک معضل است، و جذاب نیست و هیچ مقدار آرایشی نمی‌تواند آن را بپوشاند. عوامل زیادی در افتادگی پوست نقش دارند، در اینجا هفت مورد از رایج‌ترین آنها ذکر شده است:

  • افزایش سن: با افزایش سن، میزان کلاژن در پوست ما کاهش می‌یابد. عدم تولید کلاژن، همراه با از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست، باعث افتادگی آن می‌شود. ما همچنین با افزایش سن، تون عضلانی خود را از دست می‌دهیم و پوست ما نمی‌تواند مانند گذشته به حالت اول بازگردد. افتادگی پوست در نواحی زیر چانه، زیر بغل و بالای بازوها (به ویژه در خانم ها) بیشتر می‌شود. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست ضد پیری حاوی کلاژن هستند یا برای تشکیل آن ساخته شده‌اند زیرا افزایش سن شایع‌ترین علت افتادگی پوست است.
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب: اشعه ماوراء بنفش خورشید به سلول‌های پوست ما آسیب می‌رساند و می‌تواند آثار پیری را افزایش دهد. هرچه بیشتر در معرض آفتاب قرار بگیرید، پوست کلاژن و خاصیت ارتجاعی بیشتری را از دست می‌دهد. نور خورشید علاوه بر افتادگی پوست باعث ایجاد چین و چروک نیز می‌شود. اگر از افرادی هستید که دوست دارید بیرون بنشینید و اشعه خورشید را جذب کنید، لطفاً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از دست دادن وزن: اگر وزن زیادی از دست داده‌اید، به ویژه در مدت زمان کوتاه، پوست شما دچار افتادگی شده است. این امر به ویژه در افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قرار می‌گیرند شایع است زیرا پوست قادر به برگشتن به حالت قبل نیست.
  • رژیم غذایی بد: برای حفظ سلامت پوست باید رژیم غذایی متعادل داشته باشید. با این حال، افرادی که ویتامین کافی دریافت نمی‌کنند و غذاهای فرآوری شده، چرب و شیرین را بیش از حد مصرف می‌کنند، ممکن است دچار افتادگی پوست شوند. رژیم غذایی نامناسب به التهاب پوست و آسیب زودرس سلولی کمک می‌کند و باعث افتادگی پوست می‌شود.
  • سبک زندگی غیر فعال: حفظ یک شیوه زندگی فعال به حالت دهی، و تقویت عضلات حمایت کننده از پوست کمک می‌کند. ترکیبی خوب از تمرینات قلبی عروقی و تمرینات با وزنه می‌تواند از افتادگی پوست جلوگیری کند. افرادی که غیرفعال هستند دچار افتادگی پوست می‌شوند، در حالی که افرادی که به طور منظم تمرین می‌کنند می‌توانند ظاهر سفت و جوان‌تری روی پوست خود داشته باشند.
  • کمبود آب بدن: پوست ما نیز تشنه می‌شود، به همین دلیل مهم است که هیدراته بمانیم. مرطوب نگه داشتن پوست به سفت ماندن و جلوگیری از احتباس مایعات که باعث نفخ و افتادگی می‌شود، کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که روزانه آب کافی بنوشید تا پوست شما خشک نشود.
  • سیگار کشیدن: با اینکه می‌دانیم که سیگار کشیدن برای ما بد است، اما باز این کار را انجام می‌دهیم. سیگار کشیدن باعث خشک شدن پوست، ایجاد چین و چروک و کم رنگ شدن پوست می‌شود که همانطور که حدس زده‌اید منجر به افتادگی می‌شود.

اگر دچار افتادگی پوست شده‌اید، ناامید نشوید. جراحی‌هایی وجود دارد که می‌تواند این مشکل را برطرف کند و پوست شما را جوان، محکم و سالم نشان دهد.

دابلو گلد چیست؟


دابلو گلد دستگاهی است که از فناوری اولتراسوند با شدت بالا برای سفت شدن پوست و کاهش چربی در نواحی سرسخت استفاده می‌کند. ویژگی منحصر به فرد این دستگاه این است که می‌توان از آن برای صورت و بدن استفاده کرد. این دستگاه برای لیفت صورت و کانتورینگ بدن عالی عمل می‌کند و روشی غیرتهاجمی است.

 

دابلو گلد چیست

سیستم هیبریدی به دستگاه این امکان را می‌دهد که به‌طور همزمان پوست صورت را لیفت کرده و بدن را کانتور کند، و می‌تواند انرژی را در اعماق و فرکانس‌های مختلف مناسب برای هر ناحیه تحت درمان ارائه دهد. این دستگاه به‌طور طراحی شده است که می‌تواند تا 300 شات را در عرض 8 دقیقه به‌طور سریع و کارآمد ارائه دهد.

دستگاه دابلو گلد چگونه کار می‌کند؟


دابلو گلد جدیدترین نسل دستگاه اولتراسوند متمرکز با شدت بالا است. این دستگاه شات‌های انرژی سریعتری را ارائه می‌دهد، که سرعت درمان را افزایش می‌دهد. از این دستگاه برای سفت کردن پوست یا لیفت نواحی افتاده استفاده می‌شود. هایفو همچنین برای کانتورینگ بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، که در نواحی دارای چرب سرسخت مانند شکم و باسن مفید است. نحوه عملکرد دستگاه و ویژگی‌های آن را در زیر بخوانید.

تکنولوژی هایفو 

هایفو یا اولتراسوند متمرکز با شدت بالا از امواج صوتی برای هدف قرار دادن لایه‌های عمیق‌تر پوست استفاده می‌کند. امواج صوتی را به ناحیه خاصی می‌فرستد، که به تدریج بافت‌ها را گرم می‌کند و باعث ایجاد آسیب‌های حرارتی کنترل شده می‌شود. این تکنولوژی برای سفت شدن پوست و کانتور بدن مفید است. دابلو گلد پیشرفته‌ترین دستگاه هایفو است که در مقایسه با هزار شات کمتر از سایر دستگاه‌ها، دارای 10 هزار خط است. برای کاهش چربی، سفت شدن پوست و لیفت صورت به صورت غیر تهاجمی عمل می‌کند.

بهبود سیستم تحویل

دابلو گلد یک دستگاه ارتقا یافته هایفو از Hironic است که برای ارائه شات‌های سریعتر و کارآمدتر برای حداکثر نتایج طراحی شده است. در عرض 8 دقیقه حداکثر 300 شات تولید می‌کند. این دستگاه دارای کارتریج‌های متفاوتی است که انرژی فراصوت را با عمق، طول موج و سرعت متفاوت ارائه می‌دهد. فناوری هایفو ملانین را روی پوست هدف قرار نمی‌دهد و همین موضوع، این درمان را برای انواع و رنگ‌های مختلف پوست مناسب می‌کند. همچنین دستگاه دابلو گلد بی‌وقفه شات‌ها را در یک سیستم شاتینگ دو طرفه ارائه می‌دهد.

سیستم هیبرید 

سیستم هیبریدی به دابلو گلد این امکان را می‌دهد تا هم پوست صورت و هم بدن را سفت، لیفت و کانتور کند. پنج کارتریج مختلف وجود دارد که می‌تواند نواحی خاصی از صورت و بدن را درمان کند. آنها انرژی اولتراسوند را به لایه‌های عمیق پوست می‌رسانند. همچنین می‌توان از آن برای لیفت صورت و کاهش افتادگی بدون جراحی استفاده کرد. این دستگاه همچنین یک درمان غیرتهاجمی برای کاهش چربی در نواحی سرسخت بدن مانند شکم، ران، پاها و باسن را ارائه می‌دهد.

سیستم حسی و رابط کاربری گرافیکی

دابلو گلد با یک سیستم حسی و راحت ارتقا یافته است. کلید پا و دسته برای درمان سریعتر و کارآمدتر طراحی شده است. هیرونیک نیز رابط کاربری گرافیکی خود را با کنترل دکمه‌های حسی بهبود بخشید تا کاربران بتوانند به راحتی تنظیمات دستگاه را بسته به شرایط بیماران و درمان تنظیم کنند. کارتریج‌ها همچنین دارای تنظیمات عمق و طول موج خاصی هستند که درمان بیماران را برای کاربران آسان می‌کند. درمان با این کارتریج‌ها سریعتر است.

مزایای جوانسازی پوست با دابلو گلد در قیطریه و اندرزگو


پوست به دلیل افزایش سن و آسیب ناشی از آفتاب، به مرور بافت سفت و محکم خود را از دست می‌دهد. با استفاده از دوبلو گلد، می‌توان با درمان ایمن و غیرتهاجمی، جوانی پوست را بازیابی کرد. ویژگی‌های ارتقاء یافته دستگاه، باعث کاهش چربی نیز می‌شود. این دستگاه از سیستم اولتراسوند متمرکز با شدت بالا برای لیفت و سفت کردن پوست یا حذف سلول‌های چربی استفاده می‌کند. در زیر مزایای استفاده از این روش درمانی ذکر شده است.

 

مزایای دابلو گلد

 

اثرات فوری 

انرژی حرارتی حاصل از اولتراسوند عمیقاً در لایه درم (لایه فاسیا) اثر می‌گذارد و می‌توان اثر لیفتینگ قوی آن را احساس کرد. می‌تواند سلول‌های چربی بدن را از بین ببرد.

درد کمتر

این روش به اندازه اولترا دردناک نیست، زیرا با ثبات و یکنواختی بیشتری تابش می‌کند و به لایه‌های دیگر آسیب نمی‌رساند.

دقیق و ایمن است

از آنجا که مجهز به مبدل چندگانه است، می‌تواند اولتراسوند را با دقت متمرکز کند و آسیب به بافت اطراف را کاهش دهد. تصویر اکو اولترا 16CH است، اما چون وضوح تصویر اکو 128CH  است، یک درمان “دقیق” و “ایمن” را ارائه می‌دهد.

از کار افتادگی کم 

از آنجا که هیچ گونه زخم یا تورم ناشی از درمان وجود ندارد، از کار افتادگی وجود ندارد و پس از درمان امکان آرایش کردن وجود دارد.

آثار زیبایی پوست

این روش به اندازه اولترا دردناک نیست، زیرا با ثبات و یکنواختی بیشتری تابش می‌کند و به لایه‌های دیگر آسیب نمی‌رساند.

کاربردهای دستگاه دابلو گلد


دستگاه هایفو دابلو گلد چیزی بیش از لیفت غیر تهاجمی صورت ارائه می‌دهد. این دستگاه دارای سیستم هیبریدی است که برای کانتورینگ بدن و سفت شدن پوست در سراسر بدن نیز کاربرد دارد.

لیفت صورت غیرتهاجمی

وقتی پوست ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، نازک‌تر می‌شود و در نتیجه بیشتر به چین و چروک و علائم پیری مستعد می‌شود. با استفاده از لایه SMAS، دابلو گلد می‌تواند عضلات را به انقباض برساند و ماهیچه‌ها را سفت و منقبض کند. این درمان باعث محکم‌تر و سفت‌تر شدن سطح پوست می‌شود و نتایج قابل مشاهده و فوری را حتی پس از اولین جلسه ارائه می‌دهد. این درمان دارای دوام بیشتری است و به پوست شما کمک می‌کند تا از علائم پیری جلوگیری کند.

چین و چروک و خطوط ظریف را از بین می‌برد 

چین و چروک و خطوط ریز به دلیل افزایش سن و آسیب ناشی از آفتاب به طور طبیعی بر روی پوست ایجاد می‌شود. از دست دادن کلاژن و الاستین می‌تواند پوست را مستعد چین و چروک و خطوط ریز کند. دابلو گلد علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد.

این درمان می‌تواند تولید کلاژن طبیعی را فعال کند، که باعث سفت شدن پوست و شفافیت آن می‌شود. این دستگاه تا مدت یکسال باعث بهبود ظاهر پوست می‌شود. درمان بسیار ایمن‌تر نیز هست اما همچنان به اندازه روش‌های جراحی مؤثر است.

سستی پوست را کاهش می‌دهد 

احتمالاً به دلیل از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست، افتادگی پوست رخ می‌دهد که تحت تأثیر سطح کلاژن و الاستین قرار می‌گیرد. دابلو گلد، با لیفت کردن نواحی دچار افتادگی پوست، به طور طبیعی و بدون نیاز به جراحی، باعث جوانسازی پوست می‌شود.

این درمان تولید کلاژن مداوم را به مدت 90 تا 180 روز فعال می‌کند. به پوست بافت ضخیم‌تر و صاف‌تری می‌بخشد و حداکثر اثرات را می‌توان در عرض 3 تا 6 ماه و حتی تا یک سال مشاهده کرد. پوست حتی پس از اولین جلسه درمان به وضوح لیفت می‌شود.

پوست را محکم‌تر و سفت‌تر می‌کند

سیستم هیبریدی امکان استفاده از ماشین‌ها را برای پوست در سراسر بدن نیز فراهم می‌کند. دابلو گلد لایه‌های عمیق پوست را هدف قرار می‌دهد. در واقع، این دستگاه تنها دستگاه هایفو است که می‌تواند عمیق‌ترین لایه را هدف قرار دهد، یعنی لایه SMAS که به طور مؤثر صورت را لیفت می‌کند.

هدف قرار دادن این لایه به اثربخشی بیشتر کمک می‌کند زیرا در انقباض عضلات نقش اساسی دارد. این باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شود، که باعث ایجاد ظاهری سفت‌تر در پوست می‌شود. این درمان یک راه حل عالی برای چین و چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست است.

باعث لاغر و کانتور شدن بدن می‌شود 

علاوه بر لیفت صورت و سفت شدن پوست غیرتهاجمی، دابلو گلد می‌تواند برای کاهش چربی در نواحی مختلف بدن استفاده شود و به بدن ظاهری لاغرتر و کانتور شده بخشد. این دستگاه از فناوری اولتراسوند برای گرم کردن ناحیه مورد نظر و حذف سلول‌های چربی استفاده می‌کند.

انرژی اولتراسوند بافت‌های زیرپوست را گرم می‌کند و می‌تواند سلول‌های چربی را از ناحیه مورد نظر حذف کند. این باعث کاهش سایز نواحی تحت درمان می‌شود و در عین حال به بدن ظاهری کانتور شده و لاغرتر می‌بخشد. این روش غیرتهاجمی است و اصلاً از کار افتادگی به همراه ندارد.

هایفو دابلو گلد چگونه انجام می‌شود؟


درمان با دابلو گلد از طریق یک دستگاه دستی که روی سطح پوست قرار دارد به پوست انجام می‌شود. این دستگاه دارای 4 کارتریج مختلف (در عمق 1.5 میلی متر، 3 میلی متر، 4.5 میلی متر) است که می‌تواند به عنوان ترکیبی که توسط پزشک برای شما سفارشی شده است مورد استفاده قرار گیرد. کارتریج‌ها عمق و فرکانس امواج انرژی وارد شده به پوست را کنترل می‌کنند.

 

هایفو دابلو گلد

 

  • 5 میلی متر: قادر است با هدف قرار دادن قسمت فوقانی درم با اثر ترمیم زخم، به بهبود اندازه منافذ و رنگ پوست کمک کند. کلاژن تقویت شده و فیبروبلاست بازسازی می‌شود.
  • 0 میلی متر: به بافت زیر جلدی و لایه درم می‌رسد تا به افزایش کلاژن و کشسانی کمک کند.
  • 5 میلی متر: به عمیق‌ترین لایه یعنی SMAS می‌رسد. از انرژی حرارتی برای سفت کردن پوست و افزایش اثر لیفتینگ و به حداقل رساندن چین و چروک استفاده می‌کند.

پوست از چند لایه تشکیل شده است. برای تشویق بازسازی کلاژن، انرژی گرمایی باید به لایه SMAS (ماهیچه)، زیر اپیدرم و درم برسد. در حال حاضر، هایفو تنها فناوری موجود در بازار است که می‌تواند تا SMAS نفوذ کند.

آیا از کار افتادگی همراه با این روش درمانی وجود دارد؟ و این روش چقدر دردناک است؟


دابلو گلد تقریباً بدون درد است، به طوری که بیماران آن را فقط یک احساس سوزن سوزن توصیف می‌کنند. ممکن است کمی احساس سوزش و گرما کنید. در صورت نیاز می‌توانید از پزشک درخواست بی‌حسی کنید.

کل درمان فقط 8 تا 10 دقیقه برای یک عمل کامل صورت طول می‌کشد. هیچ از کار افتادگی در این روش درمانی وجود ندارد و شما می‌توانید حتی بلافاصله پس از درمان به انجام کارهای روزانه بپردازید. ممکن است بلافاصله بعد از درمان کمی پوست شما سرخ قرمز شود، اما با خنک شدن پوست به سرعت محو می‌شود.

هایفو چقدر ایمن و بی‌خطر است؟


هایفو از اولتراسوند ایمن و تست شده استفاده می‌کند که در مطالعات بالینی و بیش از 350،000 درمان بیمار در سراسر جهان مؤثر بوده است. اولتراسوند بیش از 50 سال است که با خیال راحت در زمینه پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هایفو که (اولتراپی نیز نامیده می‌شود) یکی از معدود درمان‌هایی است که برای انواع پوست بی‌خطر است، زیرا از اولتراسوند استفاده می‌کند و لایه‌های فوقانی پوست را که سلول‌های رنگدانه در آن قرار دارند دور می‌زند.

آیا هایفو عوارض جانبی دارد؟


هایفو ممکن است باعث قرمزی جزئی در پوست شود، اما معمولاً ظرف چند ساعت پس از درمان از بین می‌رود. بعد از درمان می‌توان از آرایش برای پوشاندن هرگونه قرمزی ملایم که ممکن است رخ داده استفاده کرد. برخی از افراد همچنین ممکن است از تورم، حساسیت، بی‌حسی یا احساس سوزن سوزن شدن رنج ببرند. این علائم معمولاً خفیف هستند و فقط به طور موقت باقی می‌مانند.

چند وقت یکبار باید برای درمان مراجعه کنم؟ چه موقع نتایج را می‌بینم؟


به منظور دستیابی به نتایج قابل مشاهده، 1 تا 2 جلسه با یک جلسه پیگیری 4 تا 6 ماه بعد توصیه می‌شود، اگرچه ممکن است یک جلسه برای برخی کافی باشد. نتایج اصولاً 10 هفته پس از درمان قابل مشاهده است.

 

درمان با دابلو گلد

 

با تحریک بازسازی الاستین و کلاژن در پوست شما، نتایج به تدریج طی 3 تا 6 ماه ظاهر می‌شوند. با این حال، برخی از بیماران ممکن است بلافاصله پس از درمان متوجه سفت شدن پوست شوند. نتایج معمولاً یک سال دوام دارند و در هر فرد متفاوت است. شما ممکن است حداکثر 4 جلسه در سال نیاز به درمان داشته باشید.

نتایج هایفو چقدر دوام دارند؟


نتایج هایفو دائمی است و به تدریج تا شش ماه پس از درمان بهبود می‌یابد. بعد از شش ماه، مانند هر نوع درمان مربوط به بالا رفتن سن، پوست شما به طور طبیعی به افزایش سن و پیری خود ادامه می‌دهد، اما هایفو می تواند به مدت 24 ماه پس از درمان، پوستی شاداب و جوان به شما بدهد.

این درمان برای چه کسانی مناسب است؟


این درمان برای افراد بالای 30 سال یا بیماران دارای پوست شل ملایم تا متوسط ​​مناسب است. از آنجا که این یک درمان سفت کننده و لیفت کننده است، نتایج در بیماران در این رده سنی بهتر دیده می‌شود. همچنین می‌توانید از این درمان همراه با سایر درمانها استفاده کنید. برای بهترین ترکیب درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

به طور کلی، دابلو گلد یک روش غیرتهاجمی و مؤثر برای افرادی است که به دنبال لیفت کردن پوست یا هدف قرار دادن نواحی مشکل‌دار روی صورت هستند. این روش با دستگاه دستی انجام می‌شود و عملاً بدون درد است. همانطور که نتایج را می‌توان به سرعت و به طور طبیعی مشاهده کرد، این گزینه ایده آل برای کسانی است که عجله دارند.

اثرات آن نیز طولانی مدت است و اصلاً هیچ از کار افتادگی ندارد.

مواردی که نباید در صورت مبتلا بودن به آنها این روش را انجام دهید


  • زخم‌های باز، ضایعات پوستی
  • بارداری، شیردهی
  • سرطان یا بیماری جدی غدد درون ریز
  • آکنه شدید در صورت و گردن
  • بیماری پوستی سیستماتیک یا موضعی که در آن بازسازی سلول‌های پوست آسیب دیده است.
  • مصرف داروهای ضد انعقاد خون

مراقبت پس از عمل


قبل از تصمیم‌گیری در مورد انجام درمان هایفو دابلو گلد در قیطریه و اندرزگو باید در مورد مراقبت‌های بعدی مورد نیاز اطلاعاتی کسب کنید. مراقبت‌های بعد از درمان هایفو دابلو گلد بسیار مهم است تا اثرات پایدار باشند. دومین مورد این است که پزشکان مجرب را انتخاب کنید. می‌توانید از یک درمان هایفو با نتایج موفقیت‌آمیز مطمئن باشید. برای آگاهی از برخی اقدامات مهم که می‌توانید برای افزایش اثربخشی درمان هایفو دابلو گلد و جلوگیری از هرگونه عارضه انجام دهید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

از قرارگیری در معرض نور خوشید خودداری کنید

محافظت در برابر آفتاب برای بهبود صحیح از درمان کاملاً ضروری است. اگر قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب ناپذیر است، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا آسیب خورشید به پوست شما به حداقل برسد. اول پس از درمان هایفو به پوست خود توجه بیشتری داشته باشید. در طول مدت درمان و تا پایان دوره بهبودی و سفت شدن پوست، سعی کنید در سایه و به دور از آفتاب باشید.

پوست را هیدراته نگه دارید

حفظ رطوبت پوست پس از درمان برای تسریع بهبود بسیار مهم است. بنابراین، از مرطوب کننده سبک استفاده کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. این در کمک به بهبود پوست شما مهم است و همچنین تولید کلاژن را تحریک می‌کند. به هر حال ما همیشه باید مقدار زیادی آب بنوشیم بدون توجه به اینکه تحت درمان با هایفو دابلو گلد قرار می‌گیریم یا خیر.

دوش آب گرم نگیرید 

بعد از درمان از حمام گرم استفاده نکنید زیرا باعث تشدید پوست حساس می‌شود. دوش آب داغ همچنین چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد و باعث آسیب پذیری بیشتر آن می‌شود. بنابراین استفاده از آب خنک هنگام استحمام برای تسکین پوست بعد از هایفو بسیار مهم است. استفاده از آب سرد همچنین از تحریک پوست جلوگیری می‌کند.

تا مدتی ورزش نکنید

بعد از درمان هیچگونه ورزش شدید و وزنه برداری سنگین انجام ندهید. در حین ورزش بدن گرم می‌شود و عرق می‌کند. این ممکن است برای پوست شما ناراحت کننده باشد، به خصوص به این دلیل که ممکن است پس از درمان مقداری تورم یا قرمزی وجود داشته باشد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان