لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تزریق ژل لب فانتزی: قلبی، گرد، سوتی، قلوه ای، چاک دار

عناوین این مطلب

اگر شما هم جزء کسانی هستید که مایل‌اند لب‌هایشان برجسته‌تر و صاف‌تر بوده و شکلی خاص داشته باشند، پس حتماً تزریق ژل لب فانتزی را هم مد نظر قرار داده‌اید. تزریق ژل لب پرطرفدارترین روش بزرگ کردن لب‌ها و دادن ظاهری زیبا و فانتزی به آن‌ها است. این تزریق کم‌تهاجمی بوده و در مقایسه با جراحی به زمان بهبودی کمتری نیاز دارد. در این درمان، یکی از چند نوع فیلر موجود به لب‌ها تزریق می‌شود.

تزریق ژل لب فانتزی چیست و تکنیک‌های مختلف آن کدامند؟


تزریق ژل لب فانتزی چیست و تکنیک‌های مختلف آن کدامند؟

تزریق ژل لب چاکدار

تزریق ژل لب چاک دار روشی است که باعث گودتر شدن خط وسط لب پایین می‌­شود. در واقع این خط وسط لب پایین نیست که گود می‌­شود، بلکه در دو طرف خط وسط لب ژل تزریق می­‌شود تا خط وسط لب عمیق­‌تر شود.

در روش ژل لب مدل چاکدار ابتدا پزشک خط وسط لب را مشخص کرده و بیشتر حجم ژل را در اطراف خط میانی لب تزریق می­‌کند. در این روش ژل به سایر نقاط لب نیز تزریق می­‌شود اما برای ایجاد فرم لب چاکدار حجم ژل تزریقی در اطراف خط میانی لب پایین بیشتر است.

تزریق ژل لب قلبی

همانطور که از نام این روش پیداست، در تزریق ژل لب مدل قلبی نحوه تزریق ژل به لب بالا به گونه است که در نهایت لب­‌ها فرم قلبی شکل بگیرند. در این روش نیز ژل فیلر به تمام نقاط لب تزریق می­‌شود اما ژل تزریقی در گوشه­‌های لب بسیار کمتر است و تمرکز تزریق ژل در قسمت میانی لب بالا می‌­باشد.

تزریق ژل لب قلوه‌ای

 تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای یکی از روش‌­ها نسبتاً رایج برای تزریق ژل لب است. هدف از این روش تزریق ژل لب، حجیم و پرتر نشان دادن لب­ها می‌باشد. این روش برای افرادی که لب­های بسیار باریک و کم حجمی دارند و می­‌خواهند لب­‌هایی پر و قلوه­ای داشته باشند بسیار مناسب است اما ممکن است به حجم بیشتری از ژل لب نیاز باشد.

تزریق ژل لب گرد

تزریق ژل لب مدل گرد یکی دیگر از تکنیک‌های تزریق ژل لب فانتزی می­‌باشد. در این روش ژل فیلر بیشتر به نواحی میانی لب تزریق می­‌شود و دو طرف لب حجیم نمی­‌شوند تا لب‌ها فرم گرد به خود بگیرند. این مدل تزریق ژل لب ظاهری بسیار جوان­‌تر به صورت شما می‌بخشد. این روش به ژل لب مدل غنچه‌ای نیز معروف است.

تزریق ژل لب سوتی

یکی دیگر از روش­ های تزریق ژل لب فانتزی که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است، به تزریق ژل لب مدل سوتی معروف است. در این روش ژل با تکنیک خاصی به لب تزریق می­شود به گونه‌ای که بین دو لب در قسمت میانی فاصله می­افتد. به همین دلیل که در تزریق ژل لب مدل سوتی بین دو لب اندکی باز می­ماند، این روش به ژل لب سوتی معروف شده است.

تزریق ژل لب هالیوودی

تزریق ژل لب مدل هالیوودی همانطور که از اسم آن پیداست از بازیگران هالیوودی و خارجی الهام گرفته شده است. در این روش تزریق ژل لب، هم لب بالا و هم لب پایین با ژل حجیم می‌­شوند. بر خلاف برخی روش­‌های تزریق ژل فانتزی، در تزریق ژل هالیوودی تمرکز تزریق در نقطه­‌ی خاصی از لب نمی‌­باشد. این مدل تزریق ژل در نهایت ظاهری بسیار جذاب و شیک برای شما به ارمغان می­‌آورد.

انواع ژل لب تزریقی برای فرم لب فانتزی


انواع ژل لب تزریقی برای فرم لب فانتزی

موقع انتخاب نوع تزریقی که می‌خواهید انجام بدهید، خیلی مهم است که گزینه‌های پیش رویتان را کاملاً بشناسید. برای مثال، کلاژن (بافت همبندی که در بدن حیوانات یافت می‌شود) در گذشته رایج‌ترین نوع ژل فیلر لب بوده است. اما امروزه به ندرت از آن استفاده می‌شود. آن هم به دلیل این که این ماده ماندگاری چندانی ندارد و در افراد زیادی باعث واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

امروز بیشتر از همه از فیلرهای اسید هیالورونیک برای برجسته کردن و فرم دادن به لب‌ها استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک ماده‌ای شبیه به ژل است که از باکتری‌ها ساخته می‌شود. این ماده با چسبیدن به مولکول‌های آب موجود در پوست، ظاهری ضخیم به لب‌ها می‌دهد.

این فیلرها به آرامی جذب شده و می‌توان آن‌ها را غلیظ‌تر یا رقیق‌تر کرد تا ظاهری که دقیقاً مد نظر است به دست بیاید.

در حال حاضر چهار برند از ژل‌های اسید هیالورونیک در بازار وجود دارد که پرطرفدارترین گزینه‌ها در بین آن‌ها رستیلن و ژوویدرم هستند. این ژل‌ها حدود 6 ماه ماندگاری داشته و نتیجه‌ی درمان با آن‌ها، ظاهری بسیار طبیعی دارد.

برای حفظ نتیجه، می‌توان هر شش ماه یک بار درمان را تکرار کرد. دانشمندان متوجه شده‌اند که تزریق‌های اسید هیالورونیک بدن را به تولید کلاژن بیشتر ترغیب می‌کنند که این باعث برجستگی طبیعی‌تر لب‌ها می‌شود.

مزایای تزریق ژل لب مدل فانتزی


مزایای تزریق ژل لب مدل فانتزی

تزریق ژل لب مدل فانتزی مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه:

  • ژل‌ها و پروسه تزریق آن‌ها بی‌خطر است (احتمال بروز عوارض جانبی کم است)
  • این تزریق‌ها می‌توانند عزت نفس شخص را تقویت کنند
  • تزریق‌ها برگشت‌پذیر هستند. یعنی اگر از ظاهر جدیدتان راضی نباشید، پزشک می‌تواند با تزریق یک آنزیم (هیالورونیداز) ژل فیلر تزریق شده به لب‌هایتان را حل کند.
  • آن‌ها صورت را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهند

آیا ژل لب فانتزی برای من مناسب است؟


برای جواب دادن به این سؤال اول باید از خودتان بپرسید که آیا واقعاً می‌خواهید ظاهر لب‌هایتان را تغییر بدهید یا خیر. شما نباید تحت این درمان قرار بگیرید، مگر اینکه واقعاً بخواهید ظاهرتان را اصلاح کنید.

اگر می‌خواهید با بزرگ کردن لب‌هایتان رضایت شخص دیگری را به دست بیاورید یا تلاش می‌کنید شبیه تصویر ایده‌آلی شوید که دیگران به ذهنتان القا کرده‌اند، بهتر است یک بار دیگر به تصمیمی که گرفته‌اید فکر کنید.

همچنین، باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتیجه درمان داشته باشید. شاید با تزریق ژل لب‌هایتان را برجسته‌تر و پرتر شوند، اما وقتی که از مطب پزشک بیرون می‌آیید هنوز هم همان خود قبلی‌تان هستید.

پزشک می‌تواند در مورد مزایا و معایب گزینه‌هایی که برای تزریق ژل دارید با شما صحبت کرده و به شما کمک کند تا مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید تحت تزریق ژل لب قرار بگیرید باید از وضعیت سلامت خوبی برخوردار باشید و سیگار نکشید. به علاوه، در صورت داشتن مشکلات زیر کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر به لب نخواهید بود:

  • یک عفونت فعال مثل تب خال
  • دیابت
  • لوپوس
  • مشکلات انعقاد خون

اگر تا حالا دچار تب خال شده‌اید، می‌بایست قبل از انجام تزریق موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید. اگر به لیدوکائیین آلرژی داشته یا هرگونه آلرژی دیگری دارید قبل از تزریق موضوع را به پزشکتان اطلاع بدهید. همچنین، درباره هرگونه دارویی که مصرف می‌کنید، مثل داروهای تجویزی، بدون نسخه و مکمل‌های گیاهی، هم با پزشکتان صحبت کنید.

تزریق ژل لب فانتزی چگونه انجام می‌شود؟


تزریق ژل لب فانتزی چگونه انجام می‌شود؟

 برای دریافت تزریق ژل لب فانتزی، ابتدا باید نوبتی با یک جراح پلاستیک دارای بورد تخصصی ترتیب دهید. قبل از مراجعه به جراح، می‌توانید ابتدا یک جستجوی اینترنتی انجام داده و نظرات سایر بیماران را مطالعه کنید. فیلرهای لب، به ویژه فیلرهای اسید هیالورونیک، از محصولات ایمن و بی‌خطری هستند. بنابراین، اگر یک متخصص با تجربه و آموزش دیده را انتخاب کنید، نیازی نیست نگران مراحل بعدی درمانتان باشید.

در روز مقرر برای انجام درمان، به مطب جراح پلاستیک مراجعه خواهید کرد. جراح یک کرم بی‌حس کننده موضعی روی لب‌های شما مالیده و سپس تزریق فیلر را انجام خواهد داد. اگر قرار است از فیلر کلاژن بوین (گاوی) استفاده شود، جراح ابتدا یک تست پوستی انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که شما حساسیتی نسبت به فیلر ندارید. اگر پوست شما نشانه‌هایی از واکنش منفی نشان دهد، جراح از این درمان خودداری می‌کند و فیلر دیگری را پیشنهاد خواهد کرد.

پزشک با استفاده از یک سوزن مقدار کمی از ماده بی‌حسی را به درون دهانتان تزریق می‌کند تا لب‌های بالا و پایینتان بی‌حس شوند. در اینجا، موقعی که سوزن با داخل دهانتان تماس پیدا می‌کند کمی احساس سوزش خواهید کرد. وقتی که لب‌هایتان به اندازه کافی بی‌حس شد، پزشک فیلر را مستقیماً به آن‌ها تزریق می‌کند.

در بعضی افراد این تزریق‌ها باعث ایجاد یک حس خنکی در چانه و گونه‌ها می‌شود. همچنین، ممکن است موقعی که فیلر وارد لب‌هایتان شد درد خفیفی را احساس کنید.

نتیجه نهایی چه موقع به دست می‌آید؟


نتیجه تزریق ژل لب را فوراً می‌توانید ببینید، البته وقتی که ورم کاهش پیدا می‌کند، نتیجه تزریق به اندازه قبل به چشم نمی آید. معمولاً حدود 4 هفته طول می‌کشد تا فیلر به بافت داخل لب‌ها متصل شده و نتیجه مطلوب نهایی قابل مشاهده شود.

نتیجه درمان عموماً تا حدود 6 ماه ماندگار خواهد بود.

دوره بهبودی بعد از تزریق ژل لب فانتزی

بعد از 12 تا 24 ساعت دردتان برطرف می‌شود. ورمتان هم احتمالاً بعد از 24 تا 48 ساعت رفع می‌شود، هرچند که گاهی اوقات ورم تا یک هفته ادامه دارد.

اگر می‌خواهید برجسته‌سازی لبتان را برای رویدادِ به خصوصی، مثل یک مراسم عروسی، انجام بدهید، در این صورت باید تاریخ تزریق را حداقل برای دو هفته قبل از آن رویداد تنظیم کنید تا مطمئن شوید که تا زمان رویداد مورد نظر کاملاً بهبود می‌یابید.

برای غذا خوردن، بهتر است صبر کنید تا اثر داروی بی‌حسی یا داروی مسدود کننده عصبی از بین برود، تا اینکه تصادفاً لب‌هایتان را گاز نگیرید و فیلر را جابجا نکنید. همچنین می‌بایست به مدت حداقل 24 ساعت از خوردن هرگونه غذایی که مجبورتان کند صورت یا لب‌هایتان را پاک کنید خودداری نمایید.

به علاوه، حداقل 24 ساعت از مصرف نوشیدنی‌ها با استفاده از نی و سیگار کشیدن اجتناب کنید. جمع کردن لب‌ها هم می‌تواند باعث جابجایی و به هم خوردن فیلر شود.

10 نکته از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب فانتزی


10 نکته از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب فانتزی

1- اگر جای تزریقتان دچار کبودی شده باشد، مالیدن آلوئه‌ورا، ویتامین K، یا کرم آرنیکا به بهبودی آن کمک خواهد کرد. البته، بهتر است قبل از مصرف این مواد با پزشکتان مشورت کنید.

2- روی لب‌هایتان یک کیسه یخ یا یک قطعه یخ پیچیده شده در یک پارچه نازک بگذارید (تا یخ به لب‌هایتان نچسبد و باعث درد نشود). این کار باعث کاهش ورم، خارش، کبودی و هرگونه دردی می‌شود.

3- تا 24 الی 48 ساعت بعد از تزریق ژل لب فانتزی یا هرگونه فیلر دیگری از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید. افزایش فشار خون و ضربان قلب ناشی از ورزش ورم و کبودی را بدتر می‌کند. اما، انجام فعالیت‌های سبکی مثل راه رفتن مشکلی ندارد.

4- آب فراوان بنوشید. نوشیدن مقدار زیادی آب به التیام بدنتان کمک می‌کند.

5- برای جلوگیری از زیاد شدن سدیم بدنتان (که باعث بدتر شدن ورم می‌شود) مقدار زیادی میوه‌های آبدار و سبزیجات مصرف کنید.

6- تا 48 ساعت بعد از درمان، از جاهایی که دمای بالایی دارند، مثل سونا یا کلاس‌های ورزشی که هوای آن‌ها خیلی گرم می‌شود خودداری کنید. دمای بالا می‌تواند ورم را بیشتر کند.

7- از پزشکتان بپرسید برای روزهای بعد از درمان کدام داروی مسکن را می‌توانید مصرف کنید. معمولاً، استامینوفن مشکلی ندارد، اما داروهای رقیق کننده خون مثل ایبوپروفن یا آسپرین نباید مصرف شوند.

8- اگر ژل لب را برای رویداد خاصی تزریق می‌کنید، حتماً به یاد داشته باشید که بین زمان جلسه درمان و رویداد مورد نظرتان فاصله زیادی وجود داشته باشد تا لب‌هایتان فرصت کافی برای بهبودی کامل داشته باشند.

9- موقع خواب بالش اضافی زیر سرتان بگذارید تا سر بالاتر از بدن قرار گرفته و ورم کاهش پیدا کند. روی صورت نخوابید.

10- تا 24 ساعت بعد از درمان، از قرار دادن هرگونه مواد آرایشی روی لبتان خودداری کنید.

در طول دوره مراقبت بعد از تزریق ژل لب فانتزی از چه چیزهایی باید اجتناب شود

مواردی که پزشکتان از شما خواهد خواست که بعد از درمان آن‌ها را انجام ندهید به این شرح‌اند:

الکل مصرف نکنید

الکل مثل یک رقیق کننده خون عمل می‌کند، بنابراین حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق ژل از مصرف آن خودداری کنید. الکل همچنین می‌تواند باعث التهاب شده، احتمال بروز کبودی را بیشتر کند و باعث بدتر شدن ورم شود.

همچنین، بهتر است چند روز قبل از تزریق هم الکل مصرف نشود.

از سفرهای هوایی اجتناب کنید

پزشکتان از شما خواهد خواست تا حداقل یک هفته بعد از جلسه درمان از رفتن به مسافرت‌های هوایی خودداری کنید. چراکه فشار هوای داخل هواپیما می‌تواند باعث بدتر شدن ورم و کبودی‌تان شود.

عوارض تزریق ژل لب فانتزی


عوارض جانبی ناشی از تزریق ژل لب فانتزی می‌تواند ظرف چند ساعت، روز یا هفته بعد از دریافت تزریق‌ها بروز کنند. مطابق نظر متخصصین، این عوارض معمولاً بعد از دوره‌ای کوتاهی رفع می‌شوند، هرچند که در برخی موارد ممکن است تا هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها ادامه داشته باشند.

این عوارض عبارتند از:

  • کبودی
  • خارش
  • ورم
  • درد و حساسیت به لمس
  • قرمزی
  • راش‌های پوستی

هزینه تزریق ژل لب فانتزی


 هزینه تزریق ژل لب مدل فانتزی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌­توان قیمت ثابتی برای آن ارائه کرد. برخی از عوامل مؤثر در تعیین قیمت ژل لب فانتزی در ادامه آورده شده است:

  • میزان ژل مورد استفاده (این که چند سرنگ یا چند سی­سی ژل برای تزریق ژل مدل فانتزی مورد نظر شما نیاز است)
  • برند ژل تزریقی
  • مهارت و تخصص پزشک
  • منطقه و موقعیت جغرافیایی کلینیک
  • تکنیک مورد نظر شما یا پیشنهادی پزشک برای تزریق ژل لب

پرسش‌های متداول


آیا تزریق ژل لب فانتزی ضرر دارد و خطرناک است؟

جدا از عوارض جانبی جزئی مثل کبودی، حساسیت به لمس و ورم، ژل‌های لب در موارد خیلی نادری باعث عوارض جانبی جدی هم می‌شوند. بیشترین و بدترین موارد این عوارض به دست افراد غیرمجازی صورت می‌گیرند که بدون تجربه، دانش و تخصص لازم اقدام به تزریق ژل برای بیماران می‌کنند.

آیا تزریق ژل لب مدل فانتزی درد دارد؟

تزریق ژل می‌تواند با ناراحتی خفیفی همراه باشد؛ بنابراین، به بیمارانی که در این خصوص نگرانی دارند توصیه می‌کنیم که چند دقیقه زودتر در مطب حاضر شوند تا مقداری کرم بی‌حس کننده روی لب‌هایشان اعمال شود.

خود ژلی که تزریق می‌شود هم معمولاً حاوی مقداری ماده بی‌حس کننده است که باعث می‌شود بیماران بعد از درمان احساس راحتی کنند.

ماندگاری تزریق ژل لب مدل فانتزی چقدر است؟

بدن شما به مرور زمان فیلر تزریق شده را جذب می‌کند. فیلرها معمولاً حدود 6 تا 12 ماه در بدن ماندگاری دارند.

اگر برای ژل تزریق شده مشکلی پیش بیاید چه باید کرد؟

اگر ژل تزریق کنید و برای ژل تزریق شده مشکلی پیش بیاید (نتیجه مورد نظر به دست نیاید یا کلاً ژل به جای اشتباهی تزریق شود)، می‌توانید ژل اسید هیالورونیک را با استفاده از ماده‌ای بنام هیالورونیداز حل کنید. این ماده آنزیمی است که به طور طبیعی در بدن هم یافت می‌شود. این آنزیم هرگونه فیلر تزریق شده‌ای را حل می‌کند. هیالورونیداز را فقط پزشکان و متخصصان مجاز می‌توانند تجویز کنند. بنابراین، تزریق ژل لب می‌بایست در یک محیط کلینیکی مجاز انجام شود تا در صورتی که مشکلی پیش آمد بتوان به سرعت آن را رفع کرد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان