لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مزوتراپی دور چشم برای رفع کبودی: عوارض و هزینه

عناوین این مطلب

مزوتراپی دور چشم یک روش کم‌تهاجمی است که برای رفع مشکلات پوستی دور چشم استفاده می‌شود. این روش از تزریق ویتامین‌ها، آمینو اسیدها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌‌های گیاهی در لایه میانی پوست برای رفع کبودی و سیاهی پوست اطراف چشم استفاده می‌شود. این روش مناسب برای رفع سیاهی دور چشم و درمان تیرگی پوست است. به طور کلی، مزوتراپی باعث می‌شود که پوست مواد مغذی مورد نیاز را دریافت کند و بهبود یابد. این روش می‌تواند به مراقبت از پوست دور چشم کمک کرده و مشکلات آن را حل کند، زیرا این بخش از صورت معمولاً به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما نیاز به مراقبت دارد.

مزوتراپی برای رفع کبودی دور چشم چیست؟


مزوتراپی برای رفع کبودی دور چشم چیست؟

جهت مزوتراپی زیر چشم و دور چشم برای کاهش تیرگی پوست از ترکیب حاوی اسید هیالورونیک و مواد فعال شامل ویتامین‌ها، آمینو اسیدها، آنتی‌کسیدان‌ها و موارد دیگر استفاده می‌شود. بهترین مواد مزوتراپی دور چشم موادی هستند که تغذیه سلول­ها و بافت‌های اطراف چشم را تأمین کنند تا کبودی زیر چشم و چروک­‌های اطراف آن از بین بروند.

رفع کبودی زیر چشم با مزوتراپی به حدود سی دقیقه زمان نیاز دارد و شامل تزریق مقادیر کم از ترکیب مخصوص مزوتراپی در ناحیه مورد نظر می‌باشد.

در ارتباط با عوارض مزوتراپی برای رفع گودی چشم بایستی توجه شود که مزوتراپی دارای عوارض نمی‌باشد و با دیگر روش‌ها مانند PRF، PRP یا بوتاکس سازگار می‌باشد.

می‌توان از مزوتراپی برای کاهش چین و چروک و روشن‌تر کردن زیر چشم استفاده کرد. مزوتراپی سبب بهبود زیبایی ظاهری و جوان‌سازی می‌شود. مزوتراپی همچنین سبب افزایش تاثیر روش‌های درمانی دیگر مانند PRF یا تزریق فیلر می‌شود.

مزایای مزوتراپی برای رفع کبودی دور چشم

مزایای مزوتراپی برای رفع کبودی دور چشم

مزوتراپی با توجه به استفاده از کرم بی‌حسی در ناحیه تزریق باعث بروز درد نمی‌شود.

  • مزوتراپی باعث ایجاد اسکار نمی‌شود. البته ممکن است برای مدت چند روز کبودی و ورم مختصر در ناحیه تحت درمان ایجاد شود.
  • در روش مزوتراپی استفاده از آرامبخش الزامی نیست و متقاضی می‌تواند چند دقیقه پس از درمان کلینیک را ترک کند.
  • مزوتراپی باعث رفع مشکلات پوستی و جوان‌سازی صورت شده و تیرگی پوست دور چشم را از بین می‌برد.
  • این روش سبب رفع چین و چروک ناشی از افزایش سن و رفع تیرگی اطراف چشم می‌شود.

اقدامات مورد نیاز پیش از مزوتراپی برای کاهش سیاهی دور چشم


به طور کلی مزوتراپی دور چشم به آماده‌سازی خاصی نیاز ندارد. پزشک موارد لازم را پیش از درمان به متقاضی توضیح خواهد داد. یک هفته پیش از درمان بایستی از مصرف آسپیرین و دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی خودداری شود. این داروهای مُسکن می‌توانند سبب افزایش احتمال خونریزی و کبودی در طی درمان شوند. برای استفاده از سایر داروهای رقیق‌کننده خون نیز بهتر است قبل از انجام مزوتراپی با پزشک مشورت کنید.

مزوتراپی دور چشم برای کاهش سیاهی اطراف چشم‌ها


مزوتراپی دور چشم برای کاهش سیاهی اطراف چشم‌ها

قبل از انجام مزوتراپی، پزشک ابتدا وضعیت جسمانی متقاضی را ارزیابی می‌کند و در صورت وجود هرگونه عارضه یا مشکل، آن را تشخیص می‌دهد. سپس، کرم بی‌حس‌کننده در ناحیه مورد نظر (اطراف چشم‌ها) استفاده می‌شود و برای هر متقاضی از سوزن‌های یک بار مصرف استفاده می‌شود. در برخی موارد، از یک ابزار ویژه برای تزریق مکرر در ناحیه تحت درمان استفاده می‌شود. تزریق در زاویه مورد نظر توسط پزشک در لایه میانی پوست انجام می‌شود و مقداری بسیار کمی از محلول در ناحیه تحت درمان تزریق می‌شود. بسته به وضعیت پوست اطراف چشم، می‌توان از جلسات بیشتر مزوتراپی استفاده کرد و احتمال دارد به چندین جلسه مزوتراپی برای دستیابی به نتیجه مورد نظر نیاز باشد. در ابتدا، تزریق هر 7 تا 10 روز یک بار انجام می‌شود و در صورت بهبودی در وضعیت پوست، درمان هر دو هفته یک بار یا ماهی یک بار انجام می‌شود. این روش درمانی سرپایی است و به پانسمان پس از درمان نیاز ندارد.

دوره بهبودی و مراقبت‌های بعد از مزوتراپی دور چشم


دوره بهبودی و مراقبت‌های بعد از مزوتراپی دور چشم

با توجه به این که مزوتراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی است، معمولاً به دوره بهبودی پس از درمان نیازی نمی‌باشد. بسیاری از افراد می‌توانند پس از درمان فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهند. برخی دیگر از افراد نیاز دارند تا به علت ورم و درد در ناحیه تزریق، یک روز از کار مرخصی بگیرند.

در ارتباط با مراقبت‌های بعد از مزوتراپی دور چشم باید به چند مساله توجه شود. متقاضی نباید از هیچ گونه داروی رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین پس از درمان استفاده کند. در مدت زمان 10 تا 15 ساعت پس از رفع کبودی زیر چشم با مزوتراپی باید از رسیدن آب به ناحیه تحت درمان خودداری شود. در مدت دو روز پس از مزوتراپی، متقاضی نباید بر بدن خود فشار وارد کند. در مدت 10 تا 15 ساعت پس از درمان نباید از محصولات آرایشی بر روی پوست استفاده شود. قبل و بعد از مزوتراپی بایستی از مصرف داروهای ضد التهابی خودداری شود. همچنین قبل و بعد از درمان بایستی از مواد غذایی سالم استفاده شده و از مصرف الکل، کافئین، سیگار و غذاهای حاوی مقادیر زیاد پروتئین خودداری شود. جهت جلوگیری از ورم، کبودی و قرمزی در ناحیه تحت درمان، می‌توان از کمپرس سرد استفاده کرد. برای مثال، کمپرس چای بابونه سرد یا ژل‌های سرد به این منظور مناسب می‌باشند. ناحیه تحت درمان نباید خراشیده شود. همچنین بر روی چشم‌ها نباید فشار وارد شود. جهت جلوگیری از بروز عفونت، در حد امکان بایستی از لمس ناحیه تحت درمان اجتناب شود. پیش از لمس ناحیه اطراف چشم‌ها دست‌ها بایستی شسته شوند. تمامی توصیه‌های ارائه شده از جانب پزشک بایستی به طور کامل رعایت شوند.

مزوتراپی برای رفع سیاهی دور چشم در چه مکانی و توسط چه کسی بایستی انجام شود؟

مزوتراپی جهت رفع سیاهی دور چشم بایستی توسط پزشک باتجربه انجام شود. همچنین به این منظور بایستی به کلینیک معتبر مراجعه شود. مزوتراپی نباید در کلینیکی که معتبر نیست و مجاز به استفاده از داروهای مزوتراپی نمی‌باشد، مورد استفاده قرار گیرد.

کاربردهای دیگر مزوتراپی دور چشم علاوه بر رفع سیاهی اطراف چشم


کاربردهای دیگر مزوتراپی دور چشم علاوه بر رفع سیاهی اطراف چشم

مزوتراپی می‌تواند علاوه بر رفع سیاهی اطراف چشم برای رفع موارد زیر نیز استفاده شود:

خطوط اطراف چشم

علت ایجاد این خطوط: نازک شدن پوست، کاهش میزان کلاژن

خطوط ظریف

دلایل بروز خطوط ظریف: کاهش کلاژن، ایجاد چروک بین چشم‌ها ناشی از تابش مستقیم نور خورشید، خیره شدن طولانی‌مدت به صفحه رایانه

تیرگی زیر چشم

علت بروز تیرگی زیر چشم: جهت تعیین علت تیرگی زیر چشم، به آرامی پوست زیر چشم‌ها را بکشید. در صورتی که این ناحیه تیره‌تر شود، این تیرگی احتمالا به علت نازک شدن پوست و کاهش کلاژن می‌باشد. در صورتی که در رنگ این ناحیه تغییری ایجاد نشود، ممکن است تغییر رنگ ناشی از اشعه فرابنفش علت بروز این مشکل باشد. خونی که زیر چشم‌ها تجمع یافته است، معمولا در اثر جریان ضعفی خون یا عدم خواب کافی در افراد دارای پوست‌های روشن یا پوست نازک بیشتر قابل مشاهده است.

پف دور چشم

علت بروز پف دور چشم: استرس، عدم خواب کافی و عدم تعادل هورمون‌ها و همچنین آلرژی‌هایی که سبب ترشح هیستامین در بدن شده و در نهایت باعث التهاب رگ‌های خونی و ورم می‌شوند.

گودی زیر چشم

علت گودی زیر چشم: عوامل ارثی و سن دلایل اصلی بروز این مشکل می‌باشند. با افزایش سن، لیگامنت‌های زیر چشم که بافت چربی را نگه می‌دارند ضعیف شده و سبب بروز گودی زیر چشم شود. عدم بهره‌مندی از خواب کافی نیز می‌تواند در ایجاد این حالت موثر باشد. سرعت سیستم گردش خون در زمان خواب کاهش یافته و سبب تجمع مایع اضافی زیر چشم می‌شود. استرس یا عدم خواب کافی می‌تواند از خروج این مایع اضافی جلوگیری کند.

مزوتراپی بدون استفاده از سوزن برای رفع سیاهی اطراف چشم چگونه انجام می‌شود؟

این روش مزوتراپی با استفاده از دستگاه اولتراسونیک برای افرادی که به مزوتراپی با استفاده از سوزن حساس هستند استفاده می‌شود. دستگاه اولتراسونیک، ترکیب داروی مورد نظر را بدون استفاده از سوزن به پوست اطراف چشم منتقل می‌کند. این دستگاه باعث می‌شود تا غشاء سلولی برای مدت کوتاهی به طور کامل نفوذپذیر شود. در این حالت غشاء سلولی داروی مزوتراپی را جذب می‌کند. بر طبق تحقیقات انجام شده، نتایج حاصل از مزوتراپی با سوزن موفقیت‌آمیزتر می‌باشند. مزوتراپی بدون استفاده از سوزن برای افرادی مناسب است که به مزوتراپی با استفاده از سوزن حساس هستند.

در چه مواردی نباید از مزوتراپی رفع کبودی دور چشم استفاده شود؟


از روش مزوتراپی برای رفع کبودی دور چشم نباید در موارد و افراد زیر استفاده شود:

  • زنان باردار
  • زنان در دوران شیردهی
  • افراد دارای سابقه فلج
  • بیماران مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می‌کنند.
  • بیماران مبتلا به سرطان
  • افراد مبتلا به اختلال‌های انعقاد خون
  • افرادی که در برابر هر گونه ماده‌ای که در روند میکرو اینجکشن استفاده می‌شود دارای آلرژی هستند. (میکرو اینجکشن به معنی تزریق‌های متعدد با میزان حداقل با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف می‌باشد)
  • افراد مبتلا به مشکلات مرتبط با کهیر
  • اشخاص مبتلا به بیماری قلبی که با استفاده از چندین نوع دارو در حال درمان هستند.

عوارض مزوتراپی برای رفع گودی زیر چشم


عوارض مزوتراپی برای رفع گودی زیر چشم

در صورتی که به پزشک با تجربه مراجعه شود، احتمال بروز عوارض کاهش پیدا می‌کند.

عوارض و معایب مزوتراپی زیر چشم شامل موارد زیر می‌باشد:

  • حالت تهوع
  • درد
  • حساسیت
  • ورم
  • خارش
  • قرمزی
  • کبودی
  • برآمدگی در ناحیه تزریق
  • بروز لکه‌های تیره بر روی پوست
  • راش پوستی
  • عفونت
  • اسکار

هزینه مزوتراپی رفع کبودی دور چشم


پس از کسب اطلاع از جزئیات مزوتراپی، یکی از مهم‌ترین مسائل در این ارتباط، هزینه مزوتراپی سیاهی دور چشم می‌باشد. هزینه مزوتراپی بسته به عوامل مختلفی متفاوت می‌باشد. این عوامل شامل کلینیک مورد نظر، پزشک، مواد مورد استفاده در درمان، نوع درمان، ناحیه تحت درمان، جلسات درمانی، مدت زمان درمان، محل جغرافیایی کلینیک و شرایط کلینیک می‌باشند.

سوال‌های رایج در ارتباط با مزوتراپی برای رفع سیاهی دور چشم


چرا درمان سیاهی زیر چشم دارای اهمیت می‌باشد؟

پوست ناحیه دور چشم بسیار ظریف می‌باشد و دارای رگ‌های بسیاری است و مایعات را در خود نگه می‌دارد. کاهش میزان کلاژن باعث می‌شود که خطوط ظریف و چین و چروک در اطراف چشم ایجاد شوند. در این حالت، سیاهرگ‌ها بیشتر قابل مشاهده هستند و تیرگی اطراف چشم افزایش پیدا می‌کند. در بسیاری از افراد، پوست زیر چشم راحت‌تر با مایع پر شده و منجر به ایجاد پف اطراف چشم می‌شود.

مزوتراپی اطراف چشم چگونه انجام می‌شود؟

مزوتراپی توسط پزشک باتجربه و با استفاده از تکنیک‌های مختلف به منظور انتقال مواد مغذی مزوتراپی در ناحیه مورد نظر انجام می‌شود.

مزوتراپی برای رفع سیاهی دور چشم به چقدر زمان نیاز دارد؟

معمولا مزوتراپی برای رفع سیاهی دور چشم به حدود  30 دقیقه زمان برای تزریق مواد مغذی در پوست نیاز دارد.

آیا استفاده از روش مزوتراپی برای پوست زیر چشم مناسب می‌باشد؟

بله. مزوتراپی برای درمان پوست در بسیاری از قسمت‌های بدن مانند زیر چشم‌ها مناسب است. همچنین، مزوتراپی را می‌توان به همراه دیگر روش‌های درمانی مانند PRP یا تزریق فیلر برای افزایش تاثیر درمان مورد استفاده قرار داد.

نتجیه حاصل از مزوتراپی زیر چشم شامل چه مواردی می‌باشد؟

پس از مزوتراپی، پوست زیر چشم سفت‌تر شده و جوان‌تر و روشن‌تر به نظر خواهد رسید. نتایج حاصل از درمان معمولا پس از یک دوره شش ماهه قابل مشاهده هستند و با تشکیل کلاژن و الاستین، تاثیر درمان افزایش پیدا خواهد کرد. نتیجه درمان بلندمدت می‌باشد و برای حدود 12 ماه ماندگار است. در برخی از موارد، تنها پس از یک جلسه درمان نتیجه قابل مشاهده است، البته برای دستیابی به بهترین نتیجه، یک دوره شامل 4 تا 6 جلسه درمانی با فواصل منظم توصیه می‌شود. همچنین برای حفظ نتیجه درمان پیشنهاد می‌شود که از یک یا دو جلسه سالانه مزوتراپی زیر چشم استفاده شود.

نتیجه حاصل از مزوتراپی چقدر ماندگار می‌باشد؟

 نتیجه حاصل از درمان در هر شخصی متفاوت می‌باشد. به طور کلی، پس از 4 تا 6 جلسه درمانی، نتایج برای مدت  12 تا 18 ماه ماندگار می‌باشند.

آیا پس از مزوتراپی برای رفع سیاهی زیر چشم به دوره بهبودی نیاز است؟

معمولا پس از این روش درمانی به دوره بهبودی نیاز نمی‌باشد. متقاضی می‌تواند پس از مزوتراپی زیر چشم بلافاصله فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهد. ناحیه زیر چشم بسیار حساس می‌باشد و امکان دارد کبودی مختصری ایجاد شود. البته این حالت خود به خود رفع شده و نیازی به نگرانی ندارد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان