لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

هزینه هایفوتراپی به چه عواملی بستگی دارد؟

عناوین این مطلب

افتادگی پوست به چشمان شما ظاهری خسته میدهد و حالت خطوط اطراف چانه و گردن شما را دچار تغییر میکند. درمان پیری پوست اتفاقی بسیار شگفت انگیز است. امواج اولتراسوند با شدت تمرکز بالا (هایفو) یک روش غیر جراحی است که باعث بالارفتن و سفت شدن پوست صورت و گردن میشود.

اولتراسوند با شدت تمرکز بالا یک روش بسیار خوب برای لیفت صورت بدون نیاز به جراحی است. هایفو تراپی صورت، گردن و چشم ها را لیفت و تقویت می کند و در نتیجه حالتی چشمگیر و در حین حال طبیعی ایجاد میکند. هایفوتراپی پوست شما را دوباره جوان میکند، چشمانتان بازتر به نظر میرسد، ابروها بالاتررفته و خطوط ریز و منافذ باز کاهش میابند.

اگر به دنبال یک روش درمانی سریع، بدون درد و غیر تهاجمی هستید هایفوتراپی یک گزینه عالی در مقایسه با لیفت صورت با جراحی است. روند درمانی هایفوتراپی با شروع علائم پیری پوست در مدت یک تا دو سال انجام میشود. مشاوران ما در کلینیک لیا به صورت رایگان برای شما وقت رزرو میکنند و به سوالات شما پاسخ میدهند. برای ارتباط با ما میتوانید با شماره 02128426546 تماس بگیرید.

هایفوتراپی چیست؟


هایفوتراپی برای هدف قرار دادن لایه های زیرین سطح پوست از اولتراسوند متمرکز استفاده میکند. انرژی اولتراسوند بافت را پوست را به سرعت گرم میکند. هنگامی که سلول های ناحیه مورد نظر به دمای مشخصی میرسند دچار آسیب میشوند، این آسیب درواقع سلول ها را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک میکند. کلاژن پروتئینی است که ساختار پوست شما را تشکیل میدهد. افزایش کلاژن باعث سفت تر شدن پوست و کمتر شدن چین و چروک های آن میشود. با توجه به اینکه پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا بر یک قسمت بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز میشوند هیچ گونه آسیبی به لایه های بالایی پوست وارد نمیکنند و هیچ علائم قابل مشاهده ای ندارد.

 

هایفوتراپی چیست

تاریخچه هایفوتراپی


اولتراسوند با شدت تمرکز بالا (هایفو) یک درمان زیبایی غیر تهاجمی نسبتا جدید برای سفت کردن پوست است که برخی آن را جایگزین بدون جراحی برای لیفت صورت می دانند. از انرژی اولتراسوند برای تحریک تولید کلاژن به منظور سفت تر کردن پوست استفاده میشود. هایفوتراپی در ابتدا برای درمان سرطان مورد استفاده قرار میگرفته.

اولین مورد گزارش شده از هایفو برای درمان زیبایی در سال 2008 بود. بعد از آن هایفو توسط FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده) در سال 2009 برای لیفت ابرو تایید شد و اخیرا در سال 2014 دستگاه هایفو توسط FDA برای بهبود خطوط و چین و چروک های بالا سینه و گردن تایید شد.

افراد موفق شدند که نتایج طی چند ماه بعد از درمان بدون وجود خطرات مربوط به جراحی مشاهده کنند. آزمایش های زیادی نشان داده اند که هایفو برای لیفت صورت و رفع چین و چروک بی خطر و موثر است.

این روش که خطرات و دوران نقاهت جراحی را هم ندارد مخصوصا برای افراد جوان موثر است. هایفو برای افرادی که دچار افتادگی شدید پوست هستند خیلی مناسب نیست برای این افراد لیفت با نخ پلکسر مناسب تر است.

مزایای هایفوتراپی


هایفوتراپی به دلیل ایمنی و تاثیر بالا مزایای بسیاری دارد. هایفوتراپی درمانی غیر جراحی است که سالهاست به رسمیت شناخته شده است. در ادامه به مزایای مهم درمان لیفت صورت با هایفوتراپی اشاره میکنیم:

هایفوتراپی

  • چین و چروک های صورت و گردن را کاهش می دهد و پوست شما صاف تر از آنچه که تصورمیکردید به نظر میرسد.
  • باعث از بین رفتن پوست اضافه و سفت شدن پوست گردن می شود.
  • باعث بالارفتن گونه ها، ابروها و پلک ها میشود و در نتیجه صورت شما ظاهری جوانتر خواهد داشت که همیشه آرزوی آن را داشتید.
  • نتایج طبیعی و ماندگار.
  • درمانی ایمن، کوتاه و موثر است.

نتایج امیدوار کننده یک مطالعه در سال 2017 با حضور 32 شخص کره ای نشان داد که هایفو به طور قابل توجهی خاصیت ارتجاعی پوست گونه ها، زیر شکم و ران را پس از دوازده هفته بهبود بخشید.

مراحل انجام هایفوتراپی


قبل از انجام هایفوتراپی نیاز به آمادگی خاصی ندارید. قبل از شروع درمان باید تمام مواد آرایشی و مراقبی پوست را از ناحیه مورد نظر پاک کنید.

 

مراحل هایفوتراپی

 

در ادمه به نکاتی که باید برای اولین جلسه درمان رعایت کنید اشاره میکنیم:

  • ابتدا پزشک یا تکنسین ناحیه مورد نظر را تمیز میکند.
  • ممکن است قبل از شروع از یک کرم موضعی بی حسی بر روی پوست استفاده کنند.
  • سپس پزشک یا تکنسین یک ژل اولتراسوند بر روی پوست استعمال میکند.
  • دستگاه هایفو روی پوست قرار میگیرد.
  • پزشک یا تکنسین با استفاده از نمایشگر اولتراسوند دستگاه را روی تنظیمات مناسب قرار میدهد.
  • سپس انرژی اولتراوسوند در پالس های کوتاه به مدت تقریبی سی تا نود دقیقه به ناحیه مورد نظر ارسال میشود.
  • در آخر دستگاه خاموش میشود.

درصورت نیاز به درمان های اضافی شما باید برای آن برنامه ریزی کنید.

 انرژی اولتراسوند ممکن است باعث داغی و سوزن سوزن شدن پوست شود. درصورت آزار دهنده بودن این شرایط میتوانید داروی مسکن مصرف کنید. شما میتوانید بلافاصله بعد از هایفوتراپی به خانه بازگردید و فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

هزینه های هایفوتراپی


برخی عوامل موثر بر قیمت هایفوتراپی عباتند از:

ناحیه درمان 

هایفوتراپی را می توان برای تمام صورت و گردن انجام داد؛ اما معمولا متخصصان درمان ها را به درمان های کوچکتر برای نواحی کوچکتر مانند ناحیه چشم یا پایین صورت تقسیم میکنند.

نوع درمان شما بستگی به شدت مشکلتان دارد. هر چه ناحیه تحت درمان کوچکتر باشد هزینه کمتری دارد.

میزان مهارت و تجربه دکتر

تجربه و مهارت پزشک نیز بر هزینه تاثیر دارد، زیرا پزشکان با تجربه ممکن است از تکنیک‌های تخصصی استفاده کنند که نتایج بهتری داشته باشد. این تکنیک‌های تخصصی معمولا هزینه بیشتری دارند. در واقعیت، اکثراً پزشکان ماهر و با تجربه بیشترین هزینه را دریافت می‌کنند.

نام تجاری دستگاه هایفو

اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که یک دستگاه هایفو بهتر از دیگری باشد اما برخی از دستگاه ها قیمت بیشتری نسبت به بقیه دارند. هزینه دستگاه قطعا بر هزینه درمان تاثیر خواهد داشت.

تعداد شات ها 

با وجود اینکه تعداد مشخصی برای شات های هایفو در هر ناحیه وجود دارد اما برخی از کلینیک ها این پروتکل ها را سفارشی میکنند. پروتکل های سفارشی هم بر هزینه درمان تاثیر دارند.

هزینه های مکان و مشاوره

کلینیک هایی که در مناطق اصلی شهر قرار دارند هزینه بیشتری دریافت میکنند بنابراین در صورت انتخاب چنین مکان هایی باید برای منطقه عالی و فضای شیک داخلی کلینیک هم هزینه پرداخت کنید.

هرینه های مشاوره و هزینه های کلینیک معمولا در لیست قیمت های درمانی ذکر شده لحاظ نمیشود. دقت داشته باشید که مشاوره در کلینیک لیا رایگان است.

نکاتی برای جلوگیری از بالا رفتن هزینه هایفو 

یک راه برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های هایفوتراپی، این است که دقیقا مشخص کنید کدام نواحی نیاز به هایفوتراپی دارند. اگر فقط برای یک ناحیه خاص نیاز به هایفوتراپی دارید، نیازی نیست که هزینه کل صورت را پرداخت کنید. همه چیز بستگی به میزان درمان شما دارد.

یک راه دیگر، تعیین تعداد شات مورد نیاز برای درمان است. پرس و جو درباره دستگاه به شما کمک می‌کند تا تعداد شات مورد نیاز برای درمان خود را مشخص کنید.

هزینه درمان هایفو در یک ناحیه با ناحیه دیگر متفاوت است، بنابراین برای تخمین زدن و بررسی هزینه ها هایفوتراپی باید به نکات بالا دقت کنید.

سوالات متداول


هایفوتراپی چقدر طول میکشد؟ 

 طول زمان هایفوتراپی به ناحیه تحت درمان و برنامه درمانی شخصی شما بستگی دارد. درمان صورت و گردن معمولا نود دقیقه طول میکشد درحالی که درمان قفسه سینه به تنهایی حدود سی دقیقه طول میکشد.

ایا باید از محل کار مرخصی بگیرم؟

برای هایفوتراپی نیاز به مخصی ندارید چون شما بلافاصله بعد آن میتوانید فعالیت های رومزه خود را از سر بگیرید بدون اینکه به اقدامات خاصی بعد از درمان نیاز داشته باشیی.

هایفو برای چه کسانی تاثیر بیشتری را دارد؟ 

افرادی که پوست شل وریزه تا متوسط دارند، زمانی که پوست شروع به شل شدن می‌کند و کمتر سفت به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، می‌توان به پایین آمدن خطوط ابرو، پوست شل روی گردن، افتادگی زیر چانه و خطوط یا چین و چروک‌های سینه اشاره کرد. البته بهترین راه برای فهمیدن این مسئله مشورت با پزشک است.

آیا هایفوتراپی روشی بی خطر است؟ 

روش هایفوتراپی در بیش از دویست و پنجاه هزار مورد در سراسر جهان به طور ایمن انجام شده است. خود اولتراسوند بیشتر از پنجاه سال است که به طور ایمن در زمینه پزشکی استفاده میشود.

چه مدت طول میکشد که شاهد نتایج هایفوتراپی باشیم و این تاثیرات تا چند وقت باقی میماند؟

بعد از هایفوتراپی ممکن است شما برخی تاثیرات اولیه را مشاهده کنید اما چون بدن طور طبیعی کلاژن سازی میکند نتایج نهایی طی دو تا سه ما بعد ایجاد میشوند. باتوجه به اینکه هایفوتراپی با تحریک کلاژن سازی پوست باعث بهبود شرایط شما میشود بنابراین مدت ماندگاری نتایج به میزان کلاژن سازی بدن شما بستگی دارد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان