لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

فیلر لب: تمام نکات مهم که قبل از تزریق فیلر لب باید بدانید

عناوین این مطلب

تزریق ژل لب (فیلر لب) به دلیل افزایش تمایل به داشتن لب های پف کرده و حجیم، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این روش، برای برجسته کردن لب ها از فیلر استفاده می شود.

تزریق فیلر لب، به عنوان یک روش غیر جراحی برای بزرگ کردن لب، موقتی است. برای ماندگاری نتایج، بیماران باید هر شش تا نه ماه یکبار تزریقات مجدد انجام دهند. از طرف دیگر، تزریق نیمه دائمی حدود دو سال دوام دارد.

فیلر لب فقط باید توسط پزشکان متخصص انجام شود. این درمان به دانش آناتومی صورت نیاز دارد و اگر توسط یک متخصص انجام نشود، ممکن است خطراتی در پی داشته باشد. برای انجام ایمن این کار، بدون ترس از نتایج نامطلوب، همیشه به پزشک متخصص، مانند متخصصین کلینیک زیبایی لیا، مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره 02128426546 تماس حاصل فرمایید.

فیلرهای لب چگونه عمل می کنند؟


فیلرهای لب چگونه عمل می کنند؟

فیلرهای لب (بزرگ کننده لب یا تقویت لب) نوعی درمان زیبایی است که در آن فیلر (که بیشتر از هیالورونیک اسید ساخته می شود) به قسمت های مختلف لب تزریق می شود تا آنها را حجیم، برجسته و متقارن کند و شکل آنها را تغییر دهد.

در تزریق فیلر لب، فیلر هیالورونیک اسیدی، که مانند ژل است، با سوزن یا کانولا به نقاط مختلف لب تزریق می شود. هیالورونیک اسید، فیلر خوبی است؛ زیرا طبیعت هیدروفیل (آبدوست) دارد. این بدان معنی است که می تواند آب زیادی را جذب کند و نگه دارد که این امر باعث حجیم شدن لب ها می شود.

فیلر را می‌توان به قسمت‌های مختلف ناحیه لب، از جمله مستقیماً به خود لب‌ها یا اطراف محیط دهان (مرزهای ورمیلیون) تزریق کرد. نتیجه ی اولی ظاهری پرتر و حجیم‌تر است، در حالی که دومی لب‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد.

فواید فیلر لب چیست؟


فواید فیلر لب چیست؟

یکی از مزایای بزرگ فیلرهای لب این است که می توانند لب های کوچک و نازک را که حجم ندارند، حجیم کنند. با افزایش سن، لب‌های ما، مانند بقیه قسمت‌های صورتمان، حالت جوانی خود را از دست می‌دهند، بنابراین فیلر‌های لب می‌توانند به بازگرداندن حجم از دست رفته کمک کنند. اما از این روش درمانی می توان برای صاف تر کردن، تغییر شکل و برجسته کردن لب ها نیز استفاده کرد.

رایج ترین انواع فیلر لب کدام اند؟


در گذشته، کلاژن یکه تاز این میدان بود. اما مشکل این است که این یک راه حل دائمی است؛ از طرفی امکان دارد نتیجه عالی باشد، اما از طرف دیگر اگر نتیجه نهایی را دوست نداشته باشید یا بعداً تصمیم بگیرید که نمی خواهید لب هایتان اینگونه باشد، نمی توانید آن را تغییر دهید. در عوض، امروزه به طور کلی از هیالورونیک اسید (HA) استفاده می شود. این ماده، یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می شود و تا 1000 برابر وزن خود آب را نگه می دارد و آن را به یک حجم دهنده ی عالی تبدیل می کند. همچنین موقتی است و در صورت نیاز و اگر نتیجه را دوست نداشتید، می تواند تجزیه شود؛ که یک مشکل هم محسوب می شود چون ممکن است ناخواسته تجزیه شود. برای به حداقل رساندن این ریسک، به یک پزشک متخصص و مجرب مراجعه کنید که در مورد عوارض آموزش دیده باشد. انواع رایج پرکننده های لب هیالورونیک اسیدی عبارتند از رستیلن و ژوویدرم.

نکته مهم در مورد این ماده این است که اگر نتایج درمان را دوست ندارید، یا اگر مشکلی در طول تزریق لب رخ دهد، هیالورونیک اسید را می توان با آنزیمی به نام هیالورونیداز تجزیه کرد. فیلرهای لب گاهی از موادی غیر از هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند، اما اغلب توصیه می‌شود که از این مواد در لب‌ها استفاده نشود.

در کلینیک زیبایی لیا برای تزریق فیلر لب از برندهای آلیاکسین، ژوویدرم، الانسه، ریووانس و رووفیل استفاده می شود.

آیا پزشک شما متخصص و مجرب است؟


انتخاب یک پزشک متخصص، صرف نظر از اینکه چه درمانی لازم دارید، بسیار مهم است. اما زمانی که قرار است محلولی به بدن شما تزریق شود، اهمیت آن بیشتر می شود. تخصص، تجربه، نظرات دیگران و حتی نمونه کارهای پزشک خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار او را دوست دارید. اخیراً اخبار زیادی درباره ی فیلرهای لب بد که توسط افرادی انجام شده که واجد شرایط نیستند، منتشر شده است. بنابراین، با قیمت های ارزان انجام این کار در آرایشگاه ها وسوسه نشوید. اگر می خواهید آن را انجام دهید، باید توسط یک متخصص انجام شود. هر ارزانی دلیلی دارد!

چه مقدار فیلر لازم است؟


مقدار فیلر، واقعاً به ظاهری که می‌خواهید و آنچه پزشک شما پیشنهاد می‌کند بستگی دارد. اما به طور کلی دراولین جلسه، 0.5 تا 1 میلی لیتر فیلر کافی است و ظاهری طبیعی به شما می دهد. اگر تصمیم گرفتید لب های بزرگتری داشته باشید، با پزشک خود صحبت کنید، او شما را راهنمایی می کند. کاریکاتور نشوید. حداقل در اولین جلسه، بهتر است تغییرات اندک باشد.

بایدها و نبایدهای قبل از تزریق فیلر لب چیست؟


قبل از یک هفته از تزریق فیلر لب، بهتر است از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و مکمل های روغن ماهی خودداری کنید. این داروها رقیق کننده های طبیعی خون هستند و ممکن است باعث افزایش کبودی شما شوند. اما مصرف استامینوفن مشکلی ندارد.

بایدها و نبایدهای بعد از تزریق فیلر لب چیست؟


بایدها و نبایدهای بعد از تزریق فیلر لب چیست؟

بعد از تزریق فیلر لب، چند باید و نباید وجود دارد. به عنوان مثال، در 24 ساعت اول از ورزش خودداری کنید. کیسه ی یخ می تواند به کاهش تورم کمک کند، بنابراین اگر احساس ناراحتی کردید، از آن استفاده کنید. همچنین، اگر بعد از تزریق درد داشتید، استامینوفن مصرف کنید. اگر متوجه شدید کبودی، تاول ماندگار یا شدید یا هر واکنش طولانی مدت دیگری دارید، با پزشک خود تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

چقدر طول می کشد تا نتایج مشخص شود؟


وقتی برای اولین بار فیلر لب را تزریق می کنید، احتمالاً لب های شما در 24 ساعت اول متورم می شوند. این نتیجه نهایی نیست و اگر لب های شما بلافاصله پس از تزریق بزرگتر از حد انتظار به نظر می رسند، با کاهش تورم بهتر می شوند. پزشکان ما در قیطریه و اندرزگو شما را به مشاوره پس از درمان دعوت می کنند تا وضعیت لب های شما را بررسی کنند و به سؤالات و نگرانی های شما پاسخ دهند.

آیا فیلرهای لب بی خطر هستند؟


فیلرهای هیالورونیک اسیدی دارای تأییدیه FDA هستند و در صورتیکه توسط یک متخصص انجام شوند، ایمن هستند. اگر مشکلی در مورد فیلرهای لب خود دارید، با پزشک خود تماس بگیرید، که می تواند بهترین راهنما باشد. فیلرهای هیالورونیک اسیدی را می‌توان در صورت نیاز تجزیه کرد، اما بازگرداندن فیلرهای کلاژنی لب بسیار پیچیده‌تر است.

مهارت، تخصص و سوابق پزشکی پزشک شما بر میزان ایمن بودن درمان تأثیر دارد. اگر تخصص داشته باشد، یعنی پزشک، دندانپزشک، پرستار یا داروساز باشد، درک بسیار خوبی از آناتومی صورت خواهد داشت و می داند که تزریق در کجا بی خطر است. بزرگ کردن لب می تواند در صورت انتخاب فرد نامناسب برای اینکه این کار را برایتان انجام دهد، خطرناک باشد و منجر به انسداد عروق شود. مراقب باشید که توسط چه کسی فیلر لب تزریق می شود، زیرا صورت شما بسیار ارزشمندتر از آن است که در دستان افرادی گیرد که تخصصی ندارند.

آیا تزریق فیلر لب درد دارد؟


آستانه درد افراد متفاوت است، اما برای بسیاری از افراد، تزریق فیلر لب تنها حس بدی دارد و درد ندارد. پزشکان از انواع تکنیک‌های بی‌حس کردن استفاده می‌کنند، زیرا لب‌ها بسیار حساس هستند. برخی از روش‌های بی حسی دندانی (مانند تزریق به لثه که دهان را بی حس می کند) استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از کرم بی حس کننده استفاده می کنند. با پزشک خود در مورد گزینه هایی که در دسترس شما هستند صحبت کنید. پس از تزریق فیلر لب، لب های شما احتمالاً تا چند روز متورم هستند و درد دارند که کاملاً طبیعی است.

ماندگاری فیلرهای لب چقدر است؟


فیلرها معمولاً حدود 6 تا 10 ماه دوام دارند. اما بستگی به مدت زمانی دارد که بدن شما هیالورونیک اسید را متابولیزه کند. برای برخی افراد، ماندگاری آن کمتر از 6 ماه و برای برخی طولانی تر خواهد بود.

هزینه ی تزریق فیلر لب در قیطریه و اندرزگو چقدر است؟


هزینه ی تزریق فیلر لب در قیطریه و اندرزگو چقدر است؟

قیمت ها بسته به میزان مصرف شما و اینکه چه کسی این روش را انجام می دهد بسیار متفاوت است. فیلرهای لب بسیار ارزان، خوب نیستند؛ زیرا هزاران برند نامرغوب وجود دارد که به صورت آنلاین در دسترس هستند. یک پزشک مجرب و آموزش دیده احتمالاً از یک مارک معتبر و بی خطر فیلر لب، مانند آلیاکسین، ژوویدرم، الانسه، ریووانس و رووفیل استفاده خواهد کرد، اما همیشه سؤال کنید. ندانستن عیب نیست!

عوارض جانبی اصلی فیلر لب چیست؟


به دلیل حساسیت بالای لب‌های شما، ممکن است در روزهای اول پس از درمان، ورم و درد احساس کنید. برای برخی افراد، این علائم تنها یک روز طول می‌کشد، اما برای برخی دیگر ممکن است ۲ تا ۳ روز طول بکشد. به دلیل اینکه هیالورونیک اسید با استفاده از سوزن یا کانولا تزریق می‌شود، کبودی و قرمزی رایج است و همچنین ممکن است احساس سوزش و سوزن‌زدن داشته باشید. همچنین، مانند هر درمان دیگری، احتمال واکنش آلرژیک نیز وجود دارد.

سؤالات متداول


تزریق فیلر چقدر طول می کشد؟

درمان زمانبر نیست و معمولاً حدود 15 دقیقه طول می کشد تا تزریق فیلر لب انجام شود. اگر از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود، باید حدود 20 دقیقه قبل از شروع تزریق روی لب‌ها استعمال شود تا اثر کند.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر لب نیستند؟

اگر به هر یک از مواد تشکیل دهنده فیلر لب هیالورونیک اسیدی حساسیت دارید، نمی توانید این کار را انجام دهید. همچنین اگر پوست ناحیه لب متورم است، آسیب دیده یا عفونت دارد، تزریق لب نباید انجام شود.

اگر باردار یا در دوران شیردهی هستید، تزریق فیلر لب توصیه نمی شود.

آیا می توانید از شر خطوط ریز بالای لب خلاص شوید؟

خطوط عمودی لب (خطوط سیگاری یا بارکدی) یا اطراف دهانی را می توان در بیشتر موارد با استفاده از فیلرهایی که مخصوص این نوع چروک ها هستند، بهبود بخشید. چین های عمیقی که در طی دهه ها افزایش سن ایجاد شده اند، کامل از بین نمی روند.

درمان این ناحیه فرآیندی است که به ترکیبی از درمان‌ها نیاز دارد، که ممکن است شامل تزریق بوتاکس، روش‌های لایه‌برداری یا درمان‌هایی باشد که می‌تواند به بازسازی پوست کمک کند. انتظار اینکه دهه ها تغییر با تزریق فیلر درمان شود، واقع بینانه نیست. با این حال، با معرفی فیلرهای جدید مورد تأیید FDA، گزینه های بسیار بیشتری نسبت به چند سال پیش داریم.

چه مدت بعد از تزریق فیلر لب می توانم سوار هواپیما شوم؟

یک هفته. پزشکان معتقدند تا هفت روز پس از تزریق فیلر خود صبر کنید زیرا در طول پرواز در معرض کاهش فشار کابین قرار می گیرید. این امر می تواند تورم و کبودی شما را بدتر کند، به خصوص اگر در حال حاضر مستعد ابتلا به این عوارض هستید. علاوه بر این، هوای هواپیما نسبتاً خشک است و فیلرها می‌توانند آب را از پوست شما جذب کرده و پوست را خشک تر کنند. اگر می‌دانید که به سفر خواهید رفت، از قبل برنامه‌ریزی کنید. کار از محکم کاری عیب نمیکنه!

آیا می توانید فیلرها را در لب های خود احساس کنید؟

نه. یا به بیان دقیق تر، نباید اینگونه باشد. هنگامی که درد و کبودی ناشی از تزریق فروکش کرد، نباید بتوانید چیزی جز لب های طبیعی و صاف خود احساس کنید. اگر پرکننده را احساس می‌کنید، یا اگر به نظر می‌رسد توده‌ای شکل است، ممکن است به این دلیل باشد که فردی بی تجربه، فیلر را خیلی نزدیک به سطح لب تزریق کرده است. همچنین ممکن است نتیجه عدم ادغام فیلر در بافت باشد. مراجعه به یک پزشک معتبر و با تجربه و پرهیز از تزریق فیلر در هنگام بیماری، احتمال این امر را کاهش می دهد.

آیا می توانید بعد از تزریق فیلرهای لب غذا بخورید؟

بله! بلافاصله بعد از تزریق لب می توانید غذا بخورید. مسئله ی اصلی در اینجا این است که آیا می توانید غذای واقعاً گرم یا سرد بخورید. لب‌های شما احتمالاً به خاطر کرم بی‌حس‌کننده همچنان بی‌حس باشند، بنابراین از غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد اجتناب کنید زیرا ممکن است بدون اینکه شما آن را احساس کنید به لب‌های شما آسیب بزند. با گذشت یک روز از تزریق فیلر لب، می توانید هر چیزی بخورید.

آیا فیلرها می توانند بد باشند؟

بله می توانند. اما پاسخ کامل ساده و واضح نیست. عوارض فیلرها در دو مورد عمده بیشتر اتفاق می‌افتد: زمانی که شرایط خاصی دارید که به تزریق‌کننده خود اطلاع نداده‌اید، یا زمانی که به فردی مراجعه می‌کنید که مجوز و تجربه ندارد. مردم فریفته ی قیمت‌های پایین هستند و می‌خواهند هزینه ی کمتری بپردازند. لطفاً با عنوان صرفه جویی، زیبایی و مهمتر از آن سلامتی خود را به خطر نیندازید.

آیا می توانید بعد از تزریق فیلر لب سیگار بکشید؟

بهتر است بلافاصله پس از تزریق فیلرها از سیگار کشیدن خودداری کنید، بنابراین سعی کنید تا 24 ساعت این کار را انجام ندهید. البته ممکن است حتی سیگار را ترک کنید.

چه مدت بعد از تزریق فیلر لب می توانید رژ لب بزنید؟

تا 24 ساعت این کار را انجام ندهید. اگر می خواهید کبودی را بپوشانید، می توانید از رژ لب تیره تر استفاده کنید. به یاد داشته باشید، رژ لب نیز به عنوان فشار به حساب می آید و باید از اعمال فشار به لب های تازه تزریق شده خودداری شود. علاوه بر این، برای به حداقل رساندن خطر عفونت، از رژ لب نو استفاده کنید.

آیا فیلرهای لب می توانند جا به جا شوند؟

فیلرها می توانند جا به جا شوند. افرادی که درک خوبی از نحوه عملکرد فیلرها و نحوه تزریق آنها ندارند، به احتمال زیاد فیلرها را در عمق اشتباه تزریق می کنند یا محصول نامناسبی را انتخاب می کنند و خطر جا به جایی را افزایش می دهند. همیشه به افراد مورد اعتماد، دارای مجوز و با تجربه مراجعه کنید که از مارک های معروف فیلرها استفاده می کنند.

آیا می توانم بعد از تزریق فیلر ورزش کنم؟

لطفاً خیلی زود این کار را انجام ندهید. حرکت سریع، قرار گرفتن در اتاقی مملو از افراد عرق کرده، یا صرفاً انجام هر نوع ورزش شدید ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد. یک هفته صبر کنید تا خیالتان راحت باشد. نگران نباشید، بدن شما در یک هفته خیلی تغییر نمی کند، و به این سرعت قدرت خود را هم از دست نخواهید داد. پیاده روی مانعی ندارد.

آیا می توانید در دوران شیردهی فیلر تزریق کنید؟ و در دوران بارداری چطور؟

توصیه نمی شود. دلیلش این نیست که فیلرها لزوماً به کودک شما آسیب می‌رسانند، بلکه به این دلیل است که نمی‌دانیم آیا ضرری خواهد داشت یا خیر. احتیاط شرط عقل است!

ایمنی فیلرها در زنان باردار و شیرده آزمایش نشده است، بنابراین ما نمی دانیم که آیا تأثیری بر روی جنین و شیردهی دارد یا خیر. ما همچنین نمی دانیم وقتی بدن مادر در حالت آماده باش بالا قرار دارد و روی ساختن زندگی متمرکز است، با این حجم دهی چگونه برخورد خواهد کرد. بنابراین، در صورت باردار یا شیرده بودن، به پزشک خود اطلاع دهید تا بتوانید درمان متفاوتی برای چین و چروک های خود انجام دهید.

آیا می توانم بعد از تزریق فیلر از بالم لب استفاده کنم؟

می توانید بعد از درمان از بالم لب استفاده کنید، اما فقط در صورتی که بالم لب نو باشد. این کار را به آرامی انجام دهید زیرا فشار ممکن است باعث تورم شود.

آیا ماساژ دادن لب ها بعد از تزریق فیلر خوب است؟

بعد از درمان لب های خود را ماساژ ندهید. اعمال هر گونه فشار به لب های تزریق شده ممکن است باعث تورم و کبودی شود. با این حال، پزشک شما ممکن است ناحیه تحت درمان را به آرامی ماساژ دهد تا هرگونه توده از بین برود.

آیا می توانید بعد از تزریق فیلر لب به پهلو بخوابید؟

پس از تزریق فیلر لب، بهتر است 24 تا 48 ساعت به پشت بخوابید. خوابیدن به پهلو ممکن است باعث جا به جایی فیلر شود و در نتیجه لب ها نامتقارن می شود.

آیا می توانم فیلر لب را به یک لب تزریق کنم؟

شما می توانید آنها را در هرجا که بخواهید تزریق کنید! شما می توانید در یک لب، دو لب، کمی اینجا، کمی آنجا و هر جا که شما و پزشکتان تصمیم بگیرید و بر اساس ظاهر دلخواه و ویژگی های صورت شما این کار انجام دهید.

آیا لب های من بعد از تزریق فیلر لب کبود می شود؟

ممکن است مقداری کبودی خفیف اتفاق بیفتد (که عادی است)، اما چیزی نیست که رژ لب آن را پنهان کند. سعی کنید از دست زدن به لب های خود خودداری کنید، مصرف الکل خود را محدود کنید، بعد از آن از یخ استفاده کنید و توصیه های دیگر پزشک را انجام دهید.

لب های من بعد از تزریق فیلر لب چه احساسی خواهند داشت؟

پس از کاهش تورم، اگر عمل به درستی انجام شود، لب های شما نباید احساس متفاوتی داشته باشند. مثل قبل خواهند بود، فقط حجیم تر!

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان