لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تزریق بوتاکس دیسپورت (مزایا، کاربرد، ماندگاری و نتیجه)

عناوین این مطلب

بالا رفتن سن به‌طور طبیعی همراه با چروک پنجه کلاغی، چین و چروک صورت و دیگر نشانه‌های واضح، روی صورت است. این روند کاملاً طبیعی است، اما در صورتی که این تأثیرات احساس ناخوشایندی به شما می‌دهد، یک روش غیرجراحی در دسترس وجود دارد که چین‌وچروک و خطوط را برطرف می‌کند. متخصصین زیبایی در اندرزگو و قیطریه درمان غیرتهاجمی و تزریقی دیسپورت را پیشنهاد می‌دهند، تا پوست را جوانسازی کرده و درخشندگی دوران جوانی را به شما باز‌گردانند.

بوتاکس و دیسپورت از یک ترکیب اصلی نوروتوکسین یکسان استفاده می‌کنند. از بسیاری جهات، این درمان‌ها به یکدیگر شباهت دارند و هر دوی آنها برای چین و چروک‌های دینامیک تأثیرگذار هستند. با این وجود، تفاوت کمی در دوز و قدرت نوروتوکسین وجود دارد. دیسپورت اغلب می‌تواند نتایجی با ماندگاری بیشتر ایجاد کند و تأثیرگذاری آن از بوتاکس سریع‌تر است. متخصصین کلینیک زیبایی لیا در طول جلسه مشاوره، بهترین محصول را برای مشکلات خاص شما ارائه می‌دهند.

دیسپورت چیست؟


دیسپورت یک ماده با کیفیت بالا است که می‌توان آن را تزریق کرد و از سم بوتولینوم ساخته می‌شود. این ماده موقتاً حرکت عضلات صورت را متوقف می‌کند و به عنوان یک تنظیم کننده عصبی عمل می‌کند. استفاده از این درمان می‌تواند چین و چروک‌هایی را که به دلیل عوامل زمانی و تغییرات حالت صورت بوجود می‌آیند و در طول سال‌ها روی پوست در نواحی مختلف صورت قابل مشاهده هستند، بهبود بخشد.

وقتی که حرکات عضلات متوقف می‌شود، می‌توانید اثرات درخشنده‌ای که این درمان غیرتهاجمی ایجاد می‌کند، را مشاهده کنید. پوست شما نرم و بدون چروک باقی می‌ماند در حالی که شما حرکات طبیعی صورت خود را انجام می‌دهید. با انجام این درمان توسط یک متخصص با تجربه و آموزش دیده، نتایج طبیعی و قابل توجهی با استفاده از مقدار کمی از نوروتوکسین به دست می‌آید. این روش جلوگیری از ایجاد حالت چهره ثابت است که ممکن است به دلیل تزریق نادرست توسط افراد غیرحرفه‌ای رخ دهد.

مزایا


به‌طور کلی، تکمیل جلسات تزریق معمولاً، بین 10 – 30 دقیقه طول می‌کشد. این تزریق کمابیش بدون درد است و پزشکان همچنین می‌توانند از یک کرم بی‌حس کننده موضعی در بیمارانی که پوست حساسی دارند، استفاده کنند. نتایج بلافاصله ظاهر می‌شود و بخصوص با یک طرح درمان منظم که با برنامه شما تنظیم شده، ماندگاری طولانی دارد.

چه کسانی کاندیدای مناسب این درمان هستند؟


یک شخص بزرگسال، زن یا مرد با سن بالای 18 سال، می‌تواند کاندیدای مناسبی برای این تزریق نوروتوکسین باشد. کاندیدا باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد و هنگام شروع درمان، عاری از هرگونه مشکل یا عفونت روی پوست باشد. افرادی که چین و چروک‌های خفیف تا شدید روی پوست دارند و تمایل دارند که بدون درمان‌های تهاجمی این مشکل را برطرف کنند، کاندیدای مناسبی هستند. باید اطلاعات لازم و انتظارات واقع‌بینانه را درباره محدودیت‌های این درمان و نتایجی که پیش‌بینی می‌شود دریافت کنند، در اختیار آنها قرار داده شود.

درمان با بوتاکس دیسپورت

 

این روش برای بیمارانی که در زمان درمان، باردار بوده یا در دوران شیردهی هستند، توصیه نمی‌شود. این روش عمدتاً توسط بیماران با سن بالای 40 سال انجام می‌شود اما بیماران جوانتر نیز می‌توانند به درمان زودهنگام مشکلات ناشی از بالا رفتن سن بپردازند. در صورتی که نسبت به دریافت این روش درمانی و اینکه کاندیدای مناسبی برای آن هستید، اطمینان ندارید، پزشکان ما می‌توانند به تمامی سؤالات شما پاسخ دهند و در طول مشاوره اولیه، مناسب بودن درمان را برای شما تعیین می‌کنند.

دیسپورت در چه مواردی به کار می‌رود؟ چهار ناحیه مناسب برای درمان


این نوع درمان که به عنوان یک ماده تزریقی تنظیم‌کننده عصبی شناخته می‌شود، عضلات صورت را شل کرده و از ایجاد انقباض مجدد آنها جلوگیری می‌کند. این انقباض شدید باعث ظهور چین و چروک در پوست می‌شود. با مسدود کردن این انقباض، پوست صاف و نرم می‌شود و ظاهر چهره بهبود می‌یابد.

این درمان به راحتی می‌تواند از ظهور چین و چروک در آینده نیز جلوگیری کند، به این معنی که فرد برای مدت طولانی جوان و با طراوت باقی می‌ماند. این درمان با استفاده از یک سوزن نازک انجام می‌شود و هیچ نیازی به عمل جراحی یا دوره بهبودی بعد از آن نیست. شما می‌توانید بلافاصله به زندگی عادی خود بازگردید و از آن لذت ببرید.

این چهار ناحیه متداول‌ترین قسمت جهت درمان‌های جوانسازی هستند که نتایج فوری آن را مشاهده خواهید کرد که تا شش ماه ادامه دارد:

خط اخم

خط اخم خطوطی روی پوست است که بین ابروها قرار دارد و ناشی از حرکات طبیعی صورت و حالت چهره است. با گذشت زمان، این خطوط به جای اینکه هنگام لبخند زدن یا اخم کردن ظاهر شوند، به‌طور دائم روی صورت باقی می‌مانند. در بسیاری از افراد، این خطوط باعث می‌شود که چهره آنها حتی هنگام آرامش و استراحت نیز، خشمگین یا ناراحت به نظر برسد که می‌تواند فشار روانی و اجتماعی به آنها تحمیل کند.

درمان خط اخم عمدتاً به 45 – 60 واحد تزریق نیاز دارد. فشردگی پوست بین ابروها و پیشانی، شل شده و شیارهای عمیق برطرف می‌شود.

پیشانی

چین و چروک‌های بالای پیشانی، مانند خطوط اخم، نتیجه طبیعی حرکات صورت است، اما آنها با استرس تشدید می‌شوند. این خطوط کوچک‌تر و نازک‌تر در ناحیه بالای پیشانی همچنان که سن افزایش می‌یابد، عمیق‌تر و بیشتر می‌شوند.

 

بوتاکس دیسپورت برای پیشانی

درمان پیشانی به‌طور عمده به 24 -36 واحد تزریق نیاز دارد. پوست ناحیه فوقانی صورت سفت شده و به سمت بالا کشیده می‌شود و این خطوط برطرف می‌شوند.

خطوط پنجه کلاغی

این چین و چروک‌ها که شبیه به رد پای پرنده است، از گوشه خارجی چشم به سمت بیرون کشیده می‌شود. همچنان که سن افراد بیشتر می‌شود، پوست اطراف چشم به‌طور طبیعی کشسانی خود را از دست می‌دهد و این خطوط عمیق‌تر شده و با گذشت زمان گسترده‌تر می‌شوند. این روند با حرکات فشرده چشم و جمع کردن چشم‌ها تسریع می‌یابد.

درمان چروک دور چشم به‌طور عمدتاً به 48 تا 72 واحد تزریق نیاز دارد. پوست اطراف چشم‌ها صاف‌تر و براق‌تر شده و نشانه‌های فشردگی پوست دور چشم برطرف می‌شود.

لب بالا

گاهی اوقات خطوط لب یا خطوط دور لب به چین و چروک شناخته می‌شوند. این خطوط کوچک و عمودی هستند و در بالای لب‌ها شکل می‌گیرند. آرایش لب‌ها معمولاً در این خطوط گرفتار می‌شود و به‌طور ناخواسته توجه را جلب می‌کند.

لب‌ها یک ناحیه حساس هستند که به سهولت خشک و ترک می‌شوند. این مشکل همراه با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و باد باعث تسریع روند چروک شدن می‌شود. با افزایش سن، لب‌های ما از برجستگی خود کاسته می‌شوند زیرا کلاژن و الاستین آن‌ها کاهش می‌یابد. در نهایت، سیگار کشیدن می‌تواند به ظهور این چین و چروک‌ها منجر شود زیرا رادیکال‌های آزادی که سیگار در بدن ایجاد می‌کند، روند پیری را تسریع می‌دهد. حرکات مکرر جمع کردن لب‌ها برای سیگار کشیدن، باعث شکل‌گیری چروک لب می‌شود.

درمان لب به‌طور کلی به 12 واحد تزریق نیاز دارد. پوست لب‌ها جوانسازی شده و بالا کشیده می‌شود و خطوط صاف می‌شوند.

بوتاکس در مقابل دیسپورت


در حالی که بوتاکس و دیسپورت از یک ملکول فعال یکسان (سم بوتولینوم نوع A) استفاده می‌کنند، اما تفاوت‌های کمی بین این دو محصول وجود دارد. بزرگترین تفاوت بین بوتاکس و دیسپورت در اندازه ملکول آن در محلول، عمق تزریق و مقدار پروتئین غیرسمی در اطراف ملکول سم بوتولینوم است.

بنابراین، این اطلاعات به چه معنی است؟

  • از آنجایی که دیسپورت پروتئین کمتری در اطراف ترکیبات فعال دارد، نتایج درمان سریع‌تر ظاهر می‌شود.
  • ملکول‌های دیسپورت کوچکتر از بوتاکس است و بنابراین نتایج ثبات بیشتری دارد و هنگام تزریق دیسپورت، ظاهر طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.
  • عمدتاً دیسپورت در عمق بیشتری نسبت به بوتاکس تزریق می‌شود که به این معنی است که محصول به آسانی پخش شده و می‌تواند بهبودی گسترده‌تری را اعمال کند.

به یاد داشته باشید که این تفاوت‌ها می‌تواند ثابت باشد، که براساس نیازهای شخص، بوتاکس یا دیسپورت می‌تواند به کسب ظاهری جوان کمک کند و حتی ممکن است از هر دو باهم استفاده شود تا نتایج درمان بهتر شود.

مشاوره


در اولین جلسه مراجعه می‌توانید با متخصص با تجربه ما مشورت کنید. این زمان جهت ارزیابی نواحی مورد نظر که باعث نگرانی شما است، اختصاص داده شده و همچنین سابقه پزشکی و هدف‌های درمانی و اینکه کاندیدای مناسبی برای تزریق نوروتوکسین هستید، تعیین می‌شود. برای دستیابی به این ارزیابی، پزشک پوست را بررسی کرده و درمورد نتایج ایده‌آلی را که تمایل دارید از این درمان بدست آورید، می‌پرسد.

در صورتی که پزشک این درمان را برای شما تائید کند، توصیه‌هایی را جهت طرح درمان خاص شما ارائه می‌دهد که می‌تواند نتیجه ایده‌آل شما را فراهم کند. همچنین پزشک دستورالعمل‌هایی درباره آمادگی برای اولین جلسه تزریق به شما می‌دهد و به سؤالات شما درباره ادامه روند درمانی که پیش رو است، پاسخ می‌دهد.

آمادگی برای درمان


آمادگی برای این درمان غیرتهاجمی نسبتاً آسان است اما باید مراقب باشید که قبل از اولین جلسه درمان از پوست خود محافظت کنید. اینکار شامل محدود کردن درمان‌های لایه‌برداری پوست به مدت حداقل 2 هفته قبل و بعد از درمان است. همچنین باید روزانه از ضدآفتاب استفاده کنید و مدت زمانی را که خارج از خانه می‌گذرانید محدود کرده تا از آفتاب سوختگی یا برنزه شدن جلوگیری شود.

حداقل یک هفته قبل از درمان نباید داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن و همچنین داروهای گیاهی یا مکمل‌هایی که خواص ضدالتهابی دارند، مصرف کنید. اینکار از ایجاد کبودی در طول دوران بهبودی جلوگیری می‌کند. هر دستورالعمل دیگری که پزشک جهت قبل از درمان ارائه می‌دهد، باید دنبال شود تا درمان موفقیت‌آمیز باشد.

روند تزریق


قبل از اولین جلسه، پوست خود را با آب و مقدار کمی شوینده ملایم تمیز کنید. متخصصین برای تزریق بوتاکس دیسپورت در قیطریه و اندرزگو توصیه می‌کنند که از کرم، سرم یا محصولات آرایشی در نواحی درمان استفاده نکنید. در مطب، یکی از کارکنان، پوست را تمیز می‌کند. در صورت نیاز می‌توان از یک ماده بی‌حس کننده موضعی استفاده کرد تا ناحیه درمان قبل از تزریق بی‌حس شود، اما بسیاری از بیماران به دلیل اندازه کوچک سوزن، انجام این کار را ضروری نمی‌دانند.

پزشک نوروتوکسین را به‌طور مستقیم به درون عضلات هدف در زیر پوست تزریق می‌کند. پس از هر تزریق، او با دقت آن ناحیه را ماساژ داده تا محصول به‌طور یکنواخت درون عضله پخش شود. پزشک ممکن است از شما بخواهد که چند حرکت چهره را انجام دهید تا محصول را تحریک کند که در جای خود قرار بگیرد. کل جلسه درمان حدود 10 تا 30 دقیقه طول می‌کشد که به نواحی درمان بستگی دارد.

هنگامی که درمان پایان یافت، پزشک دستورالعمل‌های لازم را به شما می‌دهد که در طول بهبودی دنبال کنید. می‌توانید بلافاصله پس از تکمیل درمان بدون هیچ دوران بهبودی، به سرکار یا دیگر فعالیت‌های روزانه خود بازگردید.

بهبودی


همچنان که پوست روند بهبودی را آغاز می‌کند، پزشک توصیه می‌کند که از دراز کشیدن به مدت 4 ساعت پس از تزریق خودداری کنید. اینکار کمک می‌کند که محصول در محل مورد نظر و عضله هدف قرار بگیرد. همچنین باید از لمس کردن یا فشار دادن محل تزریق یا ناحیه درمان بین 3 تا 7 روز پس از جلسه تزریق پرهیز کنید. بیمارانی که بلافاصله پس از تزریق، پوست خود را لمس می‌کنند، ممکن است نوروتوکسین را پخش کرده که نتایج نهایی را تغییر می‌دهد.

 

بهبودی با بوتاکس دیسپورت

 

برای اینکه دیسپورت تا جایی که امکان دارد مؤثر واقع شود، مراحلی وجود دارد که بهتر است در زندگی روزانه خود بکار بگیرید تا به حفظ سلامت و صاف شدن پوست کمک کند:

از ضدآفتاب استفاده کنید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از عوامل ایجاد کننده چین و چروک و پیری زودرس است و آفتاب سوختگی یکی از علل ایجاد سرطان پوست است. زمان قرارگیری در برابر نور خورشید را محدود کنید و همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید که اینکار دوام جوانی را برای شما حفظ می‌کند.

بدن را هیدراته نگه دارید.

کم آبی در پوست صورت باعث افزایش چین و چروک و کاهش کشسانی پوست می شود و نوشیدن آب کافی در روز می‌تواند پوست را صاف و با طراوت نگه دارد.

پزشکان محصولاتی را به بیماران توصیه می‌کنند که شامل کرم‌ها، سرم و محصولات گیاهی است که پوست را هیدراته و سالم نگه می‌دارد. این محصولات مورد تائید، طبق فرمول علمی تهیه شده که مشکلات صورت را برطرف کرده و سلامت طبیعی پوست را حفظ کرده و شما را برای مدت طولانی‌تری با طراوت و شاداب نگه دارد.

نتیجه درمان چه زمانی ظاهر می‌شود؟


گرچه تجربه و نتیجه درمان هر بیمار متفاوت است اما این محصول ثابت کرده است که نتیجه درمان را در طول 2 -3 روز پس از اولین جلسه درمان نشان می‌دهد. خودتان می‌توانید با ایجاد حالت متفاوت چهره در جلوی آینه، نتایج را مشاهده کنید.

 

نتیجه بوتاکس دیسپورت

 

همچنان که نوروتوکسین تأثیر خود را اعمال می‌کند، متوجه خواهید شد که عضلات هدف، بدون تأثیر روی توانایی شما در ایجاد حالات مختلف چهره، از حرکت می‌ایستد. اینکار چین و چروک دینامیک را حذف می‌کند و روند پیری را کاهش می‌دهد.

ماندگاری نتیجه درمان چقدر است؟


بوتاکس عمدتاً 3 – 4 ماه دوام دارد، در حالی که دیسپورت به‌طور متوسط 3-5 ماه در اکثر بیماران ماندگار است. چندین مرحله مهم وجود دارد که می‌توانید با انجام آنها نتایج نهایی را حفظ کنید. در ابتدا، بسیار مهم است که پس از تزریق، ناحیه درمان را لمس نکنید زیرا اینکار محصول را پخش کرده و به عضلات اطراف منتشر می‌شود. اینکار باعث فلج شدن موقت در دیگر نواحی صورت شده و ظاهر نتیجه نهایی را تغییر می‌دهد.

 

ماندگاری بوتاکس دیسپورت

 

علاوه بر این، ضروری است که از پوست ناحیه درمان در مقابل اشعه مضر آفتاب محافظت کنید. تخمین زده می‌شود که اشعه UV و UVB نور طبیعی خورشید و روش‌های مصنوعی برنزه کردن مانند لامپ‌ها و تخت‌های برنزه کردن، حدود 90 درصد از تمامی مشکلات شایع پوست را که شامل تغییر رنگ، نقاط تیره و آفتاب سوختگی است، ایجاد می‌کنند. آنها همچنین روند پیری پوست را تسریع کرده و منجر به تشدید مشکلاتی مانند چین و چروک می‌شود و ماندگاری درمان نوروتوکسین را کوتاه می‌کند.

سرانجام اینکه، این محصول توانایی خاصی در استفاده مداوم در طول زمان دارد بدون اینکه واکنش سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. در برخی موارد، بیماران درطول سال‌ها مقاومت نسبت به درمان نوروتوکسین ایجاد می‌کنند، که پس از هر درمان تأثیرگذاری نتیجه آنها کمتر خواهد شد. این محصول به گونه‌ای تهیه شده که در روندهای درمانی طولانی مدت، مؤثر باقی مانده و به شما کمک می‌کند نشانه‌های پیری را تا زمانی که تمایل دارید، پنهان نگه دارد.

پیگیری جلسات درمان


هنگامی که مشاهده کردید که چروک‌های دینامیک در حال ناپدید شدن است، می‌توانید یک جلسه درمانی تکمیلی را برنامه‌ریزی کرده تا تزریق را کامل کرده و نتیجه رفع چروک را حفظ کنید. برخی بیماران با درمان منظم، قادر هستند با محدود کردن حرکات عضله، از ایجاد چروک‌های دینامیک بیشتر جلوگیری کنند. تقریباً تمام بیماران می‌توانند از نتایج طولانی مدت و مؤثر رفع چروک تا سال‌های آتی لذت ببرند.

هزینه تزریق بوتاکس دیسپورت در اندرزگو و قیطریه


هزینه دیسپورت به تعداد واحد مورد نیاز بیمار بستگی دارد. به یاد داشته باشید که یک واحد بوتاکس بین، 2.5 تا 3 واحد دیسپورت است، بنابراین، میانگین قیمت تکمیل درمان براساس نیازهای فرد، در هر محصول تقریباً یکسان است. هزینه نهایی ممکن است براساس مشکلات خاص بیمار و اهداف نهایی آنها متفاوت باشد. هنگامی که برای درمان مراجعه می‌کنید، هزینه نهایی به شما اعلام خواهد شد.

سؤالات متداول


سؤالات درمورده بوتاکس دیسپورت

 

آیا با دیسپورت می‌توان لیفت ابرو انجام داد؟

تزریق دیسپورت می‌تواند به عنوان یک روش غیرجراحی لیفت ابرو بکار رود. با درمان عضلات هدف به روش‌های ویژه، جراح پلاستیک می‌تواند ابرو را لیفت کرده و حالت قوسی بدهد تا یک لیفت ثابت و موقت ایجاد کند که به تدریج در طول چند روز بوجود می‌آید و حدود سه ماه دوام دارد. با این حال لیفت ابرو با دیسپورت، جایگزین کافی برای جراحی لیفت ابرو نیست، اما دوران بهبودی به‌طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

آیا نتیجه دیسپورت بلافاصله مشخص می‌شود؟

در حالی که نتیجه درمان بلافاصله قابل مشاهده نیست، اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که نتیجه آن را مشاهده کنید. بیشتر بیماران تقریباً دو تا سه روز پس از تزریق دیسپورت، بهبودی را احساس می‌کنند، اما نتیجه کامل درمان دو تا سه هفته بعد ظاهر می‌شود.

آیا تزریق دیسپورت عوارض جانبی ایجاد می‌کند؟

دیسپورت آزمایش شده است و سازمان غذا و دارو کاربرد گسترده آن را بیش از 10 سال است که تائید کرده است. شایع‌ترین عارضه جانبی، کبودی خفیف ناشی از تزریق است (شبیه به چیزی که معمولاً پس از تزریق واکسن در مطب پزشک رخ می‌دهد). با این حال، روش‌هایی وجود دارد که خطر کبودی را کاهش می‌دهند. حتی اگر شما دچار کبودی شدید، حداکثر پس از چند روز برطرف می‌شود. در موارد نادر، دیسپورت می‌تواند منجر به شل شدن عضلات اطراف صورت شود. اگر این اتفاق رخ دهد، لطفاً با پزشک خود در مورد نتیجه درمان صحبت کنید تا آنها طرح درمان شما را به درستی تطبیق دهند.

چگونه می‌توان خطر کبودی را کاهش داد؟

پرهیز از انجام ورزش در روز درمان به این کار کمک می‌کند، نه به این دلیل که برای درمان دیسپورت خطرناک یا بد است، بلکه به این دلیل ساده که ورزش خطر کبودی را در بیمار افزایش می‌دهد. همچنین از هیچ رقیق‌کننده خونی مانند آسپرین، مورتین، الِوِ، ایبوپروفن، مکمل روغن ماهی و امگا 3 به مدت یک هفته قبل از درمان مصرف نکنید، زیرا تمامی این مواد، خون را رقیق کرده و احتمال کبودی را افزایش می‌دهد؛ و گرچه بررسی‌های زیادی درباره تأثیر مصرف قرص آرنیکا در چند روز قبل و بعد از درمان دیسپورت وجود ندارد، اما افراد زیادی به آن اعتقاد دارند، بنابراین در صورتی که نسبت به آن حساسیت ندارید، امتحان آن ضرری ندارد.

می‌توان پس از تزریق دیسپورت ورزش کرد؟

پزشکان در گذشته به بیماران اعلام می‌کردند که تا چهار ساعت پس از تزریق دراز نکشند و تا چند روز پس از درمان سوار هواپیما نشوید، اما تمامی این موضوعات نادرست است. انجام ورزش پس از دیسپورت مشکلی ندارد، در صورتی که به آرامی انجام شود و می‌توانید از محصولات آرایشی استفاده کنید – می‌توانید برنامه روزانه خود را طبق معمول ادامه دهید. تنها چیزی که پزشک به بیماران توصیه می‌کند این است که در حرکت وارونگی یوگا، صورت را روی زمین قرار ندهید. به جز این، می‌توانید روال عادی روزانه خود را انجام دهید و راحت باشید.

چگونه با استفاده از دیسپورت ظاهر طبیعی خود را حفظ کنیم؟

همیشه بهتر است که مقدار واحد کمتری از دیسپورت نسبت به چیزی که فکر می‌کنید لازم است، دریافت کنید و سپس در صورتی که فکر می‌کنید به مقدار بیشتری نیاز دارید، چند روز بعد برای درمان تکمیلی مراجعه کنید. در مورد درمان بوتاکس و دیسپورت دریافت بیش از اندازه آن کار عاقلانه‌ای نیست و از انجام آن پشیمان خواهید شد، بنابراین پزشکان در این مورد همیشه محتاطانه عمل می‌کنند. اگر درباره ظاهر غیرطبیعی پس از درمان نگران هستید، مهمترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که قبل از اینکه روند درمان را شروع کنید، با پزشک مشورت کنید و انتظارات خود را بیان کنید.

به چند واحد تزریق دیسپورت نیاز دارم؟

این پرتکرارترین سؤالی است که پزشکان دریافت می‌کنند. مانند بسیاری از روش‌های درمانی پوست، تعداد واحدهایی که شخص دریافت می‌کند، به نیازها و مقدار چین و چروک که نیاز به رفع آنها است، بستگی دارد. با این حال، به عنوان یک قانون کلی، برای مراجعه‌کنندگان جوان (افرادی که بین سنین 20 تا 30 سال) قرار دارند، پزشکان از دوز کم برای آنها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، اگر شخص جوان باشد، حدود 6 واحد در پیشانی بیمار تزریق می‌کنیم، زیرا عضلات بیمار جوان، حتی با دوز کم نیز، به خوبی واکنش نشان می‌دهد. همچنین، تزریق واحدهای کمتر به این معنی است که پیشانی شما هنوز به‌طور طبیعی حرکت می‌کند، گرچه عضلات تا حد مناسبی شل شده‌اند.

آیا تزریق دیسپورت درد دارد؟

سوزن تزریق بسیار کوچک است، اما حسی شبیه به نیشگون گرفتن را احساس خواهید کرد. بیشتر افراد درمان را دردناک نمی‌دانند، اما اگر در این باره نگران هستید، پزشک می‌تواند از یک بی‌حسی موضعی استفاده کند تا درمان برای شما راحت‌تر باشد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان