لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

درمان جای جوش با پی ار پی

عناوین این مطلب

با در نظر گرفتن اینکه بیشتر افراد بین 18 تا 30 سال دچار آکنه می شوند، این آکنه‌ها معمولا با نام جوش بلوغ شناخته می شوند. اما، بعضی افراد ممکن است تا دهه 40 یا 50 زندگی خود نیز آکنه را داشته باشند. PRP برای رفع جای آکنه می تواند مفید باشد. در حالی که وجود آکنه به خودی خود آزاردهنده است، علائم یا جای آکنه ای که به جا می ماند می تواند شدیدا پوست را معیوب نشان دهد و همچنین می تواند اعتماد به نفس را نیز کاهش دهد.

ده‌ها سال است که تزریق PRP برای درمان جای آکنه و تسهیل روند بهبود طبیعی بدن استفاده می شود. این فرایند مزایای ضد پیری فوق‌العاده‌ای دارد و جای آکنه یا جوش را نیز از بین می برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان جای جوش با پی‌آر‌پی و رزرو وقت مشاوره در لیا کلینیک ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه پوست و زیبایی در شمال تهران به شماره 02128426546 تماس حاصل فرمایید.

 

چرا جای جوش به وجود می آید؟


آکنه، ناشی از تولید بیش از حد چربی طبیعی پوست به منظور جلوگیری از خشکی آن است. با این حال، عدم تعادل هورمونی می تواند باعث ایجاد چربی اضافه شود. غدد چربی که به ریشه موهای پوست متصل هستند، ممکن است در فولیکول‌ها گیر بیوفتند و باعث تجمع آلودگی، سلول های مرده، باکتریها و مواد اضافی دیگر شوند و آکنه، تلاش بدن برای پاکسازی پوست از آلودگی می باشد. هنگامی که آکنه شروع به بهبود می کند، تغییر رنگ یا جای جوش را به جا می گذارد.

آکنه شدید ممکن است باعث تخریب غشای میانی پوست و لایه های پایین‌تر بافت پوست شود و منجر به ایجاد جای جوش شود. این آکنه‌ها می توانند با فاصله کم، تکه تکه و نامنظم و آبله‌ای شکل باشند. علاوه بر این، آکنه می تواند باعث کلوئیدی شدن نیز شود. کلوئید، بافت زخم برآمده ای است که از مقادیر بالای کلاژن ساخته شده است و زمانی که پوست در حال بهبود است رخ می دهد و در واقع، با جوش، جای جوش یا بافت بهبود یافته کلوئیدی شده مواجه می شوید.

PRP تراپی چیست؟


تزریقات PRP برای جای جوش واژه مختصر شده  پلاسمای غنی از پلاکت است. این پلاسمای تقویت شده برای تقویت قدرت ترمیم به بدن تزریق می شود. درمان با PRP معمولا در ناحیه ای که صدمه ایجاد شده است، استفاده می شود. اما ویژگی های ضد پیری نیز دارد که می تواند ظاهر کلی پوست را بهتر کند. PRP تراپی، فرایند درمانی است که شامل ترکیب پلاسما و پلاکت و تزریق این ماده به ناحیه معیوب پوست، ماهیچه‌ها یا غضروف‌ها می باشد تا به ترمیم آن‌ها کمک کند.

پلاسما خود دارای مواد مغذی و پروتئین‌هایی است که به جوانسازی سلول های پوست در سطح سلولی کمک می کند. همانند اهدای خون یا پلاسمای قدیمی، نمونه خون شما گرفته می شود و پلاسمای آن جدا می شود تا پلاسمای غنی از پلاکت برای تزریق به پوست یا بدن، ایجاد گردد. از آنجایی که از پلاسما و پلاکت خود شما استفاده می کنیم، این روش درمانی مخصوص خود شماست، سریعا فعال می شود و هر مشکل سازگار با خود را رفع می کند.

PRP چگونه کار می کند؟


این فرایند اغلب برای بهبود آسیب در ورزشکاران استفاده می شد، اما امروزه این فرایند درمانی با توجه به فواید عالی ضد پیری آن مانند کمک به آبرسانی و ترمیم پوست، در موارد دیگری نیز استفاده می شود. ما با افتخار درمان های PRP تراپی را برای دست یابی به اهداف سلامتی و تندرستی به شما پیشنهاد می دهیم. PRP درمانی می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • ترمیم جای جوش
  • جوانسازی صورت
  • کاهش استرچ مارک‌ها یا ترک های پوستی
  • بازیابی موهای ازدست رفته
  • درمان سریعتر زخم‌ها
  • تقویت لذت و تمایل جنسی
  • درمان تخریب پوستی که توسط آفتاب ایجاد شده است

این پلاسمای غنی از پروتئین به دلیل داشتن صدها پروتئین و مواد مغذی که بدن شما را به طور طبیعی از درون و بیرون ترمیم می کند، موثر می باشد.

آیا PRP جای جوش را درمان می کند؟


PRP تراپی روی نقص های صورت نیز اثر می گذارد زیرا دارای غلظتی از پلاکت‌ها، فاکتورهای رشد، سلول های بنیادی مزانشیمی، سایتوکایین‌ها و ترکیبات دیگری است که بدن آنها را ایجاد می کند. این ترکیبات قادر به ترمیم صدمات و انواع بیماری ها در هر قسمت از بدن می باشند.

 

PRP جای جوش

 

همچنین PRP در مورد جای آکنه توانایی جذب بافت سخت و نرم را برای شکل دهی سلول‌ها در منطقه تحت درمان دارد. وقتی سرم در ناحیه جای جوش و یک میلیمتر زیر پوست تزریق می شود، می تواند باعث بازسازی کلاژن و الاستین لایه های زیرین شود و سلول های جدیدی را ایجاد کند. زمانی که پوست برجسته می شود، جای جوش‌ها طوری ناپدید می شوند که انگار هیچوقت وجود نداشته‌اند.

در طی درمان PRP چه چیزی انتظار می رود؟


درمان PRP بسیار شبیه به یک جلسه معمولی با پزشک است و با خون دادن شروع می شود. پزشک خون شما را می کشد و توسط سانتریفیوژ با سرعت بالا می چرخاند تا به دو ترکیب اصلی تبدیل شود. ابن فرایند چرخشی، خون را از پلاکت‌ها جدا می کند که  بعدا جمع آوری شده و با پلاسما ترکیب می شوند.

 

درمان PRP

 

بسته به اهداف سلامتی شما، پزشک می تواند این پلاسمای غنی از پلاکت را به ناحیه ای که جای جوش زیادی وجود دارد تزریق کند.

بعد از درمان PRP چه انتظاری باید داشت؟


پزشک به شما مراقبت های بعد از درمان دقیق را ارائه می دهد که باید انجام شوند، با این وجود، بهتر است که از شستن ناحیه تحت درمان 24 الی 48 بعد از درمان خودداری شود. احتمالا ناحیه تحت درمان برای چند روز دردناک باشد، مخصوصا اگر در ناحیه خاصی تزریق را دریافت کرده باشد.

ممکن است به خاطر اینکه PRP تراپی ترمیم بدن را از داخل هدف می گیرد، مقداری کبودی مشاهده شود. نتایج PRP درمانی به مرور زمان بیشتر می شود. بیشترین نتایج قابل مشاهده حداقل شش ماه بعد از اولین درمان قابل مشاهده خواهند بود.

بعد از اولین جلسه درمانی، از نتایج طولانی مدت لذت ببرید

به طور مستقل از استفاده PRP درمانی بر روی قسمتی از بدن، می توانید از نتایج بدست آمده برای مدت طولانی لذت ببرید. همانند اکثر روش های درمانی، احتمالاً نتایج اولیه را درست پس از انجام فرایند درمانی مشاهده نخواهید کرد. پوست نیاز به زمان دارد تا سلول های تازه تولید کند و عملیات ترمیم را آغاز کند، بنابراین شما باید انتظار داشته باشید که نتایج آرام و بهبود تدریجی در گذر زمان ظاهر شوند. این فرایند زمان بر است زیرا بدن در حال ترمیم خود است، اما به همین دلیل می توانید از نتایج طولانی مدت لذت ببرید و از آنها استفاده کنید.

PRP تراپی، درمانی سریع نیست. حالت طبیعی از ترمیم در بدن است که می تواند به دستیابی اهداف سلامتی و مراقبتی پوست ختم بشود.

چه تعداد تزریق برای جای جوش نیاز دارید؟


احتمالا الان که مطمئن هستید PRP تراپی موثر است، در مورد تعداد جلسات مورد نیاز کنجکاو باشید. متخصص پوست معمولا پیشنهاد می کند که سه جلسه با فاصله چهار هفته ای داشته باشید. این تعداد جلسه به شدت جای آکنه و توانایی بازسازی بدن شما بستگی دارد.

عوارض جانبی


از آنجایی که برای تزریقات PRP از خون خود شما برای جوانسازی پوست استفاده می کنند، خطر واکنش آلرژیک تقریبا غیر ممکن است.

چون هیچ وقفه ای در درمان نیاز نیست، احتمالا مقداری التهاب و کبودی در ناحیه تزریق به وجود بیاید.

می توانید بعد از درمان، کمپرس آب خنک را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید تا مقدار کبودی و التهاب کاهش یابد.

سوزن های استفاده شده بسیار ظریف هستند بنابراین تزریقات باعث ایجاد درد نمی شوند.

پرسش و پاسخ


آیا می توانم جای آکنه را برای همیشه محو کنم؟

بله. می توانید جای جوش را با تزریقات PRP از بین ببرید. با این حال. بعضی از آثار آکنه کاملا از بین نمی روند ولی با این روش کمتر می شوند.

آیا PRP موثر است؟

بسیار موثر است. مطالعات نشان داده‌اند که PRP درمان موثری برای جای آکنه می باشد.

آیا PRP از بروز جوش جلوگیری می کند؟

استفاده از PRP می تواند از تشکیل جوش های جدید جلوگیری کند زیرا این درمان به تحریک جریان خون و اکسیژن در بدن کمک می کند و باعث از بین رفتن تجمع سموم می شود.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان