لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای صورت، زیربغل، بیکینی و ساق

عناوین این مطلب

هم مردان و هم زنان موهای زائد درشت و تیره ای در صورت و مناطق مختلف بدن خود دارند که این موهای زائد با سرعت زیادی در حال رشد هستند. کندن موهای زائد، تراشیدن، اپیلاسیون، استفاده از موبرهای شیمیایی و الکترولیز جهت رفع موهای زائد روشی دردناک و پر دردسر است. به جز الکترولیز، بقیه‌ی روش های بالا جهت رفع موهای زائد موقتی هستند. اما امروزه یک راه حل طولانی مدت موثری برای خلاصی از شر موهای زائد وجود دارد، آن هم لیزر موهای زائد است. پس از انجام چندین جلسه لیزر، موهای زائد کمتری در ناحیه‌ی لیزر شده خواهید داشت. این مقاله انواع مختلف دستگاه‌های پیشرفته لیزر موهای زائد را با هم مقایسه می‌کند سپس بهترین دستگاه لیزر با بیشترین ماندگاری و اثر بخشی را معرفی می‌کند.

مهم نیست که چه ناحیه ای از بدنتان تحت لیزر موهای زائد قرار میگیرد، تا زمانی که لیزر شما توسط متخصصان با تجربه انجام شود، می توانید به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید. کلینیک زیبایی لیا از ایمن ترین و موثرترین دستگاه های لیزری استفاده می کند تا به شما در دستیابی به نتایج طولانی مدت مد نظرتان کمک کند.

لیزر موهای زائد هر فرد بر اساس عواملی مانند الگوی رشد مو، سبک زندگی و اولویت های شخصی وی متفاوت است. در این کلینیک میتوانید با لیزر موهای زائد مناطق مختلف بدن، پوستی زیبا، براق و صاف داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره 02128426546 تماس بگیرید.

لیزر چگونه موهای زائد را از بین میبرد؟


لیزر چگونه موهای زائد را از بین میبرد

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد مزایای زیادی دارد:

کاهش دائمی مو

پس از لیزر، شاهد کاهش رشد مجدد مو خواهید بود و بعدا موها بسیار ظریف تر و روشن تر به نظر می رسند. پزشکان یک دوره ۴الی۶ جلسه ای را برای دستیابی به نتایج دائمی توصیه می کنند که باعث کاهش دائمی موها تا ۹۰٪ می شود.

مزایای لیزر موهای زائد

کاهش تحریک پوست

روش های معمولی برای رفع موهای زائد در خانه، مانند اصلاح و اپیلاسیون، می‌توانند پوست را تحریک کنند و منجر به ایجاد ته ریش ناراحت کننده و موهای زیر پوستی شوند. با لیزر موهای زائد، دیگر با این مشکل مواجه نمی‌شوید.

یکنواختی ظاهر پوست

رشد مجدد مو می تواند منجر به ناهمواری رنگ پوست شود و اپیلاسیون یا اصلاح مداوم می تواند رنگدانه ایجاد کند همه این موارد با لیزر موهای زائد ناپدید می شوند.

صرفه جویی در زمان

اپیلاسیون و تراشیدن مکرر بدن شما زمان گران‌بهای شما را می گیرد. اما، پس از یک دوره درمان لیزر موهای زائد، ممکن است دیگر نیازی به این کارها که وقت شما را  هدر میدهند نداشته باشید.

چه افرادی بهترین کاندیدا برای لیزر موهای زائد هستند؟


عوامل مهمی که در تعیین میزان اثربخشی لیزر موهای زائد تأثیرگذارند، شامل رنگ پوست و رنگ مو است. افرادی که موهای تیره و پوست روشن دارند، بیشترین مزیت را در استفاده از لیزر موهای زائد خواهند داشت؛ زیرا پوست آنها دارای کمترین میزان رنگدانه ملانین است و موهایی که در این تیپ افراد قرار می‌گیرند دارای بیشترین مقدار ملانین هستند. این ترکیب باعث می‌شود که نور لیزر به طور قابل توجهی توسط فولیکول مو جذب شده و نتیجه‌ای بهتر ایجاد شود.

بهترین کاندیدا برای لیزر موهای زائد

عوامل دیگری مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سابقه جای زخم نیز در تعیین اینکه آیا لیزر موهای زائد برای شما مناسب است یا نه، نقش دارند. مهم است که برای اطمینان از نتیجه مطلوب، سابقه سلامت خود را قبل از عمل با پزشک در میان بگذارید.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد


متداول‌ ترین انواع لیزر موهای زائد عبارتند از لیزر رابی، الکساندرایت، IPL، دایود و nd:yag. سیستم و عملکرد هر لیزر با لیزر‌های دیگر متفاوت است و هر لیزر برای انواع خاصی از مو مناسب است. برای مثال برخی از انواع لیزر برای پوست‌ های تیره مناسب‌تر هستند و برخی دیگر برای رفع موهای زائد در نواحی خاصی از بدن عملکرد بهتری دارند.

 دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر، یک دستگاه بی نظیر برای از بین بردن موهای زائد سریع و موثر است. این دستگاه با سرعت بالاترین فناوری موجود در بازار ارائه می‌شود و یک انتخاب محبوب برای درمان نواحی بزرگ بدن در افرادی با رنگ پوست روشن تا زیتونی و هر دو نوع موهای روشن و متوسط است. برای حصول از این عملکرد سریع، پالس‌های لیزر باید سریع باشند که ممکن است در طول درمان باعث افزایش میزان درد شود. با این حال، میانگین زمان لیزر برای از بین بردن موهای زائد با استفاده از دستگاه الکساندرایت، حدوداً ۳۰ دقیقه است. بسیاری از افراد این دستگاه را به منظور از بین بردن سریع و ایمن موهای نواحی بزرگ بدن انتخاب می‌کنند.

دستگاه Alexandrite Candela GentleLase pro

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا مدل GentleLase pro ساخت آمریکا بوده و با قابلیت تنظیم طول موج در دو مقدار 755nm و 1064nm این امکان را به اپراتور می‌دهد که برای هر مراجعه کنند روند لیزر را با طول موج متناسب با رنگ پوست او انجام دهد. این عامل باعث نتیجه بخشی حداکثری این دستگاه برای انواع رنگ پوست می‌ شود.

در روند لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت کندلا، برای هر مراجعه کننده از یک سری یک بار مصرف استفاده می‌ شود تا امکان انتقال هرگونه بیماری‌ های پوستی از بین برود.

هنگام لیزرکردن موهای زائد با دستگاه الکساندرایت کندلا از یک دستگاه کولینگ به صورت همزمان استفاده می‌ شود. دستگاه لولینگ باعث خنک شدن سریع محل لیزر شده شده و درد و حساسیت پوست بعد از اتمام لیزر را به حداقل می‌ رساند.

مزیت این دستگاه نسبت به مدل‌های پیشین لیزر الکساندرایت کندلا، نتیجه بخشی و ماندگاری بیشتر و سرعت بالاتر دستگاه می‌ باشد که مدت زمان جلسات لیزر را کوتاه‌تر و تعداد جلسات مورد نیاز را کمتر می‌ کند.

دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتری در طول درمان، نور با طول موج کوتاه و بلند ساطع می کند تا انواع موهای روشن و متوسط در انواع پوست های روشن تا متوسط ​​را از بین ببرد. این دستگاه به چندین جلسه لیزر کوتاه و بدون توقف بین جلسات نیاز دارد.

دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر روبی

لیزر روبی با طول موج ۶۹۵ نانومتری، یکی از کمترین استفاده شونده و قدیمی‌ترین دستگاه‌های لیزری موجود در بازار است. این دستگاه در سال‌های اخیر به دلیل توانایی موثر و ایمن برای از بین بردن موهای زائد با حداقل عوارض جانبی، به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. این دستگاه به خوبی برای از بین بردن موهای روشن یا نازک عمل می‌کند، اما برای پوست‌های تیره یا برنزه توصیه نمی‌شود. یک نکته مهم درباره این دستگاه لیزری روبی این است که تاخیر بین پالس‌های لیزر به طور خاص برای کاهش ناراحتی بیمار در طول درمان طراحی شده است. این باعث می‌شود فولیکول‌های موی انتخابی از بین برود، در حالی که استفاده از این دستگاه برای پوست کاملاً ایمن است و هیچ دردی را به همراه ندارد.

دستگاه لیزر روبی

دستگاه لیزر IPL

عملکرد IPL مشابه عملکرد لیزر است با این تفاوت که لیزر با یک طول موج مشخص بر روی ناحیه خاصی از پوست متمرکز می‌ شود اما هنگام استفاده از IPL نور با طول موج‌ های مختلف مانند فلش دوربین عکاسی بر روی پوست تابیده می‌ شود. نور IPL نسبت به لیزر پراکنده‌ تر است. نور IPL بدون آسیب به لایه بالایی پوست (اپیدرم) به لایه دوم پوست (درم) نفوذ می‌ کند بنابراین نسبت به لیزر‌ها آسیب کمتری به پوست وارد می‌ کند. سلول‌ های پوست انرژی نور را که به گرما تبدیل شده است جذب می‌ کنند. این گرما رنگدانه‌ های کک ها و لکه‌ های پوستی را از بین می‌ برد و با آسیب به فولیکول مو از رشد مجدد مو‌ها جلوگیری می‌ کند. لازم به ذکر است اثربخشی لیزر IPL از سایر لیزر‌های رفع موهای زائد کمتر است.

نکات مهم در انتخاب مناسب ترین کلینیک لیزر موهای زائد


انواع و برندهای مختلفی از دستگاه های لیزر وجود دارد که توسط کلینیک های ارائه کننده خدمات لیزر موهای زائد استفاده می شود. با این حال، تنها مراجعه به کلینیک هایی که مجهز به دستگاه‌های پیشرفته هستند و که از نظر بالینی تایید شده اند هستند حداکثر ایمنی و کارایی را برای انواع پوست از جمله پوست های تیره ،خواهد داشت. در چنین کلینیک هایی پزشکان متخصص و مجرب با دستگاه های متناسب با استانداردهای روز دنیا کار می کنند چرا که لیزر موهای زائد یک روش درمان ظریف است که بر روی قسمت لطیف بدن شما (پوست) انجام می شود. پس شما تنها با مراجعه به پزشکی که علم پشت این فناوری را درک می‌ کند، شانس بیشتری برای به دست آوردن نتایج دلخواه خود دارید و در عین حال از هرگونه عوارض جانبی در امان خواهید بود.

باید به خاطر داشته باشید که چرخه طبیعی رشد موهای بدن حدود ۶ هفته است. این دوره برای موهای صورت کمی کوتاه تر است. همچنین، دستیابی به حداکثر نتایج ازحذف موهای زائد، معمولاً به طور متوسط ​​۶ الی ۸ جلسه طول می کشد. داشتن فواصل حداقل ۸ هفته بین جلسات (برای بدن) یا کمتر از ۶ هفته ممکن است بر نتایج شما تأثیر منفی بگذارد.

مزایای لیزر موهای زائد با دستگاه Candela GentleLase pro در کلینیک لیا

لیزر موهای زائد در کلینیک پوست لیا تحت نظر مجرب‌ ترین پزشکان متخصص پوست و مو با استفاده از یکی از به روزترین دستگاه‌های لیزر ساخت آمریکا (دستگاه الکساندرایت کندلا GentleLase pro) با رعایت کامل پروتکل‌ های بهداشتی انجام می‌ شود.

کارشناسان کلینیک لیا در تلاش اند تا روند درمان مراجعین با دقت و با حداقل عوارض جانبی انجام شود. نظم و زمانبندی مناسب در این کلینیک باعث شده است مراجعین با کوتاه‌ترین زمان انتظار روند درمان خود را دنبال کنند. انجام لیزر توسط کارشناسان با تجربه این کلینیک باعث رضایت مراجعین از اثربخشی لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت کندلا شده است.

در کدام مناطق بدن می توان از لیزر الکساندرایت کندلا برای رفع موهای زائد استفاده کرد؟


لیزر موهای زائد را می توان برای از بین بردن ایمن و موثر موهای زائد اکثر نواحی بدن بجز نواحی نزدیک به چشم استفاده کرد. در طول جلسه‌ی مشاوره، متخصصان بر اساس بررسی سوابق پزشکی شما، وضعیت موهای منطقه‌ی مورد نظر و وضعیت پوستی آن مناطق و نتایج مد نظر شما تعیین می کنند که آیا لیزر درمانی برای شما مناسب است یا خیر.

برخی از محبوب‌ترین مناطق بدن برای لیزرموهای زائد عبارتند از:

  • صورت
  • چانه
  • اطراف لب‌ها
  • گردن
  • شکم
  • سینه
  • زیر بغل
  • منطقه بیکینی
  • پشت بدن
  • دست‌ها و پاها

نتایجی که با لیزر موهای زائد به دست می آورید بسته به ناحیه تحت درمان می تواند متفاوت باشد. لیزر موهای زائد در مناطقی که موهای تیره و پوست روشن دارند(مناطقی که بین رنگ مو و رنگ پوست شما تضاد وجود دارد) بهترین تاثیر را دارد.

در این بخش از مقاله جزئییاتی از نتایج لیزر مناطق مختلف بدن آورده شده است:

لیزر موهای زائد صورت

به دلیل اندازه کوچک نواحی درمان در صورت، مانند اطراف لب‌ها، چانه و گردن، لیزر موهای زائد این نواحی بسیار سریع انجام میشود و شاید تنها چند دقیقه طول بکشد.

در حالی که لیزر موهای زائد در هر ناحیه از صورت شما می تواند نتایج طولانی مدتی ارائه دهد، اما نتایج معمولا دائمی نیستند. از آنجایی که موهای صورت سرعت رشد بالایی دارند، جلسات لیزر برای صورت، نزدیک به هم برنامه ریزی میشود.

لیزر موهای زائد پشت بدن و پاها

لیزر موهای زائد در پشت بدن یا پاها ممکن است به دلیل بزرگی سطح، بیش از یک ساعت طول بکشد. موهای این نواحی ممکن است ضخیم یا قوی تر باشند، بنابراین ممکن است نتایج بلافاصله قابل مشاهده باشند.

لیزر موهای زائد پشت بدن و پاها

با این حال، با توجه به اینکه موهای زائد پشت بدن کندتر رشد می کنند، بنابراین لیزر این ناحیه احتمالاً در دوره های طولانی تری مانند هر ۱۲ تا ۱۶ هفته یکبار انجام می شود.

لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی(اطراف اندام تناسلی)

لیزر موهای زائد برای ناحیه بیکینی شما می تواند به سرعت نتایج چشمگیری ایجاد کند زیرا موهای آنجا معمولا ضخیم تر و تیره تر هستند. درمان این ناحیه معمولا بین چهار تا شش جلسه در فواصل سه تا شش هفته ای نیاز دارد.

موهای زائد این نواحی معمولاً روشن‌ترو نازک‌تر میشود و انجام لیزر، کاهش ۸۰ درصدی موهای این ناحیه را بدنبال دارد. برای ناحیه بیکینی بدون مو ممکن است یک یا دو جلسه در سال به لیزر نیاز باشد.

لیزر موهای زائد زیر بغل

زیر بغل ناحیه دیگری است که به دلیل موهای تیره ای که در این ناحیه رشد می کند تحت درمان لیزر موهای زائد قرار میگیرد. لیزر موهای زائد این ناحیه می تواند به سرعت نتایج قابل توجهی را ارائه دهد. لیزر موهای زائد زیر بغل می تواند ظاهری صاف و بدون مو به زیر بغل داده و تیرگی این ناحیه را از بین ببرد.

لیزر موهای زائد زیر بغل

آماده شدن برای انجام لیزر با دستگاه الکساندرایت کندلا


  • معاینه بدنی: از متخصص پوست یا پزشک بخواهید شما را معاینه کند، سوابق پزشکی شما را مرور کند و درباره نتایج مد نظرتان با شما صحبت کند.
  • برنزه کردن: حداقل ۲ هفته قبل از درمان موهای زائد باید از برنزه کردن خودداری کنید. محصولات برنزه کننده حاوی سطوح بالایی از ملانین هستند. اگرچه لیزر سوپرانو برای پوست‌های برنزه و تیره‌تر ایمن در نظر گرفته می‌شود، اما باز هم توصیه می‌کنیم از برنزه کردن طی این دوره اجتناب کنید.
  • عطرها: لطفا قبل و بعد از درمان از استفاده از مواد محرک و عطر و ادکلن در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  • اپیلاسیون، بند انداختن: لطفا جهت دستیابی به نتایج مطلوب تر از انجام این موارد طی دوره درمان اجتناب کنید.
  • تزریق کلاژن و فیلر ها: اگر در ۶ ماه گذشته هر گونه تزریق زیبایی در ناحیه تحت درمان انجام داده‌اید ، پزشک خود را از این مورد مطلع کنید.
  • استفاده دارو: مصرف برخی از داروهای تجویزی مانند آنتی بیوتیک های خاص پوست را نسبت به لیزر حساس میکنند. این مسئله ممکن است در برخی موارد باعث بروز پرپیگمانتاسیون شود. بنابراین در صورت مصرف چنین دارویی باید به پزشک اطلاع دهید. برای اطلاع از عدم تداخل دارو های مصرفی با درمان لیزری لطفا به پزشک خود مراجعه کنید.
  • اصلاح: قبل از لیزر، ناحیه را باید اصلاح کنید. پزشکان باتجربه در کلینیک های مختص لیزر به این نکته اشاره می کنند که اگر مقداری مو روی پوست باقی مانده باشد، نوک موی خارج از پوست می تواند ناحیه را خیلی سریعتر گرم کند و باعث سوزش پوست شود.
  • تست: یک پزشک باید ۲۴ ساعت قبل از لیزر موهای زائد تستی از شما بگیرد.
  • خالکوبی: اگر در ناحیه ای که لیزر انجام خواهد شد خالکوبی یا تتو دارید باید با چسب روی آنها پوشانده شود تا دچار سوختگی نشوید. (تاتوهای تیره به دلیل رنگ مخصوص، مقادیر بیشتری از انرژی لیزر را جذب می کنند).

در جلسه اول لیزر چه چیزی را باید انتظار داشت؟


لیزر موهای زائد یک روش ایمن، موثر و طولانی مدت برای کنترل رشد موهای زائد درصورت یا بدن است. الکترولیز که برای از بین بردن طولانی مدت موهای زائد نیز موثر است، یک درمان آهسته و دردناک است که به جلسات متعدد نیاز دارد. در مقایسه با الکترولیز، لیزر الکساندرایت کندلا مورد استفاده در کلینیک قیطریه و اندرزگو به طور قابل توجهی ایمن و موثر بوده و بیمار به طور متوسط ​​تنها به سه تا شش جلسه لیزر نیاز دارد. لیزر می تواند نواحی وسیع تری مانند پاها یا پشت بدن را در طی یک بار ویزیت درمان کند. علاوه بر این، در طول درمان های لیزر موهای زائد تنها احساس درد خفیف تا متوسط ​​وجود دارد و بسیار راحت تر از الکترولیز است. جهت انجام لیزر برای مناطق بزرگتر ، پزشکان از کرم بی حسی موضعی برای کاهش درد استفاده می کنند.

جلسه اول لیزر

به چند جلسه لیزر نیاز خواهیم داشت؟


پزشکان توصیه می‌کنند که تمام بیمارانی که تحت لیزر موهای زائد قرار می‌گیرند، برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، بین چهار تا شش جلسه لیزر انجام دهند. تعداد درمان‌های مورد نیاز به رنگ پوست، رنگ مو، وسعت ناحیه‌ ای که می‌ خواهید درمان کنید، تراکم مو و چرخه رشد موهایتان بستگی دارد. عوامل دیگری مانند سن، نژاد، وزن، هورمون‌ها، رژیم غذایی، دارو و متابولیسم کلی بدن، همگی در ضخامت و یا لطافت موهای شما نقش دارند، بنابراین تمامی این عوامل در تعیین تعداد جلسات لیزری که نیاز دارید، نقش دارند.

بعد از لیزر موهای زائد ، پوست چه واکنشی نشان میدهد ؟


بلافاصله پس از لیزر، ناحیه تحت درمان کمی متورم و قرمز میشود و مانند آفتاب سوختگی خفیف به نظر میرسد. این واکنش پوست معمولا در عرض چند ساعت فروکش می کند یا بسته به نوع پوست شما ممکن است یک تا دو روز طول بکشد. استفاده از کمپرس یخ و کرم های کورتیکواستروئیدی موضعی به کاهش این علائم کمک می کند. همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب را برای مناطق تحت درمان که در معرض آفتاب هستند توصیه می کنیم، چرا که پوست شما پس از انجام لیزر به اشعه های خورشید حساس تر میشود. اکثر بیماران بلافاصله پس از لیزر موهای زائد میتوانند به فعالیت های عادی خود باز می گردند.

آیا  لیزرعوارض جانبی دارد؟


لیزر موهای زائد به ندرت عوارض جانبی دائمی دارد. کارکنان کلینیک ما با ارائه یک برنامه زمانی درمانی مخصوص که متناسب با نوع پوست و نیازهای شما است، به کاهش خطر بروز این عوارض جانبی کمک می کنند. علاوه بر این، پیروی از تمام دستورالعمل های قبل و بعد از عمل ضروری است، به ویژه باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید، تا احتمال بروزعوارض جانبی را به حداقل برسانید. برخی از عوارض جانبی احتمالی لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • هیپوپیگمانتاسیون(لکه های سفید پوست): این وضعیت پس از لیزر موهای زائد بسیار نادر است.
  • هایپرپیگمانتاسیون(تیره شدن پوست): این عارضه جانبی در بیمارانی با رنگ پوست تیره‌تر شایع‌ است. هایپرپیگمانتاسیون معمولاً به تدریج از بین می رود، اما در موارد نادری ممکن است دائمی باشد.
  • جای زخم: کمتر از یک درصد احتمال ایجاد اسکار بعد از لیزر موهای زائد وجود دارد.
  • نتایج ضعیف: تعداد بسیار کمی از افراد هستند که بدنشان به لیزر درمانی پاسخ مطلوبی نمیدهد یا بعد از لیزر دوباره موهای زائدشان طبق روال قبل رشد میکند. عوامل هورمونی ممکن است در این زمینه نقش داشته باشند. خوشبختانه، این مورد تنها در درصد بسیار پایینی از مراجعین رخ می دهد.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟


در این درمان شما دردی حس نمی کنید، اما ممکن است در اولین جلسه لیزر احساس ناراحتی جزئی داشته باشید. با این حال، تجهیزات ما دارای یک سیستم خنک کننده تخصصی است که به شما اطمینان می دهد که در طول درمان راحت خواهید بود و دردی حس نخواهید کرد.

با گذشت زمان و انجام لیزر مکرر، فولیکول های کمتری باقی میماند و احساس درد و ناراحتی صفر میشود.

هزینه لیزر موهای زائد در قیطریه و اندرزگو


عوامل موثر در برآورد هزینه‌ی لیزر موهای زائد :

  • اندازه‌ی ناحیه ای که لیزر میشود (به عنوان مثال، هزینه لیزر کامل پاها از لیزر خط بیکینی بیشتر است).
  • تعداد جلسات لیزر مورد نیاز برای رسیدن به نتایج مد نظر شما که به تراکم موهای شما و عوامل هورمونی بستگی دارد.
  • اینکه لیزر شما توسط یک پرستار انجام شود یا تکنسین (نکته اکثرا پرستار را ترجیح میدهند!) و یا لیزر شما در حضور یک متخصص پوست (یا پزشک اصلی دیگر مانند جراح پلاستیک) انجام شود.
  • رنگ پوست شما: در پوست های روشن میتوان از سطوح انرژی بالاتری بدون سوزاندن پوست استفاده شود که منجر به حذف موثر موهای زائد میشود.
  • و اگر در منطقه ای زندگی می کنید که شاخص هزینه زندگی بالاست احتمالا هزینه لیزر نیز بالاتر خواهد بود.

بهترین راه برای اطلاع از هزینه های لیزر موهای زائد این است که با یک متخصص لیزر موهای زائد مجرب و با تجربه مشورت کنید.

سوالات متداول


بهترین دستگاه لیزر برای پوست های تیره کدام است؟

بر اساس مطالعات انجام شده، بهترین دستگاه لیزر برای موهای تیره، دستگاه لیزر ان دی: یاگ ( Nd:YAG ) ۱۰۶۴ نانومتری است. این دستگاه موثرترین فناوری لیزر موهای زائد را برای پوست های تیره و افرادی که برنزه کرده‌اند، دارد. زیرا می تواند کنتراست رنگی ناچیز بین موی تیره و پوست تیره را تشخیص دهد و به طور موثر و آسان موهای زائد را ازبین ببرد. دستگاه الکساندرایت کندلا مدل GentleLase pro به دلیل قابلیت تنظیم طول موج بر دو مقدار 755nm و 1064nm برای پوست‌های تیره نیز قابل استفاده می ‌باشد.

دستگاه لیزر برای پوست های تیره

بهترین دستگاه لیزر برای موهای روشن یا بلوند کدام است؟

درمان موهای روشن تر، مانند موهای بور یا خاکستری، با لیزرمی تواند دشوارتر از موهای مشکی باشد. با توجه به مقدار محدود رنگدانه دراین نوع موها، برخی از فناوری‌های لیزر موهای زائد در شناسایی و از بین بردن فولیکول موهای روشن مؤثر نیستند. ۲ دستگاه لیزر موثر برای موهای روشن و بلوند عبارتند از: دستگاه لیزر جنتل مکس پرو(GentleMax Pro)  که از فناوری الکساندرایت ۷۵۵ نانومتری استفاده می کند و دستگاه لومینس لایت شیر دوئت (Lumenis LightSheer DUET ) که از فناوری دیود ۸۱۰ نانومتری استفاده می کند. ثابت شده است که فناوری مورد استفاده این دستگاه ها در از بین بردن دائمی موهای روشن بسیار موثر هستند.

نتایج لیزر موهای زائد چقدر ماندگار خواهد بود؟

عوامل مختلفی می توانند بر رشد مو تأثیر بگذارند و هورمون ها می توانند نقش بسزایی در رشد موهای جدید داشته باشند، بنابراین ماندگاری نتایج لیزر موهای زائد می تواند در افراد مختلف، متفاوت باشد. با این حال، پس از یک دوره لیزر، ممکن است سال‌ها هیچ گونه رشد موی زائدی  نداشته باشید و تنها به یک جلسه لیزر در سال نیاز داشته باشید.

آیا نتایج لیزر موهای زائد فورا قابل مشاهده است؟

نتایج درمان شما فوری نخواهد بود، اما در هفته های آتی بعد از اولین درمان، کاهش رشد مو و نازک شدن موها را مشاهده خواهید کرد. پس از درمان مداوم، رشد موهای شما متوقف خواهد شد.

نتایج لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد به پوست آسیب می رساند؟

خیر، لیزر موهای زائد به پوست شما آسیب نمی رساند. با این حال، تا ۲۴ ساعت پس از درمان، پوست ممکن است قرمزی موقتی داشته باشد.

آیا لیزر های مورد استفاده برای موهای زائد می تواند باعث سرطان شود؟

خیر، لیزر مورد استفاده برای موهای زائد باعث سرطان نمی شود. سرطان توسط اشعه ماوراء بنفش ایجاد می شود که این اشعه به دی ان ای(DNA) سلول های بدن شما آسیب می رساند. لیزرهای مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا فقط از طیف قرمز نور استفاده می کند که توسط رنگدانه های تیره ی موهای شما جذب می شود. این لیزرها روی سلول های پوست شما تاثیری نخواهد داشت و ۱۰۰% ایمن و بی خطر هستند.

چرا داشتن برنامه زمانی جهت لیزر مهم است و چرا به جلسات مکرر لیزر نیاز داریم؟

رشد مو سه مرحله دارد. دو مرحله شامل استراحت مو و یک مرحله شامل رشد مو میشود. در جلسات لیزر فقط موهایی که در مرحله رشد هستند به طور موثر توسط دستگاه لیزر هدف قرار می گیرند. موهایی که در مرحله استراحت هستند تحت تأثیرلیزر قرار نمی گیرند. در هر جلسه تنها ۵۰ تا ۷۵ درصد موهای شما در مرحله رشد هستند که این مسئله نیاز به جلسات مکرر لیزر را توضیح می دهد.

آیا می توان موهای سفید یا خاکستری رنگ را از بین برد؟

بله موهای روشن را نیز می توان از بین برد، اما قبل از لیزر کردن ابتدا باید با محصولات بالینی که ریشه فولیکول مو را رنگ می کنند، رنگ شوند. محصولات رنگ‌ موی معمولی که در فروشگاه هاست نمی‌تواند ریشه مو را رنگ کند.

چرا نتایج لیزر از فردی به فرد دیگر متفاوت است؟

چون رنگ پوست، رنگدانه مو و بافت(ترکیبات) مو که همگی از عوامل مهم تاثیرگذار در نتیجه درمان هستند، در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت هستند.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان