لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پی آر پی صورت:هزینه، عوارض،ماندگاری و نظرات

عناوین این مطلب

روش PRP (پلاسمای غنی شده با پلاکت) که با نام فیشیال خون آشام نیز شناخته می‌شود، به منظور درمان بافت نرم و زخم، توسط پزشکان و جراحان ارتوپدی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در سال‌های اخیر پژوهش‌ها و مطالعات پزشکی نشان داده‌اند که درمان PRP برای درمان چین و چروک‌های ریز صورت، ریزش مو، جوانسازی پوست و به حداقل رساندن منافذ باز مفید است. درمان PRP فرایند استفاده از پلاکت خون و فاکتورهای رشد موجود در آن به صورت متمرکز شده برای تحریک تولید کلاژن، درمان پوست و سایر فاکتورهای درمانی که به بهبود پوست می‌انجامند است.

محبوبیت روش درمانی پلاسمای غنی شده با پلاکت در میان مردان و زنان بالغ در هر سنی که خواهان دستیابی به نتایج زیبایی سریع هستند، رو به افزایش است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیشتر بیماران به دنبال روش‌های طبیعی برای درمان‌های زیبایی هستند و درمان پلاسمای غنی با پلاکت، آنچه که می‌خواهند را برای آنها به ارمغان می‌آورد. اگر می‌خواهید بدون رفتن زیر تیغ جراحی به نتایج لیفت ‌صورت دست پیدا کنید، ممکن است شما نیز یک کاندیدای مناسب برای درمان با پلاسمای غنی شده با پلاکت باشید.

متخصصین کلینیک زیبایی لیا به شما کمک می‌کنند تا درباره اینکه این درمان جوانسازی صورت برای شما مناسب است یا خیر، به نتیجه برسید.

پلاسما چیست؟ 


پلاسما، قسمت مایع شفاف خون است که پس از جدا کردن سایر اجزای سلولی از خون باقی می‌ماند. پلاسما در بدن انسان عملکردهای زیادی دارد؛ از جمله مبارزه با بیماری‌ها، بهبودی و آبرسانی تمام بدن. طی درمان PRP به منظور به دست آوردن غلظت بالایی از پلاکت خون شما از پلاسما استفاده می‌شود.

پلاکت چیست؟


پلاکت‌ها سلول‌های کوچکی در خون هستند که حاوی تعداد زیادی فاکتور رشد هستند که به بهبود بافت آسیب دیده یا پوست آسیب دیده کمک می‌کند. پلاکت‌ها برای لخته شدن خون الزامی هستند.

کاندیداها 


درمان PRP برای بیمارانی که سبک زندگی فعالی دارند و می‌خواهند پوست سالمی داشته باشند، ایده‌آل است. درمان PRP وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و به راحتی در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. حتی برخی از بیماران می‌توانند این درمان را در زمان استراحت ناهار خود انجام دهند. در حالی که درمان‌های تهاجمی، روزها و هفته‌ها از شما زمان می‌گیرند. درمان PRP به شما کمک می‌کند تا بدون اتلاف وقت و آسیب ‌دیدگی، بهترین ظاهر ممکن را داشته باشید.

کدام نواحی را می‌توان با استفاده از روش PRP تحت درمان قرار داد؟


  • پوست ظریف دور چشم‌ها
  •  گونه‌ها و وسط صورت
  •  گردن
  •  خط فک
  •  ناحیه دکلته
  •  پشت دست و بازو

مشاوره شخصی


در طول اولین جلسه ملاقات با پزشک، شما این فرصت را خواهید داشت تا سوالات خود را مطرح کرده و هرگونه نگرانی که درباره درمان صورت با PRP دارید را بیان کنید. پزشک به سوالات شما پاسخ می‌دهد و مراحل مختلف مربوط به درمان فیشیال خون آشام را توضیح می‌دهد. پزشک علاوه بر توضیح  روش PRP، پوست صورت شما را بررسی می‌کند و درباره سابقه سلامتی شما سوالاتی می‌پرسد. این اطلاعات به پزشک کمک می‌کند تا تشخیص دهد که آیا روش PRP برای شما یک گزینه درمانی ایمن و سالم است یا خیر. ممکن است برخی از بیماران به دلیل مشکلات پزشکی قبلی، مانند بیماری‌های مربوط به خون مثل هپاتیت C قادر به انجام درمان PRP نباشند.

درمان PRP چه تفاوتی با تزریق فیلر دارد؟


فیلرها به عنوان جایگزینی برای کاهش چین و چروک‌ها، جبران حجم از دست رفته صورت و ایجاد کلاژن جدید به کار می‌روند. فیلرها پر کننده‌های قوی هستند و برای افرادی که به نتایج فوری احتیاج دارند، توصیه می‌شود. در حال حاضر برای ارائه درمان موثر از ترکیبی از درمان PRP و فیلر استفاده می‌شود.  روش PRP در ایجاد تأثیرات مثبت مربوط به بهبودی و بازسازی پوست، نسبت به پرکننده‌ها برتری دارد؛ زیرا از عوامل بیو اکتیو استفاده می‌کند که تاثیر زیادی بر متابولیسم بدن دارند.

 

درمان PRP

 

  • با افزایش سن، ایجاد چین و چروک پوست طبیعی است. فیلرهای پوستی فقط بر پرکردن این چین و چروک‌ها تمرکز می‌کنند در حالی که روش PRP باعث درخشندگی ظاهر پوست و جوانسازی آن می‌شود. علاوه بر این فیلرهای پوستی در مقایسه با روش PRP  زودتر تاثیر خود را از دست می‌دهند.
  • روش PRP باعث افزایش تحریک تولید کلاژن می‌شود و به جای تمرکز بر چین و چروک‌های خاص، یک جوان سازی کامل صورت ایجاد می‌کند. روش PRP با پر کردن حجم از دست رفته گونه‌ها، بهبود رنگ پوست، افزایش صافی و استحکام پوست باعث تحول بزرگی در چهره شما می‌شود.
  • درمان PRP در ترکیب با پرکننده‌های پوست مانند رستیلن و ژوویدرم، نتایج خوب و واقعی ارائه می‌کند که در دستیابی به ظاهر جوان‌تر به شما کمک بزرگی می‌کند. چرا که فیلرها بیشتر بر حذف خطوط و چین و چروک‌های پوستی تمرکز دارند و PRP باعث افزایش شادابی، افزایش حجم، بهبود بافت پوست یا صاف کردن آن تمرکز دارد.

این درمان یک اثر آبشاری را به ارمغان می‌آورد که به تدریج خود را نشان می‌دهد و تقویت می‌شود. به همین دلیل است که تاثیرات آن بلافاصله مشاهده نمی‌شوند؛ بلکه با پیشرفت تدریجی ظاهر می‌شوند. این درمان تاثیری طبیعی و بسیار زیاد برای پوست شما خواهد داشت.

مزایای درمان مؤثر PRP


  • فرآیند غیر تهاجمی– در روش PRP  پلاسمای غنی شده از پلاکت از خون فرد جدا می‌شود و بدون زحمت با استفاده از یک سوزن، دقیقاً به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. این روش یک تکنیک جراحی نیست و بسیار ساده و غیر تهاجمی است.
  • سریع- از آنجا که این فرآیند غیر جراحی است، بسیار سریع بوده و فقط حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در روش PRP  فاکتورهای درمان و رشد، فعال هستند که این امر باعث تجزیه مجدد پوست و بهبود ظاهر و بافت آن می‌شود. هنگامی که بدن شروع به تولید کلاژن طبیعی در ناحیه تحت درمان می‌کند، می‌توان نتایج به دست آمده را پس از چند هفته مشاهده کرد و اثرات آن به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند.
  • تأثیرات درازمدت- روش PRP  بسیار سریع است اما تاثیرات درازمدتی دارد. اگر مراحل درمان توصیه شده توسط متخصص معتمد را دنبال کنید، تاثیرات این درمان حدود ۱۸ ماه یا بیشتر باقی می‌مانند.
  • درمان طبیعی- بدن هر فردی می‌تواند به صورت طبیعی بافت‌های خود را ترمیم کرده و جوانسازی کند. درمان PRP  با تمرکز بر استفاده از عوامل رشد موجود در خون و بدن خود افراد، از این قدرت طبیعی بدن بهره می‌برد. از این رو هیچ گونه واکنش منفی مشابه آنچه در موارد مربوط به پر کننده‌های مصنوعی رخ می‌دهد، اتفاق نخواهد افتاد.

 

مزایای PRP

 

برای مشاهده نتایج به چند جلسه درمان PRP  احتیاج است؟


عموماً نتایج درمان PRP پس از یک ماه قابل مشاهده است و این نتایج پس از عمل بهبود خود را ادامه می‌دهند. چون درمان PRP با فرایندهای طبیعی ترمیم بدن هماهنگ شده است، زمانی طول می‌کشد تا فرآیند جوانسازی تحریک شده و به تدریج شتاب پیدا کند. به جز برخی موارد نادر مرتبط با مشکلات جدی، اثرات این نوع درمان در حدود ۳۰ روز قابل مشاهده هستند. اگر بیمار نیاز به نتایج چشمگیر داشته باشد، نتایج موثر پس از یک جلسه درمانی قابل رؤیت هستند. اگر علائمی وجود داشته باشد که نشان دهد که شما به نتایج حداکثر دست پیدا نکرده‌اید، پس از جلسه اول، یک تا دو جلسه درمانی دیگر انجام خواهد شد. در صورت نیاز به چند جلسه درمان، باید فاصله زمانی سه ماه بین جلسات درمانی رعایت شود. اگر درمان موثر و واقعی باشد، نتایج تا ۱۸ ماه با رعایت مراقبت‌های پوستی، سبک زندگی و طبیعت پوست شما باقی می‌مانند. ارائه دهندگان درمان PRP توصیه می‌کنند که بین ۱۸ تا ۳۶ ماه پس از درمان، یک جلسه درمانی برای حفظ نتایج انجام دهید تا هیچ تغییری در نتایج رخ ندهد.

مراقبت و ملاحظات پیش از درمان


  • حداقل طول دوره درمان خود از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش محافظت نشده (مانند نور خورشید) خودداری کنید.
  • به صورت روزانه از ضد آفتاب با طیف گسترده spf حداقل +30 (UVB/UVA) استفاده کنید.
  • حداقل از ۵ روز قبل از درمان از مصرف مکمل‌های ویتامین A تجویز شده یا رتینول‌های قوی بدون نسخه خودداری کنید (مگر اینکه توصیه دیگری به شما شده باشد)
  • اگر سابقه تبخال یا تاول دارید، پیش از درمان از داروهای ضد ویروس استفاده کنید تا به صورت پیشگیرانه از شروع آن جلوگیری نمایید.
  • قبل از انجام این روش درمانی باید تمام نواحی که با استفاده از شل کننده‌های عضلانی تحت درمان قرار گرفته‌اند، کاملاً بهبود پیدا کنند. این امر به این دلیل انجام می‌شود که  هیچگونه تورم، کبودی ناراحتی یا قرمزی روی پوست وجود نداشته باشد.
  • از وارد کردن صدمات غیر ضروری به پوست، مانند اپیلاسیون در مرحله بهبودی پس از درمان خودداری کنید.
  • در صورت داشتن هر گونه بیماری پوستی و بیماری‌هایی مانند سرطان پوست، اختلالات خونی و ناهنجاری‌های پلاکت، نمی‌توان از این درمان استفاده کرد.
  • اگر با استفاده از داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد التهاب تحت درمان قرار دارید، درمان PRP  ادامه نخواهد یافت.

اگر در رابطه با سبک زندگی خود یا تغییرات دارویی در طول درمان هر گونه نگرانی دارید، لطفاً با کلینیک ما تماس بگیرید. پزشکان به شما کمک می‌کنند تا به بهترین نتیجه درمانی ممکن دست پیدا کنید.

مراحل پی آر پی صورت در اندرزگو و قیطریه


درمان PRP یک روش بسیار ساده و بی‌خطر است.

مرحله اول: کرم بی‌حسی 

در اولین قدم فیشیال خون آشام، درمانگر پوست شما را تمیز کرده و آرایش را از روی پوست شما پاک می‌کند. سپس یک کرم بی‌حسی را روی تمام سطح چهره شما می‌زند. در طول مدتی که درمانگر مراحل لازم برای گرفتن خون را انجام می‌دهد، این کرم بی‌حسی حدود ۱۵ دقیقه روی سطح پوست باقی می‌ماند تا توسط آن جذب شود.

مرحله ۲: گرفتن خون

دومین مرحله از این فرایند که بسیار مهم است، گرفتن خون می‌باشد. لازم به ذکر است که اگر از سرنگ و گرفتن خون خوشتان می‌آید، درمان فیشیال خون آشام به هیچ عنوان برای شما خوشایند نخواهد بود. مرحله گرفتن خون تنها چند ثانیه طول می‌کشد و شما چیزی بیشتر از یک سوزش جزئی ناشی از فرو رفتن سوزن را احساس نخواهید کرد.

 

گرفتن خون PRP

 

مقدار خونی که از بدن شما گرفته می‌شود، بسته به تعداد نواحی که باید تحت درمان قرار بگیرد، متغیر است.

مرحله ۳: سانتریفیوژ

به محض آنکه مقدار خون لازم از بازوی شما گرفته شد، مرحله بعدی قرار دادن خون به دست آمده در دستگاه سانتریفیوژ است. این مرحله بخش مهمی از درمان است که پلاسمای غنی شده با پلاکت (عامل کلیدی این فیشیال) را از گلبول‌های قرمز و سفید خون جدا می‌کند. PRP (پلاسمای غنی شده با پلاکت) بخشی از خون شما است که دارای عامل جوان سازی ‌می‌باشد و بیش از ۳۰ سال در زمینه‌های پزشکی برای کمک به درمان آسیب‌های پوستی برای قربانیان سوختگی و زخم آکنه مورد استفاده قرار گرفته است. تنها در یک دهه اخیر استفاده از آن به عنوان یک درمان زیبایی برای دستیابی به مزایای ضد پیری، آغاز شده است.

 

سانتریفیوژ برای PRP

 

مرحله ۴: استخراج PRP  

پس از آن که خون در سانتریفیوژ چرخید (با سرعت ۳۰۰ دور در دقیقه) ماده درمانی شما آماده خواهد بود. درمانگران ابتدا پلاسما را از ویال جدا کرده و به سوزن تزریق منتقل می‌کنند.

مرحله ۵: زمان تزریق

تزریق آغاز می‌شود. به ما اعتماد کنید. ظاهر این درمان از آنچه که واقعاً هست ترسناک‌تر است. تزریق‌ها تنها در سطح پوست و لایه بالایی آن انجام می‌شوند با توجه به کرم بی‌حسی، درد شما بسیار کم خواهد بود. تمام چیزی که احساس خواهید کرد کمی احساس سوزش جزئی، بدون هر گونه درد جدی خواهد بود.

 

تزریق PRP

 

مرحله ۶: تکرار 

سپس این فرایند روی کل صورت و با تمرکز بر نواحی مورد نظر تکرار می‌شود. عمل تزریق مکرر پلاسما، نوعی آسیب کنترل شده در پوست شما ایجاد می‌کند که باعث جذب عمیق‌تر ماده پلاسما می‌شود. هنگامی که پلاسما به ناحیه دچار زخم می‌رسد به لخته شدن خون در آن کمک می‌کند که این امر به نوبه خود باعث بازسازی پوست و تسریع تولید آلاستین و کلاژن می‌شود.

مرحله ۷: اسید هیالورونیک

معمولاً پس از اتمام تزریق، درمانگر شما برای تسکین پوست از اسید هیالورونیک غنی از ویتامین استفاده می‌کند. در این مرحله می‌توان از یخ نیز استفاده کرد.

مرحله ۸: LED صورت

یکی از مراحل نهایی و اختیاری درمان، قرار دادن صورت زیر نور LED است که به شروع روند بهبودی کمک می‌کند. دوره نقاهت پس از درمان کوتاه است و تنها مقداری کبودی وجود خواهد داشت. پوست شما باید طی یک یا دو روز به حالت عادی خود باز گردد.

مرحله ۹: اتمام کار

تا چند هفته پس از جذب کامل PRP، نتایج کامل را مشاهده نخواهید کرد. بنابراین انتظار نداشته باشید که صبح روز پس از درمان با پوست بی نقص از خواب بیدار شوید. اما قطعاً تا یک ماه پس از درمان، تفاوت به وجود آمده را مشاهده خواهید کرد. پوست شما ظاهری شفاف‌تر پیدا خواهد کرد و خطوط ریز و حلقه‌های تیره کاهش پیدا می‌کنند و در کل چهره شما ظاهر درخشان‌تر شاداب‌تر و جوان‌تری خواهد داشت. به عبارت دیگر شما به مرحله نهایی درمان دست پیدا کرده‌اید.

مراقبت‌های پس از درمان


  • حساسیت خفیف تا متوسط پوست، قرمزی و تورم ناحیه تحت درمان تا ۱۲ تا ۲۴ ساعت باقی خواهد ماند. در صورت لزوم می‌توانید از یخ یا کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده کنید.
  • از استفاده از مرطوب کننده‌ها، لوسیون‌های معطر یا روغنی و همچنین حاوی مواد فعال مانند رتینول‌ها، اسیدهای گلیکولیک و ویتامین سی خودداری کنید.
  • در طول روز از ضد آفتاب با طیف وسیع SPF حداقل +30 استفاده کنید و از قرار گرفتن غیرضروری در معرض نور آفتاب خودداری نمایید.
  • به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از درمان از ورزش، شنا یا سایر فعالیت‌هایی که باعث تولید گرما می‌شوند خودداری کنید.
  • از انجام اپیلاسیون یا هرگونه درمان پوستی دیگر در ناحیه در حال بهبودی خودداری کنید.
  • ممکن است ناحیه تحت درمان، خشک شده و پوسته پوسته شود. در صورت لزوم لایه برداری ملایم می‌تواند به از بین بردن پوست مرده کمک کند.

 

مراقبت‌های PRP

 

در صورت احساس هرگونه نگرانی، لطفاً برای اطلاع از دستورالعمل‌های  بیشتر در رابطه با مراقبت‌های پس از درمان، بلافاصله با کلینیک ما تماس بگیرید.

ایمنی


PRP روشی است که کاملاً بی‌خطر است و هیچ گونه خطر واکنش آلرژیک یا واکنش به مواد تزریق شده را به همراه ندارد. در این روش، پوست تشویق می‌شود تا خودش را ترمیم کند و پوستی محکم‌تر و شاداب‌تر داشته باشد. ممکن است پس از درمان، پوست قرمز و متورم شود، اما احتمال داشتن ظاهر غیر طبیعی یا مصنوعی در حد صفر است.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا بیمار بهبود یابد، بستگی به میزان درمان و تغییرات شخصی بدن فرد دارد. به طور متوسط، بهبودی در حدود ۳ تا ۴ روز طول می‌کشد، اما گاهی اوقات بیمار ممکن است در یک یا دو روز بهبود یابد یا بهبودی تا ۷ روز به تاخیر بیفتد.

عمل‌های ترکیبی


معمولاً  روش PRP  با میکرونیدلینگ ترکیب می‌شود. میکرونیدلینگ یک درمان کم تهاجم است که در آن از سوزن‌های ریز پزشکی برای ایجاد میکرو لیسیون (میکرو ضایعه) در سطح پوست استفاده می‌شود. این میکرو لیسیون‌ها میزان جذب پوست شما را به حداکثر می‌رسانند. اغلب از روش PRP  برای تاثیر مستقیم و بیشتر بر پوست استفاده می‌شود. درمان PRP  به بهبود سریع‌تر میکرو لیسین‌ها و کاهش التهاب کمک می‌کند. این دو درمان در کنار یکدیگر نتایج باورنکردنی ارائه می‌کنند. پوست شما بسیار صاف‌تر و نرم‌تر به نظر می‌رسد. برای دستیابی به بهترین نتایج درباره ترکیب این درمان‌ها از پزشک خود سوال کنید.

 

عمل‌های ترکیبی PRP

 

هزینه پی آر پی صورت در اندرزگو و قیطریه


هزینه درمان PRP  با توجه به اهداف شما از درمان متغیر است. بهترین راه برای اطلاع از هزینه درمان PRP  گرفتن وقت مشاوره با پزشک است.

سؤالات متداول


سؤالات PRP

 

صورت به چند جلسه درمان PRP احتیاج دارد؟

درمان PRP  برای صورت یک روش عالی برای دستیابی به پوست صاف و درخشان است. میزان جلسات درمانی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف درمانی به نوع پوست شما و مشکلات فعلی شما بستگی دارد. پزشک در طول جلسه مشاوره، پوست شما را معاینه می‌کند و به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که به چند جلسه درمانی احتیاج دارید. شما در طول مشاوره، اطلاعاتی در رابطه با سابقه پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار می‌دهید.

نتایج تزریق PRP  به صورت تا چقدر باقی می‌ماند؟

تزریق PRP به صورت می‌تواند تا یک سال باعث بهبود پوست شما شود. این بهبودی را می‌توان با یک روتین مراقبت از پوست سالم حفظ کرد. پاکسازی صورت از خاک و چربی نیز اهمیت دارد. استفاده از مرطوب کننده با کیفیت، درست و اندازه تمیز کردن پوست مهم است. ما به همه بیماران خود توصیه می‌کنیم پوست خود را تمیز و هیدراته نگه دارند و در مقابل عوامل مضر به ویژه نور آفتاب از آن محافظت کنند. اشعه مضر UV عامل اصلی علائم اولیه پیری است. به صورت روزانه و حتی در روزهای ابری از کرم ضدآفتاب دارای SPF بالا استفاده کنید تا پوست خود را شاداب و جوان نگه دارید. داشتن روتین پوستی با کیفیت به شما کمک می‌کند تا با زیبایی پیر شوید.

آیا می‌توان از پلاسمای غنی شده با پلاکت برای جوانسازی پوست استفاده کرد؟

بله؛ اغلب از تکنیک PRP  برای جوان سازی پوست استفاده می‌شود. روش PRP  در سراسر جهان به مردان و زنان کمک می‌کند تا پوستی سالم و درخشان داشته باشند. این درمان به طور موثر چین و چروک‌ها را کاهش داده و باعث لیفت پوست می‌شود. اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای تقویت پوست خود هستید، برای شروع درمان PRP  با پزشک مشورت کنید.

آیا روش PRP  باعث سفت شدن پوست می‌شود؟

بله؛ درمان PRP  به سفت شدن و لیفت پوست کمک می‌کند. این نتایج به دلیل افزایش سطح کلاژن در صورت شما اتفاق می‌افتند. با افزایش سطح کلاژن، پوست شما یکدست شده و درخشش سالمی به دست می‌آورد. این نتایج، دراز مدت خواهند بود و به شما کمک می‌کنند تا بهترین ظاهر خود را داشته باشید.

آیا روش PRP  یک درمان دائمی است؟

خیر؛ اگرچه نتایج درمان PRP به صورت دراز مدت باقی می‌مانند اما دائمی نیستند. نتایج تزریق PRP  تا یک سال باقی می‌ماند و پس از آن به راحتی می‌توان برای حفظ سلامت پوست بیماران، مجدداً آن را انجام داد. پزشک به کمک شما یک برنامه درمانی سالم طراحی می‌کند که در دستیابی به اهداف پوستی به شما کمک خواهد کرد. ما می‌خواهیم شما بهترین ظاهر خود را داشته باشید و احساس جوانی کنید.

آیا روش PRP  برای چین و چروک‌ها موثر خواهد بود؟ 

بله؛ PRP  یک درمان عالی برای چین و چروک‌ها است. این درمان پوست را تغذیه کرده و به تحریک تولید کلاژن کمک می‌کند. کلاژن به پر کردن خطوط پوستی کمک می‌کند و امکان یکدست شدن بافت پوست را فراهم می‌نماید. ما می‌خواهیم شما پوستی صاف و نرم داشته باشید و با درمان PRP  می‌توان به این هدف دست پیدا کرد.

هر چه مدت یکبار باید درمان میکرونیدلینگ را همراه با PRP  انجام داد؟

تعداد جلسات درمانی که باید انجام دهید به اهداف پوستی شما بستگی دارد. میکرونیدلینگ را می‌توان هر چند هفته یکبار انجام داد و تکرار آن پس از بهبودی کامل پوست بی‌خطر است. اگر درمان میکرونیدلینگ را با روش PRP  همراه کنید، پوست شما با سرعت بیشتری بهبود پیدا می‌کند. پزشک به همراه شما برنامه درمانی تنظیم می‌کند که در آن جلسات درمانی شما برای رسیدن به بهترین نتایج پوستی ممکن برنامه ریزی شده‌اند.

درمان PRP چه مدت طول می‌کشد؟

نتایج درمان PRP  به سرعت ظاهر می‌شوند؛ زیرا پوست شما بلافاصله پس از درمان سالم‌تر به نظر رسیده و درخشش بیشتری خواهد داشت. در چند روز آینده پس از درمان، پوست شما به فرآیند بهبودی خود ادامه می‌دهد زیرا سرم PRP  به افزایش عملکرد طبیعی پوست کمک می‌کند.

آیا درمان PRP  برای همه افراد مناسب است؟

متاسفانه خیر. بیماران مبتلا به عملکرد غیر طبیعی پلاکت، اختلالات انعقاد خون و بیماری‌های مزمن کبدی برای درمان PRP  مناسب نیستند. لطفاً به خاطر داشته باشید که در طول جلسه مشاوره، سابقه پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهید.

آیا درمان PRP  به مسکن احتیاج دارد؟

قبل از درمان روی صورت شما از یک کرم بی‌حس کننده سبک استفاده می‌شود تا فرایند درمان برای شما راحت‌تر شود. اکثر مراجعه کنندگان فقط ناراحتی خفیفی را تجربه می‌کنند که نتیجه تزریق است و موقتی می‌باشد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان