لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تزریق ژل لب (فیلر لب) برای فرمدهی و برجسته کردن لب ها

عناوین این مطلب

فیلرهای لب، ژل های تزریقی هستند که باعث حجم دهی و برجسته شدن لب ها می شوند. این فیلرها، به عنوان روشی غیر جراحی برای برجسته کردن لب، طرفداران زیادی دارند. هزینه آن تحت تأثیر عوامل مختلفی است که عبارتند از: نوع فیلر، مقدار مورد مصرف، دستمزد و جایی که این کار را انجام می دهد.

همیشه برای انجام این کار، به فرد مورد اعتمادی مراجعه کنید و مطمئن شوید که پزشک متخصص است و در درمان های زیبایی هم مهارت دارد. متخصصین کلینیک لیا، برای همه ی مراجعه کنندگان، این کار را ایمن و مؤثر انجام می دهند. با محیط کلینیک و فردی که قرار است تزریق را برای شما انجام دهد، آشنا شوید. در مشاوره ی قبل از درمان، هر سؤالی که در ذهنتان است را بپرسید تا خیالتان راحت شود. ببینید که پزشکتان چقدر مهارت دارد و در کل چه حسی دارید. هروقت آماده بودید، برای تزریق نوبت بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره 02128426546 تماس حاصل فرمایید.

آیا فیلر لب برای من گزینه ی مناسبی است؟


یک تزریق خوب باید بهبود زیبایی طبیعی لب را به ارمغان بیاورد و آنها را پر و جوانانه نمایاند. افرادی که لب های برجسته مادرزادی ندارند یا لب هایشان بدشکل است، افرادی که با گذشت زمان برجستگی لب هایشان را از دست داده اند و همچنین افرادی که به دلیل مصرف دخانیات چروک ریز در اطراف لب هایشان دارند، علاقه مند به انجام این روش هستند.

فیلرها نباید شما را به یک سلبریتی تبدیل کنند؛ هر کلینیکی که این روش را برای شما انجام می‌دهد، باید از لیست مراجعه‌کنندگان خود حذف شود. آنها باید لب های شما را به شکلی زیبا و طبیعی تر تغییر دهند و ظاهر شما را به طور قابل توجهی تغییر ندهند. کلینیک‌های خوب همیشه قبل از انجام این روش به شما مشاوره می‌دهند؛ شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و دربارهٔ نتیجه‌ای که می‌خواهید بدست آورید و اینکه آیا فیلر لب برای این کار مناسب است یا خیر، با آنها صحبت کنید.

آیا شرایطی وجود دارد که باعث منع استفاده از فیلر لب شود؟


متخصصین کلینیک زیبایی در قیطریه و اندرزگو، اگر باردار یا در دوران شیردهی باشید یا عفونتی مانند تبخال درون یا روی لب ها داشته باشید، این کار را برای شما انجام نمی دهند و تزریق را به تأخیر می اندازند. در موارد زیر حتماً قبل از تزریق با پزشک خود مشورت کنید:

  • اگر دیابت دارید.
  • اگر لوپوس دارید (لوپوس اریتماتوی سیستمی)، یا هرگونه بیماری خودایمنی دیگر.
  • اگر مشکلات انعقاد خون مانند هموفیلی دارید یا داروی رقیق کننده ی خون استفاده می کنید.

همچنین باید در صورت داشتن هر گونه حساسیت یا مصرف هر گونه دارو، به پزشک خود اطلاع دهید.

مواد تشکیل دهنده ی ژل لب چیست؟


فیلرهای مختلفی وجود دارد که می توان برای لب استفاده کرد.

  • معروف ترین آن ها نوعی هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی در پوست و دیگر جاهای بدن وجود دارد. نقش اصلی آن هیدراته کردن پوست است؛ این ویژگی امروزه باعث اهمیت این ماده در درمان های زیبایی پوست شده. فیلرهای لب هیالورونیک اسیدی، 9 تا 12 ماه ماندگاری دارند.
  • فیلرهای لب کلاژنی، در گذشته رایج بودند؛ با این حال ماندگاری آن ها به اندازه ی فیلرهای هیالورونیک اسیدی نبود و فقط 3-4 ماه دوام داشتند. به همین خاطر هم دیگر رایج نیستند.

فیلرهای بادوام تری هم وجود دارد که بیش از 18 ماه ماندگاری دارند یا حتی دائمی هستند؛ اما پزشکان به دلیل خطر بیشتر عوارض جانبی آن ها، این فیلرها را توصیه نمی کنند.

 

مواد ژل لب

 

فیلرهای لب و موارد جایگزین


ایمپلنت ها 

ایمپلنت ها، یکی از روش های برجسته سازی دائمی لب هاست. در مقایسه با تزریق، بعضی از ایمپلنت ها سفت اند و طبیعی به نظر نمی رسند. همچنین به دلیل تهاجمی بودن و مشکلاتی مانند جا به جا شدن ایمپلنت، این روش منسوخ شده.

بوتاکس لب

بوتاکس لب کم هزینه تر از بقیه ی روش ها است. در این روش، مقدار کمی بوتاکس به لب بالایی تزریق می شود و با شل کردن عضلات باعث پرتر به نظر رسیدن لب می شود. ماندگاری آن 2-4 ماه است.

حجم دهنده ها

بعضی از محصولات حجم دهنده در بازار وجود دارد که هیدروفیلیک (مواد آب دوست) دارند؛ این مواد آب را جذب می کنند و باعث می شوند لب ها پرتر به نظر برسند. با این حال نتایج آن ها ماندگار نیست و مدت آن در محصولات مختلف متفاوت است.

پزشک چقدر باید تخصص و مهارت داشته باشد؟


با این حال، برای اطمینان کامل، می توانید از تجربه های دیگران درباره کلینیک استفاده کنید. نظرات و بازخوردهای مشتریان قبلی می تواند به شما در انتخاب کلینیک مناسب کمک کند. همچنین، می توانید با پزشکان و پرستاران مربوطه در کلینیک ملاقات کنید و سوالات و شکوهای خود را با آنها مطرح کنید. این به شما اطمینان می دهد که در دستان متخصصان حرفه ای قرار دارید و خدمات بهداشتی و زیبایی شما به درستی انجام می شود.

فرآیند تزریق


قبل از شروع کار، پزشک از مقداری پماد بی حسی روی ناحیه یا نواحی مد نظر استفاده می کند و کمی صبر می کند تا اثر کند. ممکن است کمی احساس گز گز داشته باشید؛ نگران نباشید. این احساس طبیعی است و نشانه ی این است که لب های شما دارد بی حس می شود.

 

تزریق ژل لب

 

بعد از بی حس شدن، پزشک از شما می خواهد که تا جایی که می توانید صورتتان را شل کنید و تزریق شروع می شود و حدود 30 دقیقه زمان می برد.

هزینه ی تزریق ژل لب در قیطریه و اندرزگو


فیلرهای لب جدید قیمت های خوبی دارد. اگر مقداری از فیلر در سرنگ باقی بماند، در صورت نگه داری صحیح، می توان در جلسات بعدی از آن استفاده کرد.

عوامل تأثیرگذار بر هزینه

عوامل مختلفی بر هزینه ی تزریق فیلر لب تأثیر می گذارند؛ مانند موقعیت جغرافیایی، تجربه ی پزشک و دستمزد.

میزان فیلر مصرف شده

تعداد سی سی فیلر استفاده شده، عامل اصلی در تعیین هزینه است. برای تزریق فیلر به لب، معمولاً 1 یا 2 سرنگ کافی است. با این حال، برخی افراد ممکن است به دلیل تمایل به داشتن لب های برجسته، یا لب های نازک، نیاز به استفاده از 3 سرنگ فیلر داشته باشند. باید توجه داشت که استفاده از مقدار زیادی فیلر می تواند خطر گرفتگی رگ، آسیب بافتی و جابه‌جایی فیلر را افزایش دهد.

انواع فیلرهای لب

مواد مختلفی با تأثیرات مختلف، به عنوان فیلر لب امتحان شده اند.

هیالورونیک اسید، ماده ای طبیعی است که در بدن وجود دارد و خاصیت آبرسانی دارد. فیلرهای لب هیالورونیک اسیدی، ایمن هستند و نتایج رضایت بخشی دارند و به همین دلیل، استفاده از آن ها برای برجسته کردن لب ها رایج است.

کلاژن، اولین ماده استفاده شده به عنوان فیلر لب بود و در گذشته طرفداران زیادی داشت. اگرچه امروزه هم استفاده می شوند اما به دلیل واکنش های آلرژیک و ماندگاری کم، چندان محبوب نیست.

تزریق چربی به لب هم یک روش دائمی است و نتایج طبیعی و مطلوبی دارد؛ اما روشی تهاجمی است و ممکن است مشکلاتی در پی داشته باشد.

هزینه

برای دستیابی به نتیجه ی مطلوب، پزشک از شما می خواهد که یک یا دو بار در سال درمان را تکرار کنید و هربار یک یا دو سرنگ فیلر استفاده می کند.

آیا فیلرهای لب دائمی هستند؟


خیر. فیلرهای لب دائمی نیستند. فیلرهای هیالورونیک اسیدی و کلاژنی، به طور متوسط 6 ماه ماندگاری دارند و ممکن است تا 12 ماه هم ماندگاری داشته باشند.

تزریق چربی چون چندین سال دوام دارد، روشی دائمی در نظر گرفته می شود. ایمپلنت های سیلیکونی و از جنس های دیگر هم دائمی هستند؛ اما تهاجمی بودن و نتایج ناپایدار این روش، باعث عدم رواج آن شده.

 

ژل لب دائمی

 

کدام فیلرهای لب ماندگارتر هستند؟


تفاوت زیادی بین ماندگاری ژوویدرم و رستیلن وجود ندارد. هر دو معمولا بین شش تا دوازده ماه دوام دارند.

عواملی مانند مقدار فیلر، تکنیک تزریق و تفاوت‌های فردی در میزان متابولیسم، در مقایسه با این که چه نوع فیلری استفاده شده، نقش بیشتری در طول عمر فیلر لب دارند.

آیا پرکننده های لب را می توان خارج کرد؟


پرکننده های هیالورونیک اسیدی برگشت پذیر هستند. اگر از نتایج ناراضی هستید یا تورم و کبودی طولانی مدت یا سایر عوارض جانبی را دارید، می توانید فیلر لب را خارج کنید.

هیالورونیداز، آنزیمی است که می تواند هیالورونیک اسید را تجزیه و حل کند. معمولاً 48 ساعت تا دو هفته طول می کشد تا نتایج نهایی حاصل شود.

با این حال، از آنجایی که هیالورونیداز از منابع حیوانی استخراج می شود، می تواند باعث واکنش آلرژیک در برخی افراد شود. تست های آلرژی قبل از تزریق توصیه می شود، اما مواردی وجود دارد که افراد واکنش تأخیری نشان می دهند که این تست نمی تواند آن را پیش بینی کند.

هزینه درمان هیالورونیداز بسته به تعداد دفعاتی که برای حل کردن فیلر نیاز دارید و همچنین دستمزد و محلی که این کار را برای شما انجام می دهند، متفاوت است.

مراقبت های بعد از تزریق


فیلر لب یک درمان زیبایی محبوب است که لب ها را حجیم می کند و ظاهری برجسته به آن ها می بخشد.

اگرچه این روش سریع است و نیازی به زمان استراحت ندارد، اما برای بهترین نتیجه، مراقبت های خاصی لازم است. حتماً تحت نظر پزشک آن ها را انجام دهید.

مراقبت های پس از تزریق شامل مواردی است که پس از تزریق فیلر لب باید از آن اجتناب کنید و اینکه برای تسریع بهبودی چه کاری باید انجام دهید.

پس از تزریق فیلر لب، نیازی به استراحت و بستری شدن ندارید. با این حال، بدن برای بهبودی کامل به زمان نیاز دارد، بنابراین نکات زیر را رعایت کنید:

بعد از تزریق فیلر لب از موارد زیر اجتناب کنید 

فیلرهای لب نیازی به استراحت ندارند و می توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت های روزمره خود بپردازید. با این حال، مواردی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید تا احتمال کبودی و تورم به حداقل برسد.

از ورزش شدید به مدت 48 ساعت خودداری کنید

فعالیت بدنی شدید ضربان قلب و جریان خون را افزایش می دهد و ممکن است باعث تورم و کبودی شود. تا 24 تا 48 ساعت پس از تزریق از دویدن، شنا و سایر ورزش های شدید خودداری کنید.

مراقبت های دارویی

24 تا 48 ساعت قبل از نوبت تزریقتان، از رقیق کننده های خون مانند آسپرین، ایبوپروفن و مکمل های روغن ماهی استفاده نکنید. این داروها و مکمل‌ها احتمال خونریزی و کبودی بعد از تزریق را افزایش می‌دهند.

اجتناب از لیزر درمانی

بلافاصله پس از تزریق فیلر از لیزر درمانی خودداری کنید. اگر قصد دارید لیزر درمانی را انجام دهید، آن را حداقل دو هفته پس از تزریق به تعویق بیندازید. لیزر گرمای زیادی تولید می کند و می تواند باعث شکسته شدن و حل شدن فیلر شود.

بلافاصله آرایش نکنید

اگر می توانید، حداقل 24 ساعت از مواد آرایشی روی لب ها استفاده نکنید. استفاده از رژ لب استفاده شده یا باز شده روی لب های تازه تزریق شده ممنوع است. مهم است که فشار زیادی به لب ها وارد نکنید.

چگونه می توان زمان ریکاوری را پس از تزریق فیلر لب بهبود بخشید؟

در حالی که هیچ زمان استراحتی بعد از پرکننده های لب وجود ندارد، مدتی طول می کشد تا بدن شما بهبود یابد و نسبت به فیلرها عادی شود. چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای تسریع این روند انجام دهید:

آب بنوشید

نوشیدن آب بخش مهمی از مراقبت های پس از تزریق است. بدن خود را با مقدار زیادی مایعات ساده تامین کنید. آب بهترین گزینه است. این کار باعث تسریع روند طبیعی بهبودی (عادی شدن فیلر) که پس از دریافت چیزی عجیب و غریب در بدن شما روی می‌دهد، می شود. میوه ها و سبزیجات هم موارد مناسبی برای آبرسانی هستند.

مراقب غذا باشید!

اگر پزشک شما از کرم بی حس کننده استفاده کرده باشد، ممکن است لب های شما بی حس باشد. این اثر می تواند تا چند ساعت ادامه داشته باشد. این بدان معناست که چیز زیادی در اطراف لب های خود احساس نمی کنید و این می تواند خطرناک باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک لقمه غذای داغ بخورید یا جرعه ای از یک چیز داغ بنوشید و آن را احساس نکنید؛ اما لب های شما خواهد سوخت. همچنین ممکن است به طور تصادفی لبتان را گاز بگیرید و کبودی ایجاد شود.

یخ

مانند هر تورم دیگری، یک بسته یخ ساده یا حتی یک کیسه سبزیجات یخ زده واقعاً کمک کننده خواهد بود. آن را در یک حوله بپیچید زیرا تماس مستقیم لب های متورم و حساس با یخ ممکن است منجر به یخ زدن آنها شود.

سرتان را بالاتر از بدن قرار دهید و بخوابید

برای جلوگیری از تجمع خون در ناحیه تزریق، از یک بالش اضافی در هنگام خواب استفاده کنید تا سر خود را بالا نگه دارید.

باید مراقب چه عوارض جانبی باشید؟


باید از قبل بدانید که مقداری تورم و کبودی خفیف طبیعی است. معمولا بعد از چند روز برطرف می شود. سایر عوارض جانبی رایج قرمزی و درد است.

تعداد بسیار کمی از بیماران تورم و کبودی شدید، آلرژی، علائم عفونت، پوسته ریزی بیش از حد و تبخال را تجربه می کنند. در صورت بروز عوارض جانبی شدید، فوراً با پزشک تماس بگیرید. همچنین ممکن است پزشک از شما بخواهد که بعد از دو هفته مجدداً مراجعه کنید تا نتایج نهایی شما را بسنجد و ببیند آیا نیازی به ترمیم دارید یا خیر.

سؤالات متداول


آیا می توانم بعد از تزریق از بالم لب استفاده کنم؟

می توانید بعد از تزریق این کار را انجام دهید اما باید بالم لب شما حتماً نو باشد. این کار را به آرامی انجام دهید؛ فشار باعث تورم می شود.

 

سؤالات ژل لب

 

لب ها چه مدت بعد از تزریق متورم می‌مانند؟

تورم پس از تزریق معمولاً در عرض یک هفته از بین می رود.

آیا ماساژ دادن لب ها بعد از تزریق فیلر خوب است؟

بعد از درمان لب های خود را ماساژ ندهید. اعمال هر گونه فشار به لب های تزریق شده ممکن است باعث تورم و کبودی شود. با این حال، پزشک شما ممکن است ناحیه تحت درمان را به آرامی ماساژ دهد تا هرگونه توده از بین برود.

آیا می توان بعد از پرکننده لب به پهلو خوابید؟

پس از تزریق فیلر لب، بهتر است 24 تا 48 ساعت به پشت بخوابید. خوابیدن به پهلو ممکن است باعث جابجایی فیلر و در نتیجه نامتقارن شدن لب ها شود.

لب ها چه مدت بعد از تزریق درد دارد؟

درد پس از تزریق فیلر لب معمولاً پس از حدود دو هفته از بین می رود. از مسکن ها برای کاهش درد استفاده کنید، اما با پزشک خود مشورت کنید. اگر درد بعد از دو هفته از بین نرفت، به پزشک خود اطلاع دهید.

آیا تزریق فیلر لب درد دارد؟

قبل از تزریق می توان از بی حس کننده های مختلفی استفاده کرد؛ از بی حس کننده های یخی گرفته تا بی حس کننده های کامل (هیچ چیزی احساس نخواهید کرد).

در حین درمان از شما خواسته می شود که راحت دراز بکشید. درمان به طور متوسط ​​سی دقیقه طول خواهد کشید.

آیا همه فیلرهای لب جا به جا می شوند؟

همه ی فیلرها می‌توانند به طور بالقوه جا به جا شوند، به خصوص زمانی که تزریق توسط یک پزشک بی‌تجربه انجام شود. با این حال، جا به جایی هیالورونیک اسید را می توان به طور موثر با هیالورونیداز درمان کرد.

تزریق پرکننده ها با حجم کم و فشار کم در چندین جلسه درمانی می تواند خطر جا به جایی را تا حد زیادی کاهش دهد. این خطر را می توان با اجتناب از فعالیت بدنی شدید و ماساژ صورت پس از درمان به حداقل رساند.

چقدر طول می کشد تا نتیجه ی تزریق فیلر لب مشخص شود؟

بلافاصله! شما می توانید در عرض چند دقیقه پس از تزریق یا بلافاصله پس از تزریق لب های خود را ببینید که حجیم شده اند.

از آنجایی که تورم در روزهای پس از تزریق بیشتر دیده می شود، ممکن است در ابتدا لب های شما «بیش از حد حجیم» به نظر برسند. این تورم به سرعت کاهش می یابد و شما میتوانید نتیجه نهایی را حدود یک هفته تا یک ماه بعد مشاهده کنید.

آیا پس از از بین رفتن اثر تزریق، لب‌های من افتاده یا کشیده به نظر می‌رسند؟

جواب منفی است! با محو شدن هیالورونیک اسید، نیازی به نگرانی در مورد کم حجم شدن بیش از حد لب ها ندارید.

پوست دهان و لب های شما بدون هیچ گونه افتادگی یا کشیدگی به حالت طبیعی خود باز می گردد. این تغییر به آرامی اتفاق می‌افتد؛ یک روز صبح از خواب بیدار نمی‌شوید و ببینید که لب ها دیگر حجیم نیستند. با محو شدن پرکننده، لب های شما ممکن است تا حدودی پیر به نظر برسند، زیرا روند طبیعی پیری ادامه دارد.

آیا می توانید ماندگاری پرکننده لب را طولانی تر کنید؟

متأسفانه، این کار امکان ندارد. بدن شما به طور طبیعی هیالورونیک اسید را متابولیزه می کند و لب های شما به مرور زمان به آرامی به شکل و اندازه طبیعی خود باز می گردند.

بدن هر کس متفاوت است؛ غیرممکن است که بدانید بدن شما چقدر سریع پاسخ می دهد (مگر اینکه قبلاً تزریق کرده باشید). برخی متوجه می شوند که لب هایشان تنها پس از چند ماه به حالت طبیعی بازگشته است در حالی که برخی دیگر برای بیش از یک سال نیازی به تزریق مجدد ندارند. تنها راه دائمی، جراحی حجم دهی به لب است.

آیا می توانید فیلر لب را سریعتر محو کنید؟

شاید شما به این نتیجه رسیده اید که ظاهر جدید لب های خود را دوست ندارید و می خواهید آنها به حالت عادی بازگردند. اگر تزریق کرده اید، پزشکان می توانند یک آنزیم تجزیه کننده ی طبیعی را برای معکوس کردن این امر تزریق کنند. اگر جراحی انجام داده اید، تنها راه برای این کار، انجام یک جراحی دیگر است.

البته، قبل از اینکه به دنبال بازگشت باشید، همیشه باید منتظر بهبودی لب‌هایتان باشید. اگر بلافاصله پس از تزریق، لب‌های شما خیلی بزرگ به نظر می‌رسند، ممکن است فقط لازم باشد منتظر بمانید تا ورم اضافی کم شود.

اگر از نتایج راضی نیستید، پزشک می تواند بهترین گزینه را به شما توصیه کند.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان