لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تزریق بوتاکس نورونوکس (کاربرد،نتایج،مراقبت)

عناوین این مطلب

برخلاف باور عموم، بوتاکس آلرگان، تنها تزریق سم بوتولینوم مورد استفاده نیست. به عنوان مثال، نورونوکس یکی از مؤثرترین محصلات ضد چروک است که امروزه در دسترس قرار دارد. علاوه بر این، از چندین جهت دیگر نیز بر محلول آلرگان ارجحیت دارد.

از آنجایی که تمایل داریم حق مطلب را در مورد نورونوکس ادا کنیم، مروری بر اثرات، کاربردها و اطلاعات بیشتر درباره آن را در اینجا ارائه می‌دهیم.

اگر تصمیم دارید که از بوتاکس نورونوکس استفاده کنید، متخصصین کلینیک زیبایی لیا، یک جلسه مشاوره برای شما ترتیب خواهند داد. در طول مراجعه اولیه، در مورد نیازهای زیبایی شما صحبت خواهد شد و یک طرح درمان شخصی با تزریقات بوتاکس نورونوکس پیشنهاد می‌شود. تیم متعهد و کارشناسان باتجربه با بوتاکس نورونوکس نیازهای زیبایی شما را برآورده خواهند کرد و می‌توانید بهترین ظاهر و حس خود را بدست آورید. با بوتاکس نورونوکس پوست صاف‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسد. برای رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02122203821 تماس بگیرید.

ترکیبات فعال


این محصول نیز مانند دیگر ترکیبات بوتاکس ویژگی‌های سم بوتولینوم (BTX) را دارد. در اصل، این ترکیب یک نوروتوکسین است که می‌تواند برای سلامت انسان خطرناک باشد. خوشبختانه، BTX در نورونوکس ، در یک محیط کنترل شده، ایجاد شده است. در نتیجه، تهاجمی نیست و استفاده از آن خطری ندارد.

کاربردهای محصولات نورونوکس


از سم بوتولینوم A در درمان علائم مثانه پرکار، پیشگیری از میگرن، دیستونی گردن و اسپاسم عضلانی استفاده می‌شود. از این محصول جهت درمان خشکی عضلات در آرنج، مچ دست، انگشتان دست و عضلات مچ و انگشتان پا در بزرگسالان بکار گرفته می‌شود. همچنین علائم تعریق بیش از حد زیر بغل را نیز کاهش می‌دهد.

 

کاربردهای نورونکس

آیا می‌توان از تزریق 100 واحد نورونوکس برای موارد زیبایی استفاده کرد؟


 بله، تزریق نورونوکس 100 واحد برای مصارف زیبایی در بزرگسالان 18 سال به بالا استفاده می‌شود. این کاربردهای زیبایی می‌تواند شامل صاف کردن موقت خط اخم (چروک‌های بین ابروها)، خطوط دور چشم (چروک‌هایی که در گوشه خارجی چشم قرار دارد) و خطوط پیشانی باشد.

 

نورونکس برای زیبایی

 

بوتاکس بطور مؤثر نشانه‌های پیری در برخی نواحی صورت که در ادامه ذکر می‌شوند، برطرف می‌کند:

چروک‌ها یا خطوط پیشانی

چروک‌های پیشانی- آن خطوط افقی که در بالای ابروها ایجاد می‌شود و با تغییر حالت چهره حرکت می‌کند- احتمالاً اولین نشانه‌های پیری هستند که شخص به آنها پی می‌برد. چالش‌برانگیز بودن رفع آنها، باعث می‌شود که این چروک‌ها یکی از شایع‌ترین موارد هدف بوتاکس باشد.

خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم

اگرچه این خطوط دوست داشتنی به نظر می‌رسند، اما خطوط نازکی که هنگام لبخند زدن یا خندیدن از گوشه چشم‌ها به سمت بیرون کشیده می‌شوند، ممکن است شما را به نسبت سن خودتان پیر نشان دهند. برای رفع این خطوط می‌توان از تزریقات بوتاکس استفاده کرد تا ظاهری جوانتر به دست آید.

خط اخم یا تعجب

ممکن است در پیشانی و بین ابروها خطوطی داشته باشید که هنگام اخم کردن ظاهر می‌شوند و شما را خسته، عصبانی یا ناراحت نشان می‌دهند. بوتاکس می‌تواند عمق آنها را کاهش داده، آنها را صاف کرده و ظاهر شما را جوان‌تر و آرام‌تر نشان دهد.

خطوط دور لب

این خطوط که خطوط بالای لب نیز نامیده می‌شوند، هنگامی ظاهر می‌شوند که لب‌های خود را جمع می‌کنید و ممکن است تا اطراف دهان نیز کشیده شوند. تزریق مقدار بسیار کمی از بوتاکس، توسط یک پزشک باتجربه می‌تواند بطور مؤثر این خطوط را درمان کند.

خطوط ماریونت و گوشه دهان

خطوط ماریونت که چین و چروک اطراف دهان است، از گوشه‌های دهان به سمت فک کشیده می‌شود، که اغلب منجر به افتادگی گوشه دهان نیز می‌شود. مقدار بسیار کمی از بوتاکس می‌تواند این خطوط را برطرف کند.

محصولات نورونوکس چگونه کار می‌کنند؟

سم بوتولینوم A توسط باکتری کلاستریدیوم بوتولینوم نوع A تولید می‌شود و با مسدود کردن رهاسازی ماده شیمیایی استیل کولین، فعالیت عصب در عضلات اطراف مثانه را به طور موقت ضعیف می‌کند و علائمی مانند تکرار ادرار و دفع ادرار اضطراری را تسکین می‌دهد. همچنین این سم سیگنال‌های درد در میگرن را مسدود می‌کند و انواع مختلفی از انقباضات غیرارادی عضله را درمان می‌کند.

محصولات نورونکس

 

دریافت مشاوره کامل از پزشک


پیش از شروع درمان بوتاکس، بهتر است زمانی را برای دریافت مشاروه کامل با پزشک اختصاص دهید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که پزشک اهداف شما از نتیجه بوتاکس را می‌داند. ممکن است برای رسیدن به اهداف زیبایی خود، نیاز به درمان‌های غیر بوتاکس داشته باشید، به ویژه اگر چین و چروک عمیق داشته باشید. پزشک می‌تواند لایه‌برداری شیمیایی، لیزر درمانی یا دیگر روش‌های تزریقی مانند تزریق ژل را پیشنهاد دهد. شما و پزشک می‌توانید یک طرح درمان ایجاد کنید و انتظارات واقع‌بینانه از درمان بوتاکس داشته باشید.

قبل از دریافت تزریق، پزشک از بخش‌های صورت ارزیابی انجام می‌دهد و عمق چین وچروک‌ها را بررسی کرده و اینکه عضلات صورت هنگام انقباض و استراحت چگونه به نظر می‌رسند. این ارزیابی‌ها باید به پزشک کمک می‌کند که محل دقیق تزریق بوتاکس و مقدار تزریق را شناسایی کند.

در جلسه مشاوره پزشک به تمامی سؤالات شما درباره روند درمان پاسخ می‌دهد به جز این در نهایت پزشک تصمیم می‌گیرد که چه مقدار محصول برای دستیابی به نتایج دلخواه لازم است.

قبل از درمان بوتاکس چه کارهایی را نباید انجام داد؟


چند روز قبل از مراجعه برای تزریق بوتاکس، بهتر است از محصولات خاص یا انجام فعالیت‌های خاصی که می‌تواند باعث آسیب یا التهاب پوست صورت شود خودداری کنید، این موارد می‌تواند شامل:

  • استفاده از حمام یا دوش آب داغ
  • انجام ورزش‌های شدید و پرتحرک
  • مصرف داروهای ضدالتهاب مانند ادویل یا تیلنول
  • مالش یا ماساژ صورت
  • درمان‌های صورت یا سونا

چند واحد بوتاکس لازم است؟


پیشانی

پیشانی یکی از متداول‌ترین نواحی برای تزریق زیبایی بوتاکس است. تزریق نوروتوکسین از ایجاد خطوط و چین و چروک در طول پیشانی جلوگیری کرده و همچنین ظاهر سفت و صاف آن را حفظ می‌کند. هر بیمار یک طرح درمان شخصی دریافت می‌کند، اما متخصص پوست احتمالاً این روند اصولی زیر را دنبال می‌کند:

چند واحد نورونکس

  • محل تزریق- پنج ناحیه اصلی تزریق در پیشانی وجود دارد. دو ناحیه دقیقاً در زیر خط رویش مو قرار دارد، دو ناحیه در شقیقه است و یک ناحیه در مرکز پیشانی قرار دارد. آناتومی صورت هر شخص کمی با بقیه تفاوت دارد، از این رو، مهم است که به یک پزشک باتجربه مراجعه کنیم که بتواند حرکات صورت را مشاهده کرده و محل دقیق مورد نیاز برای تزریق را شناسایی کند.
  • تعداد واحد تزریق – توصیه کلی از کارخانه سازنده بوتاکس، چهار واحد (جمعاً 20) برای هر محل تزریق است. اکثر متخصصین پوست بیان می‌کنند که بین 10 تا 50 واحد تزریق می‌کنند که به نیازها و سابقه درمان بیمار بستگی دارد.
  • تکرار تزریق – در تزریق اولیه، متخصص پوست احتمالاً دوز کمتری از بوتاکس (یک یا دو واحد در هر محل تزریق) استفاده می‌کند تا واکنش بیمار را آزمایش کند. آنها از بیمار می‌خواهند که دو تا سه ماه بعد برای ارزیابی و درمان دوباره مراجعه کند. هنگامی که به نتایج دلخواه دست پیدا کردید، پیگیری درمان هر از سه تا چهار ماه توصیه می‌شود.

ابروها

خطوط بین چشم‌ها اغلب خط اخم نامیده می‌شود و یکی از کاربردهای متداول تزریق زیبایی بوتاکس است. این خطوط می‌توانند بسیار عمیق شوند و بوتاکس در وهله اول یک گزینه پیشگیری بسیار مناسب جهت ایجاد این چروک یا توقف پیشرفت آن است. به همین دلیل، متخصص پوست ممکن است ترکیبی از محلول‌های زیبایی پوست را برای کاهش ظاهر چروک‌های موجود بین ابرو پیشنهاد دهند که پس از بوتاکس انجام می‌شود و از ایجاد خطوط جدید جلوگیری می‌کند. هر طرح درمان شخصی متفاوت است اما یک طرح کلی درمان بوتاکس برای چروک‌های بین چشم‌ها معمولاً موارد زیر را دربر می‌گیرد:

  • محل تزریق – سازنده بوتاکس به تزریق پنج محل در بالای ابرو و بین چشم‌ها توصیه می‌کند. یک عدد هفت را در بالای چشم تصور کنید که قسمت نوک آن بین ابروها قرار دارد. دوباره اینکه، آناتومی هر شخص با دیگری تفاوت دارد. پزشک ماهر حرکات صورت را بررسی کرده تا محل دقیق تزریق را مشخص کند.
  • تعداد واحدها – کارخانه سازنده، حداکثر پنج واحد در هر تزریق (جمعاً 25 واحد) را توصیه می‌کند تا نتایج دلخواه بدست آید، اما متخصصین پوست اعلام کردند که بین 20 تا 50 واحد در این ناحیه تزریق می‌کنند.
  • تکرار تزریق – مانند پیشانی، برای این ناحیه نیز توصیه می‌شود که با واحدهای کمتر شروع کرده تا مقدار مناسب تعیین شود. هنگامی که شما و متخصص پوست تعداد واحد مناسب را تعیین کردید، درمان مجدد در هر سه تا چهار ماه قرار داده می‌شود.

گوشه چشم‌ها

گرچه متخصصین پوست تمایلی به تزریق بیش از حد نوروتوکسین به نواحی حساس اطراف چشم ندارند، اما خطوط و چروک‌های عمیق به روش‌های تهاجمی‌تری نیاز دارند. این حفظ تعادل کمی سخت است و تعیین مقدار واحد صحیح برای درمان بوتاکس در نواحی گوشه چشم‌ها ضروری است. متخصص پوست ممکن است چندین درمان آزمایشی با دوزهای کم توصیه کند تا اطمینان حاصل کند که نتیجه دلخواه بی‌خطر بدست می‌آید. هر طرح درمان بیمار برای رفع چروک پنجه کلاغی، کمی متفاوت است اما یک طرح درمان کلی می‌تواند مانند طرح ارائه شده در زیر باشد:

 

نورونکس برای چشم‌ها

  • محل تزریق – شش محل تزریق برای رفع چروک گوشه چشم پیشنهاد می‌شود. در گوشه خارجی چشم، یک تزریق در بالا و پایین چشم و یک تزریق سوم در میانه این دو تزریق انجام می‌شود. همچنان که در بالا اشاره شد، نباید یک قالب خاص برای تزریق بوتاکس وجود داشته باشد؛ زیرا آناتومی صورت هر فرد متفاوت از دیگری است و محل تزریقات آن را مشخص می‌کند.
  • تعداد واحدها – مانند درمان بین ابروها، متوسط واحدها، پنج واحد در هر تزریق و جمعاً 25 تزریق است، اما متخصصین پوست ممکن است بین 20 و 50 واحد انجام دهند که به نیازهای فرد و واکنش آنها به تزریق، بستگی دارد.
  • تکرار تزریق – مجدد اینکه، متخصص پوست یک درمان مجدد را دو ماه پس از درمان اولیه بوتاکس قرار می‌دهد تا نتایج را مشاهده کرده و مقدار دوز و حفظ نتیجه را تطبیق دهد. هنگامی که به نتایج دلخواه دست یافتید، اکثر متخصصین پوست توصیه می‌کنند که پس از سه تا چهار ماه برای درمان دوباره مراجعه کنید.

پس از تزریق بوتاکس پوست به چه چیزی نیاز دارد؟


بوتاکس بطور موقت عضلات و عصب‌های خاصی را محدود و ضعیف می‌کند و هم به زنان و هم مردان کمک می‌کند تا ظاهر جوان پوست خود را حفظ کنند. متخصصین کلینیک زیبایی در قیطریه و اندرزگو تأکید دارند که مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس به اندازه قبل از درمان اهمیت دارد.

تزریق نورونکس

 

از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت کنید 

هنگام خروج از خانه، با ضد آفتاب یا پوشیدن کلاه، از پوست خود محافظت کنید. خورشید به نتیجه درمان بوتاکس صدمه نمی‌نزند، اما میتواند باعث آسیب به پوست و ایجاد چروک‌های تازه شود. جهت رنگ دادن بی‌خطر به پوست می‌توانید از اسپری یا محصولات آرایشی برنزه استفاده کنید.

پس از درمان پوست خود را ورزش دهید

بوتاکس عضلات یا عصب‌های صورت را شل می‌کند. می‌توانید با انجام ورزش‌های صورت به مدت 1 – 2 ساعت پس از درمان، به بوتاکس کمک کنید که در نواحی هدف قرار بگیرند. می‌توانید چشم‌ها را جمع کرده، چهره را در هم فرو برده، ابروها را بالا ببرید و اخم کنید. این حرکات خاص به تزریقات بوتاکس کمک می‌کند که در جای خود قرار بگیرند.

از لمس محل تزریق بوتاکس خودداری کنید

پس از درمان بوتاکس، از لمس محل تزریق خودداری کنید. پوست در اطراف محل تزریق کمی حساس می‌شود، اما در برابر وسوسه لمس یا ماساژ آن مقاومت کنید. اینکار باعث می‌شود که بوتاکس به نواحی دیگر حرکت کرده و نتایج نهایی را تغییر می‌دهد.

مراقبت‌های روزانه پوست را دوباره شروع کنید

چند روز پس از تزریق بوتاکس، می‌توانید به آرامی صورت خود را بشویید و از لوسیون استفاده کنید. می‌توانید مرطوب کننده و تمیزکننده‌ای که همیشه استفاده می‌کردید، بکار ببرید، زیرا آنها به نتیجه درمان صدمه نمی‌زنند. با این حال، درمان‌های صورت، میکرودرم ابریژن و هر نوع درمان پوست باید حداقل یک هفته به تعویق بیافتد.

سیگار را ترک کنید

سیگار نه تنها یک عادت ناسالم است، بلکه به سلول‌های پوست نیز آسیب می‌زند و منجر به پیری زودرس خواهد شد. اگر تصمیم دارید که از درمان بوتاکس استفاده کنید، تلاش کنید که بهترین نتیجه را از سرمایه‌گذاری خود بدست آورید، اگر سیگار می‌کشید، بوتاکس همچنان به رفع خطوط و چین و چروک می‌پردازد، اما پوست بدون اثرات مخرب سیگار، بسیار بهتر به نظر خواهد رسید.

رژیم غذایی، ورزش و کاهش استرس

مراقبت از تمام بدن، اثرات مثبتی بر پوست و صورت خواهد داشت و به حفظ نتایجی که از بوتاکس بدست می‌آورید، کمک خواهد کرد. یک راه جهت مراقبت از پوست، کنترل سطح استرس است. استرس باعث می‌شود که بدن کورتیزول بیشتری تولید کند که منجر به نازک شدن پوست می‌شود و کبودی و تغییر رنگ آن را بیشتر می‌کند. استرس همچنین می‌تواند با ایجاد التهاب و جوش، بر پوست تأثیر بگذارد. می‌توانید با ورزش، خواب کافی و انجام مدیتیشن و تکنیک‌های آرامبخش، استرس را کنترل کنید.

پوست بزرگترین اندام بدن است، بنابراین، چیزی که می‌خورید و می‌نوشید، قطعاً بر پوست اثر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی برظاهر پوست تأثیرگذار است. حتماً آب کافی بنوشید و رژیم غذایی حاوی سه ماده اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان، ویتامین A, C, D  و E، پروبیوتیک و پروتیئن‌های چرب مصرف کنید. می‌توان بسیاری از این مواد مغذی را در ماهی، میوه‌ها و سبزیجات تازه، غذاهای تخمیری و گوشت کم‌چرب یافت.

برای درمان‌های بیشتر برنامه‌ریزی کنید

برای دریافت درمان بوتاکس اضافی هر از 4 – 6 ماه برنامه‌ریزی کنید. بوتاکس یک راه‌حل دائمی برای چین و چروک نیست. بهتر است که قبل از اینکه نتیجه درمان پیشین از بین برود، برای درمان بعدی برنامه‌ریزی کنید. همچنین دریافت چند درمان، می‌تواند تشکیل چروک‌های جدید را کاهش دهد، زیرا عضلات صورت قادر نیستند مانند قبل منقبض شوند.

 

برنامه‌ریزی برای نورونکس

 

نتایج


معمولاً نورونوکس پس از 3 – 4 روز بعد از تزریق عمل می‌کند و 10 روز پس از آن به حداکثر می‌رسد. در طول آن زمان، پوست بیمار صاف شده و چین و چروک‌های متوسط تا شدید، برطرف می‌شوند. سپس، عملکرد این محصول پس از 5 – 6 ماه کاهش یافته و سپس بطور کامل از بین می‌رود. برخلاف نتایج موقت جوانسازی این درمان، ادامه تزریق، می‌تواند عملکرد آن را افزایش دهد.

 

نتایج نورونکس

 

عوارض جانبی


خوشبختانه، استفاده از محصولاتی مانند بوتاکس عمدتاً بدون خطر هستند. در اکثر موارد، بیماران دچار واکنش‌های شدید نمی‌شوند. با این حال، برخی از افراد، نسبت به BTX حساس هستند و ممکن است دچار مشکلات تنفسی، ورم و غیره شوند. از این رو، اگر پس از درمان احساس ناراحتی کردید، با پزشک تماس بگیرید.

هزینه تزریق بوتاکس نورونوکس در قیطریه و اندرزگو


مقدار بوتاکس مورد نیاز، به تعداد نواحی تحت درمان و شدت چین و چروک و خطوط بستگی دارد.

بطور کلی، نورونوکس نسبت به بوتاکس بسیار باصرفه است. با اینکه قیمت بسیار کمتری دارد، اما کیفیت آن بالا است. مهم‌تر از همه اینکه، این محصول پوست را تا مدت زمان طولانی، بدون چروک نگه می‌دارد. بهتر از این نمی‌شود، درست است؟

سؤالات متداول


سؤالات نورونکس

 

آیا می‌توان از نورونوکس برای درمان اسپاسم اندام پایین تنه استفاده کنم؟ 

بله، تزریق نورونوکس 100 واحد برای درمان انقباض (خشکی یا افزایش حجم عضلانی) در بیماران بزرگسال بکار گرفته می‌شود تا شدت افزایش حجم عضلانی در مچ و انگشتان پا کاهش یابد.

چه مدت می‌توان تزریق 100 واحد نورونوکس انجام داد؟ 

مدت زمان به مشکلی بستگی دارد که تزریق نورونوکس 100 واحد برای درمان آن تجویز شده است. بطور کلی این روش به عنوان تزریق یکباره داده می‌شود. این تزریق می‌تواند پس از سه ماه یا 6-7 ماه طبق توصیه پزشک تکرار شود.

آیا تزریق نورونوکس میگرن را تشدید می‌کند؟

خیر، در واقع، تزریق نورونوکس جهت پیشگیری از سردرد در بزرگسالانی که دچار میگرن مزمن هستند، بکار می‌رود. این روش بخصوص در افراد بزرگسالانی که 15 روز یا بیشتر در ماه دچار سردرد هستند و بیش از 4 ساعت در روز طول می‌کشد، استفاده می‌شود.

نورونوکس 100 واحد چگونه نگهداری می‌شود؟

ویال‌های باز نشده باید در یخچال در دمای بین 2 تا 8 درجه سانتی‌گراد (دمای 36 تا 48 درجه فارنهایت) نگهداری شوند. آنها را می‌توان تا سه سال در این دما نگه داشت. پس از رقیق‌سازی (ترکیب با یک مایع یا رقیق‌کننده) در طول 24 ساعت باید تزریق شود و در طول این 24 ساعت، بهتر است که در یخچال (دمای 2 تا 8 درجه) نگهداری شود.

چه مدت طول می‌کشد که پس از دریافت تزریق نورونوکس ، بهبودی را مشاهده کنیم؟

این موضوع از بیماری تا بیمار دیگر تفاوت دارد و به مشکلات تحت درمان بستگی دارد. بطور کلی، بهبودی در طول دو هفته اول ظاهر می‌شود در حالی که حداکثر تأثیرات بالینی آن تا حدود شش هفته پس از تزریق بدست می‌آید. با پزشک درباره مدت زمانی که باید منتظر بهبودی بمانید، صحبت کنید و اگر علائم در طول آن مدت بهبود نیافت با پزشک تماس بگیرید.

آیا تزریق نورونوکس 100 واحد در خون قابل شناسایی است؟

خیر، تزریق نورونوکس 100 واحد را نمی‌توان پس از تزریق درون عضلانی در دوزهای توصیه شده، در خون محیطی پیدا کرد.

آیا می‌توان از تزریق نورونوکس 100 واحد در درمان مثانه پرکار استفاده کرد؟

بله، تزریق نورونوکس 100 واحد برای درمان مثانه پرکار استفاده می‌شود. این بیماری به مشکلی اشاره دارد که در آن عضلات مثانه بطور غیرقابل کنترلی متقبض می‌شوند و منجر به تکرر ادرار، نیاز اضطراری به ادرار و ناتوانی در کنترل ادرار می‌شود. مثانه پرکار در افراد با سن بالای 18 سال یا بیشتر شایع‌تر است و هنگامی از این روش استفاده می‌شود که داروهای دیگر مؤثر نباشد یا بیمار نتواند از آنها استفاده کند.

قبل از تزریق نورونوکس چه چیزی به پزشک بگوییم؟ 

پزشک باید قبل از تزریق نورونوکس 100 واحد، درباره مشکلات پزشکی بیمار اطلاع داشته باشد. اگر دچار بیماری هستید که بر عضلات و عصب‌ها اثر می‌گذارد (مانند اسکلروز جانبی آمیوفتروفیک (ASL یا بیماری لو گهریک)، میاستنی گراویس یا سندروم لامبرت ایتون ) به پزشک اطلاع دهید. اگر به محصولات سم بوتولینوم حساسیت دارید یا هرگونه عوارض جانبی نسبت به هر محصول سم بوتولینوم در گذشته داشتید، پزشک باید در این باره مطلع باشد. درباره مشکلات تنفسی (آسم یا آمفیزم)، مشکلات بلع، مشکلات خونریزی، عضلات ضعیف در پیشانی (مشکل بالا بردن ابروها، افتادگی پلک)، هر تغییر دیگر به گونه‌ای که ظاهر طبیعی صورت تغییر کند، تصمیم به انجام جراحی، یا سابقه جراحی روی صورت، با پزشک صحبت کنید. در صورتی که علائم عفونت مجاری ادراری (UTI) مانند درد یا سوزن هنگام ادرار، تکرر ادرار یا تب دارید و برای ناتوانی در ادرار اضطراری یا UTI تحت درمان هستید، باید به پزشک اطلاع دهید. همچنین در صورت بارداری یا تصمیم به بارداری یا شیردهی به کودک، با پزشک در این باره صحبت کنید.

آیا درمان بوتاکس درد دارد؟

درد ناشی از تزریق معمولاً کم و جزئی است. پیش از تزریق، پزشک ممکن است ناحیه درمان را با یک پک سرد یا کرم بی‌حس‌کننده بی‌حس کند. کل روند درمان حدوداً 10 دقیقه طول می‌کشد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان