لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

میزان ماندگاری زاویه سازی صورت در انواع روش ها‌‌

عناوین این مطلب

تعداد زیادی از افراد ترجیح می‌دهند گونه های برجسته و فک زیبا داشته باشند که کانتور با لوازم آرایشی وقت از آنها می گیرد اما یکی از روش‌های موجود برای زیبایی صورت محسوب میشود. اگر قصد دارید صورت خود را زیباتر کنید و نتایج ماندگارتری را به دست بیاورید می توانید به سه روش های کم تهاجمی برای زیباتر کردن و تغییر زاویه صورت خود بروید. گرچه در اکثر موارد این روشهای زیبایی با هدف از بین بردن چین و چروک صورت مورد استفاده قرار می گیرند تزریق ژل و بوتاکس می‌تواند نتایج سریعی را به وجود بیاورد اما تنها روش های موجود محسوب نمی شوند.

با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش برای زاویه سازی صورت خود را بیابید. تزریق ژل، تزریق بوتاکس، چربی یا استفاده از نخ می‌تواند به جوانسازی صورت و کسب نتایج دلخواه شما کمک کند. برای شروع با متخصصین ما در کلینیک لیا مشاوره کنید و با شماره 02128426546 تماس حاصل فرمایید.

 روش های مختلف زاویه سازی صورت و ماندگاری آنها


 زاویه سازی صورت باعث تغییر ساختارهای اصلی صورت از قبیل چانه، فک و گونه می شود. این روشها با افزایش حجم صورت باعث متعادل شدن صورت خواهند شد و به این ترتیب استخوان گونه و چانه برجسته تر و فک زیباتر به نظر خواهد رسید. در ادامه به محبوب ترین روش های موجود برای زاویه سازی صورت و ماندگاری آنها اشاره می کنیم.

 تزریق ژل

تزریق ژل

با توجه به تقاضای افراد برای استفاده از روش‌های غیرتهاجمی برای زاویه‌دهی به صورت، انواع مختلفی از ژل‌های روانه بازار شده‌اند که هیچ محدودیتی برای استفاده از آنها وجود ندارد. با تزریق ژل به چین و چروک‌ها، خطوط و نقاط فرورفته صورت، می‌توانید از مزایای زیبایی و افزایش حجم صورت و همچنین زاویه‌دهی آن بهره‌مند شوید. متخصصین ما در کلینیک لیا با تزریق ژل در نواحی مختلف صورت، گونه‌ها را برجسته‌تر می‌کنند و استخوان چانه را به شکل دلخواه بیضی، قلبی یا مربعی تبدیل می‌کنند. تزریق ژل به اصلاح شکل چانه، قوز بینی، برجسته‌تر کردن لب‌ها یا اصلاح ناهنجاری‌های صورت کمک می‌کند.

ژل‌های هیالورونیک اسید با برند معروف ژوویدرم با جذب آب به افزایش حجم ناحیه مورد نظر کمک می‌کنند. این ژل‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که با توجه به نحوه اتصال مولکول‌های هیالورونیک اسید با یکدیگر تفاوت دارند. پیوستگی متفاوت آنها باعث شده استفاده از آنها برای تزریق به نواحی مختلف صورت مناسب باشد. از ژل‌هایی که تراکم بالایی دارند برای افزایش حجم ساختارهای مهم صورت مانند پیشانی، گونه و فک و چانه استفاده می‌شود. از ژل‌های رقیق‌تر برای لب، از بین بردن خطوط اطراف بینی و دهان و همچنین خطوط اطراف لب استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از ژل‌های هیالورونیک اسید برای اصلاح شکل بینی استفاده کرد.

 طول عمر ژل برای زاویه سازی صورت  

 طول عمر محصولات مورد استفاده برای اصلاح شکل صورت متفاوت است. به عنوان مثال برخی از انواع ژل ها حدود ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند حال آنکه برخی دیگر ۱۸ ماه تا دو سال باقی می مانند.

بوتاکس

 یکی از پرطرفدارترین محصولات برای از بین بردن چین و چروک و اصلاح شکل استخوان چانه است. تزریق بوتاکس درون عضله ی بزرگ فک با گذر زمان باعث آتروفی و تغییر شکل فک میشود به نحوی که این عضو قلبی شکل خواهد شد. اگرچه بوتاکس اغلب به دلایل پزشکی در این اندام تزریق می گردد تا مشکلاتی نظیر اختلال مفصل تمپورومندیبولار برطرف شود گاهی اوقات برای اهداف زیبایی نیز به کار برده می شود. میتوان بوتاکس را بدرون عضله چانه تزریق کرد تا چین و چروک آن از بین برود و ظاهر زیباتری پیدا کند.

 طول عمر بوتاکس  

 نتایج حاصل از تزریق بوتاکس مانند تزریق ژل دائمی نیست و بیمار باید تقریباً هر ۶ ماه یکبار برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه کند. با این حال با تکرار تزریق فعالیت عضله کاهش پیدا می‌کند و بیمار شاهد از بین رفتن چروک خود و کسب نتایج جالب خواهد شد.

 تزریق چربی 

تزریق چربی

 متخصصین پوست گاهی اوقات از تزریق ژل چربی در نواحی خاص صورت استفاده می‌کنند که نتایجی شبیه تزریق ژل را ایجاد خواهد کرد. در این روش پزشک از چربی بدن خود بیمار برای افزایش حجم گونه، رفع گودی زیر چشم و اصلاح شکل آن استفاده می‌کند. تزریق چربی در مقایسه با تزریق ژل تهاجمی تر است زیرا باید به کمک لیپوساکشن چربی های مورد نیاز از بدن بیمار خارج شود سپس به درون صورت تزریق گردد.

 ماندگاری چربی 

 تزریق چربی یک روش عالی با ماندگاری ۵۰ تا ۸۰ درصد می باشد. در این روش پزشک از سلول های چربی بدن خود بیمار استفاده می کند و آنها را به درون نواحی مورد نظر تزریق می نماید. سلولهای تزریق شده عملکردی شبیه سلولهای طبیعی دارند به این ترتیب با کاهش وزن و بالا رفتن سن دستخوش تغییر می‌شوند و از حجم ناحیه مورد نظر کاسته می‌شود اما مراقبت صحیح می‌تواند طول عمر آنها را افزایش دهد.

 زاویه سازی صورت با نخ  

زاویه سازی صورت با نخ-

 زاویه سازی صورت با نخ یک روش کم تهاجمی برای بهبود شکل صورت، گردن یا بدن است و پزشک با استفاده از یک سوزن نازک، نخها را زیر سطح پوست تزریق می کند. سپس پزشک نخ را به سمت بالا می کشد تا پوست کمی جابجا شده و لیفت حاصل شود تا صورت جوان تر به نظر برسد. به این ترتیب متخصصین پوست می توانند بدون نیاز به روش‌های تهاجمی به لیفت و زاویه سازی صورت بپردازند.

ماندگاری نخ 

 در اکثر موارد بیماران ادعا می‌کنند که نتایج حاصل از زاویه سازی صورت با نخ حدود دو تا سه سال ماندگاری دارد و به همین دلیل یک روش عالی برای جوان سازی صورت محسوب میشود.

مزوتراپی

مزوتراپی

 در صورتی که قصد دارید به درمان ساختار زیر یا اطراف چانه بپردازید می توانید از مزوتراپی بهره بگیرید. در این روش پزشک از دئوکسی اسید استفاده می کنند که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار دارد و به از بین بردن سلول های چربی زیر چانه کمک می نماید به همین دلیل یک روش ایده آل برای کمک به آن دسته از بیماران محسوب می شود که قصد دارند چربی زیر چانه خود را از بین ببرند. از سوی دیگر برخی از پزشکان ادعا می‌کنند که لیپوساکشن نتایج بهتری را به وجود می آورد.

 ماندگاری مزوتراپی 

 مزوتراپی یک روش دائمی است و در آن دسته از افرادی که قصد انجام عمل جراحی را ندارند نتایج مطلوبی را به وجود می‌آورد. در داده‌های بالینی بیش از ۸۰ درصد از بیمارانی که تحت درمان با مزوتراپی قرار گرفته اند از نتایج به دست آمده رضایت داشته اند.

کرایولیپولیز

کرایولیپولیز یکی دیگر از روش‌های درمانی است که برای از بین بردن غبغب و اصلاح ساختار چانه و گردن مورد استفاده قرار می گیرد. از این روش تحت عنوان پیکرتراشی سرد نیز یاد می شود که به منجمد کردن و تخریب سلول‌های چربی کمک می کند به نحوی که حدود ۲۰ درصد از سلول های چربی ناحیه مورد نظر از بین میروند. درمان ناحیه چانه حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد.

 ماندگاری کرایولیپولیز  

 اگرچه نتایج به دست آمده از این روش دائمی هستند به خاطر داشته باشید که پس از جلسه اول چهار ماه طول می‌کشد تا بیمار شاهد نتایج نهایی باشد.

 رادیو فرکانسی

 رادیو فرکانسی یکی از روش‌های درمانی است که از انرژی الکتریکی برای تولید گرما و تحریک پوست استفاده می کند. این روش درمانی به انتقال گرمای زیاد به درون سلول‌های چربی کمک می‌کند تا سلولهای چربی ذوب شود. در این روش انرژی گرمایی باعث ایجاد آسیب های کوچک و کنترل شده درون پوست می شود تا فرایند تولید کلاژن تحریک شود. این وضعیت منجر به سفتی و برجسته تر شدن پوست خواهد شد. روش های مختلفی برای انتقال انرژی رادیوفرکانسی به صورت تهاجمی و غیرتهاجمی وجود دارد که با استفاده از سوزن های بسیار ریز یا لوله های کوچک وجود دارد. دوران بهبود پس از درمان با این روش کوتاه است و با توجه به نوع مدالیته درمانی حدود یک تا هفت روز طول میکشد.

 ماندگاری نتایج رادیوفرکانسی 

 در این روش پوست ابتدا سفت می شود سپس با گذر زمان مجدداً شل خواهد شد. افرادی که تحت درمان با رادیوفرکانسی قرار می‌گیرند در نهایت به تکرار درمان نیاز خواهند داشت تا نتایج به دست آمده حفظ شود.

 چگونه میتوان ماندگاری نتایج حاصل از زاویه سازی صورت را افزایش داد؟


 بهترین روش برای افزایش ماندگاری نتایج حاصل از زاویه سازی صورت، مراقبت از پوست است.

کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید.

 برای محافظت از پوست خود باید از قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور آفتاب خودداری کنید، از کرم ضدآفتاب با عیار حفاظتی بالا و کلاه و عینک استفاده کنید.

به مقدار کافی مایعات مصرف کنید  

 پوست افراد جوان لطافت بیشتری دارد. برای افزایش لطافت پوست و رفع و رفع خشکی آن باید مقدار زیادی آب مصرف کنید و در طول روز از کرم آبرسان قوی استفاده نمایید.

از رتینول استفاده کنید.

 با استفاده از محصولاتی که بر پایه رتینول قرار دارند از پوست خود مراقبت کنید تا تولید کلاژن پوست افزایش پیدا کنید.

 رژیم غذایی مناسبی داشته باشید  .

 مصرف بیش از حد شکر تصفیه شده باعث تسریع در روند پیری می‌شود و مصرف غذاهای سرشار از سدیم باعث متورم شدن صورت خواهد شد به همین دلیل باید تا حد امکان از مصرف این غذاها خودداری کنید.

 سوالات متداول


 آیا زاویه سازی صورت درد دارد؟   

 پاسخ این سوال منفی است و زاویه سازی صورت با احساس درد همراه نیست. در طول درمان شما دچار احساس گرمای خفیفی خواهید شد که کاملاً قابل تحمل است.

 هزینه زاویه سازی صورت چقدر است؟  

 هزینه زاویه سازی صورت به نوع درمان، مهارت پزشک و دستمزد او بستگی دارد.

  آیا افراد ۶۰ سال می توانند به تزریق ژل بپردازند؟ 

 روش های درمانی و زیبایی متعددی برای افراد مسن وجود دارد که به جوان تر کردن صورت آنها کمک می کند. پیری غیرقابل اجتناب است و همه افراد پیر میشوند تزریق ژل یک روش ایده آل برای جوان سازی صورت افراد مسن محسوب می شود.

 آیا نتایج حاصل از تزریق چربی طبیعی است؟

 یکی از مزایای بی نظیر تزریق چربی طبیعی بودن نتایج به دست آمده است. در صورتی که به یک جراح پلاستیک باتجربه مراجعه کنید نتایج کاملاً طبیعی به دست خواهید آورد. به طور کلی نتایج حاصل از تزریق چربی بسیار طبیعی است و جلب توجه نمی کند.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان