لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مزونیدلینگ صورت برای جوانسازی، رفع لک و جای جوش

عناوین این مطلب

باوجود اینکه درمان های سوزنی ترسناک به نظر می رسند اما بسیاری از متخصصان پوست به دلیل نتایج چشم گیر این روش ها در موارد بسیاری از آنها استفاده می کنند. در روش مزونیدلینگ متخصص پوست با استفاده از دستگاهی که دارای سوزن های جراحی ظریفی است بر روی پوست بیمار سوراخ ها و آسیب های کوچکی ایجاد می کند. مزونیدلینگ همراه با کوکتل های مزوتراپی باعث تولید کلاژن می شود و درنتیجه منجر به کاهش خطوط ریز و چین و چروک  و جای زخم (اسکار) می شود.

در کلینیک لیا متخصصان پوست با کمک یک مزوسرم باعث افزایش تاثیر سوزن ها می شوند و شما می توایند به نتایج دلخواهتان دست پیدا کنید. شما می توایند توصیه های لازم را از مشاوران ما دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره در کلینیک لیا، ارائه دهنده ی بهترین خدمات پوست و مو در قیطریه و اندرزگو، با شماره ی 02128426546 تماس بگیرید.

مزونیدلینگ چیست؟


درمان کم تهاجمی مزونیدلینگ، با تحریک تولید کلاژن، بهبود مشکلات پوستی را به ارمغان می آورد. این درمان می تواند اسکارهای آکنه و علائم کشیدگی پوست را کاهش دهد.

مزونیدلینگ، یک روش ایمن، موثر و مناسب برای انواع پوست است که می تواند پوست را شفاف تر و جوان تر نماید. با تحریک تولید سلول های جدید، کلاژن طبیعی و الاستین، مزونیدلینگ قابل استفاده در تمام صورت و بدن است.

با استفاده از کوکتل های قوی مزوتراپی در یک درمان پیشرفته و هدفمند، تولید کلاژن جدید را تحریک کرده و چین و چروک ها را کاهش می دهد. همچنین، بهبود زخم ها و جای زخم ها نیز راهگشا می شود. با ترکیب این روش ها، می توانیم بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کنیم. پوست شما بلافاصله پس از درمان، شروع به بهبود می کند.

مزایای مزونیدلینگ


مزایای مزونیدلینگ

  • کاهش چین و چروک های صورت، کاهش منافذ باز و سفت شدن پوست
  • بهبود اسکارهای جراحی و آکنه
  • بهبود ظاهر ترک های پوستی
  • کاهش هایپرپیگمانتاسیون (لکه های قهوه ای و ملاسما)
  • بهبود مشکلات دور چشم و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • کوکتل های مزو باعث روشن شدن پوست می شوند.

تقریبا همه ی افراد بزرگسال با هر رنگ پوستی می توانند از مزایای این روش بهره مند شوند. این روش درمانی باعث جوانسازی و ترمیم پوست می شود. کوکتل مزوتراپی برای تکمیل و تقویت اثرات مزونیدلینگ در طول درمان به پوست تزریق می شوند.

مزوتراپی توسط یک پزشک فرانسوی به نام دکتر پیستور در سال 1952 ابداع شد. مزوتراپی یک روش غیرجراحی و تاحدی بدون درد است که برای درمان انواع مختلفی از مشکلات پوستی استفاده می شود. مواد مورد استفاده در این روش شامل ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که مستقیما به پوست تزریق میشوند.

هنگامی که مزونیدلینگ انجام می شود، کوکتل مزوتراپی حاوی آنتی اکسیدان ها برای مقابله با رنگدانه های، افزایش هیدراتاسیون و تقویت سفت شدن به پوست نفوذ می کنند و تاثیر بیشتری دارند.

لک های پوستی مانند لکه های ناشی از افزایش سن، ملاسما و نور خورشید را کاهش می دهد و درنتیجه پوست شما روشن تر شده و به شما اعتماد به نفس بیشتری می بخشد.

مراحل مزونیدلینگ


مراحل مزونیدلینگ

قبل از شروع درمان، مشاوره با پزشک شما ضروری است تا با نوع درمان و فرآیند بهبودی آن آشنا شوید. این روش ممکن است تا حدودی دردناک باشد، اما می توانید از یک کرم بی حس کننده برای کاهش درد استفاده کنید. این روش با ایجاد آسیب های کوچک و تزریق مزوکاکتل بهبود درمان و تولید کلاژن را فراهم می کند. ممکن است پوست شما پس از درمان شبیه به حالت آفتاب سوختگی شود و سفت شود، اما نیازی به استراحت بعد از درمان ندارد.

در صورت ورود سوزن ها به عمق بیشتری در پوست، می توانید از کرم های بی حس کننده برای کاهش درد استفاده کنید. پیشانی و لب بالایی از حساس ترین قسمت های صورت هستند. هر جلسه درمان ممکن است بین 30 تا 60 دقیقه طول بکشد. تعداد جلسات درمانی بستگی به منطقه درمانی و مشکل شما دارد. اکثر افراد به یک تا سه جلسه درمان نیاز دارند، اما در بعضی موارد ممکن است تعداد جلسات برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب افزایش یابد. فاصله بین جلسات درمانی معمولاً بین 4 تا 6 هفته است.

آمادگی قبل از مزونیدلینگ


برای رسیدن به بهترین نتیجه، قبل از عمل درباره ی شرایط آمادگی لازم با پزشکتان صحبت کنید. شاید لازم باشد مصرف برخی داروها مانند ایبوپروفن و داروهای درمان آکنه را قبل از عمل متوقف کنید. همچنین ممکن است پزشک شما مصرف رتینوئیدهای موضعی را قبل از عمل ممنوع کند. مصرف نکردن برخی داروها باعث کاهش عوارض جانبی احتمالی می شود.

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ


پوست شما 24 تا 48 ساعت بعد از درمان قرمز است (در 90 درصد افراد قرمزی پوست در عرض 1 تا 2 روز برطرف می شود). پوست شما به ندرت ممکن است تا 7 روز بعد از درمان خشک یا پوسته پوسته شود. شما باید بعد از درمان از SPF30 استفاده کنید.

از هر گونه اعمال گرما مانند سونا، جکوزی و سالن بدنسازی به مدت 24 تا 48 ساعت اجتناب کنید. تا 48 ساعت از محصولات حاوی رتینول استفاده نکنید. با توجه به مشکل پوستی طی یک دوره 4 تا 6 جلسه ای  بهترین نتیجه ی درمانی ممکن است حاصل میشود.

بافت پوست، استحکام و قابلیت ارتجاعی آن طی یک دوره مستمر و پیشرونده بهبود می یابد. لکه های پوستی از بین می روند و استفاده از کرم های درمانی در کنار این روش می تواند تاثیر درمان را افزایش دهد.

نتیجه مزونیدلینگ


نتیجه مزونیدلینگ

بعد از اولین جلسه ی درمان نتایج اولیه قابل مشاهده است و البته این نتایج با انجام جلسات درمانی بعدی بیشتر می شود. بهتر است بین 3 تا 6 جلسه درمانی داشته باشید. پزشک شما در جلسه مشاوره تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه شما را مشخص می کند.

آیا این روش خطرات و عوارض جانبی دارد؟


مانند هر روش درمانی دیگری مزونیدلینگ هم بی خطر نیست. شایع ترین عارضه این روش تحریک جزئی پوست بلافاصله بعد از درمان است. همچنین ممکن است پوست شما تا چند روز بعد از درمان قرمز باشد.

عوارض جانبی شدیدتر این روش عبارتند از:

  • کبودی
  • خونریزی
  • عفونت
  • پوسته پوسته شدن

برخی افراد ممکن است شرایط مناسبی برای مزونیدلینگ نداشته باشند از جمله:

  • زنان باردار
  • افراد مبتلا به بیماری های پوستی خاص مانند پسوریازیس یا اگزما
  • افرادی که زخم باز دارند.
  • افرادی که اخیرا پرتودرمانی کرده اند.
  • افرادی که سابقه ی اسکارهای پوستی داشته اند.

سوالات متداول


هزینه مزونیدلینگ چقدر است؟

با توجه به اینکه میزونیدلینگ یک عمل زیبایی محسوب می شود، بیمه درمانی هزینه های آن را پوشش نمی دهد. اما شما می توانید با پزشکتان درباره هزنیه ها صحبت کنید ممکن است او بتواند در این باره راه کار خاصی به شما ارائه دهد. شما باید قبل از انجام مزونیدلینگ کل هزینه های آن را در نظر بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

آیا مزونیدلینگ دردناک است؟

مزونیدلینگ با استفاده از سوزن های ظریفی روی پوست شما سوراخ های ریزی ایجاد می کند. اگر سوزن ها به عمق بیشتری از پوست وارد شوند ممکن است دردناک باشد. معمولا پزشک قبل از شروع درمان پوست شما را با یک بی حس کننده موضعی بی حس می کند تا میزان درد را کاهش دهد. برخی از بیماران برای درمان های سطحی نیازی به بی حس کننده ندارند.

مزونیدلینگ را هر چند وقت یکبار انجام می دهند؟

مزونیدلینگ فرکانس های درمانی متفاوتی دارد. برای جوانسازی پوست می توانید 3 جلسه ی درمانی را هر 2 تا 4 هفته یکبار انجام دهید. اما برای رفع مشکلات پیچیده تری مانند اسکار آکنه یا خطوط و چین و چروک های عمیق ممکن است نیاز باشد 4 تا 6 جلسه ی درمانی را هر 4 هفته یکبار انجام دهید.

میزان ایمنی مزونیدلینگ چقدر است؟

مطالعات بالینی نشان داده اند که مزونیدلینگ به اندازه دیگر روش های درمانی مانند لیزر لایه برداری، میکرودرم ابریژن و لایه برداری شیمیایی در زمان کوتاه تری تاثیر گذار است. ما همشیه از سوزن های فشنگی یکبار مصرف استفاده می کنیم که بهداشتی تر هستند. متخصصان با مهارت بالایی این درمان را انجام می دهند که تا حد امکان ایمن و بدون درد باشد.

آیا می توانیم میکرونیدلینگ را به مزونیدلینگ ارتقا دهیم؟

بله این کار امکان پذیر است و باعث شما افزایش نتایج شما می شود اما قبل از هر گونه ارتقا با پزشکتان مشورت کنید.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان