لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

لیفت گردن بدون جراحی | روش ها، هزینه و عکس

عناوین این مطلب

جلوگیری از پیر شدن پوست منحصر به صورت شما نبوده و پوست گردن نیز ممکن است در اثر آفتاب سوختگی، عوامل محیطی و عادات ناسالم دچار علائم پیری شود. پیری گردن در بسیاری از افراد با ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست بروز پیدا می‌کند ولی از بین بردن این مشکلات معمولاً با عمل جراحی انجام شده که خطرات متعددی خواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از افراد به سمت روش جدیدی برای از بین بردن بدون جراحی این علائم کشیده شده‌اند که به آن لیفت گردن گفته می‌شود.

روش‌های لیفت گردن بدون جراحی


روش‌های لیفت گردن بدون جراحی

گزینه‌های جایگزین مختلفی برای لیفت گردن وجود دارند که بدون عمل جراحی انجام شده و نیازی به برش پوست و بیهوشی عمومی ندارند.

از روش‌های زیر به منظور کاهش علائم پیری گردن استفاده می‌شود.

لیفت گردن با بوتاکس

بوتاکس روش شناخته شده‌ای برای کاهش چروک دور چشم، بین ابروها و پیشانی است. احتمالاً نمی‌دانید که می‌توان با استفاده از این روش چین های عمودی گردن را نیز از بین برد. این چین ها با افزایش سن برجسته‌تر می‌شوند و تزریق بوتاکس می‌تواند در عرض 2 تا 4 روز آن‌ها را محو کند. ماندگاری این روش بین 2 تا 4 ماه بوده که به قدرت عضلات، حجم بافت ها و حالات چهره‌ی هر بیمار بستگی خواهد داشت.

لیفت گردن با تزریق فیلر

در این روش معمولاً از فیلرهای کلسیم هیدروکسی آپاتیت و هیالورونیک اسید استفاده می‌شود.

هیالورونیک اسید می‌تواند حجم نقاط مختلف صورت را با جذب مولکول‌های آب افزایش دهد و باعث طراوت لحظه‌ای پوست شما شود.

زمانی که این تزریقات در نقاط مناسب پوست گردن انجام شوند، ساختار آن بهبود یافته و چین و چروک ها از بین خواهند رفت. تزریق ژل می‌تواند نتیجه‌ای همانند لیفت ایجاد کند.

این روش عوارض ناچیزی داشته و هر 6 تا 12 ماه یک بار نیاز به تکرار خواهد داشت.

لیفت گردن با لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال می‌تواند پوست شل شده‌ی گردن را سفت کرده و خطوط و چروک های آن را به حداقل برساند.

لیزرهایی ازجمله اربیوم و کربن دی اکسید (CO2) می‌توانند باعث ایجاد حرارت و تخریب دو لایه‌ی اول پوستی و بهبود بافت، سفت شدن پوست و تحریک تولید کلاژن شوند.

از آن جایی که این لیزرها نسبت به دیگر روش‌های لایه برداری ملایم‌تر هستند دوره‌ی نقاهت آن‌ها نیز کوتاه‌تر خواهد بود. ماندگاری این روش نیز بین 6 تا 12 ماه است.

لیفت گردن با نخ

لیفت با نخ علاوه بر کشیدن پوست باعث جوانسازی آن نیز خواهد شد. این روش با استفاده از نخ‌های جذبی پلی-ال-لاکتیک (PLA) انجام می‌شود. در طی 18 تا 24 ماه آینده این نخ توسط بدن جذب شده و باعث تولید کلاژن و جوانسازی پوست می‌گردد.

تعداد نخ مورد استفاده به وسعت ناحیه‌ی مورد درمان بستگی خواهد داشت. بعضاً این نخ‌ها از زیر فک وارد شده و در زیر چانه ادامه داده می‌شوند.

لیفت گردن با مزوتراپی

بعضی افراد ممکن است مشکل تجمع چربی در ناحیه زیر چانه و بالای گردن داشته باشند. اگر چربی کمی در این ناحیه وجود داشته و پوست روی آن در وضعیت مناسبی باشد، پزشک ممکن است به شما مزوتراپی را برای بهبود کانتور گردنتان توصیه کند.

در مزوتراپی، آنزیم‌های تجزیه کننده چربی به گردن تزریق می‌شوند تا چربی‌ها شکسته شده و متابولیزه شوند.

این روش حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و به طور کلی بهبودی سریعی را به دنبال دارد. با این حال، ممکن است برای چند روز پس از تزریقات، قرمزی و تورم در محل تزریقات را تجربه کنید. در برخی موارد ممکن است نیاز باشد این روش را چندین بار تکرار کنید.

با اینکه ممکن است نتایج درمان را بلافاصله مشاهده کنید، اما برای دیدن نتایج کامل معمولاً چند ماه طول می‌کشد. این روش به همراه میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی، به شخصیت شما سازگاری دارد.

لیفت گردن با اولتراسوند و هایفو

اولتراسوند نوع دیگری از انرژی بوده که به پوست نفوذ کرده و لایه‌های زیر پوستی گردن و چانه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این روش در سال 2009 به منظور لیفت غیرتهاجمی گردن و چانه و از بین بردن چین و چروک ها مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفت.

هدف از انجام این روش تحریک تولید کلاژن و ایجاد ظاهری جوان در گردن و چانه خواهد بود. برای انجام این کار انرژی اولتراسوند از لایه‌ی سطحی پوست عبور کرده و در زیر آن متمرکز خواهد شد.

این ویژگی باعث می‌شود تا درمانگر بتواند به طور دقیق

عمق مورد نظر برای درمان را تعیین کرده و دمای موردنیاز به منظور ایجاد لیفت را ایجاد کند.

هایفوتراپی (اولتراسوند با شدت بالا) جدیدترین تکنیک غیرجراحی برای لیفت پوست است. این روش پیشرفته می‌تواند به عمق بیشتری از پوست نفوذ کرده و علاوه بر از بین بردن چربی‌ها، پوست را سفت کرده و تولید کلاژن در آن را تحریک کند.

لیفت با اولتراسوند در مطب انجام شده و تقریباً به 60 تا 90 دقیقه زمان احتیاج خواهد داشت. به طور معمول این روش دارای دوره‌ی نقاهت نبوده و می‌توانید بلافاصله پس از انجام آن به کارهای قبلی خود ادامه دهید. ممکن است متوجه قرمزی پوست نیز بشوید که در عرض چند روز از بین خواهد رفت.

نتایج این روش متفاوت بوده ولی معمولاً پس از 2 تا 3 ماه و با تولید کلاژن جدید ایجاد می‌شوند. ماندگاری اثر این روش تا یک سال خواهد بود.

لیفت گردن با رادیوفرکانس 

رادیوفرکانس به همراه میکرونیدلینگ روشی غیرتهاجمی بوده که افتادگی پوست و چین و چروک ها را درمان می‌کند. این روش ترکیبی از دو تکنیک رادیوفرکانس و میکرونیدلینگ بوده که به طور طبیعی باعث تولید کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید می‌شوند.

در میکرونیدلینگ سوزن‌های کوتاه و بسیار نازکی به منظور جوانسازی پوست وارد آن می‌شوند. مزیت میکرونیدلینگ لایه برداری از سطح پوست و تقویت اثر رادیوفرکانس با تحریک تولید کلاژن و الاستین خواهد بود.

لیفت گردن بدون جراحی برای چه افرادی مناسب است؟


لیفت گردن بدون جراحی برای چه افرادی مناسب است

لیفت گردن بدون جراحی معمولاً برای افرادی که علائم اولیه‌ی پیری را در پایین صورت و گردن خود مشاهده کرده و دچار افتادگی خفیف تا متوسط پوست شده‌اند انجام می‌شود. افردی که نیازمند تغییر گسترده نبوده و وزن آن‌ها در محدوده‌ی 15 کیلوگرمی وزن ایده آل است بیشترین سود را از لیفت گردن بدون جراحی خواهند برد.

مزایا لیفت گردن بدون جراحی


مزایا لیفت گردن بدون جراحی

تعداد افرادی که قصد تغییر ظاهر خود را دارند ولی نمی‌خواهند به زیر تیغ جراحی بروند رو به افزایش است. البته نتیجه‌ی روش‌های کم تهاجمی به اندازه‌ی عمل جراحی نیست.

ولی این روش‌ها می‌توانند بافت و رنگ پوست را بهبود بخشیده و چین و چروک ها را از بین برده و گردن شما را جوان‌تر کنند.

ازجمله دیگر مزایای روش‌های بدون جراحی در برابر عمل جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبودی سریع‌تر: دوره‌ی نقاهت پس از بسیاری از روش‌های لیفت گردن بدون جراحی بین چند ساعت تا چند روز خواهد بود. عوارض جانبی این روش‌ها خفیف بوده و شامل قرمزی، ناراحتی پوست، تورم، حساسیت نسبت به لمس و درد می‌باشند.

هزینه‌ی کمتر: لیفت گردن با روش‌های غیر جراحی به دلیل آن که نیاز به بستری و بیهوشی ندارد و در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود، با هزینه بسیار کمتری انجام می‌شود.

زمان کمتر درمان: به طور کلی اکثر روش‌های بدون جراحی بین 60 تا 90 دقیقه زمان خواهند برد در حالی که عمل جراحی ممکن است چندین ساعت طول بکشد.

خطرات کمتر: از آن جایی که بیهوشی عمومی و برش‌های بزرگ در این روش‌ها لازم نیستند، خطر کمتری متوجه سلامت شما خواهد بود.

نتایج لیفت گردن بدون جراحی


نتایج لیفت گردن بدون جراحی

می‌توانید انتظار نتایج زیر را از درمان خود داشته باشید:

  • سفت شدن پوست غبغب
  • از بین رفتن غبغب
  • برجسته شدن خط فک
  • شل شدن عضلات عمودی گردن
  • از بین رفتن چین های گردن

عوارض لیفت گردن بدون جراحی


روش‌های لیفت گردن بدون جراحی با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌شوند که آسیب آن برای بدن بسیار کمتر است. درنتیجه افراد عوارض بسیار کمتری مثل تورم و کبودی را تجربه خواهند کرد. به همین دلیل اکثر افراد می‌توانند در عرض یک هفته پس از درمان به فعالیت‌های قبلی خود نیز ادامه دهند.

هزینه لیفت گردن بدون جراحی


هزینه لیفت گردن بدون جراحی

این درمان بسته به نوع پوست شما، بافت آن و اهداف شما از درمان متفاوت خواهد بود. هر روش انجام شده به نیازهای شما بستگی داشته و هزینه آن نیز متفاوت خواهد بود.

محل کلینیک و مقدار دستمزد پزشک متخصص نیز از سایر عوامل تأثیر گذار بر این هزینه هستند. پزشک متخصص بعد از انجام معاینات لازم، مقدار دقیق هزینه آن را به شما اطلاع خواهد داد.

سؤالات متداول


دوره‌ی نقاهت پس از لیفت گردن بدون جراحی چقدر است؟ 

دوره‌ی نقاهت پس از لیفت گردن بدون جراحی کوتاه و در حد سه روز خواهد بود. به مدت یک تا دو روز پس از تزریق بوتاکس باید از فعالیت فیزیکی شدید خودداری کنید تا بوتاکس در محل خود تثبیت شود. لیزر و رادیوفرکانس نیازی به استراحت پس از درمان ندارند. طول دوره‌ی نقاهت به روش درمانی انجام شده بستگی خواهد داشت.

نتایج لیفت گردن بدون جراحی از چه زمانی قابل مشاهده است؟ 

لیفت گردن بدون جراحی نتایج کوتاه و بلندمدت خواهد داشت. به دلیل تولید کلاژن احتمالاً تا 6 ماه پس از درمان نیز شاهد بهبود ظاهر خود خواهید بود. با مراقبت صحیح از پوست ازجمله محافظت در برابر اشعه‌ی UV و ایجاد عادات سالم می‌توانید ماندگاری درمان را افزایش دهید.

بهترین روش لیفت گردن بدون جراحی کدام است؟

در طول جلسه مشاوره، پزشک متخصص بعد از انجام معاینات لازم، روش‌های مختلف لیفت گردن بدون جراحی را به شما معرفی کرده و بهترین و مناسب‌ترین روش را با توجه به میزان افتادگی پوست گردن به شما پیشنهاد خواهد داد.

آیا روش‌های لیفت گردن بدون جراحی دردناک هستند؟

تکنیک‌های مورد استفاده برای جوانسازی گردن معمولاً به راحتی قابل تحمل بوده و ناراحتی کمی ایجاد می‌کنند. برای تکنیک‌های تهاجمی‌تر از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد.

ماندگاری لیفت گردن بدون جراحی چقدر است؟ 

ماندگاری روش‌هایی مثل تزریقات، لیزر و IPL چیزی بین 9 ماه تا 2 سال خواهد بود.

لیفت گردن با جراحی بهتر است یا بدون جراحی؟

از طرفی، تکنیک‌های بدون جراحی از طریق استفاده از دستگاه‌ها و فناوری‌های پیشرفته، به طور کامل از برش و تراش جسم استفاده نمی‌کنند. این باعث می‌شود که بیماران کمترین خطر از عوارض و تروما را تجربه کنند.

همچنین، زمان بهبودی بیماران بعد از استفاده از تکنیک‌های بدون جراحی به طور قابل توجهی کوتاه‌تر است. بدون نیاز به زمان برای بهبودی از عمل جراحی و ترمیم جراحی، بیماران می‌توانند به سرعت به زندگی روزمره خود بازگردند.

با توجه به این مزایا، استفاده از تکنیک‌های بدون جراحی به عنوان جایگزینی برای عمل جراحی در بسیاری از موارد ممکن است مورد توجه قرار گیرد. با این حال، همواره باید به مشاوره و نظر متخصصین پزشکی اعتماد کرد و تصمیم نهایی را به آن‌ها واگذار کرد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان