لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

لیفت ابرو با نخ: مزایا و معایب، ماندگاری، هزینه + عکس قبل و بعد

عناوین این مطلب

لیفت ابرو با نخ

اثر پیری روی پوست باعث می‌شود که ابروها دچار افتادگی شده و قوس طبیعی‌شان را از دست بدهند. در چنین شرایطی، ابروهای شما باعث می‌شوند که حتی موقعی که ناراحت یا عصبانی نیستند چهره‌تان حالت ناراحت و عصبانی داشته باشد. لیفت ابرو با نخ یک عمل زیبایی غیرجراحی است که در آن از نخ برای بالا کشیدن و سفت کردن ابروها و قسمتی از صورت که بالای چشم‌ها قرار دارد استفاده می‌شود تا به این ترتیب چروک‌ها و خطوط پیشانی حذف شده و پف‌کردگی و افتادگی ابروها اصلاح شود.

مزایا لیفت ابرو با نخ


لیفت ابرو با نخ یک روش غیرتهاجمی است که به دلیل کم بودن ریسک، بسیار امن است. به عبارت دیگر، این روش تقریباً هیچ عوارضی مانند زخم، کبودی، خونریزی شدید یا سایر مشکلات را برای بیمار ایجاد نمی‌کند. البته در موارد نادری، بعضی از بیماران ممکن است به عفونت یا حساسیت واکنش نشان دهند و بخیه‌ها زیر پوستشان قابل رؤیت باشد. در این شرایط، بسیار آسان است که بخیه‌ها برداشت شوند و صورت بیمار به حالت اولیه خود بازگردانده شود.

روش لیفت ابرو با نخ نسبت به سایر روش‌ها، فرآیند بهبودی آن ساده‌تر است. این روش می‌تواند تحت بی‌حسی موضعی انجام شود، به این معنی که بیمار می‌تواند بلافاصله پس از عمل رانندگی کند و بدون نیاز به کمک دیگران، خودش مراقبت کند.

چه افرادی کاندید مناسبی برای لیفت ابرو با نخ هستند؟


کاندیداهای ایده‌آل برای لیفت ابرو با نخ معمولاً افرادی هستند که در اواخر دهه سی تا اوایل دهه پنجاه زندگی‌شان بوده و به مشکلات زیر دچارند:

  • ابروهای پف کرده و افتاده
  • چهره‌ای با ظاهر خسته یا عصبانی
  • خطوط افقی پیشانی
  • خطوط اخم عمیق بین ابروها
  • سنگینی و افتادگی پلک‌های بالا

به علاوه، کاندیداها باید انعطاف‌پذیری پوست خوب و انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشند.

اقدامات لازم قبل از لیفت ابرو با نخ


پزشک با توجه به نوع پوست و درمان مورد نیاز، فهرستی از بایدها و نبایدهای قبل از عمل را در اختیارتان قرار می‌دهد. اما در کل، کارهایی که باید و نباید قبل از لیفت ابرو با نخ انجام شوند به شرح زیر هستند:

  • حداقل تا یک هفته قبل از عمل از مصرف سیگار و هرگونه الکل خودداری کنید، چراکه این مواد می‌توانند باعث کم آبی و خشکی پوست شده و حتی روی بیهوشی هم تأثیر منفی بگذارند. اجتناب از این دو مورد به بهبودی سریع‌تر و دستیابی به بهترین نتیجه درمان کمک می‌کند.
  • حداقل تا دو روز قبل از درمان از خوردن روغن‌های ماهی امگا، ویتامین E، جینسینگ تند، سیر، کریل (یا روغن آن) و سایر مکمل‌های مشابه اجتناب کنید. همچنین بهتر است از نوشیدن چای سبز و چای زنجبیل هم خودداری کنید.
  • از مصرف محصولات حاوی آسپرین، مانند ناپروکسن/ ناپروژسیک، نوروفن و ایبوپروفن اجتناب کنید چراکه آن‌ها می‌توانند باعث خونریزی و سایر عوارض جانبی ناخواسته شوند.
  • از انجام تمرینات فیزیکی شدید و رفتن به سونا و اتاق بخار خودداری کنید.
  • پزشک ممکن است نکات دیگری را نیز به موارد فوق اضافه کند.

لیفت ابرو با نخ چگونه انجام می‌شود؟


لیفت ابرو با نخ چگونه انجام میشود

روش انجام لیفت ابرو با استفاده از نخ به این صورت است که ابتدا از شما خواسته می‌شود که به پشت دراز بکشید تا صورتتان رو به بالا قرار بگیرد. سپس متخصص زیبایی پوست ناحیه‌ای که باید درمان شود را علامتگذاری کرده و آن را بی‌حس می‌کند تا در طول انجام درمان هیچگونه ناراحتی و دردی را حس نکنید. در مرحله بعد، او با استفاده از یک سوزن یا کانولای تیز یا کند، نخ لیفت را وارد لایه‌های پوست اطراف ابروها می‌کند. نخ‌ها، بعد از اینکه جای مناسبی قرار گرفته و ثابت شدند، بالا کشیده می‌شوند تا همراه خود، ابروها را بالا برده و پوست را سفت کنند. سپس، سوزن‌ها یا کانولا خارج شده و اضافه‌ی نخ‌ها بریده می‌شود.

مراقبت‌های بعد از لیفت ابرو با نخ

مراقبت بعد از لیف ابرو با نخ

بعد از عمل، ناحیه درمان شده دچار کمی کبودی، ورم و درد می‌شود که البته بعد از چند روز رفع می‌شوند. شما می‌توانید برای کاهش ورم و کبودی روی ناحیه درمان شده یخ بگذارید.

دوره نقاهت حدود دو هفته طول می‌کشد. همچنین ممکن است به خاطر نخی که زیر پوست صورتتان قرار گرفته پوست گوشه پیشانی‌تان کمی موج‌دار شود که البته جای نگرانی ندارد چراکه ظرف یک تا دو هفته این حالت از بین رفته و پوستتان صاف می‌شود.

به مدت 24 ساعت از شست و شوی صورت با آب و صابون خودداری کنید. برای جلوگیری از عفونت تا یک الی دو روز از استفاده از مواد آرایشی اجتناب کنید.

برای اینکه نخ بتواند به خوبی به بافت زیر پوست متصل شود، تا 2 الی 3 هفته از وارد آوردن فشار به ناحیه درمان شده خودداری کنید. همچنین تا 2 الی 3 هفته از انجام تمرینات فیزیکی و هرگونه فعالیت شدیدی اجتناب کنید. به مدت یک ماه از سونا، یوگای گرم و دماهای شدید دوری کنید. به مدت 2 ماه از انجام هرگونه درمانی لیزری بروی ناحیه درمان شده خودداری کنید چراکه لیزر باعث می‌شود که نخ نصب شده خیلی زودتر از زمان تعیین شده حل شده و از بین برود.

مطابق راهنمایی‌های متخصص پوست و زیبایی‌تان عمل کنید و اگر جلسه یا جلسات پیگیری (فالوآپ) برای شما تعیین شد حتماً در زمان‌های تعیین شده به متخصص مراجعه کنید.

ماندگاری لیفت ابرو با نخ


نخ لیفت به مرور زمان حل شده و از بین می‌رود. این نخ معمولاً از طریق یک هیدرولیز ساده در طول 3 تا 6 ماه حل می‌شود. البته، بعد از حل شدن، لیفت انجام شده و اثر جوانسازی آن روی پوست باقی می‌ماند. بسته به انعطاف‌پذیری پوست و همچنین مهارت متخصص پوست و زیبایی، مدت زمان ماندگاری لیفت ابرو با نخ می‌تواند چیزی بین 1 تا 3 سال باشد.

عوارض لیفت ابرو با نخ


عوارض لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ یکی از بی‌خطرترین و بدون دردترین اعمال زیبایی موجود در حال حاضر است. این عمل یک درمان کم تهاجمی بوده و، خصوصاً اگر توسط یک متخصص پوست و زیبایی مجرب انجام شود، با ریسک بسیار کمی همراه خواهد بود.

اگرچه این عمل ریسک کمی دارد، اما با این حال، مثل هر عمل زیبایی دیگری احتمال بروز عوارض جانبی آن وجود دارد که عبارتند از:

  • کبودی، ورم و سوزش
  • ناراحتی و درد جزئی
  • در موارد نادر، هماتوم
  • در موارد نادر، آسیب به عصب‌های عمقی صورت
  • عفونت
  • واکنش آلرژیک به مواد بی‌حسی مورد استفاده
  • نامتقارن شدن صورت
  • برآمدگی، خارج شدن یا جابجا شدن نخ‌ها

هزینه لیفت ابرو با نخ


لیفت ابرو با نخ در مقایسه با روش‌های سنتی لیفت مانند جراحی، هزینه کمتری دارد. اما این هزینه بسته به تعداد نخ‌های استفاده شده، برند نخ لیفت، میزان افتادگی پوست، تجربه و مهارت پزشک، دفعات تکرار لیفت و موقعیت جغرافیای کلینیک می‌تواند متفاوت باشد.

پرسش‌های متداول


 لیفت ابرو با نخ بهتر است یا بوتاکس؟

بوتاکس به ناحیه خاصی تزریق شده و عضلات آن ناحیه فوراً شل می‌شوند، این روش هم چروک و خطوط نگرانی را کاهش می‌دهد. ماندگاری نتیجه لیفت پیشانی با بوتاکس 3 تا 6 ماه است در حالی که نتایج لیفت ابرو با نخ 12 تا 36 ماه ماندگاری دارند.

 لیفت ابرو با نخ بهتر است یا با جراحی؟(

لیفت ابرو با نخ، به دلیل غیرتهاجمی بودن، با ریسک کمی همراه است؛ به طوری که در این عمل احتمال ایجاد اسکار، کبودی و خونریزی شدید یا سایر عوارض مشابه وجود ندارد.

اگرچه فواید لیفت ابرو با نخ کم نیست، اما بیماران نیز می‌بایست انتظارات واقع‌بینانه‌ای از این درمان داشته باشند. لیفت ابرو با نخ، تنها با چند میلیمتر بالا کشیدن ابروها، تغییرات محسوسی ایجاد می‌کند که همین باعث می‌شود که نتیجه آن در مقایسه با جراحی لیفت ابرو ظریف‌تر و در عین حال طبیعی‌تر باشد. در نتیجه، لیفت ابرو با نخ برای کسانی مناسب است که دچار موارد خفیف تا متوسطی از افتادگی ابرو هستند، نه کسانی مشکلشان شدید است.

کاندیداهای ایده‌آل برای لیفت ابرو با نخ افرادی هستند که در اواخر دهه سی تا اوایل دهه پنجاه زندگی‌شان قرار دارند. این در حالی است که، اکثر بیماران بالای 55 سال از لیفت ابرو با جراحی نتیجه بهتری می‌گیرند. البته، بیماران سالمندی که به دلایل پزشکی نمی‌توانند تحت جراحی قرار بگیرند هم می‌توانند از لیفت ابرو با نخ استفاده کنند. از آنجایی که می‌توان لیفت ابرو با نخ را تحت بی‌حس موضعی انجام داد، بسیاری از افرادی که به دلیل عارضه‌های ناشی از پیری (مثل فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی و عروقی) واجد شرایط انجام عمل جراحی نیستند، می‌توانند بدون هیچ خطری این درمان را انجام بدهند.

در عین حال، اگرچه نتایج هیچ یک از تکنیک‌های بالا کشیدن ابرو دائمی نیست اما جراحی لیفت ابرو می‌تواند نتیجه ماندگارتری نسبت به لیفت ابرو با نخ ایجاد کند. نتایج جراحی لیفت ابرو می‌تواند تا یک دهه دوام داشته باشد، در حالی که نتیجه لیفت ابرو با نخ معمولاً یک تا سه یال دوام دارد.

آیا لیفت ابرو با نخ خطرناک است؟

لیفت ابرو با نخ یک روش کم تهاجمی است و به دلیل آن که بدون نیاز به جراحی و توسط متخصص انجام می‌شود، بی خطر است.

به علاوه، نخ‌های این روش از جنس پلی‌لاکتیک اسید (PLA) ساخته‌ شده‌اند که سال‌ها است در بخش پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یعنی بی‌خطر بودن این تکنیک تضمین شده است.

 آیا لیفت ابرو با نخ جای زخم (اسکار) از خود باقی می‌گذارد؟

یکی از مزایای اصلی لیف ابروی غیرجراحی این است که بعد از انجام درمان هیچگونه اسکاری باقی نمی‌ماند. دلیل این امر این است که این تکنیک غیرتهاجمی بوده و نیازی به ایجاد هیچ برشی ندارد.

هر چند وقت یک بار می‌توان تحت درمان لیفت ابرو با نخ قرار گفت؟

اگرچه این روش درمان به خودی خود بی‌خطر است، اما تکرار بیش از حد آن در یک فاصله زمانی کم خطرناک است. بهترین حالت این است که این درمان حداکثر دو بار در سال انجام شود، نه بیشتر.

 بعد از لیفت ابرو با نخ چطور باید بخوابم؟

توصیه می‌شود که بعد از انجام لیفت ابرو با نخ، در طول چند هفته اول شب‌ها به پشت بخوابید، طوریکه صورتتان رو به بالا قرار بگیرد. در هر حال، باید از مالیده شدن ناحیه درمان شده به رختخواب یا بالشتان جلوگیری کنید. طوری بخوابید که صورتتان رو به بالا و بالاتر از سطح بدنتان باشد و مراقبت باشید که در خواب روی محل درمان شده غلت نزنید.

 تا چند ساعت بعد از لیفت ابرو با نخ نباید صورتم را بشورم؟

توصیه می‌شود که تا حداقل 12 ساعت بعد از عمل از دست زدن، خیس کردن یا شستن صورتتان خودداری کنید. حتی بعد از آن هم بهتر است تا حدود 3 هفته از مالیدن یا ماساژ دادن ناحیه درمان شده اجتناب کنید.

چه مدت بعد از لیفت ابرو با نخ می‌توانم فعالیت‌های روزمره‌ام را دوباره از سر بگیرم؟

روش‌ها و تکنیک‌های آرام مراقبت از پوست مثل شست و شو، خشک کردن و استفاده از لوسیون‌ها را می‌توان 48 ساعت بعد از درمان شروع کرد. البته، باید به مدت سه هفته از لایه‌برداری، کشیدن و پاکسازی پوست خودداری کنید. در صورتی که می‌خواهید هرگونه داروی موضعی یا کرم تقویتی روی محل درمان شده اعمال کنید بهتر است ابتدا در این مورد با پزشکتان مشورت کنید.

تا چند مدت بعد از لیفت ابرو با نخ نباید ورزش کنم؟

بعد از یک هفته می‌توانید تمرینات سبک را از سر بگیرید، اما باید از انجام هرگونه تمرینی که به ناحیه درمان شده فشار می‌آورد خودداری کنید. می‌بایست قبل از شروع تمریناتی مثل بلند کردن وزنه یا سایر تمرینات سنگین با پزشکتان مشورت کنید. به علاوه، باید تا یک هفته بعد از انجام درمان از انجام یوگا یا سایر تمرینات مدیتیشن که نیازمند خم کردن سر تا پایین‌تر از سطح قلب هستند خودداری نمایید.

 نخ‌های لیفت چگونه باعث لیفت ابرو می‌شوند؟

در وهله اول، پوست به شکل مکانیکی بالا کشیده می‌شود، که این باعث ایجاد یک لیفت فوری در صورت شما می‌شود. در مرحله دوم، یعنی در طول چند ماه بعدی، مخروط‌های کوچک روی نخ‌ها (که بدون حرکت در عمق پوستتان قرار می‌گیرند) بدن را به تولید کلاژن تحریک می‌کنند که همین ظاهر لیفت شده‌ای ایجاد می‌کند که کاملاً طبیعی است.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان