لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

فیلر چانه (با برند آلیاکسین، ژوویدرم، الانسه، ریووانس، رووفیل)

عناوین این مطلب

فیلر چانه یک درمان محبوب است که برای کمک به برجسته‌سازی چانه کم حجم یا صاف کردن ایراداتی مانند فرورفتگی از طریق افزایش حجم در ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیلر چانه که با عنوان بزرگ کردن چانه غیر جراحی نیز شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تزریق فیلرهای پوستی (عمدتاً حاوی اسید هیالورونیک) می‌تواند برای تغییر شکل و حجیم سازی چانه مورد استفاده قرار گیرد و به شما احساس اعتماد به نفس بیشتری نسبت به ظاهر صورت خود می‌دهد.

  برای انتخاب ارائه دهنده برای تزریق فیلر چانه، کسی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی می‌کنید و دارای گواهی پزشکی در ایرانی است. اگر بخواهید، می‌توانید با ارائه‌دهنده انتخابی خود صحبت کنید تا درباره تجربه او در مورد تزریق فیلر چانه مورد علاقه‌تان اطلاعات بیشتری بدست آورید. برای مشاهده نتایج، تصاویر قبل و بعد از بیماران راضی را از وی درخواست کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد فیلرهای چانه و رزرو وقت مشاوره در لیا کلینیک ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه پوست و زیبایی با شماره 02128426546  تماس بگیرید.

فیلر چانه چیست؟


فیلرهای چانه و پوستی، موادی هستند که تزریقی و جهت دار برای ایجاد حجم و زاویه در ناحیه چانه و خط فک پایین استفاده می‌شوند. این فیلرها از مواد طبیعی و مصنوعی ساخته شده‌اند و برای پر کردن خطوط و صاف کردن چین و چروک‌ها در نواحی صورت تزریق می‌شوند.

مواد فیلر، می‌توانند خط فک پایین را حجیم کنند، نیم رخ را متعادل کنند و چانه را برجسته سازند. برخی از پرکننده‌ها بیشتر از دیگران دوام دارند. به عنوان مثال، پرکننده‌های مصنوعی درمان‌های ثابت و طولانی مدت هستند. اما مواد پرکننده دیگری مانند پرکننده‌های اسید هیالورونیک، به مرور زمان جذب بدن می‌شوند و باید هر از گاهی تکرار شوند.

فواید فیلر چانه


به طور کلی مزایای فیلر چانه ایجاد خط فک حجیم‌تر و برجسته‌تر و همچنین بهبود برخی از زوایای چانه است مانند:

  • اندازه چانه: حجیم کردن چانه بیماران با فیلر پوستی بسیار آسان است.
  • طول چانه: برخی بیماران چانه خیلی کوتاهی دارند. این مشکل به راحتی با تزریق فیلر پوستی به منظور کشیده شدن چانه برطرف می‌شود.
  • برآمدگی چانه: اصولا بیمارانی که از نیمرخ چانه‌های تو رفته دارند، بیشتر متقاضی انجام فیلر چانه هستند. فیلر پوستی را می‌توان برای ایجاد چانه حجیم‌تر تزریق کرد.
  • شکل چانه: برخی از بیماران به چانه‌هایی با طول و عرض بیشتر، زاویه‌دارتر، و یا زاویه کمتر نیاز دارند. برخی از بیماران فکر می‌کنند چانه آنها بیش از حد نوک تیز است، این چانه‌ها را می‌توان گردتر کرد. برخی از بیماران فکر می‌کنند که چانه آنها بیش از حد مربع است و می‌توانیم این چانه‌ها را گردتر نشان دهیم. برخی از بیماران می‌خواهند ظاهری نوک تیز و زاویه‌دار در چانه خود داشته باشند. بیمار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پزشک در مورد آناتومی بیمار و چگونگی بهبودش با وی صحبت می‌کند.
  • پوست چانه: پوست چانه را می‌توان با فیلرهای پوستی یا تقویت کننده‌های پوست بهبود بخشید.
  • پیری چانه: با افزایش سن، جمجمه می‌چرخد ​​و استخوان و بافت نرم حل می‌شود و باعث کاهش حمایت ساختاری بافت پوشاننده می‌شود. این تکیه گاه ساختاری را می‌توان با فیلر پوستی جایگزین کرد.
  • تقارن چانه: عدم تقارن چانه را می‌توان با درمان فیلر پوستی بهبود بخشید.

بهترین فیلر برای ناحیه چانه


بهترین فیلر برای ناحیه چانه

برخی از رایج‌ترین پرکننده‌های مورد استفاده برای ناحیه چانه، پرکننده‌های ژل مبتنی بر هالورانیک اسید مانند ژوویدرم، رووفیل و آلیاکسین هستند. از آنجایی که هالورانیک اسید به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود، خطر عوارض جانبی کمی دارد.

نتایج ژوویدرم بلافاصله قابل مشاهده است. با رووفیل و آلیاکسین، ممکن است چند روز طول بکشد تا نتایج کامل را ببینید. درمان‌های رووفیل و آلیاکسین تا 12 ماه دوام دارند، در حالی که ژوودرم می تواند تا دو سال ادامه داشته باشد. ریووانس یک فیلر پوستی اسید هیالورونیک متقاطع (HA) است که برای ارائه نتایج طبیعی و طولانی مدت ساخته شده است.

پرکننده‌های مصنوعی مانند فیلر ریدیس، ساخته شده با  کلسیم هیدروکسی آپاتیت (CaHA) و الانسه، ساخته شده با پلی‌لاکتیک اسید (PLLA)، نیز در حجیم کردن چانه و خط فک پایین موثر هستند. عمر این مواد بیشتر از پرکننده‌های مبتنی بر هالورانیک اسید است. اصولا امر فیلر ریدیس 9 تا 15 ماه  و حداکثر عمر فیلر الانسه دو سال است.

چه کسانی واجد شرایط تزریق فیلر چانه هستند؟


افراد بالای 21 سال که دوست دارند خط فک برجسته‌تری داشته باشند، چانه خود را حجیم کنند یا چین و چروک‌ها یا خطوط اطراف چانه را پر کنند، کاندیدای خوبی برای تزریق فیلر چانه هستند. آنها باید از سلامت کلی خوبی برخوردار باشند، هیچ آلرژی یا شرایط سلامتی نداشته باشند، نباید سیگار بکشند و باید بتوانند به خوبی از پوست خود پس از درمان مراقبت کنند.

روش تزریق فیلر چانه چگونه است؟


روش تزریق فیلر چانه

در طول مشاوره اولیه، از پزشک خود بپرسید که در طول و بعد از تزریق فیلر چانه چه انتظاری می‌توانید داشته باشید.

قبل از عمل

در اینجا به طور کلی آنچه که باید قبل از استفاده از فیلرهای چانه انجام دهید، آورده شده است:

  • پزشک خود را از هر دارو یا مکملی که در حال حاضر مصرف می‌کنید مطلع کنید.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون، داروهای مسکن بدون نسخه، یا مکمل‌هایی مانند ویتامین E، سیر، جینسینگ و روغن پامچال را متوقف کنید.
  • 1 یا 2 روز قبل از دریافت فیلر از نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • هر گونه استفاده از درمان‌های موضعی پوست حاوی اسید گلیکولیک، رتینول‌ها یا رتینوئیدها را چند روز قبل از ویزیت خود متوقف کنید.
  • در این مدت از هیچ محصول رفع موهای زائد از جمله موچین استفاده نکنید.
  • قبل از درمان به طور معمول می‌توانید بنوشید و بخورید، زیرا فیلر چانه یک روش غیرجراحی است.

در طول عمل 

شما باید بدون آرایش و با لباس راحت برای درمان فیلر چانه حاضر شوید. در اینجا کمی از روش درمان شرح داده شده است:

  1. پزشک ناحیه تزریق را بی‌حس می‌کند.
  2. پس از بی‌حسی، مقدار کمی فیلر به صورت استراتژیک در چندین محل در امتداد فک پایین تزریق می‌شود. ممکن است از یک کانول برای کمک به هدایت فیلر به داخل استفاده شود.
  3. پزشک شما باید به آرامی و به طور مداوم نتایج هر تزریق را در طول درمان ارزیابی کند.

درمان فیلر چانه از شروع تا پایان حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

آیا تزریق فیلر چانه دردناک است؟

تزریق فیلر معمولاً خیلی دردناک نیست. با این حال، هر یک از محصولات پرکننده ما شامل یک بی‌حس کننده موضعی است که به خلاص شدن از شر هر گونه ناراحتی جزئی کمک می‌کند. می‌توانید در صورت نگرانی از کرم بی‌حس کننده نیز استفاده کنید.

بعد از عمل 

ممکن است پس از مصرف فیلر چانه متوجه مقداری کبودی یا تورم شوید. از پزشک خود بپرسید که آیا استفاده از آرنیکا موضعی برای کاهش کبودی ایده خوبی است یا خیر.

همچنین می‌توانید بلافاصله پس از درمان و پس از آن، در صورت نیاز، از یخ استفاده کنید.

دستورالعمل مراقبت بعد از تزریق فیلر چانه

  • به مدت 4 ساعت پس از تزریق آرایش نکنید.
  • از انجام ورزش‌های سنگین در آن روز خودداری کنید.
  • به مدت 24 ساعت از محصولات اسیدی صورت خودداری کنید.
  • به مدت 1 هفته پس از درمان از سونا، اسپا و یوگای داغ خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب خودداری کنید.

چه نتایجی می‌توانم از فیلرهای چانه انتظار داشته باشم؟


چه نتایجی می‌توانم از فیلرهای چانه انتظار داشته باشم

حتی با تورم خفیف، نتایج شما باید بلافاصله قابل مشاهده و آشکار باشد. شما همچنین باید بتوانید بلافاصله پس از درمان فیلر چانه به کار یا فعالیت‌های عادی خود بازگردید.

عوارض جانبی فیلر چانه


فیلرهای پوستی معمولاً بی‌خطر هستند و خطر عوارض جانبی نسبتاً کمی دارند. عوارض جانبی، زمانی که رخ می‌دهند، معمولاً خفیف هستند و فقط چند روز پس از درمان باقی می‌مانند.

خونریزی، کبودی و تورم 

کبودی جزئی، تورم، خونریزی و قرمزی پس از دریافت درمان طبیعی است. احتمال ایجاد این عوارض جانبی در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون یا داشتن اختلال خونریزی بیشتر است.

عوارض جانبی کمتر رایج فیلرهای چانه

برخی از افراد ممکن است برخی دیگر از پیامدهای نامطلوب یا عوارض جانبی کمتر رایج فیلر چانه را تجربه کنند. این عوارض نادر عبارتند از:

  • ایجاد یک واکنش حساسیتی پس از تزریق (گاهی مدت‌ها پس از اتمام آن)
  • عفونت‌هایی که رعایت بهداشت پوست ممکن است از آنها جلوگیری کند.
  • واکنش‌های آلرژیک به لیدوکائین یا پرکننده‌های پوستی. آزمایش آلرژی قبل از درمان می‌تواند به شما در جلوگیری از این امر کمک کند.
  • آسیب عصبی در نتیجه قرار دادن نادرست تزریق، که ممکن است باعث بی‌حسی یا درد شود.
  • آسیب به پوست در نتیجه تکنیک تزریق ضعیف. قرار دادن نادرست فیلر می‌تواند باعث مرگ بافت (نکروز) و سایر آسیب‌های پوستی شود.
  • برآمدگی‌ها، توده‌ها یا نواحی نامتقارن (که ممکن است توسط ارائه دهنده‌ای بی‌تجربه ایجاد شود)

سوالات متداول


چه نواحی دیگری را می‌توان با فیلر چانه درمان کرد؟

این درمان اغلب با فیلر خط فک یا فیلر گونه همراه است تا ظاهر برجسته کلی ایجاد شود. پرکننده‌ها همچنین می‌توانند برای برجسته‌سازی سایر نواحی صورت مانند لب‌ها و بینی و مقابله با علائم پیری و چین و چروک‌هایی مانند پارگی، چین‌های بینی و خطوط ماریونت استفاده شوند.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان