لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

کاربردهای ژل الانسه: فیلر جوانسازی صورت و رفع جای جوش+ عوارض

عناوین این مطلب

ژل الانسه در اصل یک فیلر پوستی است، اما تفاوت‌هایی با سایر فیلرهای پوستی دارد که آن را به گزینه بهتری برای برخی از بیماران و درمان‌ها تبدیل می‌کند.

الانسه یک فیلر غیر هیالورونیک اسید است. برای لیفت، زاویه سازی و بازگرداندن حجم از دست رفته در اثر افزایش سن به پوست تزریق می‌شود.

نحوه اثرگذاری ژل الانسه چگونه است؟


نحوه اثرگذاری ژل الانسه چگونه است؟

میکروسفرهای پلی-کاپرولاکتون (PCL) یکی از اجزای اصلی ژل الانسه محسوب می‌شوند. این ماده یک پلیمر نرم پزشکی قابل جذب زیستی است که در یک حامل ژل ساخته شده از کربوکسی متیل سلولز(CMC) معلق است. وقتی الانسه به پوست تزریق می‌شود، پیری پوست را با یک فرآیند ۲ مرحله‌ای معکوس می‌کند:

  1. ژل CMC بلافاصله نتایج لیفت و زاویه سازی خود را نشان می‌دهد. اما این ژل تنها برای حدود 12 هفته ماندگاری دارد.
  2. از لحظه تزریق ژل به پوست، میکروسفرهای PCL تحریک پوست شما را برای تولید کلاژن شروع می‌کنند. تحریک کلاژن در 12 هفته به اوج خود می‌رسد تا نتیجه نهایی حاصل شود.

انواع مختلف ژل الانسه


4 نوع مختلف فیلر الانسه وجود دارد که هر کدام مدت زمان متفاوتی دارند:

​​الانسه S: یک سال، این ژل برای هر کسی که برای اولین بار از این نوع پرکننده استفاده می‌کند کاربرد دارد. اما برای مشتریانی که برای تمدید فیلر خود مراجعه می‌کنند از ژل‌های بادوام‌تر استفاده می‌شود.

الانسه M: مدت زمان ماندگاری نتایج آن ۲ سال است.

الانسه L: مدت زمان ماندگاری نتایج آن ۳ سال است.

الانسه E: مدت زمان ماندگاری نتایج آن ۴ سال است.

ژل الانسه از چه چیزی تشکیل شده است؟


ژل الانسه از چه چیزی تشکیل شده است؟

الانسه از مواد منحصر به فردی تشکیل شده است که شامل پلی کاپرولاکتون (PCL) و ژل حامل کربوکسی متیل سلولز (CMC) می‌شود. این مواد به طور طبیعی توسط بدن تجزیه می‌شوند و به دی اکسید کربن و آب تبدیل می‌شوند. بدون اینکه اثری از خود در بدن شما به جای بگذارند، از بین می‌روند.

مزایای فیلر الانسه چیست؟


مزایای فیلر الانسه چیست؟

ژل الانسه مزایای زیادی دارد که آن را به مناسب‌ترین گزینه برای برخی از درمان های غیرجراحی تبدیل می‌کند. برخی از مهم‌ترین مزایای الانسه عبارتند از:

  • ماندگاری بیشتر نسبت به سایر فیلرهای اسید هیالورونیک

از آنجایی که الانسه به افزایش تولید کلاژن پوست شما کمک می‌کند، اثرات قابل مشاهده آن نسبت به فیلرهای پوستی مبتنی بر HA طولانی‌تر خواهد بود. به طور معمول، پرکننده‌های پوست بسته به عوامل مختلف بین 6 تا 12 ماه دوام دارند. اما لیفت پوستی که الانسه ایجاد می‌کند می‌تواند تا 2 سال نیز دوام بیاورد.

  • حجم بهتر در طول زمان

به همان دلایلی که در بالا ذکر شد، متوجه خواهید شد که پوست شما برای مدت طولانی‌تری نسبت به سایر پرکننده‌های پوستی صاف و حمایت می‌شود.

  • مقرون به صرفه در دراز مدت

از آنجایی که نتایج حاصل از این ژل دوام بیشتری دارد، پس شما در طول سال به درمان‌های ترمیمی کمتری نیاز خواهید داشت. همین امر باعث می‌شود ژل الانسه برای درمان برخی از مشکلات پوستی گزینه مقرون به صرفه‌تری باشد.

  • ایمنی بالینی بالا

PCL که در فیلر الانسه استفاده می‌شود دارای تاییدیه MHRA در انگلستان و تاییدیه FDA در ایالات متحده است. قبل از درمان نیازی به آزمایش آلرژی ندارید زیرا الانس 100٪ مصنوعی است.

کاربردهای ژل الانسه کدامند؟


کاربردهای ژل الانسه کدامند؟

ژل الانسه به عنوان یک درمان ضدپیری همه کاره استفاده می‌شود. از آنجایی که این ژل برای تزریق در لایه‌های عمیق‌تر پوست طراحی شده است، نتیجه بهتری برای خطوط و چین و چروک‌های واضح‌تر صورت ارائه می‌دهد. پزشکان معمولاً از الانسه برای درمان موارد زیر استفاده می‌کنند:

خطوط نگرانی و خطوط اخم

از آنجایی که فیلر الانسه غلظت بالایی دارد، در جایی که تزریق می‌شود باقی می‌ماند (نمی‌تواند حرکت کند) و گزینه خوبی برای خطوط پیشانی و چین و چروک‌های این ناحیه است.

خطوط نازولبیال

ژل الانسه زمانی که برای پر کردن و صاف کردن خطوط نازولبیال (خطوطی که از بینی تا گوشه‌های دهان شما امتداد دارند) استفاده می‌شود، نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه دارد.

خطوط ماریونت

خطوط عمیق‌تری که از گوشه‌های دهان شما شروع می‌شوند و باعث افتادگی چانه شما می‌شوند، به سختی از بین می‌روند. اما فیلر الانسه برای ایجاد یک نتیجه ماندگار در این ناحیه صورت ایده‌آل است.

پوست شل در گردن، پایین گردن و دست‌ها

فیلر الانسه یکی از موثرترین درمان‌ها برای شلی پوست است. زیرا می‌تواند کلاژن طبیعی بدن شما را تامین کند.

اسکار آکنه

ژل الانسه برای کمک به صاف کردن اسکارهای فرورفته آکنه ایده آل است. اگر اسکار آکنه یا اسکار ناشی از جراحی دارید، این ژل به کاهش ظاهر آن‌ها برای مدت طولانی کمک می‌کند.

کانتورینگ صورت

الانسه ژل مناسب برای کانتورینگ صورت است، اما برای استفاده به عنوان فیلر لب مناسب نیست. اگر دوست دارید خط فک مشخص‌تر و استخوان‌های گونه برآمده‌تری داشته باشید یا قوز بینی خود را صاف کنید، می‌توانید از الانسه برای ارائه ظاهری طبیعی و طولانی‌مدت برای شما استفاده کنید. اما برای لب‌ها، بهتر است گزینه‌های دیگری مانند فیلر ژوودرم را در نظر بگیرید. همچنین، برای جراحی بلفاروپلاستی (لیفت پلک) نیز می‌توانید به پزشک مراجعه کنید.

قبل از تزریق فیلر الانسه


  • 2 روز قبل از درمان، از تزریق محصولات موضعی مانند هر محصول “ضد پیری” خودداری کنید.
  • 24 ساعت قبل از تزریق مشروبات الکلی مصرف نکنید.
  • قبل از درمان، از مصرف آسپرین یا سایر داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا ادویل خودداری کنید.

روش درمانی الانسه


روش درمانی الانسه

تزریق ژل الانسه بسیار سریع انجام می‌شود و معمولاً فقط ده تا پانزده دقیقه زمان می‌برد. مدت زمان درمان به تعداد نواحی درمان و مقدار محصول مورد استفاده وابسته است. بسیاری از بیماران احساس درد یا ناراحتی نمی‌کنند و بلافاصله پس از درمان می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را انجام دهند. فیلر الانسه به طور طبیعی در طول زمان توسط بدن جذب می‌شود و با افزایش تولید کلاژن، ممکن است نتایج طولانی مدت داشته باشد.

الانسه به آرامی در ناحیه مورد نیاز تزریق می‌شود و پوست را آبرسانی می‌کند. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که بلافاصله پوست را صاف می‌کند. نتایج این ژل ممکن است بین 1 تا 4 سال باقی بماند.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل الانسه


اکثر افراد می‌توانند بدون نیاز به دوره نقاهت، بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهند. قرمزی، جای سوزن به صورت نقطه نقطه، حساسیت خفیف و مقداری تورم معمولاً بلافاصله پس از درمان مشاهده می‌شود. اما معمولاً به سرعت فروکش می‌کند.

تورم

تورم گاهی اوقات در نتیجه تزریق سایر فیلرهای پوستی طولانی‌تر می‌شود. تورم ممکن است در 24 ساعت اول بدتر شود و پس از آن باید ظرف چند روز برطرف شود. کمپرس سرد می‌تواند در کاهش تورم مفید باشد. تورم می‌تواند باعث سفت‌تر یا توده‌ای شدن فیلر شود. در نتیجه ممکن است متوجه عدم تقارن در صورت خود شوید. این مشکل به طور معمول در عرض 1-2 هفته به طور کامل برطرف می‌شود. اگر نگران هستید بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید.

کبودی

کبودی نیز ممکن است پس از تزریق ژل رخ دهد. این عارضه می‌تواند بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده باشد، اما به احتمال زیاد تا روز بعد از بین می‌رود. اگر دچار کبودی شدید، پزشک می‌تواند مقداری کرم کبودی به شما بدهد. این کرم را هر چند ساعت یک بار برای جلوگیری از کبودی و برای کمک به کاهش سریع‌تر کبودی روی سطح پوست خود استفاده کنید. بیشتر کبودی‌ها پس از چند روز از بین می‌روند، اما گاهی اوقات ممکن است یک هفته یا بیشتر نیز طول بکشد.

حساسیت

حساسیت پس از درمان شایع است و معمولاً پس از چند روز برطرف می‌شود. درد شایع نیست و پزشک توصیه می‌کند در صورت بروز درد در اسرع وقت با آن‌ها تماس بگیرید.

توصیه‌های مهم مراقبت پس از تزریق فیلر پوست:

  • برای جلوگیری از خطر عفونت نباید به مدت 24 ساعت آرایش کنید.
  • سعی کنید از لمس ناحیه تحت درمان خودداری کنید و در صورت انجام این کار ابتدا دستان خود را کاملا بشویید.
  • به شما توصیه می‌شود تا 2 روز پس از درمان از ورزش شدید، حمام آفتاب و گرما یا سرمای شدید اجتناب کنید. مشخص شده است که این فعالیت‌ها باعث افزایش و طولانی شدن تورم می‌شوند.
  • توصیه می‌شود تا 12 تا 48 ساعت پس از درمان از مصرف آسپرین خودداری کنید.

هر چند وقت یک بار به تزریق ژل الانسه نیاز دارم؟


هر چند وقت یک بار به تزریق ژل الانسه نیاز دارم؟

هرکدام از محصولات ژل الانسه مدت زمان ماندگاری خاص خود را دارند. با این حال، این مدت زمان بسته به فرد می‌تواند متفاوت باشد. نتایج ژل الانسه S معمولاً حدود 1 سال و ژل الانسه M حدود ۲ سال باقی می‌مانند. اما با این حال، برای درمان‌های ترمیمی بیشتر، پزشکان یک دوره درمان را توصیه می‌کنند.

پزشکان معمولاً درمان اولیه را با الانسه S و بررسی مجدد را پس از 3-4 ماه توصیه می‌کنند. در این مرحله تولید کلاژن تحریک می‌شود و می‌توانید نتایج را ارزیابی کنید. با این حال ممکن است تصمیم بگیرید که برای دستیابی به نتایج دلخواه، یک درمان تکمیلی دیگر نیز داشته باشید.

چرا ماندگاری ژل الانسه از سایر پرکننده‌های پوست بیشتر است؟


الانسه از میکروسفرهایی ساخته شده است که نحوه تجزیه آن‌ها نسبت به سایر فیلرهای پوستی متفاوت است. هنگامی که الانسه وارد بدن شما می‌شود، تحت یک فرآیند “جذب” قرار می‌گیرد که طی آن مولکول‌ها به تدریج حل می‌شوند. میکروسفرها حجم اولیه خود را تا زمانی که تقریباً تمام مولکول‌ها حل شوند حفظ می‌کنند.

معایب ژل الانسه


معایب ژل الانسه

با اینکه ژل الانسه مزایای زیادی دارد، اما قبل از انتخاب آن باید ملاحظاتی را در نظر بگیرید.

  • الانسه قابل حل نیست.

بر خلاف فیلرهای مبتنی بر HA، فیلر الانسه پس از تزریق حل نمی‌شود.

  • برای برخی مناطق نامناسب است.

الانسه برای مناطقی که فیلر پوستی نمی‌تواند به اندازه کافی در لایه‌های پوست نفوذ کند، مانند ناحیه زیر چشم، پلک یا لب‌ها مناسب نیست. با این حال، در صورت تمایل به لیفت صورت، الانسه را می‌توانید همزمان با سایر فیلرهای پوستی تزریق کنید. پزشکان می‌توانند بهترین روش درمان را برای شما انتخاب کنند.

  • پوست را آبرسانی نمی‌کند.

فیلر الانسه مانند اسید هیالورونیک پوست را هیدراته نمی‌کند، بنابراین نمی‌توانید درخشش و شادابی پوست را انتظار داشته باشید.

هزینه ژل الانسه


هزینه تزریق ژل فیلر الانسه 2 ساله به ازای هر سی سی 4 میلیون و پانصد هزار تومان می‌باشد.

آیا ژل الانسه عوارض جانبی دارد؟


الانسه نیز مانند هر فیلر دیگری، ممکن است با عوارض جانبی مانند قرمزی موضعی، تورم و کبودی همراه باشد که معمولا بین 2 تا 10 روز پس از درمان کاهش می‌یابد.

سؤالات متداول


آیا ژل الانسه توسط FDA تایید شده است؟

بله، به عنوان فیلر پلی‌کاپرولاکتون (PCL) موجود در بازار ایالات متحده و محصول PCL سال‌هاست که مورد تایید FDA است.

چه زمانی اثرات درمان تزریق الانسه را مشاهده خواهم کرد؟

تأثیرات حجم‌دهنده و کاهش چین و چروک بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده هستند. الانسه سپس به تدریج تولید کلاژن بدن شما را تحریک می‌کند تا دلایل اصلی پیری صورت را درمان کند و نتایج طولانی‌مدت و طبیعی به نظر برسد.

آیا تزریق ژل الانسه دردناک است؟

مقادیر اندکی از ژل الانسه با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف به پوست تزریق می‌شود. بنابراین کمترین میزان ناراحتی را تجربه خواهید کرد. این روش درمان سریع، ساده، تقریباً بدون درد است و نتایج آن بلافاصله قابل مشاهده است.

به طور کلی چند جلسه برای تزریق الانسه لازم است؟

تنها یک جلسه برای نتایج فوری و اصلاح طولانی مدت مشکلات پوستی مورد نیاز است. بنابراین ژل الانسه یک درمان مقرون به صرفه است.

آیا ترکیب الانسه با سایر درمان‌های زیبایی درست است؟

الانسه نباید در مکان‌هایی (یا نزدیک به مکان‌هایی) که قبلا در آن‌ها سایر درمان‌های افزایش حجم انجام شده است، استفاده شود. لطفا برای مشاوره با پزشک خود صحبت کنید.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان