لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تزریق ژل پروفایلو (جوانسازی پوست)

عناوین این مطلب

ژل پروفایلو یکی از روش‌های غیر جراحی برای بهبود ظاهر صورت، گردن، سینه، شکل‌ دهی مجدد دست‌ها و جوانسازی پوست است. ژل پروفایلو با سایر انواع فیلرها تفاوت دارد. بدن به طور طبیعی به متابولیسم هیالورونیک اسید موجود در ژل پروفایلو می‌‌‌پردازد که باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین خواهد شد. با تزریق پروفایلو امکان تولید مجدد هیالورونیک اسید در بدن و جوانسازی پوست فراهم خواهد شد. به طور کلی از پروفایلو به عنوان یک روش عالی برای بهبود انعطاف پذیری پوست انجام می‌‌شود به شرط آن که توسط یک پزشک با تجربه تزریق گردد.

تزریق ژل پروفایلو یکی از روش‌های درمانی جدید و غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست و بهبود لطافت آن است. پروفایلو فیلری است که بر پایه ی هیالورونیک اسید قرار دارد و به درون پوست تزریق می‌شود تا باعث جوان سازی پوست صورت، گردن، و خط دکلته شود. پروفایلو با تحریک سلول‌های پوستی آنها را وادار به ترمیم چروک و خطوط ایجاد شده خواهد کرد. این روش درمانی پر طرفدار در مراکز زیبایی متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد و متخصصین کلینیک زیبایی لیا شما را برای انتخاب بهترین روش راهنمایی خواهند کرد.

پروفایلو چگونه عمل می‌‌کند؟


سطح تولید کلاژن و الاستین در پوست به طور تدریجی کاهش می‌یابد و این باعث از دست دادن سفتی، انعطاف‌پذیری و زیبایی پوست می‌شود. با کاهش تعداد این سلولها، چین و چروک و خطوط روی صورت ظاهر می‌شوند. درمان با استفاده از پروفایلو، با آزاد کردن هیالورونیک اسید به صورت تدریجی، باعث می‌شود که پوست بتواند کلاژن جدید تولید کند. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که توسط بدن تولید می‌شود و به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌کند. پروفایلو، به عنوان یک روش درمانی، مشکلات پوست را پوشانده نمی‌کند، بلکه با فعال‌سازی مکانیسم طبیعی بدن، سطح تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد.

چگونگی ژل پروفایلو

در این روش پزشک به تزریق هیالورونیک اسید در پنج ناحیه از بدن می‌پردازد تا به سرعت توسط پوست جذب شده و باعث آبرسانی آن شوند. این روش معمولاً در دو جلسه و به فاصله یک ماه انجام می‌‌شود.

 آیا پروفایلو یک روش مناسب برای من است؟ 


زنان و مردانی که ۳۰ سال به بالا سن دارند و دچار افتادگی پوست، چین و چروک یا خشکی پوست هستند از تزریق پروفایلو بهره می‌گیرند. این مشکلات زمانی به وجود می‌‌آید که سطح تولید هیالورونیک اسید، کلاژن و الاستین به علت بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند و بیمار دچار افتادگی پوست، چین و چروک پوستی و خستگی صورت می‌شود. این تغییرات باعث جلب توجه تعداد زیادی از افراد می‌شود به ویژه اگر در سنین پایین ایجاد شوند. در این شرایط استفاده از برخی روش‌های درمانی مانند پروفایلو می‌تواند به رفع مشکلات ایجاد شده کمک کند.

هیچگونه محدودیتی برای تزریق پروفایلو در سنین بالا وجود ندارد و پروفایلو یک روش عالی برای ترمیم پوست و از بین بردن علائم حاصل از بالا رفتن سن محسوب می‌شود. حتی افرادی که ۶۰ سال به بالا سن دارند و دچار مشکلاتی مانند پیری شدید پوست شده اند می‌توانند در کنار سایر روش‌های درمانی از تزریق پروفایلو بهره مند شوند. با بالا رفتن سن خطوط روی صورت عمیق تر می‌شود.

 چه افرادی متقاضی مناسبی برای تزریق پروفایلو هستند؟ 


افرادی که دچار مشکلات زیر هستند معمولاً متقاضی مناسبی برای تزریق پروفایلو محسوب می‌شوند:

متقاضی ژل پروفایلو

  • چین و چروک صورت به ویژه خط اخم و خطوط اطراف دهان و خطوط پنجه کلاغی
  • افتادگی و شلی پوست
  • خشکی پوست
  • از بین رفتن الاستیسیته پوست

پروفایلو فیلری است که از عملکرد طبیعی هیالورونیک اسید بدن تقلید می‌کند و نتایج حاصل از آن در مقایسه با سایر انواع فیلرها قابل توجه است و تغییرات و لیفت مناسبی را ایجاد می‌کند. به این ترتیب اگر شما قصد دارید به جوان سازی و افزایش شادابی پوست خود بپردازید پروفایلو بهترین روش برای شما محسوب می‌شود. اما در صورتی که قصد دارید به زاویه سازی صورت خود بپردازید بهتر است از سایر انواع فیلرها یا عمل جراحی برای کسب نتایج دلخواه استفاده کنید.

 تفاوت پروفایلو و درما فیلرها چیست؟


پروفایلو از دیگر فیلرها به این صورت تفاوت دارد که تاثیر آن بر روی ساختار و حجم صورت کمتر است و بیشتر بر روی افزایش جوانی و شادابی پوست تمرکز دارد. با استفاده از پروفایلو می‌توان بهبود کیفیت پوست، افزایش حجم و زاویه سازی صورت را بهبود داد. این فیلر حاوی نوعی هیالورونیک اسید است که به شیوه‌ای متفاوت تولید می‌شود و در صورت منتشر می‌شود تا به تولید کلاژن و الاستین بیشتر بپردازد و کیفیت پوست را بهبود بخشد. استفاده از پروفایلو در کنار سایر فیلرها می‌تواند بهبودی قابل توجهی در حجم، زاویه سازی و کیفیت پوست داشته باشد.

 

تفاوت ژل پروفایلو

 

 کدام یک برای من مناسب است؟


در نهایت انتخاب پروفایلو یا فیلر به تصمیم خود شما بستگی دارد. پروفایلو در میان افراد میانسال طرفداران بیشتری دارد زیرا به خوبی باعث آبرسانی به پوست و برجسته کردن آن و از بین بردن چین و چروک روی صورت می‌شود. اگر شما قصد افزایش لطافت پوست، کاهش چین و چروک صورت و شادابی بیشتر آن را دارید بهتر است از پروفایلو استفاده کنید اما اگر می‌‌خواهید حجم صورتتان افزایش پیدا کند و بهبود زیبایی آن بپردازید بهتر است به سراغ فیلر بروید. اکثر پزشکان ترجیح می‌‌دهند از پروفایلو فیلر به صورت همزمان استفاده کنند تا نتایج شگفت انگیزی را ایجاد نمایند. شما می‌توانید پس از مشورت با پزشک خود و با توجه به اهداف و انتظاراتی که از درمان دارید به انتخاب بهترین روش بپردازید.

 مشاوره با پزشک


در جلسه مشاوره شما می‌توانید با پزشک خود در خصوص فرآیند درمان صحبت کنید و از او بخواهید نمونه‌های مرتبط با تزریق پروفایلو را به شما نشان دهد سپس از او در خصوص تجربیات و مهارتی که در این زمینه دارد سؤال پرسید. همه این موارد به شما برای انتخاب یک پزشک با تجربه کمک می‌کنند. هر چه به پزشک تان سابقه انجام تزریقات موفقیت ‌آمیز بیشتری را داشته باشد به نفع شما است.

پزشک شما را درباره اهداف و انتظاراتی که دارید سؤال می‌کند و سپس به بررسی نواحی مورد نظری که قصد درمان آنها را دارید می‌پردازد و به شما می‌گوید که آیا شما برای درمان مناسب هستید یا خیر. این روش به پزشک امکان می‌دهد تا اطلاعات دقیقی درباره نتایج مورد انتظار از درمان را در اختیار شما قرار دهد و در صورت امکان به تغییر فرآیند درمان بپردازد تا شما به نتیجه مطلوب خود برسید. پزشک همچنین باید خطرات و عوارض جانبی تزریق پروفایلو را برای شما توضیح دهد. هرگز تردید نکنید و از پزشک خود بخواهید به سؤالات شما پاسخ دهد. بهتر است سؤالات خود را یادداشت کنید تا در جلسه مشاوره هیچ چیزی از دست نروید و شما همه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

 مواردی که در جلسه مشاوره بررسی می‌شوند

  • پزشک از شما در خصوص اهداف و انتظاراتی که دارید سؤال می‌پرسد و شما باید علت مراجعه به پزشک که شامل برطرف کردن چین و چروک و لیفت نقاط خاص صورت یا جوانسازی پوست است را کاملاً توضیح دهید
  • از پزشک در خصوص محل انجام تزریق سؤال بپرسید. بدون شک باید محل تزریق کاملاً تمیز و فاقد هرگونه آلودگی باشد. تزریق پروفایلو در نواحی اندام خصوصی مستلزم داشتن فضای خصوصی است.
  • سؤالات عمومی خود را مطرح کنید به عنوان مثال ممکن است از او بپرسید آیا تزریق پروفایلو درد دارد؟ آیا از کرم بی حسی استفاده می‌شود؟ تزریق پروفایلو چقدر طول می‌کشد؟ آیا به آمادگی خاصی نیاز دارد؟
  • از پزشک در خصوص تعداد دفعات تزریق موفقیت ‌آمیز پروفایلو سؤال بپرسید و هرگز از بررسی نظرات سایر بیماران خجالت نکشید. می‌توانید به ارزیابی شبکه‌های اجتماعی و عکسهای بارگذاری شده بپردازید.
  • از پزشک خود در خصوص روش‌های جایگزین سؤال بپرسید تا اطمینان حاصل کنید در مواردی که نمی‌توانید متقاضی پروفایلو باشید روش‌های دیگری می‌‌تواند شما را به نتایج دلخواه برساند.
  • بهتر از پزشک خود بپرسید در صورت موفقیت ‌آمیز نبودن فرایند درمان چه باید کرد به عنوان مثال در صورت عدم رضایت از نتایج به دست آمده چه باید کرد؟
  • از پزشک خود در خصوص برنامه درمان و تعداد جلسات مورد نیاز و همچنین ماندگاری نتایج به دست آمده سؤال بپرسید.
  • در جلسه مشاوره در خصوص هزینه تزریق پروفایلو سؤال بپرسید تا بتوانید اطلاعات مرتبط با هزینه درمان را به دست بیاورید و آن را با مبلغ اعلام شده در سایر مراکز زیبایی مقایسه کنید.

پس از اتمام جلسه مشاوره پزشک به شما برای زمان ‌بندی درمان، برنامه درمان و تحقق اهداف شما کمک خواهد کرد. به این ترتیب شما می‌دانید برنامه تزریق در کدام نواحی صورت انجام می‌شود، هزینه درمان چقدر است و به چند جلسه درمان نیاز دارید تا به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید. صرف نظر از کلینیکی که برای تزریق انتخاب می‌کنید باید همیشه به بررسی نظرات سایر بیماران، تخصص پزشک و صلاحیت او برای درمان بپردازید تا از به خطر انداختن سلامت خود جلوگیری نمایید.

 قبل از تزریق ژل پروفایلو


پس از تزریق ژل پروفایلو، پزشک شما را درخواست می‌کند که حداقل برای ۲۴ ساعت از مصرف مشروبات الکلی، آسپرین یا سایر داروهای ضد التهاب خودداری کنید. اگر شما از این داروها برای درمان اختلالات مزمن استفاده می‌کنید، ممکن است نتوانید آنها را قطع کنید. پزشک از کرم بی حس کننده برای کاهش درد استفاده می‌کند، اما در برخی موارد، احتمال بروز کبودی موقت را افزایش می‌دهد. پزشک به شما اطلاعات لازم درباره مراقبت‌های قبل از تزریق را ارائه خواهد داد.

نحوه تزریق ژل پروفایلو در قیطریه و اندرزگو 


پزشک در ابتدا به استعمال کرم بی حس کننده در ناحیه مورد نظر خواهد پرداخت تا شما دچار درد و ناراحتی نشوید سپس نواحی مورد نظر که قرار است تحت درمان قرار بگیرند را مشخص می‌کند سپس به تزریق ۲ میلی لیتر ژل پروفایلو در پنج ناحیه از صورت خواهد پرداخت. در صورتی که قصد تزریق ژل پروفایلو در سایر نواحی بدن مانند دست یا گردن خود را دارید این فرآیند مجدداً تکرار خواهد شد. در این روش پزشک از فناوری مخصوصی استفاده می‌‌کند تا اطمینان حاصل کند ژل تزریق شده به خوبی در تمامی بافت‌های صورت پخش شده است و نتایج مطلوبی به دست می‌آید. پزشک با استفاده از این فناوری اطمینان حاصل می‌‌کند که از تزریق ژل درون شریانهای اصلی، عروق خونی و اعصاب اجتناب می‌کند.

 

تزریق ژل پروفایلو

 

 هر فرد به چند جلسه درمان نیاز دارد؟


برای کسب نتایج دلخواه و تغییرات قابل توجه حداقل به دو جلسه تزریق پروفایلو نیاز خواهید داشت که به فاصله چهار هفته پزشک به تزریق ۴ میلی لیتر ژل خواهد پرداخت که در هر جلسه ۲ میلی لیتر تزریق می‌گردد.

 

درمان با ژل پروفایلو

 

اما در افرادی که دچار پیری پوست شده‌ اند تزریق سوم نیز ضرورت پیدا می‌‌کند تا همه علائم مرتبط با پیری پوست از بین بروند. اما برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند طبق فاصله دو جلسه به تزریق ۸ میلی لیتر پروفایلو بپردازند که در هر جلسه ۴ میلی لیتر تزریق می‌شود. شما می‌توانید در این رابطه با پزشک خود صحبت کنید تا در صورت لزوم تغییراتی را در برنامه درمان شما ایجاد کند. پس از اتمام جلسه دوم یا سوم هر شش ماه یک بار برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه کنید و نتایج به دست آمده حفظ شود. در این رابطه نیز مجدداً با پزشک خود مشورت کنید تا زمان مراجعه بعدی را مشخص نماید.

 هر جلسه چقدر طول می‌کشد؟ 


معمولاً هر جلسه حدود ۳۰ دقیقه طول می‌‌کشد و پزشک ابتدا از کرم بی حس کننده استفاده می‌کند تا شروع به اثر گذاری نماید سپس ۵ ناحیه مورد نظر برای تزریق را مشخص می‌کند. این روش در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی با سهولت و سرعت بالاتری انجام می‌شود.

 دوران بهبود


از آنجایی که تزریق ژل پروفایلو یک روش درمانی ساده است معمولاً پس از تزریق نیاز به استراحت در منزل ندارید و می‌‌توانید به محل کار خود برگردید. اما دقت کنید که تا چند روز از انجام دادن فعالیت ورزشی سنگین که باعث عرق کردن می‌شود اجتناب نمایید. به این ترتیب باید از رفتن به سونا، باشگاه و انجام دادن هر فعالیتی که دمای بدن را بالا می‌برد خودداری کنید. در نواحی تزریق ژل بروز مقداری کبودی و تورم طبیعی است که طی مدت چند روز از بین می‌رود و به علت واکنش طبیعی بدن به سرنگ ایجاد شده است. در صورت بروز کبودی بهتر است تا چند روز از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید. از دستکاری کردن نواحی درمان شده یا انجام دادن فعالیت ورزشی سنگین که ممکن است از میزان اثرگذاری پروفایلو بکاهد خودداری کنید.

اگرچه می‌توانید در کنار تزریق پروفایلو از روش‌های زیبایی دیگری نیز استفاده کنید بهتر است دو روز صبر کنید تا پروفایلو اثر خود را بگذارد. به طور کلی پروفایلو یک روش غیر تهاجمی است که پس از انجام آن می‌توانید به زندگی معمولی خود برگردید.

 عوارض جانبی


هیالورونیک اسید بر خلاف سایر انواع فیلرها سازگاری ویژه‌ ای با بدن دارد و از بروز واکنش منفی توسط بدن جلوگیری می‌کند به این ترتیب تزریق هیالورونیک اسید در مقادیر بالا هیچگونه عوارض جانبی بالقوه ای را ایجاد نمی‌کند زیرا بدن به جذب آن خواهد پرداخت. به این ترتیب می‌‌توان گفت کبودی و تورم خفیف ازجمله عوارض جانبی حاصل از تزریق پروفایلو عنوان شده اند که کاملاً طبیعی می‌باشد. در صورتی که کبودی و تورم ایجاد شده طی مدت چند روز برطرف نشود جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد زیرا به علت استفاده از سرنگ ایجاد شده ‌اند و ارتباطی با خود محصول تزریق شده ندارند.

به هیچ عنوان امکان بروز واکنش آلرژیک به پروفایلو وجود ندارد زیرا به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و به همین دلیل قبل از تزریق انجام تست آلرژی درخواست نخواهد شد. از آن جایی که شرایط جسمانی همه افراد یکسان نیست باید عوارض جانبی احتمالی را در بلند مدت ارزیابی کرد اما باید بدانید که احتمال بروز هرگونه عارضه جانبی در این روش تقریباً صفر است و جزو روش‌های ایمن در عرصه زیبایی محسوب می‌‌شود.

 نتایج حاصل از درمان به چه صورت خواهد بود؟ 


معمولاً نمی‌توان به پیش بینی نتایج حاصل از درمان پرداخت زیرا ساختار شیمیایی بدن همه افراد شبیه یکدیگر نیست. پزشک به ارزیابی شرایط بیمار می‌‌پردازد تا اطلاعات مرتبط با چین و چروک و خطوط صورت را به دست بیاورد و از تزریق پروفایلو به منظور افزایش شادابی پوست و رفع چین و چروک استفاده کند. نتایج حاصل از تزریق پروفایلو در مقایسه با جراحی کمتر جلب توجه می‌کند.

 ماندگاری نتایج به دست آمده چقدر است؟


به طور کلی نتایج حاصل از تزریق پروفایلو تا ۶ ماه باقی می‌‌ماند که البته به نوع پوست و شرایط سنی بیمار نیز بستگی دارد. می‌‌توان از پروفایلو به عنوان یک روش مجزا یا به صورت ترکیبی در کنار سایر روش‌های درمانی استفاده کرد. بهتر است قبل از آنکه تأثیرات پروفایلو به طور کامل از بین برود برای تزریق مجدد اقدام نمایید.

 

ماندگاری ژل پروفایلو

 

هزینه تزریق ژل پروفایلو در اندرزگو و قیطریه


همیشه به خاطر داشته باشید که برای انجام خدمات زیبایی به یک پزشک با تجربه و خوشنام مراجعه کنید نه صرفاً پزشکی که دستمزد کمتری درخواست می‌کند. هزینه تزریق ژل پروفایلو در اندرزگو و قیطریه به عوامل مختلفی از قبیل موقعیت فیزیکی مطب پزشک، مقدار ژل مورد نیاز و تجربه پزشک بستگی دارد. با پزشک خود در خصوص هزینه تزریق صحبت کنید تا اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

 سؤالات متداول


سؤالات درباره ژل پروفایلو

 

 در صورت سابقه تزریق بوتاکس و فیلر در گذشته امکان تزریق پروفایلو وجود دارد؟ 

پاسخ این سؤال مثبت است و اگر در گذشته به تزریق بوتاکس یا فیلر پرداخته اید می‌توانید متقاضی تزریق پروفایلو نیز باشید زیرا ترکیبات مورد استفاده در این محصول به طور طبیعی در بدن وجود دارند. برخی از افراد از پروفایلو به صورت مکمل و در کنار سایر روش‌های درمانی استفاده می‌کنند تا حجم و زیبایی صورت آنها افزایش پیدا کند. به این ترتیب می‌‌توان گفت با توجه به زیست پذیری بالای این محصول هیچ گونه ممنوعیتی برای استفاده از آن وجود ندارد.

 آیا تزریق پروفایلو درد دارد؟

در حقیقت درمان با این روش هیچگونه دردی ندارد زیرا پزشک از پماد بی حسی استفاده می‌‌کند تا شما دچار ناراحتی نشوید اما به طور کلی بروز مقداری درد ناشی از فرو رفتن سرنگ درون پوست طبیعی است.

 هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید یکی از ترکیبات معروف در برندهای شناخته شده دنیا است که از آن برای زیبایی پوست و آبرسانی استفاده می‌شود. این قند به طور طبیعی توسط بدن و درون سلول‌های پوستی ساخته می‌‌شود که به حمل کردن آب، افزایش حجم پوست و جوان تر شدن آن کمک می‌کند.

 چقدر طول می‌کشد تا پروفایلو شروع به اثر گذاری نماید؟ 

اگر چه پروفایلو به سرعت باعث جوانسازی و آبرسانی به پوست می‌شود معمولاً ۴ تا ۶ هفته طول می‌‌کشد تا به طور صحیح در همه نقاط صورت پخش شده و باعث تولید کلاژن و الاستین در بدن شود. از آن جایی که شرایط جسمانی همه افراد یکسان نیست ممکن است زمان لازم برای اثرگذاری پروفایلو از یک تا دو ماه متغیر باشد.

 ماندگاری پروفایلو چقدر است؟ 

در حقیقت نتایج به دست آمده از پروفایلو تا ۶ ماه باقی می‌‌مانند که البته به شرایط پوست و سن بیمار بستگی دارند. می‌توان از این روش به صورت مجزا یا در کنار سایر روش‌های درمانی استفاده کرد.

 آیا ماساژ پس از تزریق ضروری است؟ 

پس از تزریق ژل نیازی به ماساژ پوست به منظور پخش کردن آن نیست زیرا ژل به طور طبیعی درون سلولهای پوست حرکت می‌کند.

 از پروفایلو برای درمان چه نقاطی استفاده می‌شود؟ 

پروفایلو یک محصول کاملاً انعطاف پذیر است و می‌‌توان از آن برای درمان نقاط مختلف بدن که به شرح زیر می‌باشند استفاده کرد:

درمان ژل پروفایلو

 

 آیا پروفایلو یک نوع درما فیلر است؟ 

خیر پروفایلو درما فیلر نیست و از آن و برای جوانسازی صورت و افزایش تولید کلاژن و الاستین استفاده می‌شود حال آنکه درما فیلر به منظور زاویه سازی صورت و افزایش حجم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 آیا پروفایلو یک روش ایمن است؟ 

پروفایلو یکی از روش‌های بسیار ایمن برای جوانسازی صورت محسوب می‌‌شود زیرا زیست‌ پذیری بالایی با بدن دارد و به علت عدم وجود ترکیبات شیمیایی هیچ گونه خطری برای بدن نخواهد داشت. پروفایلو حاوی مقادیر زیادی هیالورونیک اسید است که سلامت شما را به خطر نمی‌اندازد.

 آیا پروفایلو با نام دیگری نیز شناخته می‌‌شود؟ 

پروفایلو هیچ اسم دیگری ندارد به همین دلیل باید قبل از انتخاب مراکزی که تحت عناوین دیگری به تزریق این محصول می‌‌‌پردازند کاملاً هوشیار باشید. پروفایلو حاوی مقادیر قابل توجهی هیالورونیک اسید است و از آنجایی که این ترکیب به طور طبیعی درون بدن وجود دارد پزشکان با الهام گرفتن از ساختار بدن به تولید پروفایلو پرداخته اند و این محصول فقط با همین نام شناخته می‌‌‌شود.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان