لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تزریق ژل به پیشانی و رفع خط اخم

عناوین این مطلب

خط اخم در امتداد بالای بینی و بین دو ابرو ایجاد می‌شود. این خط نشانگر حالت چهره‌ی ماست و برای بسیاری از افراد، وجود این شیارهای ناشی از خط اخم روی پیشانی، به عنوان نشانه‌ای از پیری و افزایش سن در نظر گرفته می‌شود. این خطوط به دلیل تنش مکرر عضلات و پوست در این ناحیه ایجاد می‌شوند. اگر شما هم می‌خواهید از این خطوط خلاص شوید، می‌توانید با استفاده از یک روش کم تهاجمی به این هدف دست یابید. تزریق فیلر به منظور رفع خط اخم و سایر چین و چروک صورت، روشی بدون عوارض جانبی برای داشتن ظاهری جوان و شاداب است. تمام انسان‌ها تمایل دارند ظاهری جوان و زیبا داشته باشند. به همین دلیل، زمانی که فیلر به زیر سطح پوست تزریق می‌شود، ژل تزریقی رطوبت را جذب می‌کند و باعث افزایش حجم و حیات پوست می‌شود که این امر باعث جوانتر و شاداب‌تر به نظر رسیدن چهره فرد می‌شود. فیلرهای تزریقی بافتی مانند و دانه‌ای دارند که این امکان را فراهم می‌کند که آنها را به درستی در نقاط مورد نظر تزریق کنیم.

تزریق ژل بهترین راه برای رفع خط اخم می باشد به شرط آنکه توسط کلینیک معتبر و پزشکان متخصص انجام شود. تیم تخصصی ما در لیا کلینیک آماده ی پاسخگویی به شما در ارتباط با تزریق ژل و رفع چین و چروک می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02128426546 تماس حاصل فرمایید.

تزریق ژل خط اخم برای چه کسانی مناسب است؟


تزریق ژل خط اخم برای چه کسانی مناسب است

  • از ۴۰ سالگی به بعد، چین و چروک های صورت عمق پیدا کرده و بیشتر نمایان می شوند، در نتیجه میل به داشتن پوستی صاف در فرد افزایش پیدا میکند. تزریق فیلرهای پوستی به منظور صاف کردن پوست و از بین بردن چین و چروک استفاده می شود که روشی غیر جراحی و بدون جای زخم است.
  • افرادی که خط اخم عمیقی دارند که این خطوط با تزریق ضد چروک از بین نمی رود،‌ می توانند از مزایای تزریق فیلرهای پوستی بهره مند شوند.
  • افرادی هم که قبلا تزریق بوتاکس انجام داده اند اما هنوز خط اخم آنها برطرف نشده، می توانند نتایج مطلوبی از تزریق فیلرهای پوستی بگیرند.
  • در افرادی که هم خطوط و چین وچروک استاتیک (بدون حالات چهره) و هم خطوط پویا (با حالات چهره) دارند، ترکیب این دو تزریق (بوتاکس و فیلر) بهتر عمل می کند.
  • درمان با تزریق فیلر، برای افرادی که دارای چین و چروک فعال هستند، مناسب نیست.
  • تزریق ترکیبی بوتاکس و فیلر برای خانم های باردار و شیر ده و برای افرادی که سابقه آلرژی یا حساسیت دارند، استفاده نمی شود.

روش درمان


در ابتدا کرم بی حسی موضعی سبکی بروی ناحیه اعمال می شود. سپس این ناحیه به دقت ضد عفونی می شود. مدت زمان تزریق بسته به ناحیه تحت درمان، ۳۰ الی ۴۵ دقیقه طول می کشد. بسته به هدف درمان و نتایج مد نظر فرد، فیلر پوستی به لایه های سطحی یا عمیق تر پوست تزریق می شود. برای اینکه نتایج مطلوبتری داشته باشید، تزریق فیلر به لایه های مختلف پوست انجام می شود. پزشک شما به آرامی فیلر را به ناحیه مد نظر تزریق می کند. نتایج اولیه به محض اتمام تزریق قابل مشاهده هستند اما برای دیدن نتایج نهایی باید یک الی دو هفته صبر کنید. احساس درد خفیف در نواحی تحت درمان و قرمزی ناحیه نیز تا ۲۴  ساعت اول پس از درمان کاملا طبیعی است.

اقدامات احتیاطی


  • برای جلوگیری از تورم احتمالی، میتوانید از کیسه های یخ بروی موضع استفاده کنید.
  • اجتناب از قرار گیری در معرض نور خورشید و گرما
  • اجتناب از برخی روش های مراقبت و جوانسازی پوست
  • محدود کردن تمام حالات چهره تا حدود ۳ روز پس از تزریق (به اصطلاح حفظ حالت چهره ی پوکر فیس)
  • اجتناب از برخورد هوای سرد به ناحیه و پوشاندن کامل نواحی تحت درمان از سرما

عوارض جانبی


تزریق فیلر برای رفع خط اخم، عوارض جانبی بسیار کمی دارد که میتوانید با پیروی از دستورالعمل های پزشک خود آنها را به حداقل برسانید. این عوارض جانبی عبارتند از:

تورم

قابلیت حجم دهندگی فیلرهای تزریقی ممکن است باعث جدا شدن یا فشرده شدن لایه های بافتی پوست شود. این عمل ممکن است باعث فشردگی عروق خونی باریک شده و خطری برای جریان لنف و خون ایجاد کند. همچنین، فیلرها ممکن است باعث تورم ناحیه تزریق شده شوند. زمان لازم برای بازگشت جریان مایع بین بافتی حدود ۱۰ تا ۱۴ روز است. در اغلب موارد، تورم به حدی است که تنها فرد خودش آن را متوجه می شود و دیگران آن را تشخیص نمی دهند.

تورم کاذب

حجم دهی به بافت یک ناحیه خاص، می تواند احساس جابجایی بافت به ناحیه مجاور را ایجاد کند. این واکنش زنجیره‌ای غیرمنتظره می‌تواند احساس تورم کاذبی پس از درمان به فرد دهد.

توده ها، برآمدگی ها، ندول ها

توده ها، برآمدگی ها، ندول ها

تجمع مقداری از فیلر در یک ناحیه، باعث ایجاد توده یا برآمدگی در این ناحیه می شود. چنین توده هایی بطور موقت ایجاد شده و به مدت تنها چند ساعت قابل مشاهده هستند. در اکثر موارد نیز چنین توده هایی پس از گذشت ۲۴ ساعت، احساس می شوند اما دیگر قابل مشاهده نیستند. این توده و برآمدگی ها با گذشت ۱۰ الی ۱۴ روز رفع می شوند و فرد دیگر آنها را احساس نمی کند. ایجاد چنین توده ها و برآمدگی هایی که قابل مشاهده هستند، در نتیجه ی تزریق بیش از اندازه سطحی فیلر رخ می دهد.

هماتوم، کبودی

هماتوم، کبودی

کبودی ها نیز اکثرا طی ۳ الی ۲۰ روز (بسته به میزان کبودی) رفع می شوند. اگر تزریق فیلر توسط پزشکی مجرب انجام شود که بلافاصله بعد از هر تزریق، ناحیه را ماساژ دهد و سرما یا یخ روی ناحیه اعمال کند، احتمال بروز کبودی و هماتوم به حداقل خواهد رسید.

تغییر رنگ پوست

گاهی اوقات در پی تزریق ژل های آبی رنگ، خطوط آبی روی پوست ظاهر می شوند، که اگر پزشک از تکنیک های دقیق و صحیحی حین تزریق استفاده کند، مانع بروز چنین مواردی می شود. اگر پوست شما به رنگ قرمز یا سفید تغییر رنگ دهد، نگران نباشید چرا که ظرف ۳ ساعت پس از تزریق خودبخود از بین خواهد رفت. اما اگر تغییر رنگ پوست به رنگ آبی بوده و طولانی مدت باشد، باید بلافاصله توسط پزشک درمان شود.

آلرژی

افرادی که به فیلرهای پوستی حساسیت دارند، ممکن است بعد از اولین یا حتی دومین جلسه درمانی نیز دچار تورم های غیر طبیعی شوند. چنین موارد آلرژی را میتوان با کورتیزون درمان کرد.

ماندگاری و دوام نتایج تزریق فیلر برای رفع خط اخم


ماندگاری و دوام نتایج تزریق فیلر برای رفع خط اخم

فیلرهایی که تزریق می شوند، تدریجا بطور کامل توسط بدن تجزیه می شوند. دوام و ماندگاری نتایج تزریق فیلر،‌ به ناحیه ی درمان شده ی صورت و عمق تزریق فیلر در پوست بستگی دارد. فیلرها معمولا ۴ الی ۹ ماه ماندگاری دارند. در برخی موارد نتایج حتی ۱ سال یا بیشتر نیز دوام می آورند.

خطرات


به دلیل تجمع رگ های خونی در محل ابروها، تزریق فیلر در این ناحیه با حساسیت بالایی همراه است. انجام تزریق نادرست و ناشیانه می‌تواند منجر به انسداد این عروق شود. از این رو، تزریق فیلر همواره باید توسط یک پزشک ماهر و با تجربه انجام شود. تزریق فیلر برای کاهش خطوط اخم تا حدی دردناک است و آبکی ناشی از این تزریق نیز چند روز طول می‌کشد تا کاملاً بهبود یابد.

هزینه ها


میزان هزینه این روش به نوع و مقدار فیلر یا ژلی که استفاده میشود بستگی دارد.

سوالات متداول


۱- چرا خط اخم داریم؟

عمده ترین و اصلی ترین دلیل ایجاد خطوط اخم، افزایش سن و روند طبیعی پیری پوست است. با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست میدهد و شروع به شل شدن و افتادگی میکند و نازک میشود. در نتیجه با حرکات مکرر عضلات در پی حالات مختلف صورت، چنین چروک ها و خط هایی روی پوست ایجاد میشوند.

۲- آیا تزریق فیلر برای درمان خط اخم، ایمن تر از تزریق بوتاکس است؟

تزریق فیلر، احتمال خطرات و عوارض جانبی بیشتری نسبت به تزریق بوتاکس دارد. اما بطور کلی، احتمال بروز عوارض جانبی جدی، بسیار نادر است. اکثر عوارض جانبی ناشی از تزریق فیلر، ​​معمولاً در عرض دو هفته از بین می روند. با این حال، احتمال بروز عوارض جانبی جدی در صورت استفاده از دستگاه‌های نا معتبر تزریق بدون سوزن، وجود دارد.

۳- آیا فیلر بهتر از بوتاکس است؟

فیلرها نیز به همان اندازه ی بوتاکس موثر و تاثیرگذارند. با این تفاوت که نتایج حاصل از تزریق فیلرها، طولانی تر است. با اینحال، ودام و ماندگاری فیلرها نیز عمدتا به نوع فیلر مورد استفاده بستگی دارد. برخی از فیلرها ممکن است به همان اندازه ی بوتاکس دوام داشته باشند اما برخی دیگر ممکن است حتی بیشتر از یک سال نیز ماندگاری داشته باشند.

۴- چگونه میتوان بطور طبیعی خطوط اخم را از بین برد؟

  • رعایت رژیم غذایی سالم همراه با نوشیدن روزانه مقدار زیادی آب.
  • به اندازه کافی بخوابید تا پوستتان ریکاوری کند.
  • روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • حداقل سه بار در روز صورت خود را مرطوب کنید.
  • هفته ای یک الی دو بار صورت خود را لایه برداری کنید.

۵- آیا تزریق فیلر میتواند خط اخم را از بین ببرد؟

خطوط اخم جزو رایج ترین نقاطی است که تزریق فیلر برای رفع آن انجام میشود. در مواردی که تزریق شل کننده های عضلانی (بوتاکس) برای رفع خط اخم کافی نیست، پزشکان ماهر و با تجربه از این تکنیک پیشرفته برای رفع و از بین بردن خطوط اخم استفاده میکنند.

۶- آیا بعد از تزریق فیلر، صورت دوباره به حالت عادی برمی گردد؟

خوشبختانه، نتایج و تغییرات حاصل از تزریق فیلر، آنی و فوری اتفاق میفتد و نیازی نیست که ۱۲ ماه منتظر بمانید تا نتایج آنرا ببینید. اما باید توجه داشته باشید که مدتی طول میکشد تا فیلر با بافت پوست شما ادغام شود، از اینرو طبیعی است که ۲ دو هفته طول بکشد تا فیلر بصورت کامل در صورت شما بنشیند و نتایج نهایی نمایان شوند.

۷- ماندگاری و دوام تزریق فیلر برای رفع خط اخم چقدر است؟

بسته به هر بیمار، این تزریق ها معمولا ۹ الی ۱۲ ماه دوام دارند.

۸- فیلرها چقدر سریع اثر می کنند؟

بعد از تزریق فیلر باید ۱۴ روز منتظر بمانید تا فیلر بطور کامل در ناحیه بنشیند و نتایج نهایی قابل مشاهده باشد. یکی از مزایای این روش این است که در کمتر از یک ساعت می توانید چندین مشکل را با آن برطرف کنید،‌ در حالی که در روش های تهاجمی عمل زیبایی انجام این حجم از کار ممکن است ۲ الی ۳ ساعت طول بکشد.

۹- فیلر چیست؟

فیلرهای پوستی از مواد ژل مانندی نظیر هیالورونیک اسید ، هیدروکسیل آپاتیت کلسیم و پلی ال لاکتیک اسید تشکیل شده اند، که پزشک آنها را به زیر پوست تزریق می کند. تزریق فیلر پوستی نوعی روش کم تهاجمی است که حداقل دوره نقاهت را در پی دارد.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان