لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تزریق ژل برای رفع خط خنده و خطوط بغض کنار لب

عناوین این مطلب

تزریق ژل لب برای برطرف کردن خط لبخند روز به روز محبوب تر می شود به خصوص با آمدن ژل هایی که بر پایه اسیدهیالورونیک ساخته شده اند. شما در این مقاله با تمام اطلاعات لازم برای برطرف کردن خط لبخند و جوانسازی پوست آشنا می شوید.

ما در کلینیک لیا با حضور بهترین متخصصین تزریق ژل خط لبخند در قیطریه و اندرزگو آماده ارائه خدمات به شما هستیم. ما می توانیم فیلرهای لبخند را با کیفیت بالا به شما ارائه دهیم. این فیلرها بلافاصله خطوط و چین و چروک های ظریف را کاهش می دهند یا از بین می برند. شما می توانید برای رزرو جلسه ی مشاوره با شماره تلفن 02128426546 تماس بگیرید.

خطوط لبخند و خطوط بغض در کنار لب چیست؟


خطوط لبخند چین و چروک های اطراف دهان هستند که این خطوط ممکن است در نزدیکی چشم ها هم ظاهر شوند. این خطوط همانطور که از نام آنها پیداست هنگام خندیدن بیشتر مشخص می شوند. خوشبختانه یک روش بسیار ساده و سریع برای برطرف کردن خطوط لبخند وجود دارد.

علت به وجود آمدن خطوط لبخند و خطوط بغض چیست؟


علت به وجود آمدن خطوط لبخند و خطوط بغض چیست؟

از افزایش سن، حرکات و حالات تکراری صورت، جاذبه زمین و قرار گرفتن در مقابل نو خورشید بر روی پوست، باعث ایجاد خطوط و چین و چروک ها می شود. خطوط لبخند کنار دهان و بینی که به نام علمی “چین های نازولبیال” شناخته می شوند، در نتیجه حرکات و حالات تکراری صورت شکل می گیرند. این خطوط برای افرادی که بیشتر می خندند، عمیق تر می شوند. خندیدن به مرور زمان منجر به کاهش ضخامت پوست و ایجاد خطوط لبخند می شود.
خطوط نازولبیال تقریباً از سن 25 سال به بعد به طور تدریجی شکل می گیرند. افزایش سن می تواند باعث کاهش تولید کلاژن پوست، کاهش اسید هیالورونیک و کاهش خاصیت الاستیک پوست شود. ویژگی های ساختاری طبیعی پوست آن را حفظ و جوان و صاف نگه می دارند. اما وقتی این ویژگی های ساختاری از بین می روند، پوست دچار افتادگی و چین و چروک های عمیق می شود. همچنین، پیری پوست می تواند منجر به از بین رفتن چربی صورت و کاهش حجم کلی آن شود.

با وجود اینکه خطوط لبخند به مرور زمان و با افزایش سن به وجود می آیند اما برای این مشکل راه حلی وجود دارد. ژل های تزریق برای خطوط لبخند از اسید هیالورنیک ساخته شده اند این ماده به طور طبیعی در پوست انسان وجود دارد. تزریق ژل حاوی هیالورونیک اسید ناحیه تزریق را حجیم تر می کند در نتیجه باعث ایجاد پوستی صاف تر و ظاهری حجیم تر می شود.

متخصصین پوست و جراحان پلاستیک برای تزریق ژل خطوط لبخند و خطوط بغض آموزش دیده اند. این ژل ها در چین و چروک ها و خطوط صورت تزریق می شوند و آنها را پر می کنند، با پر کردن خطوط لبخند و خطوط بغض کنار لب این خطوط و چین و چروک ها از بین می روند یا کاهش می یابند. بنابراین صورت شما پوست صاف تری خواهد داشت و شاداب تر به نظر میرسید.

مزایای تزریق ژل خطوط لبخند و خطوط بغض


مزایای تزریق ژل خطوط لبخند و خطوط بغض

افزایش تولید کلاژن و خاصیت الاستیک پوست

افزایش سن به طور طبیعی باعث کاهش تولید کلاژن و الاستین می شود. یکی از مواد اصلی ژل های تزریقی اسید هیالورونیک است که باعث افزایش سطح کلاژن و الاستین می شود. هر چه میزان اسید هیالورونیک در بدن بیشتر باشد، پوست ظاهری جوان تر خواهد داشت. نتیجه ی تزریق ژل خطوط لبخند و بغض در کمتر از یک هفته قابل مشاهده است اما معمولا نتایج بهتر آن بعد از دو هفته مشخص می شود.

نتایج تزریق برای مدت طولانی باقی می ماند

نتایج تزریق ژل خطوط لبخند و خطوط بغض با توجه به برخی شرایط ممکن است از 6 تا 18 ماه باقی بمانند. این شرایط شامل: نوع فیلراستفاده شده، شیوه ی زندگی شما، مراقبت از ناحیه درمان هستند که بر اثر بخشی تزریق و مدت زمان ماندگاری آن تاثیر دارند.

شما بعد از تزریق نیاز به استراحت ندارید

تزریق ژل یک درمان غیر تهاجمی است و نیاز به آمادگی خاصی قبل از درمان، جراحی یا استراحت بعد از درمان ندارد. غیر تهاجمی بودن تزریق ژل یکی از مزیت های آن به حساب می آید. شما بعد از تزریق به راحتی می توانید به زندگی روزمره خود بازگردید.

تزریق ژل خطوط لبخند و خطوط بغض برای چه کسانی مناسب است؟


شما باید برای پی بردن به اینکه آیا می توانید از این درمان استفاده کنید یا خیر به صورت حضوری با یک متخصص پوست مشورت کنید. ژل های تزریقی ساختارهای متفاوتی دارند که مخصوص قسمت های خاصی از بدن هستند. متخصص پوست با توجه به مشکل و نتایج دلخواهتان می تواند نوع درمان مناسب شما را تشخیص دهد.

روند تزریق ژل خطوط لبخند و خطوط بغض


روند تزریق ژل خطوط لبخند و خطوط بغض

قبل از انجام تزریق ژل خط لبخند و خطوط بغض کنار لب حتما با متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش برای شما مناسب است. پزشک شما در جلسه مشاوره درباره روند درمان با شما صحبت می کند.

ژل حاوی ماده ی طبیعی هیالورونیک اسید به لایه درم ناحیه تحت درمان تزریق می شود. محل تزریق، میزان مورد استفاده و اثر بخشی تزریق به نوع ژل و محل خطوط و چین و چروک ها بستگی دارد. هنگام تزریق ممکن است درد خفیفی را احساس کنید که به سرعت برطرف می شود.

نتایج تزریق ژل خط لبخند و خطوط بغض


نتایج تزریق ژل خط لبخند و خطوط بغض

مشاهده نتایج تزریق ژل بلافاصله پس از درمان امکان پذیر است. پزشک شما توصیه های لازم برای مراقبت های پس از تزریق را به شما ارائه می دهد. ممکن است پس از تزریق دچار کبودی یا درد خفیف شوید که این وضعیت تا ۲۴ ساعت بعد از درمان برطرف می شود. خوشبختانه، این تزریق کاملاً قابل برگشت است، به این معنی که اگر شما از نتایج درمان راضی نباشید، پزشک شما می تواند ژل تزریق شده را در عرض چند دقیقه حل کند و صورت شما به حالت اول خود بازگردد.

فیلر خط لبخند به پوست حجم می دهد و ظاهر شما را جوان می کند. اثربخشی تزریق بستگی به عواملی مانند مقدار ژل تزریق شده، وضعیت پوست قبل از درمان و نتیجه مورد نظر شما دارد. این درمان دائمی نیست اما نتایج آن معمولاً از ۶ تا ۱۲ ماه دوام دارند.

عوارض تزریق ژل خط لبخند و خطوط بغض


عوارض تزریق ژل خط لبخند و خطوط بغض

شما ممکن است بعد از تزریق دچار کبودی و درد خفیف شوید که معمولا طی 24 تا 48 ساعت بعد از تزریق برطرف می شود. خوشبختانه این درمان کاملا برگشت پذیر است و در صورتی که شما از نتایج درمان راضی نباشید پزشک شما می تواند ژل تزریق شده را در عرض چند دقیقه حل کند  و ظاهر شما به حالت قبل از درمان بازمی گردد.

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد بنابراین تزرریق این ماده برخلاف ژل های حاوی کلاژن گاوی باعث ایجاد حساسیت نمی شود. تزریق ژل هیالورونیک اسید برای خط لبخند و خطوط بغض کاملا بی خطر است اما ممکن است در موارد معدودی خطرناک باشد. به هر حال پزشکان با تجربه قبل از درمان درباره ی موراد منع مصرف با بیمار صحبت می کنند.

سوالات متداول


مدت ماندگاری نتایج تزریق ژل خط لبخند و خطوط بغض چقدر است؟

معمولا نتایج تزریق با توجه به نوع ژل استفاده شده و خود فرد بین 12 تا 18  ماه ماندگار است.

هزینه تزریق ژل خط لبخند و خطوط بغض چقدر است؟

هزینه ی تزریق ژل خط لبخند و خطوط بغض به پزشک معالج، محل کلینیک و قیمت ارز بستگی دارد.

برای برطرف کردن خط لبخند و خطوط بغض استفاده از بوتاکس بهتر است یا ژل؟

ژل و بوتاکس نتایج مشابهی دارند اما مدت ماندگاری نتایج تزریق ژل طولانی تر است.

آیا تزریق ژل خط لبخند و خطوط بغض دردناک است؟

تزریق ژل در هر قسمت از صورت ممکن است دردناک باشد. خوشبختانه زمان درمان کوتاه است، همچنین برای کاهش درد راه های زیادی وجود دارد.

برای تزریق ژل خطوط لبخند از چند سرنگ استفاده می شود؟

در اکثر موارد برای ترمیم کامل خطوط لبخند از دو سرنگ استفاده می شود.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان