لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تزریق بوتاکس زیربغل چه مزایایی دارد؟

عناوین این مطلب

یکی از مشکلات ناخوشایندی که تقریباً همه ما با آن مواجه شده‌ایم، تعریق بیش از حد در بخش‌هایی از بدن مانند زیربغل است. این مشکل ممکن است باعث ناراحتی و خجالت شما شود، اما خوشبختانه، پیشرفت حوزه پزشکی و زیبایی، راهکارهایی برای کنترل این مشکل ارائه کرده است.

بوتاکس زیربغل یکی از راهکارهایی است که به شما کمک می‌کند تعریق زیربغل را کنترل کنید. این روش با استفاده از تزریق بوتاکس در ناحیه زیربغل، باعث مهار تعریق بیش از حد می‌شود. این روش به دلیل سادگی و موثر بودن، در حال حاضر بسیار محبوب است.

اما قبل از تصمیم گیری درباره بوتاکس زیربغل، باید مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید. از مزایای این روش می‌توان به کاهش تعریق بیش از حد، افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی اشاره کرد. اما از معایب آن می‌توان به هزینه بالا، نیاز به تزریق مجدد و احتمال عوارض جانبی اشاره کرد.

در نهایت، قبل از تصمیم گیری درباره بوتاکس زیربغل، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و تمامی گزینه‌ها را در نظر بگیرید.

تزریقات بوتاکس می‌تواند به عنوان یک درمان برای تعریق زیربغل بکار گرفته شود. این درمان حدود 20 دقیقه زمان نیاز دارد و شامل چندین تزریق کوچک در زیر پوست زیربغل است. این درمان کاملاً مؤثر است و می‌تواند تا شش ماه دوام داشته باشد.

کلینیک زیبایی لیا، تزریقات بوتاکس برای تعریق بیش از حد در زیر بغل را ارائه می‌دهد. مفتخریم که بالاترین خدمات تخصصی و مطلوب را فراهم می‌کنیم و تمام درمان‌های ما توسط پزشکان کاملاً مجرب ارائه می شود. برای رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02122203821 تماس بگیرید.

هایپرهیدروزیس چیست؟


هیاپرهیدروزیس یک واژه پزشکی است که به تعریق مداوم و بیش از حد اطلاق می‌شود. تعریق یکی از مکانیسم‌های طبیعی خنک شدن بدن است، اما هنگامی که بدن بیش از حد نیاز، عرق تولید می‌کند تا بدن خنک شود، هایپرهیدروزیس نامیده می‌شود. تعریق بیش از حد به‌طور شایع در کف دست‌ها، کف پاها، صورت و زیربغل رخ می‌دهد.

هایپرهیدروزیس چیست

تعریق بیش از حد می‌تواند زندگی روزانه شخص را مختل کند. شخصی که دچار این مشکل است، ممکن است از شرکت در ورزش‌ها یا دیگر فعالیت‌های تفریحی خودداری کند. تعریق زیاد می‌تواند اضطراب اجتماعی شدید ایجاد کرده که ناخوشایند است. سه نوع از این مشکل وجود دارد.

هایپرهیدروزیس کانونی اولیه

هیاپرهیدروزیس کانونی اولیه بر سه درصد از افراد اثر می‌گذارد و هنگامی است که تعریق بیش از حد بر یک یا چند ناحیه بدن اثر می‌گذارد، که شامل کف دست‌ها، کف پاها، زیربغل و صورت و پوست سر است. بقیه قسمت‌های بدن به‌طور طبیعی عرق می‌کنند.

ممکن است عوامل محرکه خاصی برای تعریق وجود داشته باشد، مانند استرس، اضطراب، احساسات، گرما و مصرف غذاهای ادویه‌دار. این مشکل معمولاً در اوایل نوجوانی شروع می‌شود و علت دقیق آن هنوز مشخص نیست. برخی شواهد نشان می‌دهد که غدد تعریق در این نواحی بیش از حد حساس هستند و این مشکل ممکن است ارثی و در خانواده وجود داشته باشد.

این مشکل می‌تواند باعث خجالت‌زدگی شخص شود و او را مجبور کند که به‌طور مداوم لباس‌های خود را تعویض کرده و از بودن در موقعیت‌های اجتماعی خودداری کرده که می‌تواند بر اعتماد به نفس و عملکرد کاری او اثر بگذارد. مرطوب بودن دائمی این ناحیه، باعث ایجاد حس ناراحتی و مشکلات پوستی می‌شود. این نوع تعریق بیش از حد را می‌توان به آسانی و به‌طور مؤثر با تزریق بوتاکس درمان کرد.

هایپزهیدروزیس کانونی ثانویه

این نوع نادر از هایپرهیدروزیس که تعریق بیش از حد در یک ناحیه خاص رخ می‌دهد و علت مشخصی دارد. به عنوان مثال فردی با مشکلات ستون فقرات یا مشکلات عصبی نادر، ممکن است دچار تعریق آبش از حد در پا شود.

هایپرهیدروزیس عمومی

این واژه برای فردی بکار می‌رود که در سرتاسر بدن دچار تعریق بیش از حد است. این نوع که به اندازه هایپرهیدروزیس اولیه شایع نیست، اغلب علائمی از مشکلات پزشکی دیگر مانند عفونت، پرکاری غده تیروئید، عوارض جانبی یک داروی خاص یا اضطراب است. انجام آزمایش خون توسط پزشک می‌تواند به تشخیص این نوع هایپرهیدروزیس کمک کند.

آشنایی با بوتاکس


جهت آشنایی با مفهوم بوتاکس زیربغل، معتقدیم که از روش همه‌جانبه استفاده کنیم تا یک درک کلی از چگونگی عملکرد آن داشته باشید.

امروزه، هر زمان که افراد واژه بوتاکس را می‌شنوند، اکثر اوقات آن را با روش‌های زیبایی مرتبط می‌دانند. هرچند ایرادی به آن وارد نیست، زیرا بوتاکس به‌طور عمده جهت بهبود ظاهر شخص به کار می‌رود؛ اما بوتاکس مزایای کمتر شناخته شده دیگری نیز دارد که اکثر افراد از آن آگاه نیستند. اما بوتاکس دقیقاً چه چیزی در خود دارد؟

به ساده‌ترین بیان، بوتاکس اساسی‌ترین دارویی است که برای فلج کردن یا ضعیف کردن سلول‌ها، بافت‌ها و عضلات بکار می‌رود. همچنین بوتاکس می‌تواند نقش محوری در کاهش چین و چروک، خطوط ظریف، چروک پیشانی، چروک دور چشم، خطوط بین دو ابرو و خطوط اخم و مشکلات دیگر ایفا کند.

بوتاکس نوعی پروتئین است که از سم بوتولینوم ساخته شده که به نوبه خود، توسط باکتری بوتولینوم کلستردیوم تولید می‌شود. این ماده در طبیعت در جنگل‌ها، دریاچه‌ها، خاک و حتی در روده چندین ماهی و پستاندار یافت می‌شود.

اگرچه، این ماده به شدت خطرناک است، هنگامی که به مقدار بسیار کم استفاده شود، می‌تواند فواید پزشکی و زیبایی متعددی داشته باشد. به همین دلیل است که همیشه باید تزریق بوتاکس را تحت نظارت دقیق یک متخصص آموزش‌دیده و در محیط کنترل شده انجام شود. همچنان که پیش از این بیان شد، افراد معمولاً بوتاکس را با مفاهیم زیبایی مرتبط می‌دانند اما متعجب خواهید شد اگر حیطه بوتاکس در مراقبت از دیگر مشکلات آناتومی که در ادامه ذکر می‌شود را، بدانید.

بوتاکس می‌تواند در درمان دو بینی، سردردهای میگرن، مثانه پرکار، انقباض اندام بالاتنه، اسپاسم پلک و دیستونی گردن بکار ‌رود. علاوه بر این، تحقیقات همچنان ادامه دارد، زیرا این باور وجود دارد که بوتاکس می‌تواند آب ریزش دهان، نورالژی پس از تبخال، آلوپسی، پسوریازیس، اگزمای دیشیدروتیک، آنیسموس، ولوودینیا، آشالازی، هیدرانیت عفونی و بیماری رینود را درمان کند.

این مسئله ما را به موضوع اصلی امروز می‌رساند، که تعریق زیر بغل است. در ادامه متوجه خواهیم شد که بوتاکس چگونه این مشکل را برطرف می‌کند.

بوتاکس زیر بغل چیست؟


تعریق یک روند طبیعی است که همه ما در زندگی روزانه به درجات مختلف آن را تجربه می‌کنیم. اما افرادی هستند که بیش از دیگران عرق می‌کنند و بیش از حد طبیعی تعریق دارند. در این افراد، درمان پزشکی اهمیت زیادی دارد، زیرا باعث می‌شود که بدن آنها بیش از آنچه که ضروری است، آب و سدیم از دست ندهد.

سازمان غذا و داروی آمریکا و انجمن بین‌المللی هایپرهیدروزیس بیان کرده و تائید می‌کنند که بوتاکس می‌تواند تعریق بیش از حد را درمان کرده و تأثیر آن حدود 82 – 87% است.

بوتاکس هایپرهیدروزیس

می‌توانید در طول 14 -15 روز پس از درمان، نتایج آن را مشاهده کرده و تأثیر آن بین چهار ماه تا بیش از یک سال در برخی موارد ادامه دارد. با این حال تزریق بوتاکس برای کنترل تعریق تنها برای زیربغل تائید شده است.

گرچه تحقیقات درباره اینکه این تزریق بتواند به کنترل تعریق در دیگر بخش‌های بدن مانند دست‌ها، صورت، سر یا پاها نیز کمک کند، هنوز ادامه دارد.

چه زمانی از تزریق بوتاکس استفاده می شود؟


بوتاکس معمولاً هنگامی در نظر گرفته می‌شود که درمان‌های موضعی مانند ضدتعریق، یون درمانی (درمانی که توسط برخی از متخصصین پوست بکار گرفته می‌شود) و داروها موفقیت‌آمیز نباشد. بوتاکس تنها در درمان نواحی کوچک مؤثر است و از این رو، گزینه موفقیت‌آمیزی برای درمان هایپرهیدروزیس عمومی نیست.

مزایای تزریق بوتاکس زیربغل در اندرزگو و قیطریه


علیرغم اینکه مفهوم نسبتاً جدیدی است، عمومیت بوتاکس زیربغل با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش است، که به واسطه مزایای زیاد این روند است، در میان این مزایا می‌توان به اصلی‌ترین آنها اشاره کرد:

مزایای هایپرهیدروزیس

  • بوتاکس کاملاً تأثیرگذار است که در گزارشات انجمن بین المللی هایپرهیدروزیس آشکار است که این روش می‌تواند تعریق بیش از حد را تا بیش از 80% کاهش دهد.
  • یک روش غیرتهاجمی است که همیشه بر درمان‌های جراحی ارجحیت دارد زیرا خطرات کمتر و دوران بهبودی کوتاهی دارد.
  • نیاز به اختصاص مدت زمان زیادی به انجام روند درمان ندارد زیرا می‌توان آن را در 10 – 15 دقیقه انجام داد.
  • بوتاکس توسط منابع بسیار معتبر مانند سازمان غذا و دارو و انجمن بین المللی هایپرهیدروزیس تائید شده است.

مکانیسم بوتاکس زیربغل


نوروتوکسین موجود در تزریق بوتاکس به کنترل قابلت و ساختار سیستم عصبی کمک کند. به عبارت دیگر، بوتاکس می‌تواند قابلیت پیام رسان‌های عصبی مورد نظر را که مسئول تعریق بیش از حد هستند، تغییر دهد.

مکانیسم هایپرهیدروزیس

تزریق بوتاکس می‌تواند پیام‌رسان‌های عصبی که غدد تعریق را جهت فعال شدن تحریک می‌کنند، مسدود کند، و در نتیجه تعریق بیش از حد در نواحی تحت درمان کاهش یافته و کنترل می‌شود.

اکنون درباره هزینه چنین درمانی سردرگم هستید. بوتاکس باید حتماً در مکان‌های مجوزدار انجام شود، زیرا کل این روند ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. یک فرد باتجربه و متخصص می‌تواند بهترین کسی باشد که مقدار و دوز تزریق بوتاکس را تعیین می‌کند. تزریقات باید هر از 4 – 12 ماه (به مشکلات شخص بستگی دارد) تکرار شود. بنابراین این روند ادامه‌دار است.

کل روند می‌تواند در 10 – 15 دقیقه به اتمام برسد. پزشک ناحیه درمان را با یک بی‌حسی موضعی، بی‌حس می‌کند یا با استفاده از یخ ناراحتی یا درد را تسکین می‌دهد. او سپس دوز بسیار کمی از بوتاکس را طبق یک الگوی شبکه‌ای زیر پوست تزریق می‌کند که نواحی تزریق حدوداً به فاصله 1- 2 سانتی‌متر از یکدیگر فاصله دارند.

آماده سازی برای تزریق


قبل از شروع روند، به شدت توصیه می‌شود که یک جلسه مشاوره با متخصص داشته باشید که در آنجا سابقه پزشکی خود را ارائه داده و از این رو پزشک می‌تواند درباره اینکه می‌توانید از این درمان استفاده کنید یا نه، درک بهتری داشته باشد. همچنین توصیه می‌شود که 3- 4 روز قبل از درمان موهای آن ناحیه را کوتاه کنید.

آشنایی با روند درمان

آشنایی با روش کار بوتاکس قبل از شروع جلسه اول درمان بسیار اهمیت دارد. معمولاً این درمان تنها چند دقیقه زمان می‌برد و درد و ناراحتی کمی ایجاد می‌کند. اما تأثیرات کامل بوتاکس حدود یک هفته طول می‌کشد. بنابراین، صبر و شکیبایی در طول این فرآیند بسیار مهم است و باید بدانید که نتیجه نهایی فوراً پس از انجام درمان قابل مشاهده نیست.

قبل از درمان از مصرف داروها یا مکمل‌هایی که اثر رقیق کنندگی خون دارند، خودداری کنید


داروهای خاص و مکمل‌ها می‌توانند پلاکت‌ها را کند کرده که سلول‌هایی در خون هستند که به توقف خونریزی و کبودی کمک می‌کنند. اگر پلاکت‌ها قادر نباشند که پس از تزریق خود را به مویرگ یا رگ‌های خونی پاره شده برسانند، احتمال کبودی افزایش می‌یابد.

جهت کاهش خطر کبودی، حداقل دو هفته قبل از درمان، از مصرف آسپرین، داروهای ضدالتهاب غیراسروئیدی (مانند ادویل، موترین، ناپروکسن، ایبوپروفن) و هر مکملی که به عنوان یک رقیق کننده خون عمل می‌کند، پرهیز کنید.

مکمل‌های رایج که باید قبل از درمان از مصرف آنها پرهیز کرد، شامل ویتامین E، سنت جونز ورت، سیر، زردچوبه، دانه چیا، جینکو بیلوبا و روغن بذر کتان (و دیگر روغن‌های حاوی اسیدهای چرب امگا 3) است.

بهتر است که قبل از قطع مصرف داروهای مصرفی خود، با پزشک خود صحبت کنید. متخصصین آموزش دیده در مرکز زیبایی شناسی پزشکی استارکی، قبل از درمان درباره داروها و مکمل‌های که مصرف می‌کنید صحبت می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که بهترین نتایج و سلامت کامل را بدست خواهید آورد.

می‌توانید قبل و بعد از درمان از آرنیکا استفاده کنید


آرنیکا مونتانا که به‌طور رایج به نام آرنیکا شناخته می‌شود، یک گیاه گلدار دائمی است که در مناطق آفتابی در ارتفاعات رشد می‌کند. این گیاه قرن‌ها است که برای درمان مشکلات متعدد شامل کبودی و ورم بکار می‌رود.

استفاده از قرص آرنیکا یا قرص‌های زیرزبانی از 4 – 5 روز قبل و بعد از درمان، می‌تواند کبودی را به حداقل برساند. نمی‌دانید چگونه آن را پیدا کنید؟ آرنیکا به عنوان یک مکمل بدون نسخه در اکثر داروخانه‌ها و فروشگاه‌های گیاه درمانی و فروشگاه آنلاین در دسترس است.

روند درمان


پزشک قبل از درمان با بیمار مشاوره خواهد داشت. این کار کمک می‌کند، ناحیه‌ای را که در آن تعریق بیش از حد رخ می‌دهد، مشخص شود و پزشک اطمینان حاصل می‌کند که مشکلات سلامتی دیگری در بیمار وجود ندارد که بوتاکس با آن تداخل داشته یا آن را تشدید کند. سپس درباره عوارض جانبی احتمالی این روند به بیمار اطلاعاتی داده می‌شود تا درباره علائم نامطلوب از پیش اخطار داده شود. از بیمار می‌خواهند که چند روز قبل از درمان موهای آن ناحیه را بتراشد و از ضد تعریق در روز درمان استفاده نکند. ابتدا ناحیه تزریق تمیز می‌شود تا از ایجاد عفونت جلوگیری شود. در مرحله دوم اگر بیمار تمایل داشته باشد که از بی‌حسی موضعی استفاده کند، اینکار انجام می‌شود و مدتی صبر می‌کنند تا تأثیر خود را نشان دهد. بسیاری از افراد احساس می‌کنند که نیازی به استفاده از بی‌حسی موضعی ندارند زیرا روند درمان به‌طور معمول دردناک نیست. در سومین مرحله، با یک سوزن بسیار نازک تزریق انجام می‌شود که بدین وسیله بوتاکس دقیقاً در زیر سطح پوست قرار می‌گیرد. هر زیربغل حدود 20 تزریق کوچک دریافت می‌کند که به سرعت انجام می‌شود و معمولاً بدون درد است، زیرا این ناحیه از پوست، بیش از حد حساس نیست.

مکانیسم با هایپرهیدروزیس

مراقبت‌های پس از درمان


می‌توانید با پزشک درباره کارهایی که باید و نباید پس از درمان انجام دهید، با جزئیات صحبت کنید. بوتاکس به یک هفته زمان نیز دارد تا تأثیر خود را نشان دهد، پس از دو هفته تأثیر کامل آن قابل مشاهده است، بنابراین مهم است که انتظار رفع معجزه‌آسای مشکل بلافاصله پس از تزریق نداشته باشید.

مراقبت‌های هایپرهیدروزیس

 

در ناحیه تزریق از یخ یا کمپرس سرد استفاده کنید

یخ و کمپرس سرد رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و جریان خون را در محل تزریق آهسته می‌کند. در نتیجه، خطر کبودی ناشی از تزریق کاهش می‌یابد. به عنوان یک مزیت دیگر، قرار دادن کمپرس سرد قبل از درمان می‌تواند آن ناحیه را بی‌حس کرده و احساس ناراحتی ناشی از سوزن را تسکین دهد. پزشک قبل از درمان کیسه یخ برای بیمار فراهم می‌کند. پس از مراجعه به خانه، یخ یا کیسه یخ را در ناحیه تزریق قرار دهید تا خطر بروز کبودی کاهش یابد.

تا 2 روز پس از درمان از انجام ورزش‌های شدید خودداری کنید

همه می‌دانند که ورزش برای قلب و سلامت بدن بسیار خوب است؛ اما افزایش ضربان قلب و جریان خون در پی ورزش، برای کبودی مناسب نیست. گرچه می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های عادی خود را انجام دهید، اما برنامه روزانه باشگاه یا دویدن خود را تا چند روز به تعویق بیندازید. با پرهیز از ورزش شدید به مدت دو روز پس از درمان بوتاکس، جریان خون را در یک سطح حداقلی حفظ کنید، تا رگ‌ها و مویرگ‌های خونی با سرعت بیشتری بهبود یابند.

از ماساژ پرهیز کنید

پزشک از بیمار می‌خواهد که ناحیه درمان را ماساژ ندهد یا روی ناحیه تزریق به مدت چند روز فشار وارد نکند و از انجام فعالیت‌های شدید که باعث تعریق زیاد می شود، تا 24 ساعت خودداری کند.

از قرار گرفتن در معرض گرما خودداری کنید

از دوش آب گرم، شستشوی بیش از حد ناحیه درمان، سونا، شنا کردن و حمام آب گرم به مدت 24 ساعت خودداری کنید

از دئودرانت استفاده نکنید

به مدت 24 ساعت پس از درمان از دئودرانت استفاده نکنید، زیرا اینکار باعث ایجاد ناراحتی و ایجاد فولیکولیتیس در محل تزریق می شود.

عوارض جانبی


  • محل تزریق ممکن است کمی حساس شده و کمی کبودی ایجاد شود، اما این علائم به‌طور معمول درطول یک یا دو روز برطرف می‌شوند. اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد چندین بیمار هنگام تزریق در زیر بغل و دست‌ها، ضعف عضلات را تجربه کردند اما این مشکل برطرف شده است.
  • برخی از بیماران افزایش تعریق در دیگر نواحی بدن را تجربه کردند، گرچه اینگونه به نظر می‌رسد که با کاهش تعریق در زیر بغل، نسبت به تعریق نواحی دیگر بدن، آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند.
  • درمان بوتاکس می‌تواند گاهی اوقات باعث ایجاد علائمی شبیه به آنفولانزا شود، خستگی و تاری دید، درد احتمالی گردن و بازو در افرادی که تزریق در زیر بغل انجام دادند، مشاهده شده است. این علائم همگی موقتی هستند و در طول چند روز برطرف می‌شوند و همه افراد این علائم را تجربه نمی‌کنند.
  • حس ناخوشایند یا عارضه شدیدی وجود ندارد که بر زندگی روزانه شخص تأثیر بگذارد و به ندرت عارضه‌ای بوجود می‌آید.

گرچه بوتولینوم A یک پروتئین طبیعی مشتق شده از سم (بوتولینوم کلوستریدیوم، باکتری که موجب مسمومیت غذایی یا بوتولیسم می‌شود) است، این سم خالص سازی و تصفیه می‌شود و کاملاً بی‌خطر است و هنگامی که توسط یک متخصص انجام شود، مفید است. این سم هنگامی که برای درمان هایپرهیدروزیس بکار می‌رود، آسیب جدی به بدن وارد نمی‌کند و فقط در نواحی خاص که تزریق انجام شده، فعال می‌شود؛ این ماده به دیگر نواحی بدن منتشر نمی‌شود.

موارد منع مصرف


بوتاکس برای درمان هایپرهیدروزیس برای زنان باردار یا مادرانی که در دروان شیردهی به کودک هستند، توصیه نمی‌شود. همچنین برای افرادی که دچار اختلالات عضلانی یا عصبی هستند یا داروهایی مانند جنتامایسین و کوئینیدین برای مشکلات عصبی یا عضلانی مصرف می‌کنند مناسب نیست. افراد مبتلا به بیماری عصبی عضلانی، سندروم میاستنی گراویس یا لمبرت اتون، نیز نمی‌توانند درمان بوتاکس را دریافت کنند. بوتاکس برای افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس که تحت خدمات سلامت ملی هستند، در دسترس است، زیرا به عنوان یک درمان زیبایی به حساب نمی‌آید. در صورتی که فکر می‌کنید این روش درمانی برای شما مناسب است و پزشک یا متخصص پوست تا به حال به آن اشاره نکرده است، می‌توانید آن را با پزشک در میان بگذارید.

هزینه بوتاکس زیر بغل در اندرزگو و قیطریه


هزینه براساس مقدار بوتاکس یا دیسپورت مورد نیاز، متفاوت است. این درمان دائمی نیست و باید هر از چند ماه برای انجام آن هزینه کنید؛ بنابراین می‌تواند یک هزینه مداوم را به شما تحمیل کند.

انجام درمان چه مدت طول می‌کشد؟


درمان بوتاکس برای هایپرهیدروزیس معمولاً حدود 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. پزشک متخصص در کاربرد بوتاکس درمانی برای کسب بهترین نتیجه، دقت بسیار زیادی بکار می‌گیرد.

آیا تزریق بوتاکس برای درمان هایپرهیدروزیس درد دارد؟

بوتاکس در درمان تعریق زیربغل دردناک نیست. سوزن‌های بسیار نازکی برای تزریق بکار گرفته می‌شود و اکثر بیماران آن را شبیه به درد ناشی از یک سنجاق کوچک می‌دانند که در کمتر از یک ثانیه برطرف می‌شود. برای راحتی بیشتر، می‌توان از یک کرم بی‌حس کننده قبل ازشروع درمان استفاده کرد.

چه زمانی نتایج درمان مشخص می‌شود؟


تأثیر بوتاکس درمانی معمولاً در ابتدا 3 – 4 روز پس از تزریق و نتیجه کامل آن در طول دو هفته مشخص می‌شود. نتایج به‌طور متوسط شش تا هشت ماه ماندگار است، که در حدود یک سوم از بیماران، فاصله بین درمان، یک سال طول می‌کشد.

بررسی‌های بالینی و شواهد بیماران تائید می‌کند که بوتاکس تعریق را کاهش داده و سبک زندگی را بهبود می‌بخشد، گرچه سطح کاهش در هر فرد متفاوت است. بوتاکس درمانی برای هایپرهیدروزیس نیست. هنگامی که انتهای عصب دوباره رشد می‌کند، تعریق شروع می‌شود اما در این مرحله بیمار به درمانی دیگر نیاز دارد تا دوره را دوباره شروع کرده و آن ناحیه را خشک نگه دارد. گاهی اوقات ممکن است برخی از غدد تعریق تحت تزریق قرار نگیرد و در برخی از نواحی زیربغل، تعریق بسیار کمی ایجاد شود. این مسئله را می‌توان به آسانی در جلسات بعدی برطرف کرد و با اطلاع به پزشک، آن نواحی بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان