لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد

عناوین این مطلب

الکترولیز موهای زائد، تنها روش موجود برای از بین بردن دائمی موهای زائد است. برای رسیدن به بهترین نتیجه، نیازمند جلسات متعدد است؛ با این حال تضمین نمی کند که در ناحیه ی درمان شده تا آخر عمر مویی نبینید. الکترولیز بدون در نظر گرفتن دلیل، از جمله وراثت و مشکلات هورمونی یا متابولیک، موهای زائد را به طور دائمی از بین می برد.

لیزر الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد، به عنوان روشی با نتایج ماندگار، درمانی غیر جراحی است که نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. از یک وسیله ی الکتریکی و موچین برای بیرون کشیدن موهای ناحیه ی درمان شده استفاده می کند و باعث می شود فرد پوستی صاف و بدون مو داشته باشد. از آنجایی که روشی غیر تهاجمی، مقرون به صرفه و ساده است و زمان بر نیست، قطعاً ارزشش را دارد که انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد الکترولیز موهای زائد و رزرو وقت مشاوره در لیا کلینیک، ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه پوست و مو در اندرزگو و قیطریه، با شماره 02128426546 تماس بگیرید.

الکترولیز موهای زائد چگونه است؟


در واقع، الکترولیز باعث تخریب رشد مو می شود. این فرایند با وارد کردن سوزنی نازک در پوست انجام می شود. از امواج رادیویی با طول کوتاه یا جریان مستقیم در فولیکول مو استفاده می شود تا رشد موهای جدید را متوقف کند. این عمل باعث آسیب رساندن به فولیکول های موی شما می شود تا از رشد آنها جلوگیری کند و باعث ریزش موهای موجود نیز می شود.

سه نوع الکترولیز وجود دارد: گالوانیک (که با استفاده از مواد شیمیایی فولیکول ها را از بین می برد)، ترمولیز (که از گرمای متمرکز استفاده می کند) و ترکیبی (که از هر دو روش استفاده می کند).

با اینکه برخی از دستگاه های خانگی نیز نتایجی مشابه محصولات تخصصی دارند، اما به اندازه ی مؤثر و دائمی نیستند. الکترولیز می تواند نتایج دائمی داشته باشد؛ اما باید توجه داشته باشید که زمان زیادی نیاز است. موها مراحل رشد مختلفی دارند: رشد، استراحت و ریزش. از آنجایی که همه ی موها در یک زمان در مرحله ی مشابهی نیستند، برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به جلسات متعددی است.

مزایای الکترولیز موهای زائد


مزایای الکترولیز موهای زائد

خوش سابقه ترین است

الکترولیز در مقایسه با سایر روش ها، بهترین نتیجه ی نهایی را در زمینه ی از بین بردن دائمی موهای زائد دارد.

الکترولیز روی هر پوست و رنگ مویی تأثیر دارد

علاوه بر ارائه نتایج دائمی، الکترولیز بسیار قابل تطبیق است. این روش می تواند جلوگیری از رشد هر نوع مویی در هر نوع پوستی را انجام دهد و در همه قسمت های بدن، از جمله ابروها، قابل استفاده است. همچنین، الکترولیز می تواند برای افراد بیشتری مناسب باشد؛ زیرا بر خلاف درمان با لیزر، هدف آن از پیگمنت (رنگدانه) مو نیست و به جای آن، مستقیماً روی خود فولیکول تأثیر می گذارد. بنابراین، افرادی که برای درمان با لیزر مناسب نیستند، می توانند از الکترولیز استفاده کنند.

کاندیدهای الکترولیز موهای زائد


الکترولیز برای هر نوع پوست و مو و هر رنگ پوست مویی مؤثر است و تقریباً می تواند در همه ی نواحی بدن استفاده شود. می تواند در اکثر نواحی بدن و صورت، از جمله ابروها، چانه، بالا و پایین لب ها، خط فک و کناره های صورت، سینه، زیربغل، شکم، خط بیکینی، پاها و کمر استفاده شود. جزئیاتی درباره ی مناسب بودن شرایط شما، در جلسه ی مشاوره با متخصص پوستتان، که برنامه ی درمانی را طبق نیازهای خاص شما برای از بین بردن موی زائد تنظیم می کند، بررسی می شود.

مراحل سه گانه ی رشد مو


الکترولیز، فقط مو را در مرحله ی رشد فعال که فاز آناژن نامیده می شود، درمان می کند. هر چرخه ی رشد، شامل فاز آناژن، کاتاژن و تلوژن است. در فاز آناژن، مو به طور فعال از فولیکول رشد می کند. فاز بعدی چرخه ی رشد، فاز کاتاژن است و یک دوره ی انتقالی کوتاه است که در آن رشد مو متوقف شده و اندازه ی فولیکول مو کوچک می شود. فولیکول از پاپیلای پوست (درمال پاپیلا)، که مواد مغذی را برای فولیکول مو فراهم می کند، جدا می شود. سپس پاپیلای پوست (درمال پاپیلا) عقب می رود. آخرین فاز چرخه ی رشد مو، تلوژن یا فاز استراحت است. در فاز تلوژن، فولیکول مو مجدداً به پاپیلای پوست (درمال پاپیلا) می چسبد؛ که در این هنگام مجدداً وارد فاز آناژن می شود. وقتی که موی جدید رشد می کند، به موی قبلی فشار می آورد و آن را به بیرون از فولیکول هل می دهد.

پروسه ی الکترولیز موهای زائد


پروسه ی الکترولیز موهای زائد

یک تخصص پوست از یک سوزن بسیار نازک استفاده می کند که معمولاً نازک تر از تار مو است. این سوزن را از ورودی فولیکول مو وارد می کنند و با استفاده از جریان الکتریکی کمی، سلول های رشد مو را نابود می کنند. احساس گرمای موقتی یا نیشگون مانندی ممکن است در ناحیه ای که سوزن وارد می شود، ایجاد شود. تعداد جلسات لازم برای از بین بردن موهای زائد به صورت دائمی، در هر فرد متفاوت است. بنابراین، معمولاً باید هر هفته یا یک هفته در میان به متخصص پوست مراجعه کنید. ممکن است این مراجعات بیش از یک سال و نیم طول بکشد. مدت زمان درمان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله ناحیه بدن و نوع مویی که در آن ناحیه رشد می کند. اگر ناحیه وسیعی از بدن یا ناحیه ای با موهای ضخیم را درمان می کنید، به تعداد جلسات بیشتری نیاز خواهید داشت. زمان الکترولیز موهای زائد معمولاً 15 دقیقه تا یک ساعت است.

آماده شدن برای الکترولیز موهای زائد


برای کمک به شما در آماده شدن برای اولین جلسه ی درمان الکترولیز، چند پیشنهاد ابتدایی داریم:

  1. با پوستتان ملایم رفتار کنید. از اصلاح و وکس کردن ناحیه ی مدنظر، حداقل به مدت 7-10 روز، خودداری کنید.
  2. هرگونه مشکل پوستی دارید باید با پزشکتان در میان بگذارید. در معرض آفتاب قرار گرفتن، روی نتیجه تأثیر خواهد گذاشت. از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب خودداری کنید.
  3. الکترولیز موهای زائد، یک پروسه ی دائمی است و باید قبل از درمان مطمئن باشید که می خواهید این کار را انجام دهید.
  4. از مصرف مرتب آسپرین یا محصولات حاوی آسپرین، روغن ماهی، ویتامین E یا جینکوبیلوبا، هفت روز قبل از درمان، خودداری کنید.
  5. کمی درد خواهد داشت. در صورت نیاز می توانید بروفن مصرف کنید.
  6. اگر سؤالات دیگری دارید، لطفاً در جلسه ی مشاوره و قبل از شروع درمان، بپرسید.

مراقبت های بعد از الکترولیز موهای زائد


مراقبت های بعد از الکترولیز موهای زائد

در پروسه ی الکترولیز توجه می شود تا درمانی استریل و بهداشتی برای شما انجام شود. لطفاً با دست نزدن به ناحیه ی درمان شده، به روند بهبود پوست کمک کنید. لطفاً موارد زیر را نیز رعایت کنید:

  • به محض شروع شدن درمان الکترولیزتان، موها را با موچین نکنید، وکس نکنید و از هیچ روش دیگری که مو را بکند، استفاده نکنید.
  • محل تحت درمان را تا 72 ساعت بعد از درمان، نخراشید، دستکاری و لایه برداری نیز نکنید.
  • محل تحت درمان 48-72 ساعت قبل و بعد از درمان، در معرض آفتاب قرار نگیرد.
  • محل تحت درمان را 24-72 ساعت، اصلاح یا دکلره نکنید. این کار ممکن است باعث سوختگی شیمیایی شود.
  • 24 ساعت بعد از درمان زیر بغل، از دئودورانت استفاده نکنید.

نتایج الکترولیز موهای زائد


نتایج الکترولیز موهای زائد

بعد از سه الی پنج جلسه درمان، به مدت یک یا دو هفته به ناحیه ی کوچکی استراحت داده می شود و اکثر بیماران کاهش چشمگیری را تجربه می کنند. مویی که می ماند باید نرم تر و نازک تر شده باشد.

عوارض جانبی الکترولیز موهای زائد


الکترولیز کاملاً بی خطر است. در صورت درست انجام نشدن الکترولیز، احتمال خیلی کم عفونت (به دلیل سوزن غیر استریل)، یا اسکار وجود دارد. اگر الکترولیز را فردی متخصص و دارای مدرک معتبر برای شما انجام دهد، احتمال این خطرات بسیار کم خواهد بود. علاوه بر این اسکار بعد از درمان الکترولیز بسیار نادر است.

ممکن است کمی قرمزی پوست را حین درمان یا بلافاصله بعد از آن تجربه کنید که خیلی موقتی است. افرادی که پوست تیره تری دارند ممکن است لکه های تیره ای موقتاً روی پوستشان ایجاد شود. با گذر زمان این لکه ها ناپدید می شود؛ پس از کرم دکلره روی آن ها استفاده نکنید.

هزینه ی الکترولیز موهای زائد


هزینه ی الکترولیز موهای زائد به عوامل بسیاری بستگی دارد؛ از جمله تعداد موهایی که باید خارج شود، وسعت ناحیه ی مدنظر برای درمان و جایی که برای درمان به آن مراجعه می کنید. عمدتاً، شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک نرخ بالاتری دارند. در کل هزینه ی الکترولیز با سایر درمان های از بین بردن موهای زائد از جمله لیزر، قابل مقایسه است. با این حال، جلسات زیادی لازم است تا موهای زائد ناحیه ای وسیع از بین برود.

سؤالات متداول


آیا الکترولیز دائمی است؟

بله. الکترولیز موهای هر رنگ پوستی را ایمن و دائمی از بین می برد. این روش، تنها روش دائمی از بین بردن موهای زائد است. از آنجایی که الکترولیز سلول های رشد مو در فولیکول را به طور دائم از بین می برد، مو مجدداً رشد نخواهد کرد.

آیا الکترولیز دردناک است؟

معمولاً الکترولیز درد زیادی ندارد. ممکن است کمی احساس گز گز داشته باشید. در صورت لزوم برای استفاده از بی حسی موضعی (کرم بی حس کننده) با متخصص الکترولیز خود صحبت کنید.

الکترولیز برای بهبودی چقدر زمان لازم دارد؟

شما می توانید بلافاصله بعد از جلسه ی درمان، فعالیت های عادی خود را انجام دهید.

چند جلسه برای الکترولیز لازم است؟

الکترولیز موهای زائد، 15-30 جلسه لازم دارد.

تفاوت لیزر موهای زائد و الکترولیز چیست؟

الکترولیز دردناک تر از لیزر موهای زائد است و ممکن است نسبت به لیزر، به جلسات بیشتری نیاز داشته باشد، اما هر جلسه ی آن ارزان تر از لیزر است. لیزر موهای زائد، روش سریع تر و با درد کمتر است؛ اما برای هر جلسه ی گران تر از الکترولیز است.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان