لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

اسکالپ سر (رفع کچلی سر با دستگاه آلمانی آمیا و رنگ آمیا)

عناوین این مطلب

ریزش مو مشکل شایعی است که بسیاری از بانوان و آقایان در طول عمرشان با آن مواجه می‌شوند. ریزش مو در هر نقطه‌ای از بدن ممکن است مشاهده شود، اما عموماً پوست سر را درگیر می‌کند. کنار آمدن با ریزش مو همواره آسان نیست. برخی حاضر به پذیرش این وضعیت نیستند و نارضایتی از وضع ظاهری به ناراحتی روانی و از دست دادن اعتمادبه نفس و عزت نفس منجر می‌شود، البته برخی نیز ریزش مو را به عنوان بخشی از زندگی قبول می‌کنند.

حجم، مدل یا حتی پرپشتی موها تأثیر چشمگیری بر ظاهر یا حتی اعتمادبه نفس کلی دارد. متأسفانه همه این‌قدر خوش‌شانس نیستند که با موهای پرپشت و زیبا به دنیا بیایند. کچلی بانوان و آقایان تفاوت‌هایی با هم دارد. کچل شدن آقایان به نظر عادی می‌آید، اما پذیرش ریزش موی بانوان سخت است. به همین دلیل درمانی به نام اسکالپ میکروپیگمنتیشن برای نجات دادن افراد ناراضی از آلوپسی، طاسی با الگوی مردانه و زنانه و ریزش مو ابداع شد.

کلینیک زیبایی لیا انتخابی ایده‌آل برای ساکنان منطقه قیطریه و اندرزگو است که از ابتلا به آلوپسی یا دیگر گونه‌های طاسی ناراحت‌اند و می‌خواهند درمان اسکالپ پیگمنتیشن را انجام بدهند. متخصصین کلینیک زیبایی لیا شما را در جلسه مشاوره اولیه برای درمان آماده می‌کنند و کارهایی را که باید برای آمادگی قبل از درمان و مراقبت بعد از درمان انجام بدهید، برای‌تان توضیح می‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره 02128426546 تماس حاصل فرمایید.

میکروپیگمنتیشن اسکالپ سر چیست: تریکوپیگمنتیشن رشد موی سر را تحریک می‌کند؟


معمولاً این فرآیند به صورت جلسات مکرر انجام می‌شود تا الگوی دقیق و طبیعی‌تری ایجاد شود. این روش درمانی، به عنوان یک راهکار برای افرادی که با مشکل ریزش مو یا کچلی روبرو هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از ویژگی‌های این روش می‌توان به عدم نیاز به عمل جراحی، عدم تحریک فولیکول‌های موی سالم و ایجاد ظاهری طبیعی و دقیق اشاره کرد. همچنین، این روش قابلیت تنظیم درجه رنگدهی و شکل الگو را نیز داراست تا بهترین نتیجه ممکن برای هر فرد به دست آید.

اسکالپ میکروپیگمنتیشن یک روش موثر و پایدار است که به عنوان یک جایگزین برای تاتوی سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش برای ایجاد ظاهری طبیعی و پرپشت‌تر به موهای باقیمانده کمک می‌کند و از طریق تزریق رنگدانه‌های طبیعی در لایه اپیدرم سر انجام می‌شود. این روش، باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود ظاهر جنسیتی فرد می‌شود.

در نهایت، با استفاده از روش اسکالپ میکروپیگمنتیشن می‌توان به طور موثر مشکلات ریزش مو و کچلیا حل کرده و ظاهری طبیعی و پرپشت به موها بخشید.

اصطلاح «اسکالپ میکروپیگمنتیشن» اصطلاحی کلی است که برای توصیف این روش کم‌تهاجمی و تقریباً بدون درد به کار برده می‌شود. روش اسکالپ یا هاشور سر موی ریخته شده را جایگزین نمی‌کند، اما الگویی نقطه‌نقطه را ایجاد می‌کند که شباهت زیادی به فولیکول‌های موی سر دارد تا به این ترتیب موهای باقیمانده پرپشت‌تر به نظر برسد.

البته دقت داشته باشید که تریکوپیگمنتیشن با اسکالپ میکروپیگمنتیشن تفاوت دارد. نتایج تریکوپیگمنتیشن موقتی‌تر از میکرواسکالپ است. هر دو روش برای رفع مشکلات ظاهری ناشی از ریزش مو یا کچلی و پوشاندن جای زخم و کچلی کاربرد دارند و برای جزئی‌ترین تا پیچیده‌ترین مشکلات ریزش مو موثراند.

متخصص رنگدانه‌ای طبیعی را در این درمان غیرجراحی در لایه اپیدرم سر تزریق می‌کند تا الگویی شبیه به فولیکول‌های طبیعی مو ایجاد شود. متخصص اسکالپ سعی می‌کند ناحیه‌های طاس شده سر را پوشش بدهد تا طوری به نظر برسد که انگار سرتان را به تازگی تراشیده‌اید.

 

چگونه می‌توان رشد موی سر را به روش اسکالپ میکروپیگمنتیشن تحریک کرد؟


در روش اسکالپ میکروپیگمنتیشن از سوزن‌های بسیار ظریف برای تاتوی سر و وارد کردن رنگدانه به پوست سر استفاده می‌شود. نتیجه این هاشور زدن به فولیکول‌های کوچک مو شبیه است که باعث پرپشت‌تر به نظر رسیدن موها می‌شود. اسکالپ در واقع فولیکول‌های طبیعی مو را شبیه‌سازی می‌کند و موهای کم‌پشت را تقویت و پرپشت می‌کند. بهترین حالت وقتی است که در اثر استفاده از سوزن‌های اسکالپ رشد موهای سر تحریک می‌شود؛ در آن صورت هاشور سر صرفاً یکی از مزایای جانبی خواهد بود.

متقاضیان اسکالپ


اگر می‌خواهید بدانید که آیا متقاضی ایده‌آلی برای اسکالپ سر با دستگاه آلمانی آمیا محسوب می‌شوید یا خیر، در ادامه با ما همراه باشید. در این بخش با دلایل انجام دادن اسکالپ سر آشنا می‌شوید.

آلوپسی آندروژنتیک 

آلوپسی آندروژنتیک اصطلاحی تخصصی برای طاسی با الگوی مردانه است. در اثر واکنش نوع دوم از آنزیم 5 ـ آلفا ردوکتاز با تستوسترون دی‌هیدروتستوسترون (DHT) تولید می‌شود. اگر این واکنش در پوست سر فردی با استعداد ژنتیکی ریزش مو رخ بدهد، مشکل طاسی با الگوی مردانه بروز می‌یابد.

 

آلوپسی و اسکالپ پیگمنتیشن

 

اسکالپ سر درمانی فوق‌العاده برای طاسی با الگوی مردانه است، چرا که در دو یا سه جلسه از راهکاری دائمی برای برطرف کردن تمام نیازهای ظاهری‌تان برخوردار می‌شوید. نتایج اسکالپ سر همواره تازه و جذاب به نظر می‌رسد و به حداقل نگهداری نیاز دارد.

وقتی کاری از دست پروپشیا و روگین برنمی‌آید

وقتی فیبرهای مو بی‌فایده می‌شود

از فیبرها یا پودرهای پرپشت کننده مو، مانند تاپیک برای پوشاندن ناحیه کچلی استفاده می‌شود تا موها پرپشت‌تر به نظر برسد. فیبر مو به موهای موجود می‌چسبد تا کم‌پشتی موها کمتر جلب توجه کند.

اما فیبر مو ریزش مو را درمان نمی‌کند و غالباً راهکاری کوتاه‌مدت است که ضررش بیشتر از فایده‌اش است. اکثر آقایان در روزهای بارانی یا طوفانی و روزهایی که با فعالیت بدنی و تعریق همراه است، نمی‌توانند از فیبر مو استفاده کنند. به‌علاوه این پودرها هر چیزی را که نزدیک سرتان بشود، لک می‌کنند. بسیاری از آقایانی که برای اسکالپ سر به کلینیک زیبایی لیا در ناحیه قیطریه و اندرزگو مراجعه می‌کنند، برای‌مان تعریف کرده‌اند که اولین چیزی که بعد از درمان دور می‌ریزند، پودرهای پرپشت کننده است، چون با استفاده از این پودرها یک مشکل دیگر به وضعیت ناراحت کننده‌شان اضافه می‌شود.

وقتی نمی‌خواهید جراحی کاشت مو انجام بدهید 

هزینه جراحی کاشت مو برای بسیاری از مردم سرسام‌آور است و همین دلیل کافی است تا بسیاری از جراحی کاشت مو منصرف شوند. به‌علاوه وقتی سخت بودن عمل، دوران نقاهت طولانی و دوره انتظار شش ماهه تا یک ساله را برای مشاهده نتایج در نظر می‌گیریم، متوجه می‌شوید که چرا افراد مشهور بسیار بیشتر از همکاران و اطرافیانمان جراحی کاشت مو را انتخاب می‌کنند؛ این عمل واقعاً سنگین است و هزینه، انرژی و زمان بسیاری از شما می‌گیرد.

وقتی جراحی کاشت مو جای زخم باقی می‌گذارد

موهای پیوندی لازم برای کاشت مو در روش FUE با دستگاه پانچ و در روش FUT با استفاده از باریکه‌های جدا شده از پوست سر تأمین می‌شود. غالباً لازم است که برای جراحی کاشت مو چند بار به کلینیک مراجعه کنید؛ به‌علاوه ممکن است پس از عمل جای زخم پشت سرتان باقی بماند. سی درصد از متقاضیانی که برای اسکالپ سر به کلینیک زیبایی لیا مراجعه می‌کنند، افرادی هستند که می‌خواهند جای زخم باقیمانده از جراحی کاشت مو را بپوشانند!

 

جراحی اسکالپ پیگمنتیشن

 

مزایای اسکالپ سر با برند آمیا


دستگاه آلمانی آمیا برای انجام درمان اسکالپ میکروپیگمنتیشن دستگاهی مقاوم و باکیفیت است که بهترین نتایج اسکالپ سر ر به دست می‌دهد. متخصصان مجرب کلینیک زیبایی لیا دستگاه آلمانی آمیا را بر روی سرعت مناسب و با حداقل ارتعاش تنظیم می‌کنند. دستگاه آمیا مجهز به سوزن‌هایی در اندازه‌های مختلف است و درمان اسکالپ سر را سریع‌تر و دقیق‌تر می‌کند. دستگاه آلمانی آمیا با دقت ساخته شده است و متخصصان کلینیک لیا نیز نهایت دقت را حین درمان به کار می‌برند. دستگاه آلمانی آمیا برای اسکالپ سر موتوری قوی با سیستم چرخ‌دنده‌ای پیشرفته دارد تا منبع قدرت از ویژگی‌های روانی و یکنواختی برخوردار شود.ا به دست می‌دهد. متخصصان مجرب کلینیک زیبایی لیا دستگاه آلمانی آمیا را بر روی سرعت مناسب و با حداقل ارتعاش تنظیم می‌کنند. دستگاه آمیا مجهز به سوزن‌هایی در اندازه‌های مختلف است و درمان اسکالپ سر را سریع‌تر و دقیق‌تر می‌کند. دستگاه آلمانی آمیا با دقت ساخته شده است و متخصصان کلینیک لیا نیز نهایت دقت را حین درمان به کار می‌برند. دستگاه آلمانی آمیا برای اسکالپ سر موتوری قوی با سیستم چرخ‌دنده‌ای پیشرفته دارد تا منبع قدرت از ویژگی‌های روانی و یکنواختی برخوردار شود.

 

مزایای اسکالپ پیگمنتیشن

 

رفع کچلی سر با دستگاه آلمانی آمیا شامل مزایای زیر است:

  • به کمک این دستگاه باکیفیت و ساخت آلمان می‌توانید خواسته‌های دشوارتان را انجام بدهید.
  • دقت بالای هندپیس دستگاه دستیابی به بهترین نتیجه را تضمین می‌کند.
  • دستگاه آلمانی آمیا از بالاترین استانداردهای ایمنی برخوردار است تا درمان را با آرامش خاطر انجام بدهید.
  • نوآوری مداوم موجب می‌شود که همواره از بقیه جلوتر باشید.
  • طیف گسترده محصولات باعث می‌شود که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • رنگدانه‌های نوآورانه آمیا ماندگاری نتایج را تضمین می‌کند.
  • پشتیبانی قوی از رشد هنری
  • عضویت در اجتماعی جهانی برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و مطرح شدن
  • برخورداری از پلتفرمی دیجیتال که هفت روز هفته به صورت شبانه‌روزی رشد می‌کند.
  • رهبری جهانی: دستگاه آمیا بهترین انتخاب برای شما است.

آمادگی قبل از اسکالپ سر


دو روز قبل از درمان

مصرف داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن را قطع کنید، چون این داروها از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند و خطر خونریزی را افزایش می‌دهند. چای، قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیز رقیق کننده خون هستند.

شب قبل از درمان

شب خوب بخوابید تا فردا سرحال باشید. همچنین حداقل از یک روز قبل مایعات فراوان بنوشید تا آب مورد نیاز بدنتان تأمین شود و پوست رنگ آمیا را بهتر جذب کند. پوست سرتان را لایه‌برداری کنید تا سلول‌های پوستی مرده از سرتان جدا شود.

روز درمان 

برای این که بنیه لازم را در طول روز داشته باشید، صبح یک صبحانه مفصل و مقوی بخورید. سرتان را بشویید، چون بعد از هاشور سر تا مدتی نمی‌توانید دوش بگیرید. ورزش نکنید و فراورده‌های روغنی و واکس مو به سرتان نزنید؛ چربی اضافه اجازه نمی‌دهد که رنگ آمیا در پوست سر بنشیند و حفظ شود.

 

اسکالپ سر چگونه انجام می‌شود


اسکالپ سر تقریباً شبیه به تاتوی معمولی است، اما اسکالپ نوعی از عمل پزشکی است. در این روش، متخصص از دستگاه‌های بسیار نازک استفاده می‌کند و طی تزریق رنگ آمیا، سطح پوست کمی آسیب می‌بیند. به همین دلیل، دستگاه باید دارای ضدعفونی PMU مناسبی باشد تا جوهر به صورت ایمن وارد لایه درم پوست سر شود. در روش اسکالپ سر، از سوزن‌های بسیار نازک به جای اسپری معمولی تاتو استفاده می‌شود و این باعث کمتر شدن آسیب سطح پوست می‌شود. همچنین، دستگاه باید تمیز شده و ضدعفونی شود تا از عفونت یا بیماری‌های عفونی جلوگیری شود. استفاده از تیغها برای جدا کردن فیبر مو می‌تواند به سطح پوست آسیب جدی وارد کند.

 

انجام اسکالپ پیگمنتیشن

 

مانند هر درمان زیبایی دیگری برای تضمین موفقیت‌آمیز بودن درمان و پرهیز از خطر لازم است که شرایط خاصی به دقت رعایت شود.

تست حساسیت پیش از عمل انجام می‌شود؛ بدین‌منظور متخصص پچی را روی پوست می‌گذارد تا بررسی کند که آیا به رنگدانه مورد استفاده حساسیت دارید یا خیر. ناحیه دور هاشور سر باید کاملاً تمیز و ضدعفونی شود تا مشکل عفونت پیش نیاید.

سپس رنگ را با توجه به راهنمایی‌های متخصصان کیلینک زیبایی لیا انتخاب می‌کنید. متخصص ناحیه تاتو را با وسیله جراحی استریلی علامت‌گذاری می‌کند. این عمل آن‌قدر که فکر می‌کنید، دردناک نیست، چون با سوزن‌های ظریف انجام می‌شود و حتی بعضی کلینیک‌ها از بی‌حسی استفاده نمی‌کنند. اصلاً جایی برای نگرانی نیست.

متخصص رنگدانه را با سوزن در لایه فوقانی پوست تزریق می‌کند. هر بار که سوزن در پوست فرومی‌رود، یک قطره رنگدانه در حفره کوچکی آزاد می‌شود و چشمتان کمی اشک می‌آید، اما این عمل چندان ناراحت‌کننده نیست. حتماً درباره مراقبت‌های بعد از عمل از متخصص سوال کنید و دستورات را به دقت رعایت کنید.

تقریباً سه هفته طول می‌کشد تا تناژ رنگی دلخواه به دست بیاید. رنگ در ابتدا کمی تیره و براق به نظر می‌رسد و بافت‌های اطراف سرخ و متورم است. این عوارض به دلیل آسیب جزئی پوست طبیعی است و پس از مدتی برطرف می‌شود. برای آن که بهترین نتیجه ممکن به دست بیاید، حتماً دستورات متخصص را مو به مو رعایت کنید.

مراقبت پس از اسکالپ سر


به‌طور کلی پس از اسکالپ سر باید طوری رفتار کنید که انگار زخم بازی روی پوست سرتان وجود دارد. سرتان را نشویید و آن را تمیز نگه دارید. سونا، شنا در استخر با آب کلردار، حمام بخار یا حمام آفتاب به مدت 30 روز پس از درمان نهایی ممنوع است. اگر این توصیه‌ها را رعایت کنید، دستیابی به نتیجه‌ای ماندگار و رضایت‌بخش تضمین می‌شود.

مراقبت کوتاه‌مدت 

پس از اسکالپ سر لازم است توصیه‌های زیر را برای مدتی کوتاه رعایت کنید تا رنگدانه‌ها در پوست سر بنشیند.

چهار روز نخست پس از اسکالپ سر 

مهم‌ترین قانون این است که در این مدت از پوست سرتان مراقبت کنید و سرتان را نشویید. شاید پس از درمان اسکالپ سر وسوسه شوید که سرتان را بشویید، اما اصلاً این کار را نکنید. پوست سر در چهار روز اول همچنان حساس است و اگر آب به سرتان بزنید، ممکن است پوست آسیب ببیند. همچنین سعی کنید سرتان را نتراشید و ناحیه درمان شده را لمس نکنید.

روزهای پنجم تا هفتم

انجام دادن کارهای زیر و قرار گرفتن در شرایط زیر در این مدت ممنوع است:

  • تعریق شدید: سعی کنید ورزش‌های سخت و هوازی را در این مدت انجام ندهید. تعریق شدید فرایند التیام را مختل می‌کند.
  • شامپو زدن و مالیدن سر: مالش سر باعث باز شدن زخم‌ها می‌شود و شامپو حاوی مواد شیمیایی مضر است.
  • تماس با نور خورشید: اشعه ماوراءبنفش خورشید موجب آفتاب‌سوختگی و آسیب دیدن پوست سر می‌شود.
  • دست زدن به سر: اگر بیش از حد به سرتان دست بزنید، خطر عفونت بیشتر می‌شود.

در هفته اول پس از اسکالپ سر حتماً آب فراوان بنوشید و داروهای تجویز شده را مصرف کنید. پس از یک هفته می‌توانید پوست سرتان را با احتیاط آب بکشید و ناحیه درمان را با دستمال مرطوبی تمیز کنید.

اگر دوست دارید سرتان را بتراشید، این زمان بهترین فرصت است؛ البته باید این کار را با ماشین اصلاح برقی انجام بدهید. تراشیدن سر رویه‌های زخمی را که ممکن است هنوز روی سر دیده شود، به حداقل می‌رساند. می‌توانید کمی آب به سرتان بزنید. پس از یک هفته می‌توانید با جریان کم آب دوش سریعی بگیرید، اما مراقب باشید که از شامپوهای سولفات‌دار استفاده نکنید.

روزهای هشتم تا چهاردهم

سر پس از گذشت هشت تا چهارده روز پس از اسکالپ سر بسیار بهتر می‌شود و تا حد زیادی، البته نه به طور کامل التیام پیدا می‌کند. همچنان باید مراقبت‌های بعد از درمان را به دقت رعایت کنید و کارهای زیر را در پنج روز بعدی انجام ندهید:

  • خاراندن و دستکاری پوست سر: پوست سر در چند روز بعدی پوسته‌پوسته می‌شود. اصلاً نباید رویه‌های زخم را بکنید یا دستکاری کنید.
  • از محرک‌هایی که باعث التهاب می‌شود، استفاده نکنید، چون این محرک‌ها فرایند التیام را مختل می‌کند.
  • از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • سرتان را ده روز پس از اسکالپ کمی مرطوب کنید و با تیغ بتراشید.

موها را در صورت لزوم با دقت بتراشید یا کوتاه کنید. می‌توانید موضع درمان را به آرامی با آب و صابون بشویید. استعمال کمی مرطوب کننده فرایند التیام را تسریع می‌کند؛ دقت کنید که مرطوب کننده معطر نباشد.

روز پانزدهم به بعد 

پوست سر پس از 15 روز به اندازه‌ای التیام پیدا می‌کند که به برنامه معمولتان برگردید. ممکن است پانزده روز بعد برای جلسه بعدی به شما وقت بدهند. پیش از جلسه درمان تکمیلی لازم است که سرتان را بشویید و موها را بتراشید.

مراقبت پس از اسکالپ سر در بلندمدت 

مراقبت بلندمدت مراحل مختلفی دارد و لازم است که فعالیت‌های زیر را پس از اسکالپ سر تا مدت‌های مدید انجام بدهید:

  • در ماه نخست نباید به استخر با آب کلردار، سونا و حمام بخار بروید.
  • اشعه ماوراءبنفش برای موضع درمان مضر است؛ بنابراین حتماً پیش از بیرون رفتن روی پوست سر ضدآفتاب بزنید. از ضدآفتاب‌های با حداقل SPF 50+ استفاده کنید. حمام آفتاب نیز در ماه اول ممنوع است.
  • اگر در ماه اول خواستید سرتان را بشویید، از صابون آنتی‌باکتریال غیرعطری استفاده کنید.
  • بلافاصله پس از حمام و پیش از خواب از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست سر مرطوب بماند.
  • از استعمال فراورده‌های حاوی AHA (آلفاهیدروکسی اسید) روی موضع درمان خودداری کنید، چون این ترکیب باعث محو شدن رنگ می‌شود.

هزینه اسکالپ سر در قیطریه و اندرزگو چقدر است؟


پوشاندن جای زخم یا آلوپسی، پوشش دادن ناحیه بزرگ و بررسی موهای موجود هزینه درمان را افزایش می‌دهد. هزینه واقعی اسکالپ میکروپیگمنتیشن به موقعیت جغرافیایی کلینیک، تجربه متخصص، مدت زمان درمان و ضرورت انجام جراحی پلاستیک بستگی دارد.

پرسش‌های متداول


چند جلسه باید برای درمان اسکالپ سر به کلینیک مراجعه کنم؟

برای آن که بهترین نتیجه ممکن به دست بیاید، از مراجعین خواسته می‌شود که درمان اسکالپ را چند بار انجام بدهند. جلسات درمان چند روز با هم فاصله دارد و هر جلسه به طور متوسط دو تا سه ساعت طول می‌کشد.

درمان آقایانی که کاملاً طاس شده‌اند، در جلسات طولانی‌تر انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که نتیجه نهایی شبیه به فولیکول‌های موی طبیعی خواهد بود.

متخصص تعداد جلسات ایده‌آل لازم را اعلام می‌کند، معمولاً دو یا سه جلسه درمان اسکالپ سر کافی است.

به خاطر داشته باشید که باید دستورالعمل‌های پس از درمان را به دقت رعایت کنید تا رنگدانه به خوبی به پوست سر بچسبد. اگر تصادفاً سرتان را زودتر از زمان گفته شده شستید یا از شامپو استفاده کردید، فوراً با متخصص تماس بگیرید تا راه‌حلی را برای کاهش عوارض پیدا کنید.

مراقب بروز علائم پس از هر جلسه درمان باشید. سرخی ملایم با ورم جزئی در روزهای اول پس از اسکالپ سر طبیعی است، اما اگر با ورم شدید روبه‌رو شدید، حتماً موضوع را به پزشک معالجتان اطلاع بدهید، چون ممکن است ورم نشانه عفونت باشد. تب نیز یکی از علائم عفونت است و نباید نادیده گرفته شود.

 

پرسش‌های اسکالپ پیگمنتیشن

 

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج اسکالپ سر مشخص شود؟

هرچند اثر اسکالپ سر بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است، بهترین نتیجه ممکن پس از دو یا سه جلسه به دست می‌آید ـ متخصص تعداد جلسات لازم را پس از مشاوره اولیه تعیین می‌کند. جلسات درمان در محیطی راحت و استریل انجام می‌شود تا هم دستیابی به نتایج عالی تضمین شود و هم اطمینان حاصل شود که بیماران تجربه رضایتبخشی از درمان دارند.

ماندگاری نتایج اسکالپ سر چقدر است؟

نتایج اسکالپ سر در صورت مراقبت مناسب سال‌ها دوام خواهد داشت. بااین‌حال اسکالپ سر نیز مانند هر تاتوی دیگری به درمان تکمیلی نیاز دارد تا نتیجه به دست آمده حفظ شود. به حداقل رساندن تماس سر با نور مستقیم خورشید ماندگاری نتایج اسکالپ را افزایش می‌دهد.

آیا میکروپیگمنتیشن به فولیکول‌های سر آسیب می‌زند؟

خیر، متخصصین در کلینیک اندرزگو و قیطریه نقاط تزریق رنگ را به دقت بین فولیکول‌ها تعیین می‌کنند تا موها پرپشت‌تر به نظر برسد.

آیا اسکالپ میکروپیگمنتیشن دردناک است؟

متخصص داروی بی‌حسی را پیش از شروع درمان اسکالپ به سر می‌زند تا دردی را در طول درمان حس نکنید. بااین‌حال ممکن است حین درمان کمی دچار ناراحتی شوید. شدت ناراحتی هر بیمار به میزان تحمل دردش بستگی دارد.

 

دردناک بودن اسکالپ پیگمنتیشن

 

عوارض و معایب اسکالپ میکروپیگمنتیشن 

اسکالپ پیگمنتیشن با هدف شبیه‌سازی فولیکول‌های طبیعی مو، ضمن تقویت و پرپشت کردن ناحیه‌های کم‌پشت یا طاس انجام می‌شود؛ البته درمان اسکالپ معایب و عوارضی دارد که باید از آنها اطلاع داشته باشید.

هنگام انجام دادن جراحی‌هایی مانند کاشت مو احتمال باقی ماندن جای زخم وجود دارد. متأسفانه اگر پوست کاملاً التیام پیدا نکند یا جراحی به خوبی انجام نشود، جای زخم یا اسکار واضح‌تر می‌شود و اعتمادبه‌نفس بیمار را کاهش می‌دهد.

چرا مهم است که سوال کنید بهترین رنگ برای موهای‌تان کدام است؟

افرادی که از ریزش مو ناراحت هستند، باید دوباره داشتن موهای دائمی را احساس کنند و عزت نفس و اعتمادبه نفس از دست رفته‌شان را بازیابند. اگر سایه‌هایی رنگی را انتخاب کنید که با رنگ طبیعی موهای‌تان همخوانی داشته باشد، دیگر نگران نتیجه نهایی درمان نخواهید بود. لازم نیست نگران خط رویش موی جدید، اسکار باقی‌مانده از جراحی قبلی کاشت مو، رنگ موی نامناسب با رنگ پوست و حتی ترمیم مو باشید. به کمک اسکالپ سر می‌توانید لکه‌های طاسی را بپوشانید و تضاد بین فولیکول‌های مو و پوست را کاهش دهید.

آیا اسکالپ سر خطرناک است؟

طبیعی است که بسیاری از متقاضیان اسکالپ میکروپیگمنتیشن سوالات بسیاری درباره اثر این درمان بر فولیکول‌های مو داشته باشند. متخصصان کلینیک زیبایی لیا همواره نهایت تلاششان را برای رفع نیازهای مراجعین می‌کنند و مطمئن می‌شوند که مراجعین تجربه خوبی از درمان داشته باشند. متخصصان مجرب ما می‌دانند که ممکن است مضطرب و نگران باشید و تلاششان را می‌کنند تا پیش از درمان آرام شوید.

کنار آمدن با ریزش مو به خودی خود دشوار است و نباید مشکل دیگری به آن اضافه شود؛ بنابراین بسیار مهم است که پیش از موافقت با انجام درمان درباره متخصص تحقیق کنید. متخصصی که اسکالپ سر انجام می‌دهد، باید آموزش دیده و مجرب باشد تا بهترین نتیجه ممکن از درمان به دست بیاید.

هرچند دیگر روش‌های ترمیم مو می‌تواند بسیار دردناک باشد، هاشور سر درد بسیار کمتری دارد. نکته مهم این است که فولیکول‌های مو با دقت شبیه‌سازی شود. در صورتی‌که متخصص ماهر و مجرب باشد، خانم‌ها و آقایان می‌توانند رفع کچلی سر را با خیال راحت به روش اسکالپ سر انجام بدهند. درد ناشی از اسکالپ سر کمتر از تاتوی معمولی است.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان