لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

ژل لب عروسکی: تزریق ژل لب مدل عروسکی، قیمت+ فیلم

عناوین این مطلب

تزریق ژل لب مدل عروسکی شامل تزریق اسید هیالورونیک یا سایر فیلرهایی است که لب‌ها را برجسته و پر کرده و به آن‌ها ظاهری شبیه به لب‌های عروسک می‌دهند. ژل لب عروسکی که به تازگی مورد استقبال فراوان قرار گرفته است ظاهری شاداب و جوان‌تر به صورت شما می‌بخشد. این نوع درمان، سریع و کم تهاجمی بوده و برای بهبودی به استراحت خیلی کمی نیاز دارد. اما باید توجه کنید که برای انجام آن، حتماً به یک پزشک متخصص زیبایی مجرب مراجعه کنید.

ژل لب عروسکی چیست؟


ژل لب عروسکی چیست؟

بطور کلی، فیلرهای لب از مواد تزریقی تشکیل شده‌اند که با افزایش حجم لب‌ها، آن‌ها را بزرگ‌تر و برجسته‌تر می‌کنند. این فیلرها همچنین می‌توانند حجم از دست رفته لب‌ها را جبران کرده، چروک‌های اطراف ناحیه دهان را محو کنند و شکل و فرم لب‌ها را بهبود ببخشند. از آنجایی که فیلرها دائمی نیستند، این روش گزینه ایده‌آلی برای کسانی است که مایل‌اند به طور موقت ظاهرشان را با کمترین دردسری تغییر دهند.

تزریق ژل لب عروسکی یک روش جدید برای تزریق ژل لب است که باعث می‌شود لب‌ها شبیه به عروسک یا باربی شکل بگیرند. در این روش، بیشتر حجم ژل به لب پایین و قسمت V شکل لب بالا تزریق می‌شود تا شکل خاصی که مورد انتظار است، به وجود آید.

چهار نوع فیلر مورد استفاده برای تزریق ژل لب مدل عروسکی که مورد تأیید سازمان غذا و دارو (FDA) هستند عبارتند از:

  • اسید هیالورونیک
  • هیدروکسی آپاتیت کلسیم
  • اسید پلی ال لاکتیک (PLLA)
  • ذرات پلی متیل متاکریلات (PMMA) معلق در کُلاژن بوین (گاوی)

همچنین، گاهی اوقات متخصصین مراقبت‌های زیبایی بوتاکس لب یا بوتاکس و فیلر لب را به طور ترکیبی برای ایجاد فرم عروسکی استفاده می­کنند. البته برای ایجاد فرم لب عروسکی برخلاف ژل فیلر که به درون خود لب تزریق می­شود، بوتاکس به بالا و اطراف لب تزریق می­شود تا لب بالا را لیفت کند.

تزریق ژل فیلر لب مدل عروسکی فقط چند دقیقه طول می‌کشد و کم تهاجمی است. اما نتیجه آن دائمی نیست و برای اینکه بتوانید حجم لبی که فیلرها برایتان ایجاد کرده‌اند را حفظ کنید، در آینده، باز هم باید تزریق انجام بدهید.

مزایای تزریق ژل لب مدل عروسکی


مزایای تزریق ژل لب مدل عروسکی

وقتی تزریق انجام گرفت، ژل موجود در فیلر بافت‌های داخل لب را تقویت کرده و لب‌ها را به فرم عروسکی درمی‌آورد. مزایای استفاده از فیلرها برای ایجاد فرم لب عروسکی عبارتند از:

داشتن کنترل بر حجم لب‌ها

مقدار فیلر تزریق شده قابل کنترل است، و به همین خاطر پزشک کنترل بهتری بر مقدار حجم اضافه شده به لب‌ها خواهد داشت.

امکان مرحله‌ای کردن درمان

تزریقات را می‌توان به تدریج و در طول چند جلسه انجام داد تا اینکه نتیجه مطلوبی به دست بیاید.

کبودی خیلی کم

کبودی و ورم بسیار ناچیز بوده و این عمل کلاً بی‌خطر محسوب می‌شود.

نتایجی با دوام قابل قبول

نتایج درمان، اگرچه دائمی نیستند، اما طول مدت دوام آن‌ها منطقی و قابل قبول است.

بعید بودن احتمال واکنش آلرژیک

از آنجایی که پرکننده‌های اسید هیالورونیک از موادی مشابه مواد موجود در بدن انسان ساخته می‌شوند، بعید است که آن‌ها باعث واکنش آلرژیک شوند. البته، اگر شخصاً به لیدوکائین حساسیت دارید، می‌بایست قبل از درمان موضوع را به پزشکتان اطلاع بدهید.

شخص مناسب برای تزریق ژل عروسکی


شخص مناسب برای تزریق ژل عروسکی

تزریق ژل فیلر لب یک تصمیم شخصی است. همچنین، پیگری خواسته‌ها و ایده‌آل‌هایی که برای بدنتان در نظر دارید، می‌تواند به شما احساس قدرت و اعتماد به نفس بدهد.

برای اینکه بتوانید تحت تزریق ژل فیلر لب عروسکی قرار بگیرید می‌بایست:

  • از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید.
  • انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتیجه درمانتان داشته باشید.
  • هیچگونه عفونت دهانی فعالی، از جمله آفت‌های دهانی (canker sores) یا تب خال، نداشته باشید.

بسیاری از افرادی که فیلرهای لب را برای مدل عروسکی تزریق می‌کنند هدفشان این است که به لب‌هایشان حجم بیشتر و ظاهری جوان‌تر بدهند. شما هم ممکن است بخواهید اندازه لب‌هایتان را به دلایل مختلفی افزایش بدهید، از جمله:

  • برگرداندن لب‌ها به اندازه‌ی قبلی: معمولاً با بالا رفتن سن لب‌ها کوچک‌تر یا باریک‌تر می‌شوند، شیار بین لب بالا و قاعده بینی بلندتر و تخت‌تر می‌شود و فاصله بین گوشه‌های لب افزایش پیدا می‌کند.
  • اصلاح شکل لب‌ها: در خیلی از افراد لب‌ها نامتقارن هستند (یعنی اندازه آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد).
  • محو کردن چروک‌ها: گاهی اوقات، وقتی لبخند می‌زنید یا می‌خندید، چروک‌هایی در دو طرف دهانتان ایجاد می‌شود.
  • تقویت اعتماد به نفس: تزریق فیلرهای لب به بهبود عزت نفس شما و تصوری که از بدنتان دارید کمک می‌کند.

نحوه تزریق ژل لب مدل عروسکی


نحوه تزریق ژل لب مدل عروسکی

در جلسه‌ی تزریق ژل لب عروسکی، ابتدا پزشک یک کرم بی‌حسی موضعی را روی لب‌هایتان می‌مالد. بی‌حس کننده موضعی لب‌هایتان را بی‌حس می‌کند تا هیچ دردی را حس نکنید و در طول پروسه درمان تا حد ممکن راحت باشید. غالباً، کرم بی‌حسی حاوی بنزوکائین، لیدوکائین و تتراکائین (BLT) است و بعد از 15 تا 30 دقیقه لب‌هایتان بی‌حس خواهند شد.

اگر به ترکیب این سه دارو حساسیت داشته باشید، پزشک با استفاده از تزریق یک مسدود کننده عصبی لب‌هایتان را بی‌حس می‌کند که بعد از این تزریق هم باید 15 تا 30 دقیقه صبر کنید تا لب‌ها بی‌حس شوند.

سپس، پزشک با استفاده از یک سوزن نازک فیلر را به بخشی از لب یا تمام بخش‌های آن، از جمله لبه‌‌ی لب‌ها (لبه ورمیلیون)، قوس وسط لب بالا (کمان کیوپید) و دو گوشه دهان تزریق می‌کند. در تزریق ژل لب عروسکی بیشتر حجم ژل به لب پایین و قسمت میانی لب بالا تزریق می‌­شود. در طول این مدت، اگرچه هیچ دردی احساس نخواهید کرد، اما ممکن است حسی شبیه نیشگون داشته باشید و چشم‌هایتان اشک بریزد. به طور متوسط 1 میلی‌لیتر ژل فیلر به لب‌ها تزریق می‌شوند که معادل یک پنجم یک قاشق چایخوری است. سوزن هم از بیش از 5/2 میلی‌متر به داخل پوست نفوذ نمی‌کند.

معمولاً در طول تزریق به طور مرتب روی لب‌ها یک کیسه یخ قرار داده می‌شود تا ورم و کبودی به حداقل برسد.

کل پروسه تزریق از 30 دقیقه تا 2/5 ساعت طول می‌کشد.

 نقاهت و مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب مدل عروسکی


بعد از پایان تزریق، پزشک لب‌هایتان را به آرامی ماساژ می‌دهد تا فیلر را جذب کنند و باز هم روی لب‌هایتان کیسه یخ می‌گذارد.

در پایان، پزشک تا حدود 15 دقیقه شما را تحت نظر خواهد داشت تا مطمئن شود که دچار هیچگونه عوارض جانبی، مثل سرگیجه، تهوع یا خونریزی قابل توجه، نمی‌شوید. زمانی که او تشخیص داد که دیگر نیازی نیست تحت نظر باشید، اجازه می‌دهد به خانه بروید. بی‌حسی موضعی باعث خستگی یا بی‌حالی شما نمی‌شود، بنابراین خودتان هم می‌توانید رانندگی کنید. البته، محض احتیاط می‌توانید از یک دوست یا یکی از اعضا خانواده بخواهید که شما را به خانه برساند.

بعد از تزریق، لب‌هایتان متورم، حساس و کمی کبود خواهند بود. کبودی معمولاً بعد از 24 تا 48 ساعت خودبخود از بین می‌رود؛ البته ممکن است از بین رفتن آن تا یک هفته هم طول بکشد.

پزشک همچنین از شما می‌خواهد که حدود دو هفته بعد هم به مطب او مراجعه کنید تا بتواند روند بهبودی لب‌هایتان را چک کند. به علاوه، از شما عکس دیگری هم برای سوابق پزشکی‌تان گرفته می‌شود تا خودتان هم بتوانید ببینید که لب‌هایتان قبل از درمان و بعد از بهبودی چطور بوده‌اند.

رعایت نکات زیر به بهبود بهتر و سریع‌تر لب‌هایتان کمک خواهد کرد:

  • برای کاهش التهاب، درد و ورم روی لب‌هایتان یک کیسه یخ قرار بدهید (هر بار تا 10 دقیقه)
  • حداقل تا 24 ساعت از رژ لب، بالم لب یا هرگونه محصول آرایشی استفاده نکنید.
  • از دست زدن به لب‌هایتان یا جمع کردن آن‌ها، از جمله برای بوسیدن و نوشیدن مایعات با نی، خودداری کنید.
  • موقع مسواک زدن مراقب باشید.
  • آب فراوان بنوشید.
  • حداقل تا 24 ساعت از ورزش کردن خودداری کنید.

ماندگاری ژل لب مدل عروسکی چقدر است؟


تزریق ژل لب مدل عروسکی مانند سایر روش‌های تزریق ژل به لب عموماً 12 تا 18 ماه ماندگاری دارد. البته، ماندگاری نتیجه درمان به سن شما و متابولیسم بدنتان (اینکه بدنتان با چه سرعتی کالری‌ها را به انرژی تبدیل می‌کند) بستگی دارد. معمولاً جوانان زودتر کالری می‌سوزانند، بنابراین فیلر لب‌هایشان دوام کمتری دارد.

البته ماندگاری ژل لب عروسکی شما به برند ژلی که استفاده می‌­شود نیز بستگی دارد. همچنین در صورت رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر لب عروسکی، علاوه بر این­که ریسک عوارض جانبی کاهش می‌­یابد، همچنین دوام ژل لب عروسکی شما نیز بیشتر می‌­شود.

عوارض جانبی و خطرات تزریق ژل لب مدل عروسکی


عوارض جانبی و خطرات تزریق ژل لب مدل عروسکی

عوارض تزریق ژل لب مدل عروسکی مانند سایر پروسه‌­های تزریق ژل به ندرت اتفاق افتاده یا اگر اتفاق بیفتند موقتی بوده و بعد از چند روز رفع می‌شوند. این عوارض عبارتند از:

  • خونریزی از جای تزریق‌ها
  • ورم و کبودی
  • قرمزی و حساسیت به لمس جای تزریق‌ها
  • فعال شدن زخم‌های تب خال روی لب‌ها یا نواحی اطراف آن‌ها

عوارض جدی‌تری که ممکن است به دلیل مراقبت نامناسب بعد از تزریق، و یا انجام تزریقات توسط یک فرد بی‌تجربه یا بی‌صلاحیت بروز کنند عبارتند از:

  • ورم یا کبودی شدید و طولانی مدتی که یک هفته تا 10 روز باقی می‌ماند
  • نامتقارن شدن لب‌ها (یعنی اندازه یک طرف لب‌ها با طرف دیگر تفاوت دارد)
  • وجود توده‌ها یا ناهمواری‌هایی در سطح لب‌ها
  • عفونت
  • تزریق به رگ‌های خونی که باعث از دست رفتن بافت می‌شود
  • ایجاد زخم، بافت جای زخم (اِسکار) یا سفتی لب‌ها
  • واکنش آلرژیک که باعث قرمزی، ورم یا خارش اطراف لب‌ها می‌شود

بعد از تزریق ژل لب مدل عروسکی، در چه صورتی باید به پزشک مراجعه کنم؟


بعد از تزریق، بروز عوارض جانبی جزئی مثل ورم و قرمزی طبیعی است، اما اگر دچار هر یک از عوارض زیر شدید باید به پزشک مراجعه کنید:

کبودی یا ورم شدید

اگر دچار کبودی یا ورم شدیدی شدید که بیش از یک هفته طول کشید، به پزشکتان مراجعه کنید. آلرژی‌ها و واکنش‌ها هم اگرچه به ندرت پیش می‌آیند، اما امکان بروزشان وجود دارد.

انسداد عروق

انسداد عروق زمانی اتفاق می‌افتد که تزریق به یک سرخرگ یا نزدیک به آن انجام شده و باعث کاهش یا توقف خون‌رسانی می‌شود.

نشانه‌های انسداد عروق عبارتند از درد فوری و شدید و تغییر رنگ پوست که می‌تواند به شکل لک‌های محو یا نقاط سفیدی بروز کند.

به علاوه، از آنجایی که در اکثر فیلرها لیدوکائین (که یک ماده بی‌حس کننده است) وجود دارد، ممکن است کمی زمان ببرد تا بیمار متوجه درد شود.

توده‌ها

توده‌های ایجاد شده با استفاده از فیلر پرکاربرد، یعنی اسید هیالورونیک، می‌توانند با استفاده از داروی هیالورونیداز حل شوند. البته بسیاری از این توده‌ها با ماساژ و گذشت زمان خودبخود رفع می‌شوند.

اگر توده‌ها ناشی از التهاب باشند، پزشک ممکن است آن‌ها را با تزریق کورتیکواستروئیدها درمان کند، اما گاهی اوقات این توده‌ها خودبخود رفع می‌شوند. در برخی موارد، اگر توده‌ها و ناهمواری‌های ناشی از فیلرهای پوستی با دارو یا خودبخود رفع نشوند، می‌توان آن‌ها را با جراحی برداشت کرد.

تب خال

پزشک از شما خواهد پرسید که آیا تب خال می‌زنید یا به ویروس هرپس سیمپلکس (HSV-1) مبتلا هستید یا خیر. چراکه تزریق فیلرها باعث بروز تب خال می‌شود که ممکن است نیازمند به درمان با داروهای ضدویروس باشد.

اگر قبلاً هم بعد از تزریق ژل فیلر به تب خال دچار شده‌اید، بهتر است موضوع را به پزشکتان اطلاع بدهید.

هزینه تزریق ژل لب مدل عروسکی


قیمت تزریق ژل لب عروسکی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع و روش درمانی که انجام می‌شود
  • برند ژل مورد استفاده برای تزریق به لب
  • تجربه پزشک
  • جایی که در آن زندگی می‌کنید

فیلرها معمولاً بر اساس دوز تزریق شده در هر سرنگ یا بر مبنای هر سی سی از ژل تزریقی قیمت‌گذاری می‌شوند. اما در کل، قیمت نهایی به مقدار مواد تزریق شده بستگی دارد.

اکثر بیمه‌های درمانی جراحی‌های زیبایی یا عوارض مرتبط با آن‌ها را پوشش نمی‌دهند. پس قبل از اینکه تحت درمان قرار بگیرید مطمئن شوید که تمامی هزینه‌ها برایتان روشن شده است و از پزشکتان بپرسید که آیا گزینه‌ای برای پرداخت قسطی هزینه‌های درمان دارد یا خیر.

پیدا کردن دکتر مناسب برای تزریق ژل لب مدل عروسکی


متخصصین مختلفی توانایی انجام عمل بزرگ کردن لب را دارند، از جمله:

  • جراحان پلاستیک
  • متخصصان پوست و مو
  • جراحان زیبایی صورت

البته، در اینجا مهمترین چیز این است که پزشک با صلاحیتی را پیدا کنید که تجربه کافی در زمینه انجام این تزریقات را داشته باشد و بتوانید به او اعتماد کنید.

برای درمان به سراغ کسانی که از آن‌ها شناختی ندارید نروید. عمل بزرگ کردن لب می‌تواند با ریسک‌های جدی همراه باشد، خصوصاً اگر کسی که تزریق را انجام می‌دهد بی‌تجربه باشد.

پرسش‌های متداول


نتیجه تزریق ژل لب عروسکی را بعد از چه مدتی می‌توان دید؟

درست بعد از پایان درمان! شما خواهید توانست ظرف چند دقیقه بعد از تزریق یا درست بعد از جراحی بزرگ شدن لب‌هایتان نتیجه را ببینید.

از آنجایی که در طول روزی‌های اولیه بعد از تزریق، ورم در بیشترین حد خود قرار دارد، در ابتدا ممکن است لب‌هایتان بیش از حد برجسته به نظر برسند. اما این حالت به سرعت رفع شده و شما می‌توانید ظرف حدوداً یک هفته تا یک ماه نتیجه نهایی را ببینید.

آیا بعد از اینکه اثر تزریق از بین رفت لب‌هایم افتاده یا بیرون کشیده به نظر خواهند رسید؟

خیر! نیازی نیست نگران تخت شدن لب‌هایتان بعد از از بین رفتن اسید هیالورونیک باشید. چراکه پوست دهان و لب‌هایتان بدون هیچگونه افتادگی یا بیرون زدگی، به حالت اولشان برمی‌گردند. کاهش حجم لب‌ها اینطور نیست که یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید که ناگهان حجم لب‌هایتان را از دست داده‌اید، بلکه به آرامی اتفاق می‌افتد. بعد از محو شدن اثر فیلر، لب‌هایتان (در مقایسه با زمانی که اثر تزریق وجود داشت) کمی چروکیده‌تر به نظر می‌رسند که در واقع همان ظاهر طبیعی متناسب با سنتان است.

آیا می‌توان ماندگاری ژل لب مدل عروسکی را بیشتر کرد؟

متأسفانه، بعد از اینکه ژل لب عروسکی تزریق شد امکان افزایش ماندگاری آن وجود ندارد. بدن شما اسید هیالورونیک را به طور طبیعی تجزیه کرده و به مرور زمان لب‌هایتان به آرامی به شکل و اندازه اولیه‌شان برمی‌گردند. انجام دستورالعمل­های بعد از تزریق ژل کمک کمی به شما خواهند کرد.

البته، بدن هرکسی متفاوت بوده و مواد تزریق شده را به شکل متفاوتی تجزیه می‌کند. برای همین امکان ندارند که بتوانیم زمان دقیق حل شدن فیلری که تزریق کرده‌اید را پیش‌بینی کنیم (مگر اینکه همین فیلر را قبلاً هم تزریق کرده باشید). لب‌های بعضی از افراد فقط بعد از چند ماه به حالت طبیعی خود برمی‌گردند (در حالی که بعضی دیگر از افراد حتی تا بیش از یک سال دیگر هم به تزریق مجدد نیاز پیدا نمی‌کنند). تنها راهی که می‌تواند برجستگی دائمی لب‌ها را تضمین کند، روش بزرگ کردن لب‌ها با جراحی است.

برای مدل لب عروسکی چند سی سی ژل تزریق می‌شود؟

میزان ژل تزریقی در مدل لب عروسکی بستگی به سلیقه شما و حجم طبیعی لب­ها دارد. لب­های خیلی باریک نیاز به مقدار بیشتری ژل دارند. البته در نهایت این مسئله به تصمیم شما در مورد حجم نهایی لب­هایتان برمی‌گردد.

آیا تزریق ژل لب مدل عروسکی درد دارد؟

عموماً، پروسه‌ی تزریق ژل لب عروسکی سریع و راحت است. اما برخی از بیماران دچار کمی ناراحتی یا احساسی شبیه به یک نیشگون جزئی می‌شوند، که البته معمولاً چنین دردهایی کوتاه و قابل کنترل هستند. ضمناً، بدن هرکسی متفاوت است و بعضی‌ها بیش از سایرین دچار درد می‌شوند. به علاوه، مقدار فیلر تزریق شده هم در شدت درد تأثیر خواهد داشت.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان