لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

لیزر زیر بغل درمان موهای زائد زیر بغل با لیزر

عناوین این مطلب

اگر از استفاده از موچین، تیغ یا وکس برای از بین بردن موهای زائد خسته شده‌اید، می‌توانید از لیزر موهای زائد به عنوان راه‌حلی مؤثر و بلندمدت کمک بگیرید. لیزر موهای زائد یکی از پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی است؛ لیزر قدرت فولیکول مو را برای تولید مو از بین می‌برد تا همواره پوستی صاف و بدون مو داشته باشید.

در جلسه مشاوره رایگان با متخصصان مجرب کلینیک لیا تمام اطلاعات لازم را درباره لیزر موهای زائد به دست می‌آورید و متخصصان ما به تمام سوالاتتان درباره درمان پاسخ می‌دهند. سپس متخصص هزینه دقیق درمان را اعلام می‌کند و تعداد جلسات لازم درمان را برآورد می‌کند. برای رزرو وقت مشاوره در زمان دلخواهتان و دریافت اطلاعات مفید درباره لیزر زیربغل از زبان متخصصان مجرب پوست و مو کلینیک لیا کافی است از طریق شماره  02128426546 با  ما تماس بگیرید.

متقاضیان ایده‌آل لیزر موهای زائد زیربغل


بانوان و آقایانی که موهای تیره یا زیادی زیربغل دارند، متقاضیان ایده‌آلی برای لیزر موهای زائد به شمار می‌آیند. پیش از شروع درمان باید بدانید که انتظار چه نتایجی را باید در بلندمدت داشته باشید و از احتمال رویش مجدد موها اطلاع داشته باشید، همچنین لازم است بدانید که باید چند جلسه لیزردرمانی انجام بدهید. به‌جز بحث داشتن انتظارات منطقی، تنها عارضه‌ای که مانع انجام لیزردرمانی می‌شود، عفونت فعال است. خوشبختانه پس از برطرف شدن عارضه پوستی می‌توانید لیزردرمانی را انجام بدهید.

فواید لیزر زیربغل


فواید لیزر زیربغل

لیزر موهای زائد زیربغل مزایا و فواید متعددی دارد که در ادامه با مهم‌ترین آنها آشنا می‌شوید:

نرم‌تر شدن پوست زیربغل

می‌توانید مطمئن باشید که پوست زیربغلتان پس از فقط چند جلسه لیزر زیربغل نرم‌تر خواهد شد. لیزر نه تنها زیربغل را نرم و بدون مو می‌کند، بلکه تیرگی‌های آشکار زیر بغل را نیز از بین می‌برد تا احساس خوشایندتری پیدا کنید و اعتمادبه نفس و عزت نفستان بیشتر شود.

کاهش موهای درون‌روییده

موهای درون‌روییده زیربغل می‌تواند یک مشکل ناراحت‌کننده و تحریک‌کننده باشد. این موها زمانی ایجاد می‌شوند که موهای فرخورده زیر پوست گیر می‌افتند و باعث ایجاد برجستگی و ورم می‌شوند که ممکن است دردناک باشد. علاوه بر این، موهای درون‌روییده هنگام اصلاح با تیغ یا اپیلاسیون با وکس به راحتی ممکن است عفونت‌زا باشند. لیزر موهای زائد، سلول‌های مو را در ناحیه‌های هدف از جمله زیربغل تخریب و از بین می‌برد، و در نتیجه از بروز این عوارض جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از راش و سوختگی تیغ 

اصلاح با تیغ و اپیلاسیون با وکس عمل‌هایی برای از بین بردن موهای زائد هستند که ممکن است به پوست، به ویژه پوست زیربغل آسیب بزنند. علت آسیب دیدن پوست این است که هنگام تیغ زدن یا استفاده از وکس لایه‌های فوقانی پوست نیز همراه با فولیکول‌های مو برداشته می‌شود. در نتیجه لایه‌های پوست آسیب می‌بیند و پوست تحریک می‌شود. لیزر فولیکول مو را درون پوست هدف می‌گیرد و آن را بدون آسیب زدن به پوست از بین می‌برد، در نتیجه پوستی صاف، درخشان و بدون مو ایجاد می‌شود.

خلاص شدن از اصلاح روزانه

اگر مجبور باشید زیربغلتان را هر روز یا چند بار در هفته اصلاح کنید، این کار مداوم وقت فراغتتان را به روش آزاردهنده‌ای پر می‌کند، به‌علاوه باعث می‌شود که همیشه برای انجام دادن فعالیت‌هایی مانند رفتن به باشگاه یا استخر آماده نباشید. اما وقتی موهای زیربغل را با لیزر از بین ببرید، همیشه برای همه چیز آماده‌اید و دیگر هرگز مجبور به تیغ زدن موهای زیربغل نمی‌شوید.

نتایج دائمی

بهترین فایده لیزر زیربغل دائمی بودن نتایج آن است، چرا که در لیزردرمانی از نور شدید پالسی (IPL) برای هدف گرفتن فولیکول‌ها و سلول‌های موی درون پوست در ناحیه هدف معین استفاده می‌شود. این منبع نور قوی به فولیکول‌های موی درون پوست آسیب می‌زند و درنتیجه چرخه رشد مو مختل می‌شود. مو پس از تکرار شدن این عمل در چند جلسه، دیگر هرگز رشد نخواهد کرد. چون پس از لیزردرمانی دیگر نیازی به استفاده مکرر از تیغ و وکس نخواهید داشت، لیزردرمانی در بلندمدت موجب صرفه‌جویی در وقت و پولتان می‌شود و دیگر لازم نیست نگران موهای زائد زیربغل باشید.

لیزر دائمی موهای زائد زیربغل


لیزر دائمی موهای زائد زیربغل

آمادگی قبل از لیزردرمانی و احتیاط‌های لازم 

از شش هفته قبل از درمان با لیزر، استفاده از اپیلاسیون، وکس، کرم موبر یا هر روش دیگری برای از بین بردن موهای زائد، به جز اصلاح با تیغ و کوتاه کردن با قیچی، ممنوع است. همچنین، اگر قصد دارید لیزردرمانی را انجام دهید، از شش هفته قبل از درمان دیگر نباید حمام آفتاب بگیرید یا از سولاریوم استفاده کنید. همچنین، استفاده از محصولات برنزه کننده پوست نیز توصیه نمی‌شود.

لیزر موهای زائد زیربغل طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. ابتدا متخصص ناحیه درمان را تمیز می‌کند و کرم بی‌حسی ملایمی را در صورت لزوم روی پوست می‌زند. عینک محافظی نیز به شما داده می‌شود تا در طول درمان به چشم بزنید.
  2. سپس متخصص دستگاهی را که پرتوی نور از آن ساطع می‌شود، روی زیربغل می‌گذارد. نور فولیکول‌های مو را گرم می‌کند و به آنها آسیب می‌زند، در نتیجه فولیکول‌های آسیب‌دیده نمی‌توانند مانند همیشه موهای جدید تولید کنند. این فرایند فقط ظرف چند دقیقه به اتمام می‌رسد.
  3. برای آن‌که درد و عوارض جانبی دیگر به حداقل برسد، متخصص اسپری یا ژل خنک کننده به زیربغل می‌زند.

همان روز درمان به خانه برمی‌گردید. متخصص توصیه می‌کند که کیسه یخ یا کمپرس سرد را در صورت لزوم زیربغل بگذارید. کرم استروئیدی موضعی در صورت ورم کردن شدید تجویز می‌شود.

مراقبت پس از لیزردرمانی 

پس از درمان با لیزر، پوست ممکن است سرخ و گرم شود، بنابراین ناحیه درمان باید خنک شود. گاهی اوقات ممکن است تاول‌هایی نیز ایجاد شود، اما این عوارض معمولاً ظرف چند ساعت برطرف می‌شوند.

در 48 ساعت اول پس از درمان، بهتر است لباس پنبه‌ای گشاد بپوشید، از استخر، سونا و جکوزی استفاده نکنید و از ورزش کردن خودداری کنید. همچنین، به زیربغل دست نزنید و از آب ولرم یا سردتر برای شستشو استفاده کنید. زیربغل را با آب بسیار سرد یا داغ شستشو ندهید.

نتایج موردانتظار لیزر زیربغل

 


نتایج موردانتظار لیزر زیربغلنتایج موردانتظار لیزر زیربغلنتایج موردانتظار لیزر زیربغلنتایج موردانتظار لیزر زیربغل

لیزر موهای زیربغلی را که تیره و به اندازه کافی ضخیم باشد، به روشی ایمن و مؤثر از بین می‌برد. موهای زائد پس از هر جلسه لیزردرمانی نازک‌تر و کمتر می‌شود. بسته به نوع پوست و مو به‌طور متوسط باید شش تا هشت جلسه درمان در فواصل چهار تا شش هفته‌ای انجام شود.

احتمال دارد که موهای جدید پس از سال‌ها تحت تأثیر هورمون‌ها و عوامل دیگر رشد کند. برای از بین بردن موهای جدید هم باید چند جلسه لیزردرمانی انجام بدهید.

همچنین لازم است درمان‌های نگهدارنده را هر شش تا دوازده ماه یک‌بار یا در صورت رویش مجدد موهای زائد تکرار کنید.

عوارض جانبی لیزر زیربغل


برای آن که بیشترین فایده را از لیزر زیربغل بگیرید، باید به جراح پلاستیک یا متخصص پوست و موی مجرب مراجعه کنید. به این ترتیب احتمال بروز عوارض جانبی لیزردرمانی به حداقل می‌رسد. درهرحال عوارض جانبی احتمالی لیزر زیربغل عبارت است از:

  • سرخ شدن یا تحریک پوست؛
  • درد؛
  • تاول زدن؛
  • ورم کردن و
  • باقی ماندن جای زخم یا اسکار: این عارضه نادر است.

لیزدرمانی نیز مانند هر درمان زیبایی دیگری از قبیل لایه‌برداری می‌تواند حساسیت به نور خورشید را افزایش دهد. هرچند ناحیه زیربغل معمولاً مانند دیگر ناحیه‌های بدن با نور خورشید تماس ندارد، محض احتیاط باید به زیربغل هم مقدار زیادی ضدآفتاب بزنید.

تغییرات رنگدانه‌ای موقتی یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی لیزردرمانی است که درباره آن باید با متخصص پوست و مو مشورت کنید. تغییرات رنگدانه‌ای به صورت لکه‌های روشن روی پوست تیره یا لکه‌های تیره روی پوست روشن بروز می‌یابد.

به‌طور کلی هر چه پوست تیره‌تر باشد، بیشتر مستعد تغییرات رنگدانه‌ای است.

روش‌های دیگر برای از بین بردن موهای زائد زیربغل


نتایج حاصل از لیزر موهای زائد ماندگارتر است. بااین‌حال با توجه به درد احتمالی، خطر بروز عوارض جانبی و هزینه ممکن است این روش برای همه ایده‌آل نباشد. در این صورت می‌توان از روش‌های زیر برای رفع موهای زائد زیربغل استفاده کرد:

  • وکس: با وکس داغ و نوار اپیلاسیون می‌توانید موها را از ریشه بکنید. هرچند نتایج وکس ماندگارتر از اصلاح با تیغ است، اما عوارض وکس نیز مشابه عوارض لیزردرمانی است و شامل سرخی پوست، ورم و درد موقتی می‌شود.
  • اصلاح خیس: اصلاح خیس احتمالاً ساده‌ترین روش برای رفع موهای زائد زیربغل است. چنانچه اصلاح را همراه با آب و کرم اصلاح انجام بدهید، خطر سوختگی و بریدگی با تیغ کمتر می‌شود. هرچند اصلاح با تیغ ارزان است، اما برای این که زیربغلتان همیشه صاف و بدون مو باشد، باید هر بار که حمام می‌روید، اصلاح کنید.
  • الکترولیز: الکترولیز نیز مانند لیزر فولیکول‌های مو را از بین می‌برد تا رشد مو کمتر شود. اما در الکترولیز از فرکانس‌های رادیویی استفاده می‌شود که دردناک نیستند. البته الکترولیز معمولاً گران‌ترین روش رفع موهای زائد است و باعث بروز عوارض جانبی مانند تحریک و ورم می‌شود.
  • کرم موبر: کرم موبر موهای زائد را پس از استعمال و آب‌کشی از سطح پوست در خود حل می‌کند. هرچند استفاده از کرم موبر آسان است، اما مواد شیمیایی موجود در کرم می‌تواند باعث سوختگی و تاول زدن پوست شود، بنابراین بهتر است کرم موبر را روی پوست حساس زیربغل نزنید.

پرسش‌های متداول


آیا لیزر زیربغل دردناک است؟

چون پوست زیربغل نازک‌تر است، این ناحیه نسبت به دیگر بخش‌های بدن حساس‌تر است و ممکن است حین لیزر کردن آن درد بیشتری احساس کنید.

هزینه موهای زائد زیربغل چقدر است؟

هزینه دقیق لیزر زیربغل به متخصص انجام دهنده درمان و موقعیت جغرافیایی کلینیک بستگی دارد. همچنین باید بررسی شود که لازم است چند جلسه درمان ظرف چند هفته برای دستیابی به نتایج دلخواه انجام شود. هزینه لیزر زیربغل به عنوان یک درمان زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان