لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تزریق بوتاکس مسپورت چگونه انجام میشود؟

عناوین این مطلب

امروزه روش‌های درمانی زیادی برای پوست وجود دارد. به منظور بهبود ظاهر صورت و اصلاح تأثیرات ناخوشایند پیری، علوم زیبایی، درمان‌های مختلفی را برای دنیا فراهم کرده است. مسپورت و بوتاکس دو نمونه از این درمان‌ها هستند.

بوتاکس و مسپورت دو روش درمانی غیرتهاجمی پوست هستند. آنها چین و چروک و خطوط ریز را در بزرگسالان درمان کرده و از ایجاد آن جلوگیری می‌کنند. این دو درمان تزریقی، ظاهر کلی صورت را با آزاد کردن عضلات زیرین صورت، بهبود می‌بخشند. با اطمینان از اینکه این عضلات ثابت و آزاد هستند، پوست روی این عضلات، صاف‌تر قرار می‌گیرد.

در نتیجه، انتخاب اینکه از بوتاکس یا مسپورت استفاده شود، به ترجیح یا انتخاب کارشناس زیبایی بستگی دارد. گاهی اوقات، پزشک باتجربه که تزریق زیبایی را انجام می‌دهد، می‌تواند از هر دو محصول بطور همزمان برای درمان مشکلات استفاده کند.

متخصصین کلینیک زیبایی لیا در قیطریه و اندرزگو بهترین روش را برای جوانسازی و رفع چروک به شما پیشنهاد خواهند کرد. برای رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02122203821 تماس بگیرید.

بوتاکس چیست؟


بوتاکس اولین محصولی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان خط اخم و چروک دور چشم تائید شده است. این روش درمانی ظاهر چین و چروک را در بین ابروها و در نزدیکی چشم‌ها بطور موقت بهبود می‌بخشد.

برخلاف بیشتر درمان‌های جوانسازی صورت، بوتاکس یک روش غیرتهاجمی است. در این روش جراحی انجام نمی‌شود، تنها چند تزریق کوچک نیاز است و پس از آن می‌توانید به خانه بازگردید. درمان بوتاکس تنها ده دقیقه زمان نیاز دارد و دوران بهبودی و ترمیم لازم نیست.

بوتاکس بطور مستقیم به عضلات صورت که مسئول ایجاد چروک و خطوط ریز در ناحیه مورد نظر برای درمان هستند، تزریق می‌شود. ترکیبات در این تزریق، سیگنال‌های عصبی را کاهش داده و در نتیجه توانایی انقباض عضلات کاهش می‌یابد. بدین طریق، عضلات صورت دیگر قادر نیستند منقبض شوند و چین و چروک ایجاد کنند.

مسپورت چیست؟


مسپورت تنها یک تزریق غیرتهاجمی کوچک است که هدف آن، از کار انداختن توانایی عضلات خاصی در صورت است. این تزریق از ایجاد چین و چروک و خطوط جلوگیری می‌کند. با گذشت زمان، درمان مسپورت می‌تواند از بروز خطوط ریز موجود جلوگیری کند.

 

مسپورت چیست

 

مسپورت نیز مانند بوتاکس با استفاده از بوتولینوم نوع A کار می‌کند تا از حرکت عضله و انقباض آن جلوگیری کند.

کاربرد مسپورت 


مسپورت یک روش بسیار مناسب برای کاهش ظاهر چین و چروکی در منطقه گلابلا است. چین و چروک‌هایی که به عنوان خطوط گلابلا شناخته می‌شوند، هنگام اخم کردن به صورت عمودی ایجاد می‌شوند.

 

کاربرد مسپورت

 

همراه با دیگر چروک‌های صورت، خطوط گلابلار با افزایش سن ایجاد می‌شود. این خطوط حتی زمانی که اخم نمی‌کنید نیز قابل مشاهده خواهند بود. به این دلیل که پوست کلاژن کمتری تولید می‌کند که منجر به کاهش انعطاف‌پذیری پوست می‌شود.

اگر دچار خط اخم متوسط تا شدید هستید، پس بهتر است که تزریق مسپورت را امتحان کنید. این روش همچنین در کاهش ظاهر خط اخمی که ظاهر صورت را ناخوشایند نشان می‌دهد، مؤثر است.

مسپورت چگونه کار می‌کند؟


همانطور که قبلا ذکر شد، خطوط اخم یا چین و چروک‌ها، خطوط عمودی هستند که در اطراف ابروها روی پوست قرار دارند. این چین و چروک‌ها به دلیل اخم کردن مداوم و در هم کشیدن صورت، با گذشت زمان ایجاد می‌شوند. این مشکل با افزایش سن اجتناب‌ناپذیر است و باعث می‌شود که شخص به نظر پیرتر و خسته‌تر بنظر برسد.

 

چگونگی مسپورت

 

مسپورت پس از تزریق با جلوگیری از ارسال سیگنال‌های عصبی توسط پیام‌رسان‌ها به عضلاتی که در صورت چین و چروک ایجاد می‌کنند، کار می‌کند. این روند یک فلج موقت در این عضلات ایجاد می‌کند و بطور کامل توانایی انقباض آنها و ایجاد چین و چروک را از بین می‌برد. بر اساس این که بدن چگونه مسپورت را تجزیه می‌کند، فلج عضلات ممکن است بین 3- 6 ماه دوام داشته باشد.

مسپورت همچنین بطور مؤثر به عنوان یک درمان پیشگیرانه بکار می‌رود. افراد جوان می‌توانند بطور دوره‌ای از آن استفاده کنند تا از شروع زودهنگام خط اخم جلوگیری کنند. اگر این درمان به درستی اعمال شود، نتیجه مسپورت می‌تواند مفید واقع شود.

نحوه تزریق بوتاکس مسپورت در قیطریه و اندرزگو


قبل از تزریق مسپورت، پزشک سلامت جسمانی بیمار را ارزیابی می‌کند. اگر مناسب این درمان باشد، روند درمان در مطب پزشک در مدت نیم ساعت انجام خواهد شد.

 

تزریق مسپورت

 

پیش از تزریق مسپورت، پزشک از یک کرم بی‌حس کننده موضعی ملایم استفاده می‌کند تا ناحیه درمان بی‌حس شود. این بی‌حسی باعث می‌شود که بروز هرگونه درد و ناراحتی در طول تزریق مسپورت، برطرف شود.

در درمان مسپورت نیازی نیست درباره زمان بهبودی و ترمیم نگرانی داشته باشید. می‌توانید فعالیت‌های عادی روزانه خود را بلافاصله پس از تزریق ادامه دهید.

چه کسانی مشمول تزریق مسپورت هستند 


عمدتاً انجام مشاوره با متخصص یا پزشک بهترین راه جهت تعیین مناسب بودن تزریق مسپورت برای فرد است. بطور کلی تا زمانی که سن فرد کمتر از 65 سال باشد، این احتمال وجود دارد که کاندیدای مناسبی برای این درمان باشد. همچنین جهت تعیین کاندیدای مناسب برای این دارو، باید برای دریافت مشاوره اولیه مراجعه کنید. در طول مشاوره اولیه، پزشک اهداف زیبایی شما را بررسی کرده و علت بروز مشکلات زیبایی را تشخیص می‌دهد. اگر پزشک تشخیص بدهد که علت خطوط صورت، کاهش کلاژن است، بهتر است که با تزریق ژل، ظاهر مورد نظر خود را بدست آورید.

اگر چین و چروک متوسط تا شدید باشد و به دلیل فعالیت بیش از حد عضله ایجاد شده باشد، ممکن است کاندیدای مناسبی برای این درمان تزریقی باشید. هنگامی که پزشک تائید کند که پروتئین نوروتوکسین مشکل زیبایی شما را برطرف می‌کند، آنها سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کنند.

اگر دچار مشکلات زیر هستید، بهتر است از درمان مسپورت استفاده نکنید:

  • به مسپورت حساسیت دارید
  • به پروتئین شیر گاو حساسیت دارید
  • در ناحیه درمان دچار عفونت هستید
  • پیش از این روی صورت جراحی انجام شده باشد
  • پوست چرب دارید
  • زخم‌های عمیق و برجسته در صورت دارید
  • در ناحیه درمان دچار التهاب یا حساسیت از هر نوع هستید
  • داروهای خاصی مصرف می‌کنید

عوارض جانبی مسپورت


بطور کلی، مسپورت یک روش درمانی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. با این حال، هنوز تعدادی عوارض جانبی در این روش وجود دارد. برخی از این عوارض جانبی شامل موارد زیر است:

  • درد در محل تزریق
  • مقدار کمی ورم در ناحیه درمان
  • خارش خفیف و همچنین حساس شدن پوست
  • سردرد

بیشتر این عوارض جانبی در طول چند روز پس از درمان برطرف می‌شود. با این وجود اگر آنها ماندگار شدند، باید با پزشک مشورت کنید.

عوارض جانبی شدید به دلیل اتفاقی رخ می‌دهد که از آن به نام گسترش تأثیر سم یاد می‌شود. این عارضه هنگامی رخ می‌دهد که واکنش‌هایی مانند ضعف عضلات، دوبینی و کاهش کنترل مثانه در نواحی متفاوت از محل تزریق ایجاد می‌شود. اگر هر کدام از عوارض بیان شده را دارید، بلافاصله با جراح زیبایی تماس بگیرید.

آیا درمان مسپورت درد دارد؟


تزریق مسپورت با یک سوزن بسیار نازک صورت می‌گیرد و در برخی از موارد ممکن است کمی سوزش را احساس کنید، اما در بسیاری از نواحی تزریق، ناراحتی ایجاد نمی‌شود و هرگونه ناراحتی به سرعت برطرف می‌شود. عارضه جانبی آن شبیه به بوتاکس است و سردرد یکی از شایع‌ترین مواردی است که گزارش می‌شود. در صورت دچار سردرد پس از تزریق مسپورت، می‌توانید از هر دارویی که برای رفع سردردهای معمولی استفاده می‌کنید، استفاده کنید. خوشبختانه، بسیاری از بیماران که دچار سردرد مزمن و مداوم هستند، پس از تزریق مسپورت، به کاهش سردرد پی می‌برند.

بوتاکس در مقابل مسپورت: شباهت‌ها


با گذشت زمان، خطوط ظریف، خط اخم و چروک‌ها در صورت به دلیل انقباضات مکرر ناشی از حالات صورت بطور مداوم ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، لبخند زدن، در هم کشیدن چهره باعث ایجاد چروک دور چشم می‌شود، در حالی که اخم کردن و بالا کشیدن ابروها، منجر به خطوط پیشانی می‌شود.

بوتاکس و مسپورت با شل کردن عضلات زیرین تا جایی که قادر به انقباض نباشند، کار می‌کنند. هر دو محصول، عصب‌ها را مسدود می‌کنند که قادر به ارسال سیگنال به عضلات نباشند و در عضلات هدف، نوعی فلج موقت ایجاد می‌کنند. نتیجه کاهش حرکات عضله، کاهش حاصله در ظاهر چین و چروک و خطوط ظریف صورت است.

شباهت دیگر که بوتاکس را به مسپورت ارتباط می‌دهد، این است که نتیجه هر دو درمان موقت است. پس از چند ماه، پیام عصبی دوباره می‌تواند به عضلات هدف برسد. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، عضلات دوباره می‌توانند منقبض شوند و خطوط ظریف دوباره ظاهر می‌شوند. با این حال، می‌توانید نتیجه این درمان را از طریق تزریقات دوره‌‌ای حفظ کنید.

بوتاکس در مقابل مسپورت: تفاوت‌ها


گرچه این دو محصول اثرات یکسانی ایجاد می‌کنند، اما تفاوت‌های مهمی در آنها نیز وجود دارد. برخی از این تفاوت‌ها شامل:

  • رقیق سازی: این دو محصول بطور متفاوت رقیق می‌شوند. مسپورت بیش از بوتاکس رقیق می‌شود. به این معنی است که به درمان بیشتری از مسپورت نیاز دارید تا نتایج یکسانی مانند بوتاکس را بدست آورید. این به معنی تأثیرگذاری بیشتر بوتاکس نیست. تنها بدین معنی است که به تعداد جلسات کمتری نیاز است. علاوه بر این، هزینه هر واحد تزریق مسپورت کمتر از بوتاکس است، بنابراین، در انتها هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند.
  • اندازه مولکول: مسپورت در مقایسه با بوتاکس، حاوی تعداد مولکول‌های کوچکتری است؛ یعنی می‌تواند سریع‌تر از بوتاکس عمل کند. در درمان برخی از نواحی، این یک مزیت به حساب می‌آید. در نواحی دیگر اما ممکن است این‌چنین نباشد. حتماً قبل از تصمیم‌گیری با جراح زیبایی صحبت کنید.
  • انتشار: در موضوع انتشار، مسپورت پیشرو است. هنگامی که تزریق می‌شود، به دلیل توانایی آن در پخش شدن بطور مؤثر، در یک ناحیه گسترده پخش می‌شود. با این وجود، این ویژگی به این معنی است که در کنترل آن در نواحی کوچک که دقت زیاد لازم است، کارآیی کمتری دارد.
  • شروع تأثیرگذاری: مسپورت سریع‌تر از بوتاکس کار می‌کند. بطور عمده، تنها 24 ساعت زمان لازم است که نتیجه درمان مسپروت قابل مشاهده باشد. این زمان برای بوتاکس حدود 72 ساعت است تا تاثیر مثبت این درمان بطور کامل شکل بگیرد.

چه مدت طول می‌کشد تا مسپورت تأثیر خود را نشان دهد؟


نتایج درمان در افراد مختلف متفاوت است، اما نیمی از افرادی که تزریقات مسپورت انجام داده‌اند، در طول دو تا سه روز پس از درمان، بهبودی چشمگیری در ظاهر چین و چروک‌های متوسط تا شدید را گزارش دادند. نیم دیگر از بیماران نتایج دلخواه را در چهار روز پس از درمان بدست آوردند یا نیاز به جلسه درمان بعد داشتند.

 

تاثیر مسپورت

 

به یاد داشته باشید در صورتی که از این درمان جهت اصلاح مشکلات زیبایی مانند چروک پیشانی، خط لبخند یا خط دور لب استفاده می‌کنید، باید انتظار داشته باشید که این درمان در طول دو تا سه روز اثرگذار باشد. اگر از این روش درمانی برای رفع مشکلات پزشکی مانند میگرن مزمن یا دیستونی گردنی استفاده می‌کنید، نباید انتظار داشته باشید که این درمان به سرعت عمل کند.

به چند جلسه درمانی نیاز داریم؟


اکثر افراد تنها به یک جلسه درمان نیاز دارند تا نتایج زیبایی دلخواه خود را بدست آورند، با این وجود، در موارد بسیار شدید چین و چروک، ممکن است لازم باشد دو تا سه جلسه درمانی انجام شود تا نتایج دلخواه بدست آید. در چنین مواردی، چندین هفته طول می‌کشد تا بتوانید از ظاهری که دوست داشتید بدست آورید، لذت ببرید.

هنگام درمان مشکلات پزشکی دردناک، این احتمال وجود دارد که برای رفع درد لازم باشد که دو جلسه درمانی را سپری کنید. به عنوان مثال، پس از دریافت درمان برای میگرن مزمن، سردردهای میگرن کمتری را تجربه کنید، اما تا زمانی که دو تا سه جلسه را پشت سر نگذارید، کاهش درد و شدت علائم همراه با آن را احساس نخواهید کرد.

چکارکنیم که درمان با سرعت بیشتری عمل کند؟ 


اگر دوست دارید که عضلات صورت را شل کنید و در همان حال توانایی ایجاد حالات مختلف چهره را برای اتفاقات بزرگ زندگی مانند ازدواج فرزندتان حفظ کنید، پزشکان توصیه می‌کنند که چند هفته پیش از آن مراسم بزرگ، برای درمان برنامه ریزی کنید. اینکار به شما زمان کافی را می‌دهد تا برای تاثیر پروتئین نوروتوکسین صبر کنید و بنابراین می‌توانید نیاز به ادامه درمان برای داشتن صورتی صاف را تشخیص دهید.

 

درمان مسپورت

 

با نکاتی که ذکر شد، هدف ما این است که همیشه اعتماد به نفس لازم را داشته باشید و لازم نباشد دو تا چهار روز منتظر بمانید تا نتیجه درمان زیبایی را مشاهده کنید. در ادامه روش‌هایی را ارائه می‌دهیم که بتوانید نتایج درمان را سریع‌تر مشاهده کنید:

ناحیه درمان را ماساژ دهید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مشاهده سریع‌تر نتایج نهایی تزریق، ماساژ ناحیه تزریق به آرامی و پنج دقیقه پس از درمان است. سپس، ناحیه درمان را به مدت پنج دقیقه و چهار بار در روز ماساژ دهید. اینکار را در چهار روز آتی ادامه دهید. در طول پنج روز ماساژ، حدود 125 دقیقه یا دو ساعت را به ماساژ صورت اختصاص خواهید داد. با این حال، اینکار ارزشمند خواهد بود.

اگر در نواحی مختلفی از صورت تزریق انجام شده است، از یکی از اعضای خانواده خود بخواهید که صورت شما را به آرامی ماساژ دهند. گرچه ماساژ کمک می‌کند که دارو به خوبی در عضلات اثر کند، اما گذراندن 4 ساعت و ده دقیقه وقت برای ماساژ کار ساده‌ای نیست. پس به آرامی دراز بکشید، آرام باشید و از اینکه مورد توجه قرار گرفته و ماساژ دریافت می‌کنید، لذت ببرید.

عضلات تحت درمان را حرکت دهید

راه بسیار مناسب دیگری که پروتئین نوروتوکسین در عضلات هدف تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، ورزش و حرکت دادن عضلات است. هر زمان که عضلات تحت درمان را درگیر می‌کنید، دارو را در نواحی مناسب قرار می‌دهید. با این حال، برخی از کارشناسان بر این باور هستند که بهتر است سه ست تمرین با 40 بار تکرار به فاصله 10 دقیقه انجام دهید که اینکار چهار ساعت پس از تزریق انجام می‌شود.

برخی از افراد این روش را موفقیت‌پذیرتر از ماساژ نواحی درمان می‌دانند، زیرا انجام آن فقط یک تا سه دقیقه طول می‌کشد. بالا بردن و پایین آوردن ابروها با 40 مرتبه تکرار حدود 20 ثانیه طول می‌کشد. اگر مسپورت را در دو عضله صورت تزریق کنید، مانند پیشانی و عضلات اطراف دهان، بطور کل، فقط شش دقیقه طول می‌کشد تا هر دو عضله را ورزش دهید. می‌توانید بطور متوالی هر دوی آنها را حرکت دهید.

چرا باید صبر کنیم تا نتایج نهایی را مشاهده کنیم؟


بلافاصله پس از تزریق، متوجه خواهید شد که عضلات کمی شل شده است. با این وجود، نتایج نهایی را نمی‌توانید ببینید، زیرا دارو برای تأثیرگذاری کامل به زمان نیاز دارد. مسپورت مانند بوتاکس، متشکل از پروتئین نوروتوکسین است.

این دارو به این دلیل کار می‌کند که پروتئین کامل به پروتئین دیگر در صفحه حرکتی انتهایی در عضلات جایی که عضلات به عصب می‌رسند، متصل می‌شود. نتیجه این است که استیل کلوئین، پروتئینی که سیستم عصبی را پایین می‌آورد و به عضلات اعلام می‌کند که حرکت کنند، در حالت سکون قرار می‌گیرد. با این وجود، از یک تا چهار روز طول می‌کشد تا پروتئین ساکن، به استیل‌کولئینی متصل شود و باعث فعالیت بیش از حد عضلات موضعی شود.

نتایج درمان در نواحی مختلف چقدر دوام دارد؟


اگرچه ورزش دادن عضلات صورت، نتایج نهایی درمان را تسریع می‌کند، اما بازگشت عضلات به حالت بیش فعال اولیه را، تسریع می‌کند. با این وجود، بیان این نکته اهمیت دارد که دوام درمان اصولاً به ناحیه‌ای که دارو تزریق می‌شود و اینکه چه مدت از عضلات صورت استفاده می‌شود، بستگی دارد.

هنگامی که این تزریق در عضلات پرکاربرد انجام می‌شود، این دارو دوام زیادی نخواهد داشت. با این وجود، هنگامی که به عضلاتی که کاربرد کمتری دارد، تزریق می‌شود، دوام بسیار بیشتری دارد. در ادامه با توجه به دوام در ناحیه‌ای که دارو تزریق می‌شود، موارد زیر پیش‌بینی می‌شود.

پلک بالا

عضلاتی که در باز و بسته شدن چشم‌ها بکار می‌رود، تقریباً بطور مداوم استفاده می‌شوند. هر فرد بطور متوسط هر از چهار ثانیه به مدت 1/0 ثانیه در هر بار پلک می‌زند. فرض کنید که هر از چهار ثانیه پلک می‌زنید، هر شب هفت ساعت می‌خوابید و هر بار به مدت یک دهم ثانیه پلک می‌زنید، در هر روز حدود 15300 بار پلک می‌زنید.

همانطور که تصور می‌کنید، عضلات بالای پلک بسیار قوی هستند که به دلیل تعداد دفعاتی است که بکار گرفته می‌شوند. متأسفانه، فعالیت بیش از حد در این ناحیه، فقط باعث ایجاد چین و چروک نمی‌شود. این موضوع بر توانایی بینایی شما نیز تأثیرگذار است. اسپاسم غیرقابل کنترل عضلات در پلک بالا می‌تواند رانندگی با ماشین را غیرممکن کند، بر مستقل بودن شخص اثر بگذارد. این درمان می‌تواند اسپاسم غیرقابل کنترل پلک بالا را به مدت تقریبی چهار ماه درمان کند.

پیشانی

شما بیش از آنچه که فکر کنید از عضلات پیشانی استفاده می‌کنید. شما از عضلات پیشانی برای بالا بردن ابرو از روی کنجکاوی استفاده می‌کنید. اخم می‌کنید. وقتی یک مشکل سخت را حل می‌کنید، ابروها را به هم می‌فشارید. هنگامی که شگفت زده می‌شوید، هر دو ابرو را با هم بالا می‌برید.

عضلات پیشانی نیز بسیار بزرگ هستند. هنگامی که این دو فاکتور باهم ترکیب شود، شرایط بطور کامل جهت ایجاد چروک پیشانی فراهم می‌شود. درمان چروک عمیق پیشانی، مانند درمان اسپاسم غیرقابل کنترل پلک بالا، حدود چهار ماه زمان نیاز دارد. اگر مشکل شما در حد متوسط باشد، نتیجه درمان ممکن است تا شش ماه دوام داشته باشد.

اطراف چشم

این درمان هنگامی که برای درمان چروک متوسط تا شدید دور چشم بکار می‌رود، می‌تواند تا بیش از شش ماه ماندگار باشد. اگر هنگام خروج از خانه در طول روز، آفتابگیر خودرو را برای پیشگیری از نور خورشید خم کنید و عینک آفتابی بزنید یا کلاه لبه‌دار بپوشید، نتیجه درمان طولانی‌تر خواهد شد. چروک دور چشم که خطوط خنده نیز نامیده می‌شود، با خندیدن و در هم کشیدن چهره، تشدید می‌شود.

 

مسپورت برای اطراف چشم

 

اطراف بینی

هنگامی که این محصول برای درمان خطوط عمیق اطراف دهان، بین بینی و گوشه دهان بکار می‌رود، نتایج درمان باید تا پنج ماه دوام داشته باشد. با این حال، مهم است که برای اطمینان از مناسب بودن این روش تزریقی برای شما، در جلسه مشاوره اولیه شرکت کنید. اگر به دلیل کاهش کلاژن دچار خطوط اطراف بینی هستید، فقط با تزریق ژل می‌توان زیبایی آن ناحیه را بهبود بخشید.

اطراف لب بالا

این دارو اغلب برای رفع مشکلات زیبایی ناشی از حرکت بیش از حد عضلات در سطح متوسط تا شدید بکار می‌رود. گرچه این تنها مزیت این دارو نیست. می‌توان از آن جهت برجسته کردن لب بالا بدون نیاز به پروتز مصنوعی که غیرطبیعی به نظر می‌رسد، استفاده کرد.

این دارو می‌تواند لب بالا را شل کرده و کمی به سمت بالا بکشد بنابراین لب بزرگتر و زیباتر به نظر برسد. گرچه از عضلات اطراف لب بالا بطور مداوم برای مکیدن مایعات از طریق نی، صحبت کردن، سیگار کشیدن، خندیدن و آواز خواندن استفاده می‌شود، نتیجه این درمان می‌تواند بیش از شش ماه دوام داشته باشد.

شانه‌ها، گردن و سر

علاوه بر اسپاسم غیرقابل کنترل پلک، چندین مشکل پزشکی دیگر وجود دارد که توسط این پروتئین قابل تزریق، می‌تواند تحت درمان قرار بگیرد. یکی از این مشکلات، دیستونی گردن است. دیستونی گردن یک مشکل مزمن است که با درد شدید در گردن که تا شانه و بالای کمر و بالای سر کشیده می‌شود، شروع خواهد شد.

براساس مورد خاص بیمار، این پروتئین را می‌توان به گردن، سر، شانه‌ها یا ترکیبی از این ناحیه تزریق کرد. از آنجایی که این مشکل بسیار شدید است، نتیجه درمان معمولاً حدود 2.5 ماه طول می‌کشد. اگر دیستونی گردن بسیار شدید باشد که کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد، به شدت توصیه می‌کنیم که هر از دو ماه درمان را پیگیری و ادامه دهید. دوز جدید هنگامی که دوز پیشین تاثیر خود را از دست می‌دهد، شروع بکار می‌کند.

هزینه تزریق بوتاکس مسپورت در قیطریه و اندرزگو


هزینه کلی درمان مسپورت به ناحیه و همچنین انتخاب کلینیک زیبایی بستگی دارد. مسپورت یک درمان جایگزین و بسیار ارزانتر از بوتاکس است. تعداد واحد مورد نیاز نیز در هر بیمار متفاوت است. بهترین کاری که می‌توان انجام داد، این است که ابتدا در جلسه مشاوره شرکت کنید تا از تعداد واحدهای مورد نیاز خود مطلع شوید.

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان