لیفت بینی با نخ | ماندگاری، عوارض و هزینه

لیفت بینی با نخ درمانی جدید برای شکل دهی به بینی با نتایج طبیعی و سریع است. این درمان غیرتهاجمی موثر و عالی، تمامی مزایای شکل دهی و لیفت بینی با بهبود سریع و دوران نقاهت کوتاه را داراست. این روش برای پل یا قوز بینی یا هر دو مناسب است و می توان به منظور داشتن بینی صاف تر، زیباتر یا کانتور شده از آن استفاده کرد.

مزایای لیفت بینی با نخ

• لیفت بینی با نخ را می توان در 30 دقیقه انجام داد.
  • دوره نقاهتی ندارد.
  • نسبت به تزریق ژل یا جراحی بینی عوارض کمتری دارد.
  • ژل تزریقی ممکن است جابجا شود ولی لیفت بینی با نخ ثبات بیشتری دارد.
  • نسبت به ژل ماندگاری بیشتری دارد.
  • در مقایسه با تزریق ژل، لیفت نوک و تیغه بینی بهتر می شود.
  • دائمی نیست، بنابراین اگر از نتیجه راضی نبودید، بعد از اینکه نخ ها جذب شدند، بینی شما به حالت اولیه باز می گردد.

لیفت بینی با نخ برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت بینی با نخ به افراد زیر توصیه می گردد:

• بانوان و آقایانی که بالا یا زیر 30 سال دارند و می خواهند ظاهری طبیعی داشته باشند ولی از جراحی نیز می ترسند.
  • تمامی انواع پوست ها، به جز آنهایی حساسیت پوستی دارند.
  • افرادی که پوست خوبی دارند. اگر پوست نازک یا آفتاب سوخته دارید، لیفت بینی با نخ، در صورتی که پوست کافی نداشته باشید، ممکن است مشهود یا قابل لمس باشد.

آمادگی لازم قبل از لیفت بینی با نخ

قبل از انجام این درمان باید موارد زیر را رعایت کنید:

• یک هفته قبل از درمان از آسپرین، داروهایی شبیه به ایبوپروفن (ضد التهابی)، ویتامین E و رقیق کننده خون استفاده نکنید.
  • یک هفته قبل از درمان با خوردن سبزیجات سبز، رنگ دریافت ویتامین K را افزایش دهید. ویتامین K احتمال ایجاد کبودی را کاهش می دهد.
  • از روز قبل از درمان از مصرف الکل و دخانیات اجتناب کنید.
  • قبل از جلسه درمانی، رطوبت رسانی کافی برای پوست انجام دهید.

لیفت بینی با نخ چگونه انجام می‌ شود؟

لیفت بینی با نخ چگونه انجام می‌ شود

در طول درمان بینی استریل می گردد و بی حسی موضعی قبل از قرار دادن نخ لیفت به منظور بی حس کردن ناحیه تحت درمان و جلوگیری از درد تزریق می گردد. تنها یک ناحیه ورودی در بالای بینی و در امتداد پل بینی به منظور قرار دادن نخ ایجاد می گردد. زمانی که نخ قرار گرفت، پزشک به منظور شکل دهی به بینی، حالت پوست را با دست تغییر داده و حالت مورد نظر را ایجاد می کند. تعداد نخ هایی که در این فرایند استفاده می شوند بستگی به نتایج مورد نظر بیمار دارد.

این روش به پزشک اجازه اصلاح یا بهبود بخشیدن موارد زیر را می دهد:

• شکل بینی
  • زوایای بینی
  • نوک بینی
  • تیغه یا پل بینی

چون نخ های مورد استفاده در لیفت بینی با نخ، تا سال ها ماندگاری دارند، می توان آنها را دوباره تنظیم و سفت کرد تا ظاهر صاف و خوب خود را حفظ کنند.

بعد از لیفت بینی با نخ

بعد از درمان، ممکن است در نتیجه التهاب و کبودی ایجاد شود، اما این عوارض معمولا در 2 تا 7 روز بعد از درمان بهبود می‌یابند. عوارض جانبی غیر معمول ممکن است شامل عفونت، واکنش التهابی و درد باشند. همچنین، ممکن است کبودی موقتی نیز رخ دهد. گاهی اوقات، علائم ممکن است به طور موقت بدتر شوند یا اختلالات پوستی در ناحیه ورود نخ‌ها ایجاد شود. اما این مشکلات باید در چند روز پس از درمان بهبود یابند.

• باید تا 48 ساعت از انجام ورزش های شدید خودداری کنید.
  • اطراف ناحیه لیفت شده بینی با نخ را لمس نکنید. باید از مراقبت های پوستی و ماساژ صورت تا 20 روز پس از جراحی اجتناب کنید.
  • به منظور زمان دادن به ترمیم پوست، تا 12 ساعت پس از درمان از آرایش کردن خودداری کنید.
  • تا 7 روز پس از درمان از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید، زیرا این مواد می توانند مانع انتقال پیام ترمیم پوست گردند.
  • از نور مستقیم خورشید اجتناب کرده و همیشه از ضدآفتابی با SPF 30 استفاده کنید.

ماندگاری لیفت بینی با نخ

نتایج همیشگی نیستند ولی ماندگاری بالایی دارند. نخ ها به نوعی طراحی شده اند که توسط بدن جذب شوند. هرچند نتایج حدودا 18 هفته ماندگاری دارند، اما تاثیر لیفت بینی با نخ ممکن است بسیار بیشتر ماندگار شود، زیرا این درمان تولید کلاژن را نیز تحریک می کند. بدن با تولید فیبروبلاست به تزریق نخ جواب می دهد – فیبروبلاست مسئول تولید کلاژن در محل زخم می باشد. – در گذر زمان، این کلاژن تولید شده به برجسته کردن و محکم کردن ناحیه ای که نخ تزریق شده کمک می کند تا به حفظ فرم جدید بینی کمک کند.

عوارض لیفت بینی با نخ

با استفاده از روش لیفت بینی با نخ، می توان به طور بی خطر و با عوارض جانبی بسیار کم، بینی را به شکل مطلوب تغییر داد. در هنگام تزریق بی حسی، ممکن است احساس سوزشی داشته باشید، اما بعد از تزریق، هیچ دردی را حس نخواهید کرد. بلافاصله پس از قرار دادن نخ ها، برای چند روز احساس فشار و مقداری درد طبیعی در ناحیه قرار گرفتن نخ ها را تجربه خواهید کرد. کبودی و تورم نیز عادی هستند و در چند روز آینده بهبود خواهند یافت.

عوارض جانبی نادر ولی جدی تر شامل فرورفتگی پوست به مدت کوتاه، جای زخم، عفونت، خونریزی و انسداد رگ های خونی که باعث نکروز پوست می شوند، می باشند.

همچنین ممکن است بی حسی (که در بیشتر موارد، موقتی است)، عدم تقارن جزئی، جمع شدن نخ ها و بیرون زدگی آن ها نیز رخ دهد؛ بنابراین برای انجام این روش، بهتر است به یک متخصص ماهر و با تجربه مراجعه کنید. در نتیجه، حتی در مورد درمان های بسیار کم تهاجمی نیز ممکن است عوارضی رخ دهد.

هزینه لیفت بینی با نخ

چون هر شخص نیازهای متفاوتی دارد، ارائه هزینه ای کلی به خاطر انحصاری بودن درمان برای هر بیمار متفاوت است. مواردی که بر هزینه لیفت بینی با نخ تاثیر گذارند عبارتند از: فرم بینی، کیفیت و برند نخ مورد استفاده، میزان مهارت و تجربه پزشک متخصص و تعداد نخ های مورد استفاده در لیفت بینی.

سوالات پر تکرار

آیا لیفت بینی با نخ درد دارد؟

بیشتر بیماران بیان داشته اند که بیشترین درد در هنگام تزریق بی حسی موضعی ایجاد می شود. در واقع لیفت بینی با نخ، روشی بدون درد و سریع می باشد.

نخ‌ های مورد استفاده در لیفت بینی از چه جنسی هستند؟ آیا استفاده از این نخ‌ ها خطرناک است؟

نخ هایی که پزشک برای لیفت استفاده می کند از جنس پلی دیوکسانون(PDO) می باشند. PDO نخ قابل جذب سنتز شده یا مصنوعی است که جراح برای بخیه زدن زخم بعد از جراحی از آن استفاده می کند. کاملا بی خطر است و با بدن انسان از نظر زیستی سازگاری دارد.

لیفت بینی با نخ بهتر است یا فیلر؟

استفاده از نخ های لیفت بینی به جای ژل برای ایجاد خطوط دقیق و مناسب بینی، تاثیر بیشتری دارد. به عبارت دیگر، استفاده از ژل پوستی برای یکنواخت کردن برجستگی های مختلف روی پل بینی مناسب است و باعث ایجاد ظاهری صاف تر می شود. اما فیلرها می توانند به نوک بینی تزریق شده و ظاهری ظریف تر را ایجاد کنند.

بنابراین استفاده از نخ های لیفت بینی برای اصلاح بینی بدون افزودن حجم بالای مواد و بهبود ظاهری در مواردی که استفاده از فیلرها کافی نیست، مفید است.

لیفت بینی با نخ چه محدودیت‌ هایی دارد؟

لیفت بینی با نخ ساختار غضروف را تغییر نمی دهد، بنابراین اگر می خواهید مقدار قابل توجهی کاهش سایز در بینی خود داشته باشید، لیفت بینی با نخ گزینه مناسبی برای شما نمی باشد. از آنجایی که این نخ ها مسیرهای تنفیی را عریض نمی کنند، نمی توانند مشکلات تنفسی را نیز درست کنند. اگر مشکل تنفسی دارید، بهتر است برای دریافت درمان مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

آیا بعد از لیفت بینی با نخ احتمال نابینا شدن وجود دارد؟

احتمال نابینایی به علت انجام لیفت بینی با نخ تقریبا وجود ندارد. لیفت بینی با نخ با استفاده از نخ های PDO از طریق کانول هایی با لبه ضخیم وارد می گردند تا به وسیله ساخت داربست مورد استفاده به بلندی و برجستگی مورد نظر در بینی برسد. نتایج بدست آمده از لیفت بینی با نخ قابل توجه هستند و احتمال نابینایی در این روش وجود ندارد.

بعد از لیفت بینی با نخ چگونه التهاب آن را کاهش دهیم؟

بهترین روش برای کاهش التهاب و کبودی که پس از لیفت بینی با نخ روی می دهد، استفاده منظم از یخ روی ناحیه تحت درمان می باشد.

آیا لیفت بینی با نخ خطر دارد؟

در کل، در مقایسه با دیگر روش های جراحی، لیفت بینی با نخ خطرناک در نظر گرفته نمی شود. شما از مزیت دوره بهبودی کوتاه و فقط عوارض جانبی که معمولا شامل التهاب، کبودی و قرمزی در اطراف ناحیه درمان شده است، بهرمند می شوید.

برای لیفت بینی با نخ معمولا از چند نخ لیفت استفاده می‌ شود؟

تقریبا 4 تا 8 نخ برای دست یابی به حالت مورد نظر در پل بینی و شکل و بلندی بینی نیاز می باشد. اگر اصلاح نوک بینی نیز احتیاج شود، نخ ها ممکن است در نوک بینی نیز استفاده گردند.

چند وقت یکبار می‌ توان لیفت بینی با نخ را تکرار کرد؟

ماندگاری نخ ها بیشتر از ژل می باشد ولی دائمی نیست. با این حال، از خطرات جراحی تهاجمی و ایمپلنت نیز اجتناب می کنید. لیفت بینی با نخ می تواند هر 1 تا 2 سال به منظور حفظ نتایج بدست آمده، تکرار گردد.