لوگو لیا کلینیک
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

لیزر موهای زائد بیکینی یا واژن زنان:هزینه، عوارض و مراحل انجام

عناوین این مطلب

لیزر کردن بهترین روش برای از بین بردن دائمی موهای زائد در ناحیه بیکینی است. این فرآیند موهای زائد اطراف خط اصلی بیکینی (واژن) و تمام موهای خارج از خط لباس زیر (یا بیکینی) و بخشی از موهای زائد زیر پوشش بیکینی را از بین می‌برد. همچنین می‌توانید مستقیماً با پزشک لیزر خود صحبت کرده و به او بگویید که تا چه حد می‌خواهید موها را از بین ببرید. این روش به شما امکان می‌دهد که همیشه آماده پوشیدن مایو باشید و موهای زائدی در این نواحی نداشته باشید، اگر همراه با اصلاح شخصی باشد که همیشه تمیز و مرتب به نظر می‌رسد.

لیزر موهای زائد بیکینی زمانی که به درستی انجام شود، برای اکثر افراد بی خطر و موثر است. حذف دائمی موهای زائد همیشه تضمینی نیست و ممکن است برای از بین بردن کامل موهای زائد، چندین جلسه لیزر لازم باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد لیزر بیکینی و رزور وقت مشاوره در کلینیک لیا ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه پوست و زیبایی با شماره  02128426546 تماس حاصل فرمایید.

لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟

لیزر موهای زائد بیکینی


لیزر موهای زائد بیکینی یک روش غیرتهاجمی است که در آن، نور از طریق یک منبع انرژی متمرکز میشود تا توسط رنگدانه ها یا فولیکول های مو جذب شود. این امر به فولیکول مو آسیب می رساند و می تواند از رشد مجدد موها جلوگیری کند یا باعث نازک شدن یا روشن شدن موها شود.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد واژن (بیکینی) هستند؟


لیزر موهای زائد برای موهای تیره بهتر عمل می کند. متأسفانه موهای بلوند یا سفید فاقد رنگدانه یا رنگ لازم برای هدف قرار دادن توسط لیزر هستند و این درمان تا حدودی برای آنها ناکارآمد است. رنگ پوست نیز در لیزر خاصی که استفاده می شود نقش دارد. می توان برای اطلاعات بیشتر این موضوع را با متخصص زیبایی پوست در میان گذاشت. در نهایت، اینکه هیچ گونه جوش، عفونت یا زخم باز در طول دوره درمان نداشته باشید بسیار حائز اهمیت است. سابقه ی استفاده از قرص راکوتان و یا انجام الکترولیز نیز می تواند برنتیجه ی درمان تأثیر بگذارد. برنزه کردن مستمر نیز بسته به فناوری خاصی که در آن استفاده می شود میتواند نگران کننده باشد و نتایج لیزر را تحت تاثیر قرار دهد.

لیزر موهای زائد برزیلی و بیکینی چیست؟


این درمان ها هر دو روشی برای از بین بردن تمام یا برخی از موهای زائدی هستند که در ناحیه شرمگاهی رشد می کنند.

این دو روش فقط کمی با هم متفاوت هستند:

رفع موهای زائد بیکینی: موهای طرفین ناحیه شرمگاهی (و گاهی اوقات قسمت داخلی) را هدف قرار می دهد.

رفع موهای زائد به روش برزیلی: تمام موهای ناحیه تناسلی شما را از بین می برد.

هر دو روش برای از بین بردن موهای زائد، ایمن و موثر هستند و به شما کمک میکنند هنگام پوشیدن بیکینی بهترین ظاهر و حس را داشته باشید.

هر دو روش نتایج بلندمدتی دارند و می‌توانند نیاز به اصلاح، اپیلاسیون و کندن موهای زائد را برطرف کنند. انجام این دو روش ممکن است نیاز به جلسات متعدد لیزر داشته باشد تا این ناحیه ۱۰۰٪ بدون مو باقی بماند.

هر چند بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. برخی از افراد ممکن است شاهد کاهش موهای زائد برای چند ماه باشند، در حالی که برخی دیگر برای سال‌ها از پوست صاف و بدون موی خود لذت می‌برند. همچنین، لیزر موهای زائد یک راه عالی برای کاهش احتمال رشد موهای زائدی است که رو به داخل بدن رشد می‌کنند، که رشد چنین موهایی در این ناحیه از بدن بسیار شایع است.

مزایای لیزر موهای زائد


  • لیزر موهای زائد برای آقایان و خانم ها مناسب است.
  • لیزر موهای زائد به شما این امکان را می دهد که پوستی صاف داشته باشید و از رشد مجدد موها و تحریکاتی که ممکن است با اصلاح کردن ایجاد شود جلوگیری کنید.
  • نتایج لیزرهمچنین نسبت به اپیلاسیون، وکس زدن یا کرم‌های موبر،  ماندگارتر هستند.
  • بر خلاف IPL (فلش لامپ های زنون)، لیزر موهای زائد برای پوست های تیره و مناطقی که دسترسی به آن سخت است، مناسب است.
  • مناطق بزرگ بدن را می توان در یک جلسه لیزر، هدف قرار داد.
  • با انجام یک دوره لیزر موهای زائد، ممکن است دیگر هرگز مجبور به اپیلاسیون یا اصلاح نباشید و با این کار در دراز مدت،  در زمان و هزینه خود صرفه جویی می کنید.
  • لیزر موهای زائد کاهش دائمی رشد مو را بدنبال دارد و می تواند تا ۹۰ درصد از رشد مجدد موها جلوگیری کند.

چه انتظاراتی باید از لیزر داشت

نمای نزدیک از لیزر مو در کلینیک لیا


مشاوره لیزر موهای زائد واژن

در مورد لیزر موهای زائد بیکینی، یک پزشک به شما مشاوره ارائه خواهد داد و موهای زائد ناحیه ی بیکینی شما را ارزیابی کرده و مناسب ترین شکل درمان را برایتان تعیین خواهد کرد. در طول مشاوره شما، پزشک تمامی سوالات شما را پاسخ خواهد داد و حتی توصیه هایی نیز به شما ارائه خواهد کرد. با انجام پچ تست تعیین میشود که استفاده از کدام لیزر برای شما ایمن تر و موثرتر است.

آمادگی برای لیزر موهای زائد واژن (قبل از لیزر چه اقداماتی باید انجام دهید)

  1. موهای بیکینی باید ۲۴ ساعت قبل از جلسه ی لیزر، اصلاح (تراشیده) شود.
    • اصلاح هرچه تمیزتر باشد بهتر است. اگر اولین جلسه ی لیزرتان است، بگذارید مقداری مو در ناحیه باقی بماند تا متخصص آن را معاینه کند. (تکنیسین لیزر قبل از شروع درمان، خودش ناحیه را برایتان اصلاح می کند!)
    • در مورد خدمات لیزر بیکینی، قسمتی که می خواهید موها را نگه دارید، نتراشید.
  2. نواحی که لازم به لیزر کردن است باید بدون آرایش / لوسیون و دئودورانت باشد.
  3. حداقل ۳ روز قبل از جلسه لیزر (و ۳ روز بعد) از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید اجتناب کنید.
  4. حداقل ۲ هفته قبل از درمان از محصولات مخصوص برنزه کردن یا اسپری های برنزه کننده استفاده نکنید تا از آسیب احتمالی جلوگیری شود.
  5. ۲۴ ساعت قبل از لیزر، از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.
  6. حداقل به مدت ۴ هفته از استفاده از اپیلاسیون / نخ / موچین در ناحیه لیزر شده خودداری کنید. اصلاح کردن ناحیه اشکالی ندارد!

در طول جلسه لیزر موهای زائد بیکینی

پزشک یک دستگاه لیزر دستی را به پوست شما فشار می دهد. بسته به نوع لیزر، ممکن است از یک دستگاه خنک کننده در نوک دستگاه یا یک ژل خنک کننده برای محافظت از پوست و کاهش خطر عوارض جانبی استفاده شود.

هنگامی که پزشک لیزر را فعال می کند، اشعه لیزر از طریق پوست شما به فولیکول های مو منتقل می شود. گرمای شدید پرتو لیزر به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند و از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کند. حین لیزر ممکن است احساس ناراحتی کنید، مانند احساس سوزن سوزن شدن یا گرم شدن ناحیه، و احتمالاً بخاطر دستگاه یا ژل خنک کننده، در ناحیه تحت لیزر احساس سرما خواهید کرد.

انجام لیزر بیکینی معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد.

آیا لیزر کردن موهای زائد ناحیه ی بیکینی درد دارد؟

اکثر افراد در طول درمان هیچ دردی حس نمی‌کنند در حالی که بعضی از افراد احتمالا درد خفیفی حس کنند که این درد شبیه به ضربه زدن باند لاستیکی روی پوست است.

مراقبت از پوست بعد از لیزر

  1. ناحیه تحت درمان را به آرامی تمیز کنید.
    ناحیه ای که لیزر شده را می توان به آرامی با آب و صابون بطور ملایم شستشو داد. پوست باید در ۴۸ ساعت اول با ملایمت خشک شود و مالش داده نشود.
  2. در ۲۴ ساعت اول لیزر، از آرایش و لوسیون / مرطوب کننده / دئودورانت در ناحیه استفاده نکنید.
    ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید، اگر قرمزی یا سوزش ادامه داشت، از آرایش و مرطوب کننده و دئودورانت (برای زیر بغل) خودداری کنید تا زمانی که سوزش برطرف شود.
  3. موهای مرده ۵ تا ۳۰ روز پس از لیزر، شروع به ریزش می کنند.
    ساقه ی موهای مرده، ظرف ۵ تا ۳۰ روز پس از تاریخ درمان ظاهر می شود. این موضوع طبیعی است و آنها خودبخود و به سرعت از بین می روند.
  4. برای تسریع در ریزش مو لایه برداری کنید.
    از ۵ تا ۳۰ روز پس از لیزر، میتوانید با لایه برداری موهای مرده را از پوست خود خارج کنید.
  5. از آفتاب دوری کنید.
    برای کاهش احتمال بروز لکه های تیره یا روشن به مدت ۲ ماه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. در تمام طول دوره درمان و ۱ تا ۲ماه بعد از لیزر، از کرم ضد آفتاب (با SPF ۵۲ یا بالاتر) استفاده کنید.
  6. ناحیه لیزر شده را خراش ندهید/موم نگذارید/ نخ نیندازید/و با موچین موهای آن ناحیه را نچینید.
    از برداشتن یا خاراندن پوست ناحیه ی لیزر شده خودداری کنید. در طول دوره لیزر درمانی از هیچ روش یا محصول دیگری به غیر از اصلاح ناحیه تحت درمان استفاده نکنید، زیرا انجام این کارها شما را از دستیابی به بهترین نتیجه بازمیدارد.
  7. رشد مو در افراد مختلف، متفاوت است.
    به طور متوسط، بیشتر افراد بعد از ۶ تا ۹ جلسه لیزر، پوستی صاف و بدون مو را تجربه میکنند.

نتایج

مقایسه و یا نتایج قبل و بعد از لیزر

نتایج برای هر کسی متفاوت است. انتظار نداشته باشید که نتایج را بصورت فوری پس از اولین درمان خود ببینید. معمولا چند روز (و گاهی حتی هفته ها) طول می کشد تا شاهد ریزش مو باشیم. در واقع، ممکن است قبل از اینکه اصلاً نتیجه ای را مشاهده کنید، نیاز به چندین جلسه لیزر داشته باشید.

چند جلسه لیزر برای دستیابی به نتایج بهتر مورد نیاز است

معمولاً برای درمان نیاز به ۴ تا ۶ جلسه لیزر جداگانه در فواصل ۳ تا ۶ هفته‌ای دارید. این امر برای اطمینان از درمان فولیکول مو در زمان چرخه رشد آن ضروری است. حذف موهای زائد منجر به کاهش مو می‌شود. انجام لیزر موهای زائد برای ناحیه بیکینی موجب نازک‌تر و روشن‌تر شدن موهای این ناحیه می‌شود و باعث کاهش ۸۰ درصدی احتمال رشد مجدد موها در این ناحیه می‌شود. همچنین، ممکن است نتایج دائمی نباشند و احتمال اینکه به یک یا دو بار در سال به لیزر مجدد نیاز داشته باشید نیز وجود دارد.

عوارض لیزر موهای زائد بیکینی


واکنش بدن هر فردی نسبت به لیزر موهای زائد متفاوت است. برخی از افراد عوارض جانبی جزئی دارند، اما بیشتر این عوارض جانبی در عرض چند ساعت پس از لیزر فروکش می کنند.

متورم شدن یا قرمز شدن پوست در چند ساعت اول بعد از لیزر، رایج است. برخی از مراجعین نیز ممکن است در ساعات اولیه ی پس از لیزر دچار خارش جزئی شوند.

لیزر کردن موهای زائد بیکینی (واژن) باعث ابتلا به سرطان نمی شود

این افسانه که لیزر موهای زائد می تواند باعث ابتلا به سرطان شود، بی اساس است. لیزرها برای عبور از سلول های پوست طراحی شده اند و فقط فولیکول های موی موجود در عمق پوست را هدف قرار می دهند.

لیزرهای مورد استفاده برای از بین بردن موهای زائد، مقدار کمی اشعه تولید می کنند. با این حال، این اشعه مضر نیست، و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست می شود، وجود ندارد.

لیزر موهای زائد بیکینی باعث ناباروری نمی شود

باز هم هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد باعث ناباروری فرد می شود وجود ندارد. لیزرها فقط به پوست نفوذ می کنند و به هیچ اندام دیگری نمی رسند یا بر آن تأثیر نمی گذارند. انجام لیزر موهای زائد معمولاً حتی در نواحی حساس مانند کشاله ران بی خطر است.

لیزر موهای زائد بیکینی در دوران بارداری

متخصصان، لیزر موهای زائد را برای افراد باردار توصیه نمی کنند. این به این دلیل است که دانشمندان هیچ مطالعه و تحقیق انسانی که ایمنی لیزر موهای زائد در دوران بارداری را ثابت کند، انجام نداده اند.

بارداری باعث تغییرات هورمونی در بدن فرد می شود. این مسئله می تواند باعث رشد موهای اضافی در مکان های ناخواسته شود. در حالی که این رشد موهای زائد می تواند خجالت آور باشد، اما موها اغلب خود به خود از بین می روند

عناوین این مطلب

مقالات مرتبط

رزرو وقت و مشاوره رایگان